Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העשרת הידע במכונאות רכב


Yoni P.
שימו לב! השרשור הזה בן 6878 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ביקץ הזה, לאחר סיום התיכון ולפני הגיוס, אחת המטלות העיקריות היתה להעשיר את הידע במכונאות.

 

על מנת שהלימודים יהיו פרוגרסיביים החלתתי ללמוד טאוריה ופרקטיקה גם יחד. זאת אני איישם ע"י רכישת גרוטאה (פורד פיאסטה או סובארו ג'אסטי משנות השמונים), וספרות טכנית (מידע הקיים באינטרנט לא מפורט מספיק ולא נגיש בכל רגע). כל חלק שאני אפרק אני אקרא לגבי אופן פעולתו ורכיביו...

 

לאחר החיפוש בפורום מצאתי, שרבים ממליצים על סדרת הספרים- "תורת המנוע", אך לרוע המזל רק שלושה כרכים זמינים כרגע בBOOKME.

התכוונתי לרכוש גם סט כלים, מלבד מפתח הפלאגים, מפתח פילטר שמן, אגן שמן.

 

כדי להוציא את התיכנון לפועל אני אצטרך את עזרתכם...

 

*אילו כלים לרכוש (חברה, היכן לרכוש ואם אפשר אז גם מחיר)

*דגם הגרוטאה (שתהיה קלה לפירוק, לא יקרה)

*אילו ספרים לרכוש (העדיפות לספרות עיברית, למתחלים, אך באותו זמן תכיל פירוט נרחב בנושא)

*המלצות ועצות יתקבלו בברכה

 

בשביל לממן לעצמי את הספרים, גרוטאה, כלים ועוד... אני עובד ומרוויח כסף.

 

תודה לכל העוזרים!

 

יוני. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תקנה רכב צרפתי מהשנים האלו.

 

אם תפרק, לא תצליח להרכיב בחזרה. לפחות לא בלי ליטרים של דבק :roll:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול להמליץ, על איזה גודל סט כלים עליי לרכוש ושל איזה חברה, לביצוע המטלה?
הכל תלוי מה אתה רוצה מעצמך...

אני קנית סט מושלם, הכל כולל הכל, טיפה יותר מאלפיה... לא יקר אם חושבים מה יש בפנים. מה שכן, אלף שקלים חדשים זה לא מעט כסף, איך שלא תסובב את הזה...

 

אני הייתי ממליץ לך לקנות איזה טוסטוס קטן, משהו שניתן להשיג חלקים בקלות, ניתן לפרק בקלות ליד הבית, המכניקה לא מתוסבכת, הכל גלוי... אם אתה רוצה להוציא מנוע, שעה עבודה וארגז קרטון זה כ מה שצריך...

לעומת זאת באוטו זו אופרה אחרת, צריך מקום, לפעמים צריך כלים מיוחדים, צריך "בוקים" כדי להרים את הרכב, צריך-צריך-צריך...

בקטנוע אתה יכול לפרק את המנוע ולהכניס אותו לבית לפרוק ושיפוץ, גם אם אתה גר בקומה 4 בלי מעלית. מנוע של פורד פיאסטה לדוגמא יהיה קשה לעשות את התרגיל הזה...

 

תחשוב מה אתה בדיוק רוצה מעצמך, תחליט ותחזור עם תשובה...

אגב, יש קורס מכונאות ביסית במיכללת קלאסיקאר... שווה לך לבדוק..

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם גילי.

רכב זה חתיכת כאב ראש, מה גם שאתה צריך מקום לאפסן אותו ואם אתה לא מושבניק זה יהיה בעייתי...

אופנוע/טוסטוס הרבה פחות בעייתי הרבה יותר קטן ופשוט.

כמו רכב רק עם פחות צילינדרים(אני כמובן לא מדבר על הכבדים/בנדיטים למינייהם), ופחות משקל, והרבה פחות מקום.

אבל הרבה יותר הנאה(אבל זה כבר דיון אחר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

signat ,SIGNAT ,Sigant וסיגנאט.
רק חבל שמאייתים את זה עם E ולא עם A.

אלא אם כן אתה מכיר משהו אחר שהוא לא SIGNET, אלא חיקוי.

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גילי, כנראה אתה צודק...

עדיף לקנות קטנוע מתפרק, פחות מסובך מאוטו והרבה יותר נגיש (גם מעולה בתור התחלה).

 

בקשר לקורס- אני מעוניין אבל הבעיה היא שאני מתגייס בסוף ספטמבר ובינתיים גם עובד...

 

~1000 ש"ח, זה די הרבה בשבילי, חשבתי לכיוון ה~500 ש"ח. אני לא רוצה להתפשר על האיכות (וגם שמעתי הרבה תגובות חיוביות על החברה), ובנוסף יש לי כבר בבית סט מפתחות רינג פתוח+סגור.

האם יש סטים פחות "מקיפים"?

האם יש ספרות טכנית של קטנועים ורכיביהם?

 

מה דגם/מידה/שם של הסט שלך?

 

יוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידות אצלך הם באינצ'ים או מ"מ?

אם אני רוכש קטנוע תוצרת אירופה, אינ צריך כלים במ"מ?

 

סט כלים 1/4" יספיק לי?

יוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב זה שתקנה כלים של סיגנט, זו חברה עם אחריות לכל החיים והכלים שלה מקצועיים מאוד.

אני אישית משתמש בדרייב 3/8 מילימטרים והוא מתאים לי לכל סוגי המכוניות עד עכשיו.

ילדים הורגים נמלים בצחוק - נמלים מתות ברצינות.

אל תיקח את החיים ברצינות - גם ככה לא תצא מהם חי.

לא נכשלתי רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא עובד.

לא הצלחתי לסדר את הבלמים - אז הגברתי את הצופר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית משתמש בדרייב 3/8 מילימטרים QUOTE]

 

זה סט, נכון?

באיזה גדלים באים הבוקסות?

מה פשר המספרים: 3/8?

 

תודה.

3/8 זו מידת הידית, זו המידה האמצעית. יש 1/4 שזו בוקסה עדינה יותר וקטנה יותר. הידית הנמוכה יותר כאן... זה מיועד לדברים שאתה לא רוצה לישבור עם מומנט גדול או כשאתה צריך כלי עדין.

3/8 זו הבוקסה האמצעית. משמשת בעיקר "לעבודה שוטפת". כל הסוקסות הכל מ8 מ"מ ועד 19...

למעשה היא הכי שימושית. ה 1/2 (חצי) משמשת למנוף גדול, יותר מסיבית, מסורבלת לעבודה עדינה.

לרוב ניתן לוותר עליה ולהישתמש בידית כוח (ידית ללא רצט).

 

3/8 זו הידית הכי שימושית. לפחות בשבילי... למה קניתי סט עם 3 מידות של ידיות? גיוון... ככה אני בוחר לעבוד עם מה שנוח לי ללא פשרות. אם אתה בתקציב נמוך, קנה סט כזה...

למרות שיש חפיפת מידות בין הידיות, אני כמעט ולא מישתמש ב1/2 וב 1/4 בעבודה כללית.

אם אתה צריך משהו לעבודה עדינה, קנה סט נוסף, טיפה פחות איכותי עם 1/4 וידית כוח 1/2 עם כמה בוקסות איכותיות (כשאתה מפעיל כוח הדבר האחרון שאתה רוצה זה שישבר לך משהו ויעוף לפנים...)

ידית 1/4 לא נישחקות כמעט, אחרי יותר מ10 שנים של טיסנאות ה1/4 שלי עדיין חדשה והוצבה מחדש ב"סט חרום" שבמחסן)

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך גילי! :wink::mm_yeah:

 

ועוד שאלה... (בטח כבר נמאסתי. אני מבטיח שזו האחרונה,לבינתיים) :lol:

 

האם ישנם סטים המשלבים ידיות ובוקסות של 1/4 ו- 3/8 ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...