Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. המקורי עולה 70-80 ש"ח לליטר. לפי הקישורים שנתנו כאן, צריך 3-4 ליטרים. לפי אוטודאטא, צריך 2.5.
  2. עריכה - הכותב מניח ששאלת לגבי מאזדה 2 דור ראשון. לגבי נוזל קירור מומלץ להחליף לנוזל מקורי (או כל דבר אחר שתמצא בתקן FL22) ועל הדרך גם להחליף את הפלאנג'ים שמחברים בין צינורות הקירור מבלוק המנוע לקיר האש - נראים כמו בתמונה ועם הזמן נוטים להיות פריכים ולהישבר/לנזול. אני עשיתי את ההחלפה במוסך שי-לי באור יהודה והייתי מרוצה. לגבי שמן גיר, בדיוק היה כאן דיון על זה - אתה מוזמן לחפש, כשההמלצה הכללית היא החלפה חלקית אם עוד לא עשית.
  3. אני לא בטוח שאתה רוצה אטימות מלאה למים - כי אז ללחות ולמים שכן נכנסו פנימה לא יהיה איך לצאת.
  4. האמת? רעיון לא רע... אם זה יתפוס. כל שנדרש לעשות הוא סקר/אקסל שבו כל אחד יציין את מחירי ה"סל" של חלפים/עבודות ששילם עליהם ואת דגם ושנתון הרכב. אם יהיו מספיק אנשים שישתתפו זה יכול להיות שימושי מאוד.
  5. אז הבעיה היתה בנוזל הבלמים בלבד? אתה עדיין עם אותן רפידות?
  6. הזמנתי 3 ליטרים של נוזל בתקן M5, יחד עם עוד 10 ליטרים של שמנים אחרים לטיפול בשאר הרכבים במשפחה... אעדכן אם יש שיפור לטובה בהרגשה לאחר ההחלפה.
  7. כשחושבים על זה, מפתיע שדגם בודד של פורד הפך את הרכב הכי נמכר בארץ לבקושי-נמכר, כשדגמים מרובים של PSA עם שלל בעיות (והתנהלות לא משהו של לובינסקי) לא הצליחו והם ממשיכים להימכר. או שהשד לא כזה נורא ועדיין מדובר באחוזים קטנים, או שמשהו אצלנו הישראלים ממש דפוק.
  8. נשמע לי מוזר שתידלק נורת מנוע עקב שמן גיר ידני - לא זכור לי שיש ברכב הזה חיישן כלשהו שיכול למדוד את הרמה שלו (אולי באוטומטי כן) לרוב אין מדיד לשמן גיר ידני, והדרך למדידה בספארק היא פירוק של בורג המילוי ובדיקה שהשמן מגיע עד אליו. החלפה היא פשוט פירוק של בורג הריקון ומילוי מחדש, לא מדע טילים ולא צריך להוריד גיר - לכן העבודה לא אמורה להיות יקרה. אני ממליץ קודם להיעזר במישהו עם OBD ולמצוא מה קוד התקלה (או לבקש את קוד התקלה מהמוסכניק) וכן לבדוק ויזואלית מתחת לרכב שאין נזילות מהגיר כדי לשלול גם את זה.
  9. נגרו, אחלה קפה ובחור מאוד שירותי (גם בוואצאפ). יש גם את חותם הקפה ברמת השרון
  10. הצורה החדשה של הספארק לא נבחנה כנראה ב NCAP, ואין קשר בין לצורה הישנה שנבחנה ב 2009. IIHS כן בדקו אותה, לעומת זאת: https://www.iihs.org/ratings/vehicle/chevrolet/spark-4-door-hatchback/2021 להשוואה, הספייס סטאר: https://www.iihs.org/ratings/vehicle/mitsubishi/mirage-4-door-hatchback/2021
  11. בנוסף למה שאמרו - לא מתווספת יד נוספת מעבר לזו שכבר מתווספת, אם מדובר בבני זוג (גם לא רשומים) או בני משפחה מדרגה ראשונה שגרים באותה כתובת. קח בחשבון שבסניפי דואר מסוימים כנראה שאי אפשר לבצע הוספה של בני זוג ללא הוספת יד נוספת, או שלחילופין לפקידים אין חשק לעשות זאת. לי זה קרה, ופשוט הלכתי לסניף סמוך שם ביצעו את הפעולה בלי בעיה.
  12. ויש את הבחור הזה שהחליט לנסות: https://youtu.be/3y7d-5KWHCU נראה לי כמו המון התעסקות בשביל להגיע לרמת טחינה meh. יותר קל ללחוץ על כפתור ואחרי 10 שניות לקבל תוצאה הרבה יותר טובה ועקבית
  13. ואני מניח שלא תהיה שליטה אמיתית על דרגת הטחינה, אלא תהיה טחינה אחידה ברמה קבועה כלשהי, אולי כזו של קפה שחור. אם הדרגה לא תתאים לקפה/למכונה/מקינטה, זה לא שווה כלום.
  14. גם אני באותה התלבטות, אבל איך מצאת אחת עם 70 אלף ועוד הספקת לחטוף אותה?! המאזדה שלנו על 127 אלף, וטפו טפו הגיר עובד חלק - בקילומטר הזה כדאי, בהנחה ולא החליפו שמן גיר מעולם?
  15. בין אם אתה לא שם לב להבדל או שאתה עקבי מאוד עם מטחנת תבלינים, העיקר שאתה נהנה! גילוי נאות, עד שלא ניסיתי את אותו קפה שאני קונה אבל נטחן במטחנה "נורמלית" לא שמתי לב להבדל. אחרי הניסיון הזה קניתי מטחנה טובה...
  16. העניין הוא שזה דברים ש(אדם מן השורה) לא מסוגל לראות בעין/להרגיש, פשוט הקפה יוצא פעם מר מידי, פעם חמוץ, דליל, וכו' - אפילו במקינטה שינוי של דרגת הטחינה גרם לשינוי בטעם שהצלחתי להרגיש. אז אני מכוון פעם אחת (פר שקית קפה) לדרגה מסוימת שיוצאת לי טעים, ולא צריך לגעת או לנחש יותר מידי כדי שהקפה ימשיך לצאת טעים. עריכה - אם תשים קפה שטחון לקפה שחור ("פודרה") כנראה שזה יסתום כל מכונה.
  17. אם אתה מצליח לטחון באותה רמת טחינה/אחידות בצורה עקבית עם מטחנת תבלינים - שאפו. לדעתי לקנות מטחנה נורמלית שאפשר לכוון בה את רמת הטחינה זה פחות התעסקות, וגם עולה הרבה פחות ממכונה.
  18. כן, בדיוק. יש לו איכות ומבחר יותר טובים באותו מחיר של כל מיני מותגים מחו"ל.
  19. מניח שזה תלוי בית קפה, לא כולם כמו ארומה (והאמת, הקפה שלהם לא כזה טוב). אגב חום/חומר הכוס - בעל בית הקלייה שאני קונה ממנו קפה מגיש ללקוחות אספרסו בכוס קפואה, כנראה שכששותים מיד אחרי החליטה זה מקרר את הקפה מהר יותר לטמפרטורת שתיה.
  20. אם התחושה מרגישה כמו מושב שקצת מרחף מעל הרכב (סטייל מה שיש בסירה מהירה), זה אמור להיות ככה.
  21. הסוויפט והקליאו משתייכות לקטגוריה גבוהה יותר ויהיו טובות מהספארק בכל פרמטר
  22. מעבר לבדיקה הרגילה של שלוליות מתחת לרכב אחרי שעמד ופתיחה של פקק השמן לבדוק שאין "טחינה" (ערבוב של נוזל קירור בשמן), הייתי ממליץ לבדוק גם את החיבורים של רדיאטור החימום בקיר האש. מדובר בשני מחברים מפלסטיק שמתחברים לצינורות קירור, והם נוטים להתפורר.
  23. לבחור יש עוד הרבה סקירות/כתבות ביוטיוב וברשת, לדעתי הוא מצליח לעורר עניין/לשעשע באופן שרק שלישיית טופ גיר המקורית הצליחה לעשות. אין בכלל מה להשוות לכתבות הוידאו בארץ (כבודן במקומן מונח, כן?).
  24. בתור חובב רכיבה בעבר כואב לי לראות חלק מהתגובות. הבעיה היא אותם אנשים, לא הרוכבים ככלל. אותם אנשים שמתנהגים בבריונות בזמן רכיבה יתהגו בבריונות כנהגים בכביש שעה קלה אח"כ, והם אלה שעושים שם רע לרוכבים ולנהגים הישראלים (ואולי לעוד שלל משתמשים של כלי תחבורה שהאדם המציא).
  25. בסימן שנתיים עם הצרפתייה, וברוח שרשור שכבר נהיה קצת מתגלגל - עדכון קצר: 23.5 אלף ק"מ שעשיתי איתה, שעלו לי קצת יותר מ 10 אלף ש"ח בדלק. עברה עוד טיפול שנתי, אפילו שבקושי עברו 11 אלף מהפעם הקודמת - מאז שיש עוד רכב בבית, היא נוסעת אפילו פחות. הפעם קיבלה שמן קסטרול 0w30 בתקן 2312/2302, לא שמורגש הבדל כלשהו. מאז חזרתי שוב לפצאל, שהחליט להעיר את השד הצרפתי ולהדליק לי נורה - כנראה שעשיתי מקצה שלם כשהטורבו גודש בלחץ נמוך משמעותית ממה שמצופה, מה שמפתיע הוא שעדיין שיפרתי זמנים... לובינסקי טענו שהתקלה היא בסולנואיד טורבו, אבל אחרי החלפה זה לא פתר את הבעיה. בסופו של דבר הוזמן והותקן פורק של מיני בהמלצת כמה חברי פורום יקרים, ונראה שהרכב חזר לגדוש כרגיל - זאת למרות שבבדיקה ויזואלית הפורק המקורי נראה תקין. מספיק חפירות, קצת תמונות:
×
×
  • תוכן חדש...