אני למדתי נהיגה בערך באותה המתכונת כמוך. בשיעור הראשון בכמה דקות הראשונות ומורה נתן לי את ההגה, הברקס והגז, ואמר שההילוכים בינתיים שלו. ככה נהגתי כ10 דקות, שלאחריהן המורה אמר איפה לעצור בחניון, והסביר איך הולך כל העניין של ההילוכים, נתן לתרגל על יבש בעמידה, ואחרי זה יצאנו לנסיעה. מאז ועד הטסט אני שלטתי על הכל, כמובן שבשיעורים הראשונים המורה קצת עזר עם הדוושות, אבל ניתן היה להרגיש מתי הוא עוזר ומתי הוא לא. לגבי הנושאים- כשיגיע הזמן, המורה ילמד אותך זינוקים בעליה וחניות, ועד אז פשוט תנהג, אין נושאים שצריך ממש ללמד, הכל נלמד תוך כדי תנועה רגילה.
גם לי היה יוצא לנסוע קצת בכביש בינעירוני, אבל מדובר היה על נסיעה של 2 וחצי ק"מ. (חיפה-נשר, להחזיר\לקחת תלמיד)
לא אהבתי את הנסיעה הלוך-חזור, כי זה כ10-15 דקות שנשרפות סתם.
בעיקרון תבקש מהמורה נהיגה שלך שיתן לך שיעורים ככה שתיסע כמה שפחות בבינעירוני, ויותר בתוך העיר בעיקר במסלולי הטסטים- כי בסופו של דבר, את רוב הטסט תעשה בתוך העיר, וחשוב שתתרגל את זה כמה שיותר.
לא יודע איך אצלך בעיר, אבל אצלי שיעור על ידני עלה 85 ש"ח, ואוטמט בין 90 ל100.
אם תעבור מורה תנסה למצוא משהו יותר זול, אבל עם זאת תשתדל שלא להתפשר על הרמה של המורה, עובדה שאני הצלחתי למצוא מורה שהוא גם איכותי, גם זול, וגם רכב חדש והרבה יותר מעניין מכל האוקטביות שכולם לומדים עליהן (סיויק 2010 ידנית 140 כ"ס).
תקציב של 2500 ש"ח לא יספיק לרישיון, כך שעדיף שתתחיל כבר מעכשיו להשיג עוד כסף כך שלא תתקע בלי כסף להמשיך ללמוד, ממש לקראת הטסט שלך.
והכי חשוב, בהצלחה!