Jump to content

M H

  • הודעות

    484
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי M H

  1. אם אין אמון בכלל, והסכום גדול דיו כדי להצדיק טרחה, אז צריך זכרון דברים/חוזה, והפקדת צ'ק בנקאי/מזומן אצל צד ג/עו”ד אבל זה כמעט לא קורה. הכרתי פעם אחת מקרה של הפקדת הכסף אצל עו”ד, בעסקת מזומן של כ 80k בקנייה מאחד מבני דודינו... (לפני חוק המזומן החדש, כמובן 😉)
  2. חבר שניסה לקנות מיקרה כזו, במצב סביר, לא הצליח למצוא בשום אופן. ביד 2, בדרך כלל אין משהו סביר, ובעלי רכבים כאלו, או- לא מוכר ! או- כשאני ימכור, חבר/בן דוד שלי כבר רוצה אותה... ממה שהבנתי, רכב יחסית אמין , הרבה חלקים משותפים עם המיקרה הרגילה, והיצע קטן מאוד. אבל אולי זה המצב בכל רכב נדיר.
  3. M H

    נסיעה לאילת בשני בבוקר

    כבר חשבתי זה שרשור ”רכב ........ יכול להגיע לאילת?” מתברר שלא רחוק מזה 🙂
  4. אני העברתי בעלות על רכב בלי טסט כחצי שנה, אחרי תשלום האגרה נפתחה האפשרות להעביר בעלות. יותר פשוט באונליין , אם אי אפשר מחו”ל, (אני לא יודע) אתה יכול לתת את הסיסמא שלך לקרוב משפחה/ חבר, בארץ. ממילא אחרי עשר דקות ללא פעילות הוא יתנתק מהחשבון שלך, ואם ירצה להיכנס שוב הוא יצטרך את הסיסמא החד פעמית שנשלחת לסמס/מייל שלך. או VPN כמו שכבר כתבו פה.
  5. ובכל זאת, על המחוקק להיזהר שלא לחוקק חוקים שיגרמו לאנשים לעבור עליהם, בתום לב, או מחוסר ברירה. כי זה גורם לשחיקת החשש מהמעבר על החוק, באופן כללי.
  6. הגיוני בעיניך שסעיף כזה הגיע לבית משפט, והם הסכימו לו?
  7. לגזור ולשמור 🤣
  8. לצלם, מותר. אי אפשר לטעון כי ברוב הרכבים יש גם הקלטת שמע. רוב =51%, או שהכוונה שיש תופעה כזו, בצורה מצויה דיה על מנת שלא תחשב כ”סתר” אגב מה ההיגיון שתיעוד שמע חמור מתיעוד וויזואלי?
  9. M H

    הכפתורים חוזרים!

    מגיב על כותרת השרשור, הכפתורים לא חוזרים, לפחות אלו שעדיין נשארו, לא ייעלמו.
  10. הסעיף מודגש, מעניין למה. באופן כללי, אף פעם לא הבנתי מה הטעם להדגיש סעיפים בחוזה. כביכול אם הסעיף מודגש הוא תקף בבית משפט, ואם לא הוא לא תקף? סעיף 5.9.2 תקין? על פי החוק במקרה נזק במספר מוקדים השוכר משלם במקסימום את דמי ההשתתפות העצמית x מספר המוקדים, לא? להבנתי, משמעות הסעיף היא שבמקרה כזה השוכר ישלם את מחיר הנזק המלא.
  11. M H

    רשמית: טסלה בישראל

    הדף הזה קיים. אבל כשנכנסים למדינת ישראל, אז זה מוביל לדף לא קיים. אגב גם על גרמניה ועוד כמה מדינות שבדקתי גם מוביל לדף לא קיים
  12. @Buki הקרדיט על ”הבעיה נפתרה” שייך ל @yuvk לא ?
  13. סיטי כאר החמודים... 2000 שקל שילמתי על מכה בדלת. הנציג הסביר לי שזה ממש ממש בלתי אפשרי לתקן את הדלת בעבודת פחחות, היות ואני - מנסיון - משוכנע שזה כן אפשרי, אז אני מנסה להסביר לנציג שלא מדובר במרצדס מייבאך אלא בניסאן מיקרה משופשפת היטב בעלת טמבון מקובע בברגי פח, ומשכך, אפשרי לתקן את הדלת. כאן הנציג מבהיר לי כי לא תעזור התעקשות, שכן על מנת להוכיח שהנזק אכן קטן מ 2,000 ש"ח אצטרך לשלם לשמאי מטעמי, עלות השבתת הרכב עד להגעת שמאי מטעמי, ואז שמאי מטעמם, (ומי בדק את הרכב עד עכשיו והחליט שצריך להחליף דלת, לא שמאי?! שיהיה.) + עלות הנזק שאכן יטילו השמאים, סך הכל יותר מ2,000 ש"ח אז הוא טען ש"לטובתי" עדיף לא להגיע לזה, ולכמה תשלומים לחלק ? תודה באמת... לפחות הנציג הודה *בשיחה מוקלטת* כי ”זה לא משנה כמה הנזק, רלוונטי רק העניין שאני לא יכול לשלם פחות מאלפיים שקל” וזה נציג שירות שהזדהה כמנהל, אחרי שדרשתי לדבר עם מישהו בעל סמכות... * נ.ב. 1. כמובן הרכב תוקן חפיף, ללא החלפת דלת, ועד כחצי שנה אחרי המקרה, עדיין הם לא מצאו את הזמן לצבוע את מקום הנזק. 2. איזה עלות השבתה יש כשהרכב ממשיך לעמוד להשכרה גם כשהוא עם המכה? -אני מתכוון להשבתה עד לשמאי מטעמם, שזה אני לא מבין. ברור לי שיש עלות השבתה עבור זמן תיקון הרכב בפועל. מצרף תמונה, לא בדיוק אפשרי לתמחר נזק על פי תמונה, אבל, לשיפוטכם, האם מצדיק החלפת דלת. עריכה כשאני מסתכל על התמונות, אני רואה שאפשר להתבלבל שיש חור במרכז המכה, אין חור. אבל אם צריך להסביר, אז זה כבר לא שווה...
  14. מקווה שזו ציניות, או שאתה באמת מתכוון שאם דפקו אותך, תדפוק מישהו אחר?
  15. באופן כללי, בשנת 2023 80% מהרכבים שנגנבו היו משנתון +2018, מה שמלמד כי אכן הקורולה והראב 4 שנגנבו, היו כמעט כולם היברידים.
  16. M H

    השכרת גיפ לנהיגה עצמית

    לא כולם. יש את זה למשל https://4x4motorhome.co.il/השכרת-רכבי-שטח/ יש עוד, אפשר לחפש גם בישראל.
  17. ובכן, יש רכבים בגודל קרפטר ודומיו שמותרים לרישיון B החדש. הבחור הזה למשל, מוכר אחת כזו מוכנה. אבל, מתברר לי שבתקציב המדובר, הגיוני הרבה יותר לקנות קראוואן נגרר. יש הרבה ביד 2, רובם מתאימים לגרירה על ידי רכב פרטי כבד או מסחרי, מעטם מתאימים גם לרכב פרטי. בסגנון הזה ( עד 750 כולל בלמים עד אורך כולל של 410 מ”מ ) נוחים יותר להתניידות ולחניה היומיומית, הרי לא כל יום מטיילים... מעדיף כזה. יוצא לחיפושים 🙃🙂🙃
  18. לאלו אני מכוון. אלו רק בלית ברירה ממש. קמפר לא מחליפים כל יומיים, אבל אני חושב כיוון של עשור גג, כך שעניין החלפים אמור להישאר די זהה למצב היום, לא? @לירון .ה. אני כן רוצה ”קמפר” ולכן יהיו כיור מים וכו’ (מתכנן גם שירותים, וזה גם פרויקט קטן, וגם לא כל כך מעשי ברכב כמו ג'אמפי וכדומה ,רק בסקלה של הסוואנה / ספרינטר) גג מוגבה - חובה מבחינתי. אם כי קיים בהרבה דגמים. גם בסוואנה יש דגמים עם גג מוגבה, לא יודע אם מקורי מהחברה. 🙃 טוב, השאלות הם : 1. אולי מישהו כבר אסף בשבילי היכן שהוא באינטרנט רשימה של הרכבים מהז'אנר המדובר (ספרינטר בוקסר סוואנה) שמתאימים לרישיון b חדש לפי דגם ושנה ? אם קיים דבר כזה, אשמח שתפנו אותי. זה יוכל לחסוך לי לשאול את המוכרים ביד שתיים אחד אחד האם הרכב מתאים לרישיון b חדש או לא. בנתיים מי ששאלתי, לא התאים 🙁 2. ההיבט החוקי. אפשרות אחת לשנות ברישיון למסע מגורים, זו אפשרות פחות רצויה מבחינתי, כי אז יש גם סחבת גדולה מול משרד הרישוי / התחבורה שממה שהתרשמתי מאנשים אחרים, מדובר בתיק די מרגיז, ויש מקומות שאסורה חניה לקמפרים. אם כי, כשאני חושב על זה - אם אני בא עם ספרינטר כזה לאיזה חוף ים שאסור להעמיד בו קמפרים, ויבוא שוטר, הוא יפנה אותי משם גם עם ברישיון הרכב שלי לא רשום מסע מגורים, כי הוא יראה שהטנדר משמש למגורים. לא? אפשרות שנייה לבנות הכל כרצוני, ולקחת הימור של עבירת ”שינוי מבנה” מה שבדרך כלל מזכה בפרס של 1000 ש"ח והורדה מהכביש עד להחזרת המצב התקין. זה אומר שיהיה כדאי לשמור על אפשרות סבירה להחזרת המצב התקין. האם אני צודק או שיש סיכונים נוספים ? * ייתכן והמלצה על אפשרות זו עוברת על חוקי הפורום, אז מקסימום לרמוז 😉 אפשרות שלישית לבנות הכל בחיבורים ”זמניים” דהיינו קבוע, אבל באמצעות חיבורים נשלפים ופתרונות יצירתיים. זה ייקר ויסבך הכל, עדיין לא יודע עד כמה. לא נראה לי מעשי, כי במבחן המציאות, כנראה נגיע לאפשרות השנייה... אפשרות רביעית לבנות יחידה אחת - מותאמת לפתח ההטענה צידי/אחורי של הרכב, שתכלול את הכיור, משטח עבודה מתקפל, ארון, שירותים, וכל מה שצריך, (כמו- גז, מזגן, מצבר, מאגר מים, וכן הלאה) נניח בגובה 1.80 רוחב 1.90 עומק 1.00 (אפשר יותר כמובן) ואותה לקבע בחיבורים נשלפים, מה שמשאיר אותי עם כ 150/180 ס"מ בג’אמפי, ויותר משני מטר בספרינטר קצר וכדומה. ברכב שמראש אין בו כיסאות, רק מקדימה, מצב כזה הוא חוקי, לא? ואז גם השוטר מהסיפור למעלה, לא יוכל לפנות אותי וגם לא במה לאיים עליי 😆 זה הכי נראה לי, רק צריך לתכנן מדויק יותר את הסקיצה שיושבת לי בראש. מה דעתכם רבותיי? צודק. אם באמת אין רכב מתאים, אצטרך לשקול את זה חזק מול הברירה לקנות רכב כמו ג'אמפי, אבל אני עדיין מקווה שאמצא כן רכב גדול שאני יכול לנהוג עליו ברישיון b, אינשאללה!
  19. נכון. בטאבלט על מסך עומד אין, בטאבלט על מסך שוכב, יש.
  20. שלום חברים, משתעשע ברעיון לקנות רכב ולהסב אותו לקרוואן נייד. השאלות שלי הם, 1. איזה רכב מומלץ בתקציב של עד 50 אלף שקלים הכי גבוה וגדול שאפשר ברישיון b החדש - אני יודע, ברישיון b הישן יש הרבה יותר אפשרויות אבל מה לעשות זה המצב. 2. אני לא מעוניין להסב את הרכב ברישיון לקמפר, בגדול אם אני מבין נכון את מה שקראתי באינטרנט, ברכב שאמור להיות פתוח כל סגירה שאני אעשה אני אצטרך הסבה ברישיון רכב, (וגם היות ואני מעוניין לעשות את העבודה diy אז לא מעוניין להתחיל עם עבודות בניית גג קירות ואיטום.) לעומת זאת ברכב סגור, אין לי מידע מה ההגדרה שהופכת אותו לקמפר, כלומר בהנחה ואני סוחב ציוד בטנדר מאחורה זה עדיין לא הופך אותו לקמפר גם אם אני סוחב שם מיטות ומקרר, אז ממה בעצם אני צריך להימנע כדי שהרכב יוכל להישאר ברישיון הרגיל שלו? אשמח למידע. ספרינטר או סוואנה, יש חיה כזו שאפשר לנהוג עליה עם רישיון B החדש? * נוחות נסיעה, צריכת דלק, לא רלוונטיים. רוב תודות מראש לחברי הפורום הנכבד הזה ! אני בכלל מקווה שהתקציב ריאלי, יכול למשוך עוד למעלה, אבל אני כבר מאבד את החשק... מתוך הבנה שברכבים מן הסוג הזה התחזוקה השוטפת לא זולה במיוחד, וכמובן תוך ידיעה שיישור קו ראשוני וציוד הרכב לקמפר עולה גם כסף...
  21. אני אסביר את עצמי, האם קיימת ברכב כלשהו מערכת המאפשרת לי לדעת כמה ליטר דלק הרכב צרך מלפני יממה, או כמה דלק נשרף במהלך מאה הק”מ האחרונים, למצער, מערכת אשר תתחיל למנות את הדלק הנצרך מרגע התדלוק, -או מרגע נתון של לחיצה על כפתור כלשהו- ועד עכשיו הובנתי? למצער number two, האם קיימת מערכת אפטרמרקט כזו? אבל שסופרת מדוייק.
  22. צודק. במחשב יש. אני הרבה זמן כבר נכנס לאתר רק באנדרואיד אז לא חשבתי לבדוק במחשב. למה באמת באנדרואיד אין? מעניין.
  23. חברת האשראי כאל , אחרות אני לא יודע, מבטלת חיוב לקוח במקרה סכסוך, אבל אם בית העסק עונה משהו, לא חשוב מה בדיוק, הם מחזירים את החיוב. לפחות מניסיוני. זה גם כרוך בעמלה.
  24. לאן נעלם הסימן ”פות”ש” פעם בכל הודעה של פותש היה כיתוב בצד שמאל למעלה אשמח אם יחזירו אותו, עושה יותר סדר. או לפחות להבין למה כבר אין.🤔
  25. הדובלו, לפחות חלק מהשנים, רובוטי מזעזע. לגעת רק עם מקל.
×
×
  • תוכן חדש...