Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בוונטה למזגן דייהטסו yrv 2004


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Camaro 92,

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה רבה, אבדוק

תודה רבה, אבדוק

דיברתי כעת עשר דקות עם בעל המוסך, סיכמנו שאשאיר את הרכב ויבדוק ביישוב הדעת, מקווה שיפתור בעזרת השם את הבעיה ואוכל לשוב ולעדכן.

משתדל לעזור

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 23 שעות, Buki כתב:

שונה האם המדחס מתנתק אחרי כמה שניות או ממשיך לעבוד. 

תסתכל על הפולי של המדחס, האם החלק הפנימי של הפולי מסתובב יחד עם הרצועה? או מתחיל  לעבוד ומתנתק אחרי כמה שניות?

 

 

 

אהלן שלום בוקי

ביצעתי בדיקה היום

בצהריים מזג אויר נאה

נסעתי רבע שעה הגיע לטמפ’ עבודה תקינה

הפעלתי מזגן ללא AC יצא אויר פושר

לחצתי AC התחיל לקרר כרגיל

פתחתי חלון שמעתי קליק של מדחס יחד עם הפעלת ונטת מנוע

אחרי חצי דקה כבתה הוונטה של המנוע

אחרי 10 שניות שוב שמעתי קליק של מדחס ושוב ונטת מנוע פועלת אך ללא ונטת מעבה

האם חוסר גז גורם למאוורר להינתק?

למה המדחס מתנתק שוב ושוב?

חוסר גז?

מציין שקירר כרגיל והרגישו קירור מהמזגן

אולי בעצם תקין?? תוהה..

עריכה אחרונה על ידי PASHUT
  • לא הבנתי... 1

משתדל לעזור

פורסם

המדחס תמיד עובד לסירוגין.  זה מדחס מסוג ON/OFF עם ספיקה קבועה. 

ויסות עוצמת הקירור מתבצע על ידי מחזורי פעולה והפסקה של המדחס, כעת לא חם ולא נדרשת תפוקת קירור גבוהה אז המדחס לא צריך לעבוד על הזמן.

בקיצור זה תקין שהוא מתנתק כל כמה שניות. 

 

 

איך אתה יודע שמה שנכנס לפעולה זה מאוורר רדיאטור מנוע ולא מאוורר מעבה?

 

איך זה בנוי שם? יכול לעלות תמונה?

  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם

הלוואי ותקין.. אנסה בהמשך לגבי תמונה

 

בקיצור לשאלתך, הרדיאטור מנוע הוא מרובע עם פקק ייעודי למים, ואליו מוצמדת הוונטה הגדולה (זו שבפקקים נדלקת גם בלי מזגן) שנדלקת עם הפעלת המזגן

 

בצד ימין יש מעבה מזגן ארוך ואליו מוצמדת ונטה קטנה הקשורה למזגן, היא נדלקת ל 5 שניות וכבה לגמרי אח’’כ

אולי בגלל שהגז קר בימים אלו ואינה נדרשת?

משתדל לעזור

פורסם

יכול להיות שזה תקין.

ברוב המכוניות המודרניות הפשוטות ירדו למאוורר אחד משוטף שעובד כל עוד המדחס עובד.

רכב עם מאווררים  נפרדים לא ראיתי כבר הרבה זמן. צריך לחפש חומר טכני על משטר עבודה של המאווררים האלו, בהחלט יכול להיות שרק אחד מופעל בעומס חום נמוך.

 

 

פורסם
לפני 46 דקות, Buki כתב:

שזה תקין

כלומר המאוורר המעבה נדלק, מזהה שאין צורך ונכבה?

אז למה ונטה של מנוע כן ממשיכה לעבוד עם המדחס?

בנוסף צירפתי לעיל תמונה

משתדל לעזור

פורסם

יש מצב ששני המאווררים קשורים לחום מנוע כך שאם חום המנוע לא דורש את הפעולה של שניהם או אחד מהם, אז המאוורר או שניהם לא פועלים. 

בפועל אם המזגן פועל וחום מנוע תקין, אין באמת בעיה. 

פורסם
לפני 10 שעות, Buki כתב:

שרק אחד מופעל בעומס חום נמוך

המאוורר מעבה לא נדרש לפעול כדי לקרר את הגז?

תראה בתמונה שמאוורר הרדיאטור מנוע דיי רחוק ממנו

משתדל לעזור

פורסם

עדכון ביניים

נסעתי לשבת ממודיעין לבני ברק

בהלוך, הפעלתי מזגן קור (היה נעים בחוץ) קירר מעולה אבל לקח לו זמן לקרר, מזכיר קצת חוסר גז

בחזור, הפעלתי מפשיר אדים כולל מדחס ושמתי לב משהו מעניין, שומעים את הוונטה של המנוע עובדת (בגלל המדחס) ומד החום יורד מעט, 

כלומר כאשר נסעתי כמה שעות בפקקים ביום ג’ השבוע, הייתי ללא מזגן, ומד החום עמד על חצי כמקובל, בלי לזוז מילימטר

כאשר אני נוסע עם מזגן, מד החום יורד מעט אל מתחת ה ’’ציור של הגלים’’ 

מעניין מה זה אומר, שהוונטה עובדת יותר זמן עקב המזגן ומקררת יותר חזק את המנוע?  רדיאטור תקין מים עד למעלה ב’’ה

בכל אופן השאלה שלי כעת האם למלאות גז ואולי יסדר את עניין הוונטה למעבה? או שיתכן שבימים קרירים אלו היא באופן תקין כמעט ולא פועלת?

משתדל לעזור

פורסם

כמו שכבתי מקודם, לגבי מאוורר מעבה, לא יודע לענות מדוייק.

יכול להיות שמאוורר מעבה מופעל רק מעל לחץ עיבוי מסויים. 

לגבי טמפרטורה שיורדת מעט כשהמזגן פועל ומאוורר רדיאטור מופעל קבוע - תקין.

במצב זה הטמפרטורה תהיה קרובה יותר לנקודת תחילת פתיחה של הטרמוסטט נגיד 85 מעלות, בשונה ממצב עם מזגן כבוי אז הטמפרטורה תהיה באיזור כניסת המאוורר לפעולה שזה נגיד 95 מעלות. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
בתאריך 22.1.2026 בשעה 15:10, Buki כתב:

איך אתה יודע שמה שנכנס לפעולה זה מאוורר רדיאטור מנוע ולא מאוורר מעבה?

 

איך זה בנוי שם? יכול לעלות תמונה?

עדכון ביניים

היום יום חם יחסית

עשיתי נסיעה עם עליות וכו', המנוע היה חם

הפעלתי מזגן על עוצמה הכי גבוהה פתחתי מכסה מנוע, נאדה! רק מאוורר רדיאטור פועל.

מה עשיתי? נדנדתי עם היד את מאורר מעבה המזגן בכיוון ההפוך! והוא התחיל לפעול! אבל הפסיק מיד.. חזרתי שוב על הפעולה והרגשתי כיצד המנוע החשמלי של המניפה מנסה ל''הילחם'' ולפעול בכיוון הנכון אך ללא הצלחה..

מה החשוד? מנוע החשמלי? ממסר שלו? קבל? 

תודה!

אגב קשה למצוא החלק אז המוסך ששוחחתי איתו הציע לשתול מנוע תחליפי של ''ספאל'' אוניברסלי. מה דעתכם?

משתדל לעזור

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...