Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. אכן יש קשר בין גודל/הספק המנוע לצריכת הדלק הממוצעת, אבל יש עוד המון משתנים שמשפיעים עליה (בסדר יורד): סגנון הנהיגה, תוואי, יעילות המנוע הספציפי, צמיגים ועוד. אם אתה רוצה לראות דיווחים אמיתיים של צריכת דלק, תציץ באתר fuelly על הדגם והמנוע שאתה רוצה לבדוק עבורם. גם הנסועה השנתית משחקת תפקיד פה, אם אמא שלך נוסעת 10 אלף ק"מ בשנה ההבדל בין 1:12 ל 1:17 לא יהיה גדול כמו אם היא נוסעת 30 אלף - ואם שאר ההוצאות על הרכב הזללן יותר יחסית לחסכן יותר יהיו נמוכות מספיק זה יתקזז גם ככה.
  2. אתה צודק, וזה די הוגן שאחריות תינתן רק אם בוצעה אחזקה כפי שהיצרן הגדיר. אבל אני חושב ש@lanosforce מחזיק ברכב שכבר לא נמצא באחריות, והשאלה שלו היא לגבי שינוי מבנה או משהו בסגנון. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  3. אני לא יודע אם זה דורש איזשהו שינוי ברישוי או לא - ניתן לחכמים ומנוסים ממני לענות. אבל, אני די בטוח שרכיב חיצוני ש"משקר" למחשב הרכב הוא רחוק ממה שהיצרן התכוון ולכן גם אם היה דורש אישור חוקי במדינה מתוקונת - לא היה מקבל. אם יש לך חששות תשאיר את המנוע סטוק וזהו, גם ככה THP156 זה מנוע מאוד צרפתי בכך שהוא לא אוהב פרובוקציות. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  4. במחיר של 900 אירו אתה עושה תוכנה+דיינו במקום מוכר (אולי כזה שראה מנוע THP אחד או שניים בחייו) ונשאר לך עודף לתחזוקה שתתייקר בהתאם... Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  5. ממה שאני שמעתי (ספציפית על מנועי THP), במקרה הטוב הצ'יפים האלה לא יעשו דבר ובמקרה הרע אתה תשלם מחיר של שני remapים לתיקון נזק כזה או אחר שייגרם למנוע (ובמנוע הזה לא חסר מה שיתקלקל, לצערי). מה שנקרא - when you pay peanuts you get monkeys. אני הייתי נזהר אפילו מתוכנות שמגיעות ממקור לא ברור ונצרבות ע"י חאפר כזה או אחר, כבר שמעתי על כל מיני סיפורי זוועות. אם הרכב מספק אותך כמו שהוא, שמור את ה2-3 אלפיות האלה למשהו אחר ואל תנסה לעשות קיצורי דרך.
  6. לא מכיר את הרכב מספיק לצערי. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  7. אם אתה מתכנן לצרוב תוכנה (אין דבר כזה צ'יפ ברכב הזה, אלא אם כן בצריבה שורפים לך צ'יפ ב ECU ) ובגלל שאין לך איזו נקודת החלטה עוד שנה-שנתיים האם להשאיר את הרכב אצלך - למה לא עכשיו? תהנה מזה יותר זמן וההשקעה תתפרס על 4 שנים לא 2. הבנתי שבמנועים האלה יש שיפור לא רע יחסית בלי לשנות כלום במנוע עצמו. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  8. פות"ש - ממליץ לערוך את ההודעה (כל עוד אפשר) ולהוציא את ההודעה שלך מהציטוט, זה יהיה קריא יותר. עשיתי נסיעה קצרה עם ההונדה (כרכב חלופי) ועם הרנו 0.9 (של חבר) ואף אחת מהן לא זריזה במיוחד אבל לא בחנתי לעומק. חרף האמינות של הסיווק מהשנים האלו - בגיל 8 ו200 אלף ק"מ הרכב כבר מזדקן וידרוש יותר הוצאות על תחזוקה מרכב חדש יותר. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  9. אני הייתי מתרחק מהגירים הרובוטיים של רנו (ה 1.2 משודך להם), מידי פעם הולך מוח גיר בהפתעה יקרה ולא נעימה. מה התקציב שלך? יידעו לעזור לך יותר טוב אם תציין אותו. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  10. בשנתונים שאתה מחפש, 208 gti נכנסת בתקציב. באופן כללי, בקניית מכוניות מהסוג שאתה מחפש יש לשים לב במיוחד שלא עברו תאונה/חיים לא קלים ושעברו תחזוקה טובה.
  11. nadavd4

    רכב חדש עם גיר ידני (?)

    כנראה שאחת הסיבות לחוסר הרצון של הישראלי הממוצע לקנות רכב ידני אפילו כשהשיקול המרכזי הוא כלכלי, הוא הפחד להפסיד בירידת הערך. אבל ברגע שאתה מכניס את כל הנתונים לטבלה ומשווה את ההוצאה החודשית "כולל הכל" - אתה משתחרר מהפחד ומסוגל לחסוך הרבה כסף או לקבל עבורו ערך גבוה יותר, בסיכוי גבוה מאוד. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  12. אם המערכת מצפצפת כל הזמן, או שיש לה בעיה בכיול או שיש בעיה בין ההגה למושב. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  13. nadavd4

    רכב חדש עם גיר ידני (?)

    תמחור נמוך משמעותית מאלטרנטיבות אוטומטיות עובד גם בקניה מהחברה וגם במכירה בשוק היד שניה, כך שמן הסתם אם קנית רכב בזול תמכור אותו בזול בהרבה פחות מהאוטומטיות - וכל עוד זה לא רכב נישה, תמיד יהיה מי שיעדיף את האופציה הזו. ובכל מקרה, הדבר העיקרי שקובע סחירות של רכב הוא הדגם הספציפי. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  14. אני חושב שמישהו העלה כאן לפני כמה חודשים נושא עם טבלת אקסל שמאפשרת לך לחשב הכל בצורה מסודרת, חפש את זה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  15. לא דרמטי כמו שתיארת, אבל מקרה מקומי קלאסי הוא פורד בארץ, כשגיר סורר בפוקוס הפך אותה מהמכונית הכי נמכרת כאן למשהו שאף אחד לא רוצה לקנות. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  16. nadavd4

    תחילת שיווק: DS7 אי-טנס

    שיחזירו את המתלים ההידרו-פניאומטיים, אם הם רוצים ללכת עד הסוף עם ה"מורשת" של סיטרואן. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  17. אין לך מה לדאוג, מעבר ל"מחלות" הידועות של כל דגם - לסטיגמות של ההורים והסבים שלנו אין כל תוחלת. לגבי ההשוואה בין המחלות של דגם אחד לאחר - צריך לדעתי גם לקחת בחשבון את אופי התקלה, שיכול להיות אחד משני סוגים: אם אין סימנים מקדימים שניתנים לזיהוי ע"י נהג ממוצע, והתקלה היא תקלה משביתה שמגיעה במפתיע (גיר שלא נכנס לדרייב או רוורס, צינור מים מתפוצץ וכו') - התקלה היא מסוג אחד. סוג תקלה זה שונה במהות מתקלה שלפחות בטווח הקצר אינה משביתה וניתנת לגילוי מוקדם (כמו פיח על השסתומים, דלק בשמן או רצועה מתפוררת). מן הסתם עדיף לבחור רכב שאין בו אף אחת מה"אי נעימויות" שהזכרתי. אבל, אם זה פחות מפריע לבעלים (וזה משתנה מאדם לאדם) אין מניעה לדעתי מלהחזיק רכב כזה ולשמור כמה אלפיות בצד לכל מקרה שהוא. אם התרשמתי נכון, אתה משתייך לקבוצה שמוכנה לקבל שגרה תחזוקתית מעבר ל"שמן מים" כסבירה ומבחינתו יתקבל גם טיפול כזה או אחר, עם עלות ידועה מראש פעם-פעמיים בתקופת האחזקה. לכן, נשאר לך להבין עם איזה אופי תקלה אתה מוכן להתמודד ב"מצב הגרוע ביותר". אני למשל הייתי מוכן לנהוג ברכב שאצטרך לטפל בו בקפדנות יתר, אבל לא באחד שיצריך ממני להזמין גרר כשאני 200 ק"מ מהבית או ממהר לעבודה.
  18. אני הייתי חושש יותר מהבעיות ב DSG או במוח גיר של רנו שבאות בהפתעה ומאוד יקרות לתיקון, לעומת רצועת הטיימינג בפיג'ו שקל לבדוק, לאבחן ולהחליף טרם תחילת ההתפוררות. כל זה בהנחה ואנחנו מדברים על גיר אוטומטי. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  19. מתכננים על אוטומט או ידני? במקרה של אוטומט אני הייתי נמנע מהאיביזה בגלל הגיר הרובוטי. דווקא מבחינת אמינות ל C3 יש את הפוטנציאל הכי טוב מבין השלוש, מכיוון שיש לה מנוע שנחשב אמין (למעט העניין עם רצועת הטיימינג, שפשוט צריך להחליף מוקדם יחסית) וגיר פלנטרי יפני לעומת רובוטי באחרות. הסטיגמה לא רלוונטית ל2020, במיוחד כשזה אפס ק"מ והיבואן סופג את רוב ירידת הערך הראשונית. מי שעוד חי ב "צרפתי חרא", "יפני וגרמני אמין" שיחזור ל2005. מבחינת מרווח אני חושב שה i20 תהיה הכי מרווחת והאיביזה הכי צפופה, אבל יכול להיות שאני טועה. אם בטיחות זה by far הכי חשוב לכם - קחו מה שהכי בטיחותי, בשקלול של האבזור הבטיחותי שתצליחו להשיג בכל אחת מהשלוש במסגרת התקציב שלכם. זו דעתי. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  20. לא נשמע מופרך שקלאץ' ישן וקשה מקרב את היום שבו הדוושה תישבר. לפני שהחלפתי קלאץ' לספארק הוא היה קשה בצורה מוגזמת. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  21. nadavd4

    מייבאך עם לוחית מוזרה

    הערבים מבטאים בכלל "פילסטין" עם חיריק ו-פ' רפויה, לא "בלסטין" או "פלסטין". באנגלית הבריטים קראו לזה Palestine, אז יש על הלוחית P ולא F ( או B [emoji28]). וכן, יש רכבי יוקרה מהגדה שמסתובבים בארץ מידי פעם, אני מתאר לעצמי שזה רק רכבי יוקרה כי אלה אנשי עסקים/אנשים עם הרבה כסף שקיבלו אישור. אם טעיתי ויש כאן גם פיג'ו 306 עם לוחית כזו, אני אהיה מופתע. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  22. אם תיירים בפריז מוכנים לשלם מאה יורו על טיול בשכונה ב 2CV מעשנת, אז לחלוטין כן. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  23. אני אתן את השנקל שלי: ברחוב שבו אני גר יש מצב דומה, בתים פרטיים וכל הרחוב חניות אפורות כשחלקן "חוסמות" יציאה מחניה פרטית (בלי מעטפה או תמרור). מעבר לכך שיש כאן יותר רכבים מחניות, לכל בית אב פה יש לפחות איזו יחידת דיור עם מכונית או שתיים שמתלווה לדיירים. ההתנהלות די דומה למה שפות"ש תיאר, מעבר לכך שחלק מהשכנים החליטו שהחניה "שלהם" זה גם מול הגדר של הבית, מול שער הולכי רגל וכו'. למה? ככה. תחנה לאחד והוא ייצא לרחוב, אחר ישאיר לך "מתנות" על הרכב. אם תזמין פקח הוא ישקיט את השכן לכמה ימים, וחוזר חלילה. הפתרון היחיד למצבים האלה (מעבר לאכיפה שלא קיימת, על סוגיות בתחום האפור) הוא "יד לוחצת יד", הסכם ג'נטלמני של "אני לא אחנה לך ואתה לא תחנה לי" כשרוב השכנים הסכימו לשלוח את האורחים/משפחה/חברים לחנות בחניון קרוב כדי למנוע תקריות לא נעימות, ואני יודע על אחד שאפילו עיגן את זה בחוזה שכירות של דייר שלו (לא חושב שזה חוקי, אבל מילא...). הכותב גר בשכונה שתוכננה בהתאם לצפיפות התחבורתית והצרכים של שנות ה 50, ומאז העירייה מאשרת או מעלימה עין מפיצוץ אוכלוסין (הרבה יותר "בתי אב" אם אפשר לקרוא ככה ליחידת דיור של 20 מ"ר) מחד, ולא דואגת לתשתיות הולמות מאידך - מה שיוצר מצוקת חניה תל-אביבית בתוך שכונת מגורים מנומנמת.
  24. פות"ש, נהנתי לקרוא. תהנה ממנה כמה שאתה יכול כרכב סופ"ש/מסלול ושימותו הקנאים. ההיכרות שלי עם ה s2000 גובלת בכלום ושום דבר, וכנ"ל לגבי המיאטה והברז - אבל אני מתרשם שה s2000 היתה פלא לזמנה והיום יושבת על משבצת אחרת לגמרי, כזו מוכוונת רגש ולא בטיחות/זמנים במסלול/פרקטיות וכו' - קצת כמו הוט האץ' ישנות או מיאטות NA.
  25. nadavd4

    פיג'ו 508 2016

    הרכב עצמו מאוד נוח ומוצלח, ועם מנוע THP 165 פתרו את כל המחלות שהיו ב 156 עד כמה שאני יודע.
×
×
  • תוכן חדש...