לדעתי, תקבלי תמורה הרבה יותר טובה לכסף עבור רכב ידני.
בידניות אני יכול לחשוב על - פורד פיאסטה, שברולט ספארק, סוזוקי ספלאש, i10/20 כאשר כולן אמינות מאוד, עם אחזקה זולה ומבוקשות פחות מהאוטומטיות. כתוצאה מכך תקבלי רכב חדש יותר (2011-2013), במצב טוב יותר באותו המחיר. כבונוס, גיר ידני אמין יותר.
על האלטו לא הייתי ממליץ בשום גרסה (ידני או אוטומט), מעבר לבטיחות הלא-קיימת היא תתקשה בעליות יותר לעומת האחרות. היתרון היחיד שלה הוא אחזקה זולה בצורה קיצונית.
אם בכל זאת תבחרי אוטומט - פיאסטה בנפח 1.4, מאזדה 2 ברמת אבזור דינמיק וסוזוקי סוויפט יהיו טובות, כאשר המאזדה הכי זריזה ו"סוחבת" מכל הרכבים שציינתי כאן. המאזדה והסוויפט דגמים מבוקשים מאוד, ולכן רק שנתון ישן יותר (2008-9) ייכנס בתקציב וכן יהיה קשה יותר למצוא אחת במצב טוב.
מה שלא תעשי - ממליץ מאוד לקרוא מדריכים לקניית רכב ראשון - למשל כאן.