Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לגבי רכישת פיג'ו 208 Allure החדשה


Yuval23

פוסטים מומלצים

היי,

אני מחפש לקנות רכב חדש. חשוב לי שהנסיעה תהיה כיפית ונעימה וגם שפנים הרכב יהיה מפנק וחדשני.

עשיתי נסיעת מבחן על הפיג'ו 208 Allure ודי התלהבתי, גם מהנסיעה וגם מפנים הרכב, שמציע פסנתר כפתורים מגניב, ריפוד משולב עור, הגה במראה ספורטיבי, וכו'.

התעניינתי מאוד ברכב, אבל מיד לאחר מכן התחלתי לשמוע מלא מעט אנשים את שתי הטענות הבאות:

 

  1. הרכבים של פיג'ו לא אמינים מבחינת תקלות
  2. לפיג'ו אין שוק בארץ (כלומר, קשה אחר כך למכור את הרכב)

 

האם יש איזשהו בסיס לטענות האלו?

במידה ולמישהו גם יש ניסיון אפילו יחסית עדכני עם הרכב, אשמח לשמוע.

 

תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת אמינות יש את עניין הרצועה, היא יכולה להתפורר ולגרום לנזק כמו צריכת שמן ובמקרים מסוימים החלפת מנוע.

אם מחליפים שמן כול 10 אלף ורצועה כול 4 שנים או 60 זה יעזור למנוע התפוררות רצועה.

הגיר עצמו אמין יפני.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-208 מכונית נהדרת, מהטובות בסגמנט, אך יש בעוכריה שתי בעיות:

  1. כפי שהוזכר, המנוע שלה כולל כשל תכנוני אשר תורם להתפוררות של רצועת התזמון, ששבבים שלה עלולים לסתום את מעברי השמן במנוע מה שעלול לגרום לצורך בהחלפה/שיפוץ מנוע - ניתן להימנע מכך ע״י תחזוקה סופר קפדנית שבבסיסה החלפת שמן מנוע בתדירות כפולה מהמומלץ ע״י היצרן וקיצור הזמן להחלפת הרצועה
  2. ירידת ערך חדה הנובעת מהמוניטין המחורבן של המנוע הזה בעיקר, ובגלל היצרן (אשר עברו מפוקפק בכל הקשור בטיפול בכשלים תכנוניים)

אם אתה מתכוון להחזיק את המכונית לזמן ארוך ולכן ירידת הערך פחות קריטית עבורך, אז בתחזוקה לפי ההמלצה הנ״ל, סביר להניח שתהנה מחיים טובים ומהנים עם ה-208.

 

אם לא, אני יכול להמליץ לך על שתי אלטרנטיבות בדמות הסקודה פאביה או האיביזה (שחולקות פלטפורמה ומכלולים). הסקודה היא המרווחת יותר בין השתיים והיא גם מכויילת לנוחות נסיעה טובה יותר מהאיביזה. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, menir1 כתב:

אם לא, אני יכול להמליץ לך על שתי אלטרנטיבות בדמות הסקודה פאביה או האיביזה (שחולקות פלטפורמה ומכלולים). הסקודה היא המרווחת יותר בין השתיים והיא גם מכויילת לנוחות נסיעה טובה יותר מהאיביזה.

אני מתכוון להחליף שוב רכב תוך 3 עד 4 שנים. אם כך אז היית ממליץ יותר על הסקודה פאביה 1.5 Selection Style?

תוכל לפרט גם על יתרונות וחסרונות שלה מול ה- 208?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפאבים כמו לאיביזה גיר שלא נחשב אמין במיוחד, אך המנוע גם כן זריז מאוד, כאשר לפאבים יתרון בדמות יציאות מיזוג מאחור, היא מרווחת מהפיגו אך הסלון ירגיש לך רגיל יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה מיוחדת בגיר של האיביזה/פאביה, זהו הגיר כפול מצמד הכי טוב בקרב המכוניות העממיות ובפער, וגם הכי זול לתחזוקה. כמו כל גיר עם מצמד, למצמד יש בלאי. כל עוד אתה לא מבלה כל יום, כל היום בפקקים עמוסים במיוחד ואתה לא ״יושב״ על דוושת הבלמים תוך כדי גלישה, אז אורך החיים של המצמדים צפוי להיות באזור ה-150k ק״מ לפחות (והרבה יותר אם עיקר הנסועה שלך בבין-עירוני).

(ועדויות מפייסבוק הן... עדויות מפייסבוק, ללא סטטיסטיקה הן לא שוות כלום. בבקשה לא להיכנס לדיון DSG חסר ערך - עובדה שלא ניתנת להכחישה שהשוק מעריך את הגיר הזה הרבה יותר ממנוע ה-PureTech לצורך ההשוואה הספציפית בשרשור הנ״ל, במיוחד כאשר כמות המכוניות הנוסעות על הכביש עם הגיר הזה גדולה בשני סדרי גודל מול מספר המכוניות עם מנוע PureTech).

 

לגבי השוואה ל-208, הפאביה עם נוחות נסיעה דומה והתנהגות כביש מלוטשת - שתיהן מעניקות חוויית נסיעה מהטובות בסגמנט. הפאביה יותר מרווחת ועם תא מטען גדול יותר. לדעתי מנוע ה-1.0 ליטר ממש סבבה ולא חייבים ללכת על מנוע 1.5 - הוא אמנם יותר חזק אבל לא מרגש במיוחד וזה לא שגרסת ה-1.0 מרגישה חלשה (היא לא). 

 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובות המפורטות!

לסיכומו של עניין, הדבר שהכי מטריד אותי כרגע זה ירידת הערך המדוברת של ה- 208.

האם לדעתכם זו בעיה משמעותית עד כדי כך שכדאי לוותר על הרכב במידה ואני מתכוון להחזיק אותו ל- 3 עד 4 שנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה208 לא תשמור על ערכה כמו היאריס למשל, אבל אתה צריך לשאול את עצמך האם אתה מוכן לשלם על הנאה מחיר של שמירת ערך.

בקטוגירה הסופר מיני או שיש רכבים מהנים כמו ה208 אך עם כוכבית בדמות הרצועה או שמירת ערך, או הגרמניות אבל כוכבית בדמות הגיר הלא אמין.

או לקנות רכב כמו יאריס למשל אבל פחות מהנה ונוחה אבל סופר אמינה ועם שמירת ערך טובה, רכב חסכוני או מזדה 2 שתהיה זולה יותר אבל זה כבר רכב מיושן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Yuval23 כתב:

האם לדעתכם זו בעיה משמעותית עד כדי כך שכדאי לוותר על הרכב במידה ואני מתכוון להחזיק אותו ל- 3 עד 4 שנים?

 

אישית,, תחת ההנחה שאתה מתכנן אחזקה בטווח ה-3-4 שנים, מוותר על הפיג'ו. חוץ מהעיצוב היותר מגניב, הפאביה מאד קרובה בכל הקשור לנהיגה/נסיעה עם יתרונות פה ושם, אם כי העיצוב שלה (פנים וחוץ) פחות "מגניב". 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, menir1 כתב:

אין שום בעיה מיוחדת בגיר של האיביזה/פאביה, זהו הגיר כפול מצמד הכי טוב בקרב המכוניות העממיות ובפער, וגם הכי זול לתחזוקה. כמו כל גיר עם מצמד, למצמד יש בלאי. כל עוד אתה לא מבלה כל יום, כל היום בפקקים עמוסים במיוחד ואתה לא ״יושב״ על דוושת הבלמים תוך כדי גלישה, אז אורך החיים של המצמדים צפוי להיות באזור ה-150k ק״מ לפחות (והרבה יותר אם עיקר הנסועה שלך בבין-עירוני).

(ועדויות מפייסבוק הן... עדויות מפייסבוק, ללא סטטיסטיקה הן לא שוות כלום. בבקשה לא להיכנס לדיון DSG חסר ערך - עובדה שלא ניתנת להכחישה שהשוק מעריך את הגיר הזה הרבה יותר ממנוע ה-PureTech לצורך ההשוואה הספציפית בשרשור הנ״ל, במיוחד כאשר כמות המכוניות הנוסעות על הכביש עם הגיר הזה גדולה בשני סדרי גודל מול מספר המכוניות עם מנוע PureTech).

 

לגבי השוואה ל-208, הפאביה עם נוחות נסיעה דומה והתנהגות כביש מלוטשת - שתיהן מעניקות חוויית נסיעה מהטובות בסגמנט. הפאביה יותר מרווחת ועם תא מטען גדול יותר. לדעתי מנוע ה-1.0 ליטר ממש סבבה ולא חייבים ללכת על מנוע 1.5 - הוא אמנם יותר חזק אבל לא מרגש במיוחד וזה לא שגרסת ה-1.0 מרגישה חלשה (היא לא). 

 

מבלי לפתוח דיון על הdsg,אני לא סלחן מדי כלפי הגיר הזה. נכון,  הוא מהיותר מוצלחים של הדו מצמדי היבש אבל עדיין לא חסרים אנשים שנוהגים כמות סבירה והוא עושה צרות גם בדברים כמו מוח גיר שלא ציינת ולא תלוי בפקקים כמו מצמדים. אם זה לא רוב נסיעות בין עירוני לא הייתי נוגע בתיבה הזו, או רק תחת נסיעות בצורה מסוימת מאוד שזה לא מתאים לכל האנשים. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לענות לך נקודתית - אין כשלים ידועים בגיר הזה בשנים האחרונות, והיום הוא נחשב מוצר מאד בשל (אחרי יותר מ-15 שנה של אבולוציה). משנת 2016 לערך כמות הבעיות שצצו בו קטנה משמעותית (למשל ביחס לדורות הראשונים של הגיר, כמות הבעיות במכאטרוניק ירדה משמעותית). על הכביש נעות מאות אלפי מכוניות המצויידות בגיר הזה מכל השנים מאז הוא הופיע. אין מוצר שהוא חסין מבעיות - גם בטויוטה (יש לי אחת...) יש תקלות - זה לא אומר שהוא בעייתי (להבדיל ממוצרים שיש בהם כשל תכנוני מובנה).

 

יש לגיר הנ״ל יתרונות - כמו ניצול אופטימאלי של תפוקת המנוע ותרומה לחיסכון בדלק אך יש לו גם חיסרון אחד בולט והוא הרגישות של המצמדים היבשים לחום. חסרון זה בא לידי ביטוי רק במקרה שבו המכונית מתקדמת תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלם לאורך זמן ממושך. גם בגיר ידני, נהג לא מיומן יכול לשרוף מצמד תוך 10 דקות. 

המכאטרוניק מקביל למחשב ניהול גיר שבגיר אוטומאטי מקביל - בשנים הראשונות, כמות התקלות הייתה לא מבוטלת, אך כאמור בשנים האחרונות זה הפך לעניין סטטיסטי.

 

נקודה נוספת - עלות האחזקה של הגיר הזה, מאד זולה (אין החלפות שמן גיר וכד׳) וגם עלות התיקון שלו זולה יחסית. בטח בהשוואה לגירים רציפים, אך גם מול גירים פלאנטריים עלות התיקון זולה יותר ב-DSG.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.8.2024 בשעה 10:02, menir1 כתב:

 

אישית,, תחת ההנחה שאתה מתכנן אחזקה בטווח ה-3-4 שנים, מוותר על הפיג'ו. חוץ מהעיצוב היותר מגניב, הפאביה מאד קרובה בכל הקשור לנהיגה/נסיעה עם יתרונות פה ושם, אם כי העיצוב שלה (פנים וחוץ) פחות "מגניב". 

אתה מצליח להסביר למה כולם מדברים על ירידת ערך קיצונית בפיג'ו 208 (או פיג'ו בכלל) אבל באתר Carzone הישראלי אני רואה את זה:
image.png.2d42c59937779b04a97f49d69f32f16c.png

מה שנראה כמו ירידת ערך לא רעה בכלל. מה אני מפספס? האם הנתונים הללו שגויים?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...