אצלי הדוד מותקן מתחת לרעפים, על הגג בטון שאין בו ניקוז.
סיפור מהתחת לרוקן אותו, כל המים נכנסים הביתה דרך הפתח לעלית גג, אם לא מרוקנים בצורה איטית ומבוקרת, עם דליים.
פעם אחרונה שהתקנתי דוד לפני שנה וחצי (אם אני לא טועה כתבתי על זה אפילו בשרשור הזה) ביקשתי שיתקין לי ברז נוסף עם חיבור לצינור גינה ממש בכניסה מים קרים לדוד.
הרעיון היה שאני אסגור את הברז הראשון של הכניסת מים קרים, אפתח את המים החמים בבית, אחבר צינור גינה לברז השני שמותקן אחרי השסתום אל חזור, ואפתח אותו. בתאוריה זה היה אמור לעבוד, ולפני שבוע ניגשתי להחליף פלאנצ, וזה אכן עבד. הללויה! היה מגניב לשמוע איך בבית בברז שהמים החמים פתוח, נכנס האוויר. ככה ניקזתי את כל המים דרך הצינור ישר לבריכה של הילדים ולא על הגג, מתחת לרעפים. שדרוג משמעותי!
דרך אגב החלפתי את הפלאנצ בדוד של שנה וחצי כי בחורף גם אחרי שעה ורבע, היו מים פושרים בקושי למקלחת אחת. הדוד של אידאל -דרך הביטוח, זה מה שנתנו - תמורת 200 ש"ח השתתפות עצמית, לקחתי ריזיקה.
בקיצור, אחרי הפתיחה התבררה הבעיה. הצינור פלסטיק השני שמתלבש על הראשון שמסביב לגוף חימום, התנתק, ובגלל זה לא היה האפקט של החמם המהיר. הוא היה שבור. ככה הגיע מהמפעל - זה היה מורכב שהדוד הגיע.
קנייתי חמם של כרומגן. האטם שלהם כמובן לא התאים. אבל - גם האטם האוניברסלי לא! המיפתח של הטרמוסטט שמורכב ליד הגוף חימום, והאלקטרודה בצד השני גדול מידי. בהרכבה זה לחץ על האטם ולא סגר טוב. נידרש חיתוך עדין עם סכין באיזור משני צידי האטם, על מנת להתאים אותו - ואז זה נכנס טוב והסתדר.
עכשיו - רבע שעה מים פצצה!!!! אמנם זה לא אינדיקציה, המים עדיין לא קפואים כמו בחורף, אבל הבדל של שמים וארץ אכן מורגש.
מקווה לשקט של כמה שנים בעניין.
ליאור.