נעילת גלגלים עוזרת בבלימה, נקודה.
בלמי תוף (או כל סוג בלמים אחרים) יגדילו את מרחק הבלימה אם הם לא נועלים את הגלגלים. אגב, בלמי תוף מאבדים יחסית מהר את ה"שיניים" בבלימות אגרסיבות כי יש פחות איוורור במנגנון.
גם ABS מגדיל את מרחק הבלימה אולם ABS מאפשר לך לתמרן תוך כדי בלימה ולהתחמק ממכשולים וזו הגדולה שלו.
כלומר - אם תשים 2 מכוניות ושני נהגים מוצעים עם מערכת בלימה זהה רק שאחת עם ABS ואחת בלי ותתן לנהגים לבלום בעזרתן בקו ישר, המכונית בלי ה ABS תעצר קודם.
אם תחזור על הניסוי ותשים ילד בנתיב המכוניות, המכונית עם ה ABS (כנראה) תשבור הצידה לקראת הסוף ותתחמק מהילד. הנהג יראה לבסוף שהוא לא מצליח לעצור לפני הילד וישבור את ההגה ומכיון שיש לו היגוי חלקי, המכונית תסטה והילד ינצל.
לעומת זאת, המכונית בלי ה ABS תעלה על הילד. הנהג יראה שהוא לא עוצר לפני הילד, בדיוק כמו במכונית עם ה ABS, והוא ינסה לשבור את ההגה ימינה או שמאלה. מכיון שאין לו היגוי עקב נעילת הגלגלים, המכונית תמשיך ישר.
מוטי, תציל אותי, הסתבכתי....