Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] ניקוי מצערת אלקטרונית - מגאן 2


efi_shams
שימו לב! השרשור הזה בן 4201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

:mm_yeah: פרוייקט מצויין, תודה על התיעוד המקיף !

 

רק אזהרה קטנה/גדולה אל כל אלו שברכביהם קיימת מצערת אלקטרונית;

דעו את אשר אתם עושים מאחר ובחלק מהמכוניות פירוק וניקוי הבית מצערת ידרוש גם קליברציה חדשה שברוב המקרים גם דורשת להתחברות מחשב לרכבכם ואיתחול/לימוד של בית המצערת.

 

הרעיון מעולה וניתן ליישום בכל המצערות הרגילות שאתם מכירים - רק תיזהרו ממצערות אלקטרוניות. לפעמים עדיף לתת למוסך לעשות את הפרוצדורה של הניקוי והאיתחול מאשר להתעסק עם זה ואז להגיע על גרר למוסך - כשבדרך עלולים להגרם גם נזקים אחרים.

 

אם אתם לא יודעים מה אתם עושים - אל תעשו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

איציק,

לגבי פעולת הקליברציה: יש לבצע פעולה זו רק בעת החלפת בית המצערת באחד חדש.

בעת פרוק והרכבה של אותו הרכיב אין צורך בביצוע הפעולה.

אוסיף ואציין כי אין לנסות ולהניע את המגופה בכוח היד, שכן מדובר בסרבו חשמלי.

הדבר עלול לגרום לנזק ולשינוי קליברציית המצערת.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכוניות שאסור לנתק את בית המצערת מהרכב כמו וולו S60 - V70 - S80 ודומיהן.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

איציק,

לגבי פעולת הקליברציה: יש לבצע פעולה זו רק בעת החלפת בית המצערת באחד חדש.

בעת פרוק והרכבה של אותו הרכיב אין צורך בביצוע הפעולה.

אוסיף ואציין כי אין לנסות ולהניע את המגופה בכוח היד, שכן מדובר בסרבו חשמלי.

הדבר עלול לגרום לנזק ולשינוי קליברציית המצערת.

 

אפי.

לא רק.

 

בחלק מהמכוניות אפילו ניתוק מצבר או מצבר חלש מאוד שגורם לנפילת מתח אדירה בזמן התנעה - יכולים לגרום לשינוי האינפורמציה ודרישת קליברציה מחדש דרך התחברות למחשב הרכב.

ברוב המכוניות אין בעיה של פירוק החלק והרכבתו מחדש - אבל לחובבן שאינו יודע מה הוא עושה, לא כדאי להתעסק בזה - ועל כן ציינתי את אזהרתי בהודעה הקודמת שלי.

חשוב לציין שלא בכל המותגים זה ככה, לכן מי שיש לו רנו מגאן 2 יכול לעשות זאת לפי ההוראות שלך ולצאת בשלום - אבל לכל בעלי המותגים האחרים אציין במשפט פשוט: היזהרו במה שאתם עושים ודעו היטב את מעשיכם.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה על התגובות.

לגבי ה-205: ניתן גם ניתן, כמובן בהתאם בהתאם להבדלים ולמערכת היניקה הקיימת ברכב זה.

ההבדל העיקרי בא לידי ביטוי בקיומו של מנוע צעדים ובהיותה של המצערת מכאנית.

מנסיון עם אותו המנוע ב-306, הפעולה אף קלה יותר מאשר במגאן.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה!

 

הצפיפות בתא המנוע של המגאן נוראית. העניין מגביל קצת את כמות העבודה שניתן לבצע לבד.

מגביל קצת?

כשמרימים את מכסה המנוע הכל צועק:

"אל תיגע בי!! תביא את מחשב הדיאגנוסטיקה וקרא למוסכניק".

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפי שלום

 

באיזה חומר השתמשת לצרך ניקוי הבית מצערת?

אצלי ברכב (גם מצערת אלקט) הגישה יותר נוחה -אופל אסטרה-. מה שכן יש לי כניסה ויציאה של צינורות נוזל קירור אל הבית מצערת (חלק מצוק אוטומטי?)

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יובל,

השתמשתי בסבון מיוחד שאינו תוקף חומרים פלסטיים וצבע, אך עם זאת הוא מסיר שומנים.

אינני זוכר מה שמו אך משתמשים בו לניקוי מנועים בהקצפה (יש לו ריח של משחת שיניים).

יש להשתמש במטלית רכה.

גם מים עם מעט סבון כלים יעשו את העבודה (בסה"כ צריך להסיר את השמן והלכלוך, לא מדובר בשמן שרוף).

 

הכניסה והיציאה של צינורות נוזל הקירור מיועדות להתנעות בתנאי מזג אויר קר ביותר (לדעתי העסק כמעט ולא בא לידי ביטוי בארץ).

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפי, כשאני מנקה את בית המצערת בפולו שלי אני משתמש בספריי לניקוי קרבורטורים, והוא מסיר את הפיח בקלות.

העיקרון של ביצוע נקיון כזה לבד בבית (במקום ללכת למוסך להיתקע חצי יום ולשלם 200 ש"ח) הוא מצויין.

מקסימום אם אתם לא יודעים תעשו מה שאני עשיתי: ראיתי מה המוסכניק עושה, (מה הוא מפרק, איפה להיזהר שלא לשבור חלקים עדינים וכדומה) באים הבייתה לוקחים ארגז כלים ויאאלה לעבודה (אגב מומלץ לחפש חאפריות של המכונאים, למשל ברגים חסרים/משוחררים או גומיות וצינוריות יבשות/קרועות שלא טרחו לבדוק במוסך את תקינותן)

 

בהצלחה לכולם, וכל הכבוד לאפי על ההשקעה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...