Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[לגאסי 96 אוטו'] חיישן מהירות ספידומטר -> מקרה מעניין.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6843 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שנה בדיוק קרה מקרה מאוד מוזר: לאחר נסיעה בין עירונית של כ-שעתיים, הספידומטר חדל מלעבוד. לאחר שהאוטו התקרר מעט - הכל חזר לקדמותו ומאז לא היו שום בעיות (לא צצה נורת CHECK ENGINE והכל עבד באופן תקין).

מאז שמתי לב למשהו שקשור ככל הנראה לטמפרטורה הסביבתית וגם של האוטו:

ביום חם מאוד או לאחר נסיעה בין עירונית ארוכה, הספידומטר לא מתפקד בכלל ב 20-30 קמש הראשונים וברגע שעוברים את המהירות הזו הוא שב לחיים. במקרים קיצוניים של נסיעה בין עירונית מאוד ארוכה זה גם היה מגיע ל 50-60 קמ"ש.

ז"א שברגע שעברת את המהירות הנ"ל המחט קמה לתחיה, וברגע שירדת ממנה - היא צונחת למטה !

 

הגיע החורף והתופעה נעלמה. לאורך כל הדרך לא ייחסתי חשיבות עליונה לעניין מאחר ואני יודע שבד"כ נורת ה CHECK ENGINE לא מהססת להדלק כשיש בעיה מסויימת עם החיישן/ים.

 

מאחר ועיקר הנסיעות שלי הן עירוניות (וגם אם מדובר בבין עירוני זה בד"כ לפרק זמן קצר יחסית לנסיעה לאילת נניח) לא נתקלתי במקרה שוב.

חזר לו הקיץ לאחרונה + העובדה שבחודש שעבר יצא לי לנסוע המון, אפשר לומר שדיי חרשתי את הארץ (צפון ודרום) ושמתי לב לעניין שצץ בשנית !

 

החלטתי להיכנס לעובי הקורה ולהבין מהיכן הבעיה המזורגגת הזו.

 

חשוב מאוד לציין שהספידומטר ברכב הזה הוא לא רק ספידומטר אלא יחידת מחשב קטנטנה שמקבל אות AC מחיישן מהירות ועושה איתו כמה דברים:

א. מעבדת את האות ומזיזה את המחט לצורך חיווי המהירות

ב. במקביל לנ"ל מניעה את האודומטר (סופרת את הק"מ שהרכב עבר)

ג. שולחת אות למחשב הרכב ואומרת לו בעצם באיזה קצב הרכב בתנועה.

 

שלב הבדיקות:

 

1. פירקתי את הלוח שעונים, בדקתי ויזאולית את כל הרכיבים - והכל בסדר. בדקתי שהמחט של הספידומטר לא תקועה והיא נעה בחופשיות.

2. המשכתי הלאה: בדקתי את החיווט לחיישן המהירות בגיר - הכל בסדר.

3. משם כבר כמעט והגעתי למצב של חוסר אונים אבל המשכתי לבדוק גם את החיישן: פירקתי אותו ובדקתי התנגדות והאם יש תגובה לסיבוב -> ויש. המשכתי לבדוק הלאה: חיבור וולט-מטר בזמן שהחיישן מחובר לגיר -> והכל תקין. החיישן משדר אות AC (לא DC) כמו מעין אלטרנטור קטן שמייצר חשמל.

האות היה לינארי לחלוטין ולא היתה בו שום בעיה.

המטרה בלחבר את הוולט מטר לחיישן בזמן שמורכב היא לשלול בעיה בגלגלי שיניים פנימיים בגיר שמזיזים את החיישן.

4. כאן אני כבר מגיע כמעט למצב של חוסר אונים. מצד אחד יש לי שעון ספידומטר שמתפקד (על קר) מצויין ועל חם רק במהירויות בינוניות ומעלה - אבל מצד שני אין לי שום נורת CHECK ENGINE נדלקת... סימפטום קלאסי להלחמה קרה או מגע רופף - אבל כבר בדקתי הכל !!

למרות הכל החלטתי לבדוק האם יש קודים בזיכרון:

חיברתי את החוטים מתחת לדשבורש של ה ONBOARD DIAGNOSTIC SYSTEM וצץ לי הקוד 31 - שאומר חיישן מצב מצערת.

 

מה לעזאזל הקשר אליו ?! בהמשך.

 

לאחר שיטוט בפורומים בחו"ל של סובארו - רק הפכתי ליותר מבולבל, אנשים שם החליפו חיישנים ולעיתים גם את כל הספידומטר עצמו על תקלה דומה מאוד לשלי, רק שאצלהם שמתי לב ל-2 דברים שאצלי לא קיימים:

האחד -> אצלי בשום מצב לא ניתן היה "להקים" את המחט (ז"א לא ע"י טפיחות קלות על הלוח וגם לא משחק עם הקונקטורים).

השני -> אין לי נורת CHECK ENGINE נדלקת, אצל האחרים כן...

 

בשלב הזה אני מתחיל להבין שיש לי עסק עם חיישן מנוול שכנראה עובד לסרוגין או חלש ומשגע את כל המערכת !

 

פתחתי את הספר CHILTON שיש לי לסובארו (שנים: 1985 עד 1996 כל הדגמים) ושם רשום שההתנגדות של החיישן צריכה להיות 350-450 אוהם. בדקתי - וזה לא כך. אבל עדיין, החיישן הנבלה "עובד" .

 

טוב, החלטתי שאני מחליף את החיישן - ולפני שאני הולך לקנות אחד (ולחטוף התקף לב מהמחיר שהיבואן רוצה עליו) אני אנסה לתקן את הקיים (שבאופן עקרוני לא ניתן לפתיחה).

נעזרתי במסורית ברזל ו CUTTER - והמשימה הושלמה, הצלחתי לפתוח אותו.

בפנים העסק דומה למנוע קטן / אטלרנטור קטן (הפוך). רוטור מגנטי (שהגיר מסובב) שמסתובב ויוצר שדה מגנטי וע"י כך מפיק גלי מתח. החצי התחתון הוא המכאני (הרוטור) והעליון הוא מעיל סליל יצוק פלסטיק עם חיבור ל-2 חוטים בלבד (כבר אמרתי, כמו מנוע קטן). העסק עושה רושם של תקין, אין כלום שבור והכל נראה בסדר. ניקיתי את היחידה והדבקתי הכל בחזרה. הניקוי הניב שינוי מסויים - ומכאן כבר היה לי ברור, זה החיישן (חלש).

 

התקשרתי למוסך המרכזי של סובארו בהרצליה, שמעתי את המחיר (ציפיתי ליותר, אבל עדיין יקר, בני זונות :razz:) ושאלתי אם קיים במלאי - אמרו שכן. נסעתי אליהם, חיפשנו את המק"ט בספר (לקח הרבה זמן למצוא) עד שבא בחור אחד שידע בדיוק מה שאני צריך (אחרי שהם הבינו שמדובר במכונית אוטומטית, כי יש הבדל בין הידני לאוטומטי) ואמר למחסנאי - יש חיישן אחד ארוך עם חוט (זה מתאם מכאני פשוט, עבור גיר ידני) ואחד קצר בלי חוט (לאוטומטי), תביא את זה בלי החוט ("אלקטרוני").

מדובר בחיישן שמשמש את כל הדגמים האוטומטיים (אימפרזה, אאוטבק, לגאסי וכד'). במוסך "סובארו יפו" (היום זה כבר "ההילוך השישי") לא היה להם במלאי כי זה לא הולך, כך טען המחסנאי :razz: והציע לי לגשת למרכזי (הוא לא ידע שביררתי שם כבר :razz:).

 

בקיצור, נסעתי להרצליה לקחת את החיישן ולאחר 10% הנחה נפרדתי מ 559 ש"ח כולל מעמ עבור החיישן הבן-זונה עם שפם ג'ינג'י הזה - וטסתי הביתה להרכיב אותו.

הרכבתי את החיישן ואז.....

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

הכל עובד פצצצצצצצצצצצצצצה !!!!!!!!

 

שמח ומאושר ועוד לא מעכל שהעסק עובד נהדר, זה הזמן לציין 2 דברים חשובים מאוד:

1. כל הזמן שהייתי נוסע במהירות נמוכה והספידומטר לא היה עובד, המחשב "ידע" שאני אמור להיות במצב סרק (כי אין לו שום שידור מיחידת הספידומטר שהאוטו זז) ולכן זרק קוד תקלה סמוי על החיישן מצערת (שכביכול "דפוק" בגלל שהאוטו עומד והסלד "משתגע" כביכול).

2. הגיר. אוי הגיר. מאז שהרכב אצלי בחיים לא נתקלתי בכזה שילוב הילוכים ח-ל-ק בין ראשון לשני - מדהים ! תמיד ידעתי שיש חשיבות מאוד גדולה לחיישן המהירות והגיר האוטומטי, אבל לא תארתי לעצמי שעד כדי כך. המחשב פשוט יודע לווסת את אופי שילוב ההילוך בצורה כ"כ רכה לפי האות שהוא מקבל מחיישן המהירות (וחיישן מצב המצערת כמובן) וכל זמן שהייתי נוסע לאט והמחט לא היה קמה לתחיה, השילוב היה הרבה פחות רך.

 

מסקנה: אל תאמינו לכל מה שהמחשב לא מספר לכם :-);-)

 

איציק

 

נ.ב.

מצורפת תמונה של החיישן (אורכו כ-10 ס"מ הוא מחובר ליד המדיד של השמן דיפרנציאל).

Vss.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח לשמוע שנפתרה לך התקלה , אבל כאשר המחשב מחווה לך על תקלה זה לא בהכרך אומר שאותו חיישן לא תקין , אולי המחשב מצביע על החיישן הזה אבל ישנו גורם אחר שבגללו החיישן לא מתפקד נכון .

זאת אומרת שצריך להבין ולבדוק את קודי התקלות ולהתחיל לשלול אותם לפי סדר בדיקות מסוים .

(מצריך ידע רב בדיאגנוסטיקה ובהרכת הרכב המדובר ) .

 

כל ההסבר שלי היה בכדיי לא לבלבל את שאר האנשים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפנים העסק דומה למנוע קטן / אטלרנטור קטן (הפוך). רוטור מגנטי (שהגיר מסובב) שמסתובב ויוצר שדה מגנטי וע"י כך מפיק גלי מתח. החצי התחתון הוא המכאני (הרוטור) והעליון הוא מעיל סליל יצוק פלסטיק עם חיבור ל-2 חוטים בלבד (כבר אמרתי, כמו מנוע קטן).
שלום איציק,

תודה על ההסבר המפורט.

אני סובל מבעייה דומה בהונדה סיוויק. שאלתי היא, האם כל החיישנים פועלים על אותו עיקרון? ובכלל, למה לא הלכת על שיפוץ? זה הרבה יותר זול.

ב"מאיר" רוצים 1600 ש"ח עבור החיישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק,

תודה על ההסבר המפורט.

אני סובל מבעייה דומה בהונדה סיוויק. שאלתי היא, האם כל החיישנים פועלים על אותו עיקרון? ובכלל, למה לא הלכת על שיפוץ? זה הרבה יותר זול.

ב"מאיר" רוצים 1600 ש"ח עבור החיישן.

ברכב יש הרבה חיישנים. בהתאם לדרישה ולתכנון המחשב ברכב כך מתוכנן החיישן.

ישנם חיישנים שהם בסה"כ פיקאפ פשוט (מגנט שסוגר מעגל) וישנם חיישנים שמשדרים התנגדות (למשל: חיישן טמפרטורת מים).

 

חיישנים מהסוג הזה אינם ניתנים לשיפוץ (ובכלל, מה התועלת בלשפץ חיישן ? במחיר כזה אין תועלת בשיפוץ כי השיפוץ עלול לעלות כמעט כמו חיישן חדש).

 

בנוגע לחיישן שלך - בדוק אופציה של יבוא מחו"ל, אני בטוח שייצא לך הרבה יותר משתלם.

בדקת גם בפירוקיות ? אם לא, שווה לבדוק (למרות שינסו למכור לך את הגיר יחד עם החיישן...אידיוטים).

 

החיישן שלי עולה בחול כ 65$. העניין הוא ש 65$ על החיישן ועוד 30$ על משלוח מביאים אותי כבר ל 95$ (כשתכלס החיישן עלה כאן בארץ 104$ ותנאי התשלום לרוב נוחים יותר).

 

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התאור של התקלה ופתרונה מרתק, אבל הרשה לי לשאול למה לא ניתן בפשטות לבצע מדידה באופן הבא:

להרים גלגל קדמי אחד לאוויר, תוך חסימה של הגלגל הקדמי השני והגלגלים האחוריים. להריץ את הרכב למהירות הנדרשת ולמדוד את תפוקת החישן תוך השוואתה לערך כיול כלשהו, כמובן בהנחה שקיים כזה וניתן להשיגו.

אם אני זוכר נכון, בספידומטרים מכניים היה מקובל ערך מסוים, נניח 60 קמ"ש לפיו היה צורך לכוון את קריאת הספידומטר וההנחה היתה שבשאר התחומים הלינאריות תבטיח את הדיוק הנדרש. כוונתי שכבל הכניסה לספידומטר היה אמור להסתובב במהירות נתונה כשהוא מראה 60 קמ"ש.

במקרה הכי גרוע ניתן להשוות את קריאת החישן החשוד אצלך לקריאה של חישן ברכב אוטומטי זהה בו הפעולה תקינה. יתכן שיש צורך בבדיקת הקריאה על אוסצילוסקופ נייד, אבל עדיין הבדיקה פשוטה.

מה דעתך?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התאור של התקלה ופתרונה מרתק, אבל הרשה לי לשאול למה לא ניתן בפשטות לבצע מדידה באופן הבא:

להרים גלגל קדמי אחד לאוויר, תוך חסימה של הגלגל הקדמי השני והגלגלים האחוריים. להריץ את הרכב למהירות הנדרשת ולמדוד את תפוקת החישן תוך השוואתה לערך כיול כלשהו, כמובן בהנחה שקיים כזה וניתן להשיגו.

אם אני זוכר נכון, בספידומטרים מכניים היה מקובל ערך מסוים, נניח 60 קמ"ש לפיו היה צורך לכוון את קריאת הספידומטר וההנחה היתה שבשאר התחומים הלינאריות תבטיח את הדיוק הנדרש. כוונתי שכבל הכניסה לספידומטר היה אמור להסתובב במהירות נתונה כשהוא מראה 60 קמ"ש.

במקרה הכי גרוע ניתן להשוות את קריאת החישן החשוד אצלך לקריאה של חישן ברכב אוטומטי זהה בו הפעולה תקינה. יתכן שיש צורך בבדיקת הקריאה על אוסצילוסקופ נייד, אבל עדיין הבדיקה פשוטה.

מה דעתך?

 

יוסי

הלוואי וזה היה כל כך פשוט. חשבתי בדיוק כמוך ופירסמתי לפני מספר ימים הודעות בפורומים של סובארו בחו"ל - אבל אף אחד לא ידע לומר לי את עוצמת המתח שאני צריך לקבל (בכלל, לא נראה לי שאף אחד מהמקצוענים שם נכנס לעובי רמת המתח של החיישן במהירות X) ולא קיבלתי אפילו תגובה אחת בנושא. הסברתי להם שאני מקבל 8 וולט AC במהירות של כ 50-60 קמ"ש אבל נראה כאילו דיברתי סינית.

 

עצם העובדה שהחיישן היה עובד לסרוגין (כשהוא קר אז הכל מצויין, כשהוא חם לא) הקשתה מאוד על איתור הבעיה.

 

מאחר והחיישן הוציא מתח לינארי כבר מרגע שהרכב זז (אפשר גם היה לשים על בוקים, אבל חסכתי לעצמי את הרעיון ופשוט הוצאתי את הקונקטור מהחיישן, חיברתי לו 2 חוטים ארוכים שאותם כמובן חיברתי לוולט-מטר שהנחתי בתוך האוטו לידי ופשוט שמתי את ידית ההילוכים ב D ועזבתי את הברקס. מייד קיבלתי מתח לינארי בחיישן וככה ידעתי שהחיישן "מתפקד" והגלגל שיניים בגיר תקין).

אגב, לא היה לי מישהו עם רכב דומה להשוות - אם היה לי כבר ממזמן הייתי מוריד ממנו את החיישן ל-5 דקות ובודק על האוטו שלי. פירוק החיישן לוקח מספר שניות (אין צורך להיכנס מתחת לרכב, החיישן נמצא צמוד למדיד של השמן דיפרנציאל וצריך רק מפתח 17 ממ בשביל להבריג אותו החוצה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיציק - סתם שאלה כללית - האם אין לך חשש להרכיב חיישן אחר לבדיקה - הרי האם לא יתכן שהבעיה שגרמה לתקלה בחיישן שלך "תדפוק" גם את החיישן של החבר?

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיציק - סתם שאלה כללית - האם אין לך חשש להרכיב חיישן אחר לבדיקה - הרי האם לא יתכן שהבעיה שגרמה לתקלה בחיישן שלך "תדפוק" גם את החיישן של החבר?

אין שום חשש מאחר והתקלה זוהתה והיא בחיישן עצמו. כן היה חשש אם היה מדובר בתקלה מסוג אחר שיכלה לגרום לשריפת החיישן - אך לא בכך מדובר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, טוב לדעת שגם בחו"ל חיים אנשים בשר ודם ושלא כולם שם עמקנים ויודעים הכל.

מניסיון עבר באלקטרוניקה (צבאית, אבל העקרונות זהים), שינויי טמפרטורה משפיעים מאד על ערכים של רכיבים ולכן גם על התפוקה. יתכן שסליל החישן (ואולי איזשהו רכיב אלקטרוני סמוי המותקן בו, כמו גשר דיודות יישור למשל) הפך רגיש לטמפרטורה. יתכן שחימום החישן בעזרת פן לייבוש שיער כשהרכב חונה וגלגל מורם באוויר היה חושף את התקלה במיידית.

בדרך כלל ומעבר לתיקון נקודתי של התקלה מעניין אותי אישית לנסות ולחקור לעומק כי הדבר מסייע במקרים אחרים.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, טוב לדעת שגם בחו"ל חיים אנשים בשר ודם ושלא כולם שם עמקנים ויודעים הכל.

מניסיון עבר באלקטרוניקה (צבאית, אבל העקרונות זהים), שינויי טמפרטורה משפיעים מאד על ערכים של רכיבים ולכן גם על התפוקה. יתכן שסליל החישן (ואולי איזשהו רכיב אלקטרוני סמוי המותקן בו, כמו גשר דיודות יישור למשל) הפך רגיש לטמפרטורה. יתכן שחימום החישן בעזרת פן לייבוש שיער כשהרכב חונה וגלגל מורם באוויר היה חושף את התקלה במיידית.

דווקא חשבתי על רעיון הפוך (לנסות לקרר את החיישן) אבל הרעיון עם הפן לייבוש שיער נשמע דווקא יותר הגיוני.

לדעתי אתה צודק, הסליל היצוק (אליו אין גישה לבדיקה) מעל הרוטור כנראה הפך רגיש לטמפרטורה (התקלקל).

 

 

בדרך כלל ומעבר לתיקון נקודתי של התקלה מעניין אותי אישית לנסות ולחקור לעומק כי הדבר מסייע במקרים אחרים.

 

יוסי

בהחלט תחום מעניין, אני בהחלט למדתי מהניסיון הזה :)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון אחרי 3 שבועות נסיעה עם החיישן החדש:

 

מאז הספקתי לנסוע מספיק בתוך העיר ומחוץ לעיר. עברו מאז כ-3 מיכלי דלק (כ 1200 ק"מ).

 

לאחר כמה cycles שהמחשב ביצע באופן תקין עם החיישן החדש, נמחק קוד התקלה מספר 31 (חיישן מצב מצערת) שהופיע קודם לכן - וכרגע המחשב משדר (במצב בדיקה) שכל החיישנים תקינים (בניגוד לקודם לכן בו הוא פלט את הקוד תקלה על חיישן מצב המצערת).

 

כתוצאה מכך הרכב מגיב הרבה יותר טוב למצערת - במהלך הראשוני של הדוושה בפרט.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון אחרי 3 שבועות נסיעה עם החיישן החדש:

 

מאז הספקתי לנסוע מספיק בתוך העיר ומחוץ לעיר. עברו מאז כ-3 מיכלי דלק (כ 1200 ק"מ).

 

ממוצע של 400 ק"מ למיכל -צריכה מעט גבוהה לא ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממוצע של 400 ק"מ למיכל -צריכה מעט גבוהה לא ?

ואם יש לי מיכל של 30 ליטר ? או 40 ? או 50 ? או 60 ?

 

אל תקפוץ סתם... זה תלוי מה הנפח של המיכל שלך ואיזה מנוע (וגיר) יש לך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6843 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...