Jump to content

M H

  • הודעות

    484
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי M H

  1. מעניין, יש לך מקור ?
  2. חלקם. חברות ה"דרייברים" מפרסמות פרסומות רשמיות עם לוגו, במקומונים ולוחות מודעות, גם מצמידים מגנטים לדלתות של בתים, יש מרכזיית שיחות, וכל מה שצריך כדי שהלקוח ירגיש שהוא מתקשר לחברת הסעות רגילה. לא כל הדיוט מבין מה הבעיה. כמו שיש מוניות עם "כובע" יש רכבי הסעות גדולים בלי כובע, ויש דרייברים. מה הבעיה ? בגדול, הענף מחולק לשני קטיגוריות, משלוחים והסעות. חלק מהחברות מתעסקים -לפרוטוקול- רק במשלוחים, כלומר, החברה מתווכת בין אנשים שראו את הפרסום והתקשרו לבקש שירות משלוח לבין נהגים שמעוניינים בהשלמת הכנסה ברכבם הפרטי. הנהגים משלמים סכום חודשי/ אחוזים מהרווח, החברה מדווחת על הרווחים כחוק. החברות שמתעסקות גם בהסעת אנשים, דורשים מהנהגים המצטרפים לקבוצה לחתום על הצהרה לפיה "כל נסיעה תתבצע על ידי נהג ורכב המורשים לכך כחוק" ההצהרה כתובה בשפה משפטית תקינה ומטילה את האחריות על הנהג, בעלי הקבוצה נקיים. יש לציין, שבקבוצות אלו יש גם נהגי מונית אמיתיים (מעט) *זה מה שאני מכיר בקבוצות הגדולות, בהם ברור למנהלים ש"לא לעולם חוסן" ותהיה איזו הסתבכות מתישהו... בקבוצות קטנות יותר, נפוצה תרבות ה"סמוך" זה החלק הכי לא מובן, למה לא מטפלים בזה ? מעניין.
  3. לחנך זה טוב, מצויין אפילו. אבל הפורום הזה הוא לא המקום. זה סתם ממאיס לאנשים את הרצון להתייעץ כאן. כן. נפוץ מאוד במגזר החרדי. מלבד עניין המס, חלק גדול מהנוסעים אינם מודעים שיש איזה הבדל בין "דרייבר" לנהג מונית. מתייחסים לעניין בדיוק כמו להזמנת רכב הסעות גדול, שלא מגיע עם "כובע" מונית. מספר חברים ובני משפחה שלי מתעסקים בתחום, לצערי. אגב, מנהלי החברות הללו מסודרים לפי כל חוק. רק הנהגים מסתכנים.
  4. בסכומים אלו, סיכוי קלוש עד אפסי. במקרה כזה אתה יכול לוותר על התביעה ולשלם מכיסך את עלות השמאים. שוב, לא סביר בכלל שיקרה. הכי הגיוני לקחת שמאי מטעמך, היות ועלות התיקון האמיתית ידועה לך, והיא רק כ 3,000 ש"ח, ככל הנראה השמאי יסכים שלא להפריז בהערכת הנזק, ולכן 3,000 + עלות שמאי + מע"מ, יגרד את ה 5,000 מלמטה. בהצלחה ! ברור. אם כי יש לקחת בחשבון שהפרוצדורה בתביעה עד 5,000 ש"ח, -במיוחד אם יש לך סוכן- יותר פשוטה מתביעת ביטוח "רגילה"
  5. החישוב מעניין, הניסוח מתלהם מעט, כי נראה שבין יושבי הפורום הזה יש הסכמה די מוחלטת שרכב חשמלי משתלם רק למי שיש אפשרות לטעינה ביתית -או בעבודה בדיעבד- ולאור עליית המחירים, זה רק מתחדד.
  6. בהחלט. אבל גם - לא תמיד עוזר. אם תחפור קצת פה בפורום, או שתעשה סקר בקרב בעלי הרכבים סביבך, תגלה הרבה מקרים בהם אנשים נאלצו לשלם כסף רב או לתבוע ביטוח, לנזקים שקרו לצד ג שלא באשמתם ממליץ בחום על ביטוח צד ג.
  7. M H

    מקיף לטסלה - כן או לא?

    יש מובנה, לא ? ועדיין נשאר סיכון לתאונה / מכה כלשהי באשמת בעל הרכב.
  8. בניסיון לעזור לאחי למכור את הרכב, פריאוס 2016 יד 4 (03 ברישיון) רישום מקורי השכרה 210,000 ק"מ מצב מכני תקין. קוסמטיקה במצב ממש טוב, לא מושלם. צמיגים ומצבר חדשים. ביד 2 יש מודעות לרכבים דומים במחירים של 50-60 K לדעתכם, כמה אמור להוריד מהמחיר בעקבות רישום "השכרה" ? או, כמה הרכב שווה? תודה!
  9. דוגמא ?
  10. למה ?
  11. ואז גם לדעתך זה רמאות ? בעל הרכב מתנזר מהרשת, אז מסובך להוציא רישיון מהאיזור אישי ממשלתי. נותר להמתין עד למועד חידוש הרישיון, ונראה מה יהיה כתוב ברישיון שיגיע בדואר... אשמח לקישור !
  12. איך סוסים ועגלות עוברים טסט ? כבודו מתגורר במדינה הזו ? בערך 200 ש"ח קנס שנתי...
  13. זה מה שכתוב במאגר. ברכבים אחרים זה כן מצויין ? ברישיון הרכב כן כתוב M1
  14. טוב, אז מסתבר שיש קומבינות בישראל ! שני אנשים מהשכונה שלי, (אחד זה בעל הרכב נשוא העניין, ואת השני הוא הכיר לי) מחזיקים בפולגסווגן טרנספורטר, שניהם נקנו מאותו מגרש, המגרש מדגם רכבי נכים לשעבר כולל התאמת רישיון, כאשר ברישיון כתוב כך: 11 מושבים. 10 + נהג, מתוכם 2 ליד הנהג. רכב פרטי M1 איך יכול להיות ? לא יודע. אילו העובדות. לא צילמתי את הרישיון, אז לפחות אניח כאן את פרטי הרכב מתוך המאגר של משרד התחבורה, אולי מישהו ידע להסביר.
  15. מעניין לראות רישיון רכב כזה. יהיה כתוב שם רישיון נהיגה נדרש D3 / אוB במקרה של הסעת עד 8 נוסעים ? לא מצאתי את הסעיף הרלוונטי בחוק, אבל שאלה 1225 מקטגוריה חוקי התנועה לדרגות B, C1 מגלה לנו שזו לא טעות. בוקי צודק. שזה אגב אומר שאני צריך לאכול את הכובע בפני החבר שלי, אבל אני מרגיש קצת יותר בנוח כי @kompy גם חשב כמוני... מקור - שאלה 1225 מקטגוריה חוקי התנועה לדרגות B, C1
  16. M H

    ברוכה הבאה סיומת 04

    יש אפשרות לראות באיזשהו מאגר את כל הרכבים בעלי סיומת XXX שעלו לכביש ? לדוגמא, אני רוצה לראות האם עלו עוד רכבים עם סיומת X04
  17. טוב, אז חזרה לשגרה - צדקתי ב"וויכוח" :-) 1. אין רכב בעל 10 מושבים ומעלה המוגדר כרכב פרטי. 2. בעל רישיון B אינו מורשה לנהוג על רכב M2 גם כשהוא לבדו. לזה לא מצאתי סימוכין, אבל לכאורה זה כמו לנהוג על משאית ריקה, הרישיון הנדרש הוא לפי משקל כולל. 3. רכב המוגדר כM2, גם אם הוסרו חלק ממושביו נשאר M2, אולי זה רק יעורר יותר רגשי רחמים בהיתקלות עם שוטר...
  18. אם הוסרו חלק מהכסאות זה לא עוזר, נכון ? השאלה היא לא על רכב מסויים, אלא תיאורטית, לאור ויכוח עם חבר, אז אני צריך בעצם את המקור לזה - תודה!
  19. לבעל רישיון B מותר להסיע מלבד הנהג, עוד 8 אנשים - אם ברישיון הרכב -של רכב המוגדר כ"פרטי" כתוב מספר נוסעים מותר גבוה יותר, מותר לנהוג בו ? 1+8 זה לפי הנוסעים בפועל, או לפי מספר המושבים ברישיון הרכב ? שאלת בונוס, ואם הוסרו בפועל הכיסאות העודפים ? כמו כן, האם לבעל רישיון B מותר לנהוג על רכב שרישיונו "אוטובוס זעיר פרטי" כשהוא מאוכלס במספר נפשות חד ספרתי ? (רלוונטי בעיקר לבעלי רישיון מלפני 2007, כי בדרך כלל אילו רכבים במשקל כולל של מעל 3,500) תודה.
  20. יש מצב אמא שלך צדקה...
  21. בדיוק אותו הדבר כמו מי שנגנב לו רכב, רק בלי מכירה עתידית.
×
×
  • תוכן חדש...