Jump to content
  • סיטרואן קקטוס 2016 התחדשתי :)


    yulianx
     שיתוף
    עוקבים 2

    פרולוג

    אחרי מכירת הקליאו, הדרישה העיקרית הייתה - כוח, רוצה רכב שיעקוף בלי בעיה, לא יפחד מעליות, לא משיוט במהירות גבוהה.

    כמו כן נוחה כמו הקליאו, אבל גם שיהיה רכב מעניין, שיהיה כיף לנסוע בו, בכול זאת חובב רכב לא?

    IMG_6219.thumb.JPG.785fae5aa4cd740e6103c77cb8a9d168.JPG

    מציאת האפיקומן

    האמת שהחלפת הרכב הייתה אמורה להיות רק בשנה הבאה, אך יום אחד, רואה מודעה למכירה בקבוצת קקטוס בפייסבוק, ומסתבר שאני והמוכר עובדים באותה החברה. שולח הודעת וואטספ לאישתי בצחוק, ורושם אולי אני אבדוק הלוואה ונחליף? אשתי (אין עליה!) מגיבה " אם אתה חושב שאנחנו יכולים, לך על זה" ככה בספונטניות.

    פוגש את הקקטוס בחניה, שמורה מאוד, מודל 2016, יד 1, 80 אלף ק"מ, מצבר חדש, צמיגי מישלין בני שנתיים, העברה ריקול של החלפת טיימינג, דוח סליקה נקי וטסט שבוצע לפני שבועיים.

    מבצע נסיעת מבחן ואומר לעצמי אני רוצה!

    המוכר ביקש 40 אלף ש"ח כאשר המחירון היה 41.300 אלף ש"ח, אני הצעתי 39 אלף ש"ח. המוכר ביקש לבדוק הצעת טרייד-אין ויחזור אלי.

     

    שוק הפשפשים

    בנתיים המשכתי לחפש, מסתבר שלמצוא קקטוס ידנית ועם מנוע הטורבו לא משימה פשוטה, אין הרבה מכוניות, לא רק באזור הצפון אלא בכלל:

    1- מצאתי קקטוס 2017, יד 1, 40 אלף ק"מ ונסעתי לראות אותה.

    חיצונית מעט שריטות, קצת מכות בפגושים. פנים הרכב נוראי, מלוכלך, כתמים, הגה מתקלף, משהו נשפך ליד מחזיק הכוסות וזה ניראה דביק. ביצעתי אחורה פנה.

    2- החלטתי לעלות את התקציב לכיוון ה50-55 אלף ונסעתי לראות קקטוס אם כי אוטומטית, הרכב מ-0 ק"מ, 2018, יד 1, 60 אלף ק"מ.

    שמור חיצונית ופנימית, הגיר לא העיפרון החד בקלמר מבחינת הפעולה אבל בסדר סך הכול, הבעיה שהרכב היה משעובד לחברת מימון, המוכר ביקש להעביר אליו את הכסף ואז הוא יתקשר לחברה ויסיר את השיעבוד. פחות אהבתי שלא ניתן לגשת לבנק, ולהעביר סכום כסף לאדם זר לא מצא חן בעיני וויתרתי.

     

    בסופו של דבר, המוכר של הקקטוס שאיתי בעבודה התקשר אלי, ואמר שהטרייד אין לא הסתדר. אמרתי מעולה ובוא ניקח את הרכב לבדיקה.

    המזל האיר פנים, ובאותו היום המוכר ביצע בדיקה בשביל הטרייד וזה נחסך ממני. בוצעה העברת לחשבון והתחדשתי בסיטרואן קקטוס.

    IMG_6226.thumb.JPG.337c203e5d6d6657897ca3a694e99c55.JPG

    שבי השבלול

    אז מדובר על מנוע 1.2טורבו פיורטק בעל 110 כ"ס, קיים גם מנוע ללא טורבו 1.2 עם 82 כ"ס. המעבר מהקליאו בעלת 75 כ"ס למנוע טורבו הוא פשוט מטורף! אי אפשר להפסיק לחייך מהזריזות, מהיכולת להאיץ בעליות ולשייט בשקט- תענוג, לביצועים תורמים גם  המשקל הקל של 1020 קילו ומומנט של 20.9 כבר ב-1500 סל"ד.

    המנוע בעל 3 צילינדרים, בסרק יש רעידות חלשות, ב- TSI למשל יש פחות רעידות. כמו כן יש פחות רעידות בנסיעה עצמה עם שילוב של תיבה ידנית לעומת האוטומטית אם כי לאחרונה יש 6 הילוכים לעומת 5 הילוכים בידנית, חבל גם שצליל מנוע הוא דיזלי ויש השהיית טורבו קטנה, אך לאחריה תחזיקו חזק :).

    אבל זה לא רכב דינמי, אמנם זווית גילגול סבירה אבל כאשר הכביש מעוקל ומעט גלי יש תנועה של המתלים, פשוט מרגישים שקקטוס אומרת לך " חבר, אני לא קסרה WRC ואתה לא קרלוס סיינס".

    צריכת דלק ראשונה הייתה 1/15.8 כאשר רוב הנסיעות היו בתוואי כביש בין עירוני הררי.

     

    אמריקן קומפורט

    הקקטוס נוחה. בזכות המתלים והמושבים המעולים, אחיזה בפלג גוף התחתון מעולה ומפתיעה לטובה, לאזור הגב בסדר סך הכול, המושבים האחורים גם נוחים עם מרווח ראש טוב ומרווח ברכיים סביר. לחיוב גם ניתן לציין את תאי האחסון הגדולים בדלתות במיוחד מאחור, הם ענקיים!

    מבחינת נוחות בעיר רוב הזמן היא נוחה, אך הקליאו לדעתי הייתה יותר נוחה במיוחד זה מורגש על הבאמפרים.

    איכות החומרים סבירה החלק הבז' מעט רך ושאר הפלסטיק קשיח, לחיוב ניתן לציין את הריפוד העבה של משענות היד בדלתות ושל מעשנת היד ימין.

     

    IMG_6225.thumb.JPG.1cfbd1d6018b0dbe81b021896755398d.JPG

    מה יש בסלון?

    האבזור בקקטוס לא רע, מקבלים שליטה על מערכת שמע מההגה,בקרת שיוט, דיבוריות, השחרת חלונות מאחור, מגנזיום, תאורת יום LED, חיישני לחץ צמיגים, שקע USB, פנסי ערפל עוקבי פניה, מערכת למניעת הידרדרות לאחור,sart/stop ורק שני חלונות חשמל, מאחור יש חלון שנפתח הצידה.

    מבחינת תאי אחסון יש תא קטן אחסון גדול בצד הנוסע שנפתח כלפי מעלה, רעיון מעולה שכן הרגליים לא מפריעים לפתיחתו ועוד תא קטן פתוח בתחתית עם משטח מונע החלקה, עוד משטח כזה יש מתחת ליציאות המזגן, ותא נוסף קטן יש בתוך משענת היד.

    מושב אחורי מתקפל 40/60 עם נפח תא מטען של 348 ליטר אך עם סף טעינה די גבוה.

    מערכת המולטימדיה שולטת על הכול, מזגן, מידע כמו צריכת דלק, מערכת השמע. הבעיה שהיא איטית, מעבר בין התפריטים עוד סביר, אבל 3 שניות למעבר שירים זה מוגזם, גם רגישות ללחיצות הייתה יכולה להיות מעט מדויקת יותר.

    IMG_6222.thumb.JPG.94912bc153df4df36029d7006c584b82.JPG

    תחזוקה

    28/2/21 - ביטוח חובה+מקיף =  3 אלף ש"ח

    4/3/21 - התקנת מגבר+ סאב = 750 ש"ח

    5/3/2021- כיוון פרונט = 180 ש"ח

    15/3/21 - התקנת קומפוננט+טווטר= 850 ש"ח

     

    סיכום

    הקקטוס זכתה לביקורות חיוביות מאוד בגירסת הטורבו בזמנו, ואני מבין למה, היא מיוחדת ובמיוחד הסלון המקורי, זריזה, נוחה, תא מטען סביר בגודלו, מושב אחורי נוח. בנוסף מחיר קניה זול תודות לתדמית הצרפתית מאפשרים לרכוש רכב מיוחד.

     

    הבעיה שקשה למצוא שמורה,  אין הרבה מבחר ביד 2 ורוב הגירסאות הם עם 82 כ"ס, הקקטוס לא מושלמת כמובן,

    המולטימדיה האיטית, במיוחד במעבר בין שירים, מאחור אם יש ילדים שאוהבים לפתוח חלון זה בעייתי, כי החלון נפתח הצידהאם כי אישית לא ראיתי בזה חסרון מהותי אף פעם, מהלך ידית הילוכים ארוך, לא דינמית.

     

    סך הכול הקקטוס לדעתי מכוניות מפוספסת וגם בפורום לפעמים שוכחים ממנה וחבל, כי היא אופציה מעולה ומעניינת.

    IMG_6227.thumb.JPG.c5a26676cf40586f0d55e5c0095a8691.JPG

     

     

    • אהבתי 3
     שיתוף

    User Feedback

    Recommended Comments



    מסתבר שלא רק הישראלים הצביעו ברגליים והלכו לקונקורציה, ניסו להחיות עם חיסול הבמפרים בדלתות ושיפור נוחות הנסיעה ( הנוחה ממילא ), גם לא עזר ואחרי שנתיים אמרו די ועברו ל C4 חדשה לחלוטין. בקיצור אין יותר קקטוס וחבל. בכל מקרה תתחדש ואל תשתפך יותר מדי, גם אם יתעורר הצורך.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תתחדש! 

    מכונית עם אופי, אני מאד אוהב אותה. ד"א גם דינאמית, אם תתגבר על הרתיעה הראשונית של זוית הגלגול, היא תגלה לך שהיא לא מתרגשת מלתקוף פניות... 

     

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תתחדש!

    אני גם הסתכלתי עליה, ובסוף ויתרתי בגלל שלא אהבתי את העיצוב הפנימי, ופחדתי מהמזגן שחסר לו פתח לנוסע ליד הנהג. אבל אין ספק שחיצונית זה אחד הרכבים הכי יפים ומיוחדים שיש :)

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מאוד אהבתי את הקונספט, אבל החלונות הלא נפתחים מאחור (מעבר לחרך) הם דיל ברייקר מבחינתי, כמו גם תפעול המזגן מהמולטימדיה.

     

    תתחדש!

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ברב המכוניות המודרניות, פתיחת החלונות מאחור גורמת לרעשים בלתי נסבלים, כך שזה שימושי רק במהירויות זחילה.

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בחירה מעניינת ולדעתי נכונה עבורך (שלא לדבר על התמורה המעולה ביחס למחיר, כן ?).

    אצל מי שהוא אפילו לא חובב רכב אלא "סתם אוהב לנהוג", ברגע שנגעת בטורבו - כנראה שכבר לא תחזור אחורה. מקווה שתצליח להתגבר על המשבר היומי\שבועי במעבר בין הספייס-סטאר לקקטוס ;-)
    כמו בכל טורבו בנזין, ממליץ לך (בחום) לצמצם את הטיפולים לכל 10K ק"מ לכל היותר.

    תתחדש :mm_yeah: 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תתחדש!

     

    יש לאבי קקטוס באותו שילוב צבעים, אלגנטי מאוד לטעמי!

    ד"א הקקטוס המדוברת נקנתה חדשה ב2015 ונסעה מעל 180 אלף ק"מ ללא בעיות מיוחדות ובתנאים לא פשוטים של נהגים לא מאוד עדינים. 

    אני מאוד אוהב את הרכב, בעיני העיצוב שלו נהדר וחינני ומאוד מרענן בנוף הדי שבלוני. 

    שלנו עם המנוע האטמוספרי והוא מרגיש לא רע אז אני בטוח שהטורבו ממש זריזה.

     

    האמת שאישית תמיד הפתיע אותי עוצמת המזגן מאוד לטובה ובנוסף המחסור בחלון אחורי רגיל לא כזה נורא בעיני, ברכב שלי היום הוא בכלל לא נפתח (3 דלתות) וברכב הקודם בקושי פתחתי אותו גם. 

     

     

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים
    לפני כשעה, איציק נ. כתב:

    בחירה מעניינת ולדעתי נכונה עבורך (שלא לדבר על התמורה המעולה ביחס למחיר, כן ?).

    אצל מי שהוא אפילו לא חובב רכב אלא "סתם אוהב לנהוג", ברגע שנגעת בטורבו - כנראה שכבר לא תחזור אחורה. מקווה שתצליח להתגבר על המשבר היומי\שבועי במעבר בין הספייס-סטאר לקקטוס ;-)
    כמו בכל טורבו בנזין, ממליץ לך (בחום) לצמצם את הטיפולים לכל 10K ק"מ לכל היותר.

    תתחדש :mm_yeah: 

     

    הספייס סטאר היא של אישתי, רק בסופי שבוע נוהג מידי פעם. 

    בעיר היא מרגישה קלילה, אבל בנסיעה בעליות הפער מאוד מורגש מבחינת הבידוד, ביצועים. שנה הבאה גם אישתי תשתדרג.

    לפני 4 דקות, gbguy כתב:

    תתחדש!

    מה הסיבה שרכשת בסוף קקטוס ולא 308? המחיר של שני הרכבים זהה.

    לא מתחבר לסלון של ה308, ניראה פשוט מאוד בעיצוב שלו. מעבר לזה שאין ידנית.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני בעלים גאה מאד של קקטוס 2018 אוטומטית, רכב נפלא שגורם לי לחייך כל פעם כשאני מגיע אליו ונכנס לשבת בו, זריז מאד ובעיקר נוח...מאד נוח.... אני מתפלא שיוליאן סבור שהקליאו נוחה יותר על במפרים, אני התרשמתי אחרת אבל יש לי מעט מאד זמן קליאו (2017) ולא כנהג..

    התיבה האוטומטית אמינה אך מעט בועטת, מצד שני דווקא ה"ברוטליות" הזו עם הטורבו והמשקל הקל נותנים דרמה חביבה מאד כשלוחצים על הדוושה ובהחלט גורם לחיוך נוסף..

    כמו הרכב הקודם שלי (פיאט פנדה 2014), מדובר ברכב מפוספס בארץ שנותן תמורה מצוינת ולא זוכה להערכה הראויה.

    תתחדש!

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אצלך הקליאו היא מדור 4, ידועה בתור רכב קשיח.

    אצלי הייתה דור 3, נוחה משמעותי מהקליאו 4.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...