Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7710 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אייל מה שאתה אומר נכון כמובן אך בערבון מוגבל, לפי מה שאתה אומר שני רמקולים ייתנו שחזור מצויין למוזיקה שמקורה אמיתי, ז"א מוזיקה חיה עם נגנים וזמרים אבל שוב כמו שכבר נאמר בפורום לא מעט, כשאתה שומע מוזיקה אלקטרונית, פה אתה לא בה לחקות במה עם זמר, פה ההתמקדות היא יותר באפקטים, מלודיות ובאס ליינים, דווקה פה במה אחורית תגרום לאפקט חיובי בשמיעה, זו דעתי

אני תומך בדעתו של עמרי! כלומר במוזיקה אלקטרונית (טראנס, האוס וכו') זה רק מדגיש את כל האפקטים! למרות שכשאני שומע למשל SCORPIONS :-) יותר יפה כשיש לי מן סראונד כזה מאשר כשאני שומע רק עם קדמיים...

נראה לי זה תלוי יותר בטעם אישי או אולי באיכות הרכיבים! כלומר אם יש לך קומפוננט וסאב מעולים שמוגברים בצורה נאותה אז אתה באמת לא צריך רמקולים מאחורה כי הם לא מוסיפים כלום (ואולי אפילו גורעים) ואז כמו audio-feel אמר הם באמת רק בשביל החבר'ה שיושבים מאחורה.

זו דעתי תקנו אותי אם אני טועה...

 

אלכס. (שלא יקראו לי קשת יותר :-))

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי זה שטויות אם לדוגמא אתה שומע מעולה (לטעמך) רק עם סט קדמי וסאב זה לא משנה סגנון המוזיקה שתשמע, איכות השמיעה לא תשתנה עם סגנון המוזיקה כל עוד השירים שבדיסק צרובים באיכות גבוהה. כל דיסק שתשים תשמע מעולה כולל אפקטים מלודיות וכו וכו.

פורסם
אני לא שומע או מתעניין במוסיקה אלקטרונית לכן קשה לי להגיב על בנושא. למרות זאת אני מעריך שלפחות בחלק מהדיסקים הללו האמנים שיושבים באולפן משקיעים ביצירת במה מסויימת וכשהם עושים זאת, הם לא משתמשים ברמקולים אחוריים.

נכון שהם לא משתמשים באחוריים, הם משתמשים בזוג מוניטורים וזהו, אבל יש קטעים בטראנס פסיכודלי בעיקר שרמקולים אחוריים מוסיפים נפח מיוחד למוזיקה, בעיקר כשיש ברייק, או סתם לדוגמא; ניפוץ זכוכית מתמשך או ביט שהולך ומתחזק אז אתה מקבל אפקט יפה מאחורה שרק מוסיף ואם לא מוסיף אז בטח לא גורע שום דבר

פורסם

בתור אחד שחורש טראנס כל היום אני נאלץ להסכים עם עומרי טראנס בנוי יותר ל4 רמקולים מאשר לשתיים קדמיים אני אצלי ברכב למשל שבוע הבא קונה סט קדמי את האחוריים אני יחבר לרדיו דיסק שכשאני ירצה להשתמש בהם הם יעשו קצת מהעבודה שלהם הטוויטר והמיד באס עובדים כאשר הרמקול מחובר לרדיו דיסק הממברנה עצמה לא זזה...

hu: jvc kdlhx501 amplifier1: nakamichi pa1004 amplifier2: magnat pantera one sub:cerwin vega v-max front stage: xetec gravity 5.25

פורסם

מתן קודם כל הייתי מציע לך למכור את הרדיו דיסק שלך לפני שאתה קונה עוד רמקולים כי שהגברת לי ת'ווליום ברדיו דיסק הגברת עד 45-48 מתוך 50 כל רדיו דיסק מעוות את השמיעה ב10% + האחרונות של הווליום והייתי מציע לך גם להשים איטום כי בנתיים שומעים אצל מספיק חזק

SPL-1 kicker solo-baric L7 12'-142.9db

פורסם

שוב, אני לא שומע מוסיקה אלקטרונית אבל כמו שאמרתי מי שמקליט אותה קרוב לוודאי שגם התכוון שישמיעו אותה עם שני רמקולים ככה שגם אם אתה אוהבים יותר לשמוע עם ארבעה רמקולים, בשביל לשחזר בצורה נכונה את המידע על הדיסק אתם זקוקים רק לשניים.

פורסם

כמעט בכל אולפן (מנסיון עם הרוב הגדול בארץ), חוץ מהאלה המיועדים לסראונד ישנם 2 או יותר רמקולים קדמיים כאשר בד"כ 2 רמקולים בד"כ גדולים ומאוד FLATיים ושניים אחרים אמורים להיות כמה שיותר דומים לרמקולים ביתיים כדי לתת מושג לטכנאי איך הסשן ישמע על מערכת ממוצעת.

 

במהלך ביצוע ה"מיקס" (באלאנס בין הכלים השונים+שינוי הסאונד של כל כלי -EQ+הוספת אפקטים שונים כמו "אקו" ו"דחיסה" וגימור הסשן) הטכנאי עובד מול שני רמקולים אבל לאו דווקא רוצה לשחזר במה של הופעה חיה - להפך, סאונד של הופעה חיה נשמע על הפנים כוון שאין דרך להקליט אותו עם הפרדה בין כלי לכלי ותמיד יהיו זליגות.

 

יותר נכון להגיד שבדרך כלל (כשמדברים על מוזיקת רוק מסחרית בד"כ) הכלים יתפרשו למרחב תמונת הסטראו. האידיאל בשביל לשחזר את המצב הזה הוא 2 רמקולים FLATיים כמו באולפן.

הבעיה שאין לנו מספיק מקום בקדמת הרכב להכניס 2 רמקולים בגודל מספק שיהיו מכוונים לסטראו (כאשר המאזין נמצא במרכז משולש "דמיוני" מהרמקולים).

 

בעיה נוספת היא שהטכנאי הוא מאזין בודד, בד"כ ישנם עוד אנשים בחדר כמו המפיק והנגנים אבל כשהם ירצו לשמוע את הסשן הם יצטרכו לשבת במקום הטכנאי.

 

ברכב ישנם מאזינים נוספים ולכן בלתי אפשרי להפיק תמונה אמיתית שתשחזר את המקור בשביל כולם. מה שכן אפשר לעשות הוא לנסות לקרב את התמונה למאזין העיקרי, כמה שאפשר במסגרת המגבלות הרבות של הרכב.

 

שימו לב שבד"כ במוזיקת רוק הזמר וגיטרת הבאס תמיד יהיו באמצע התמונה, התופים יתפרשו מימין לשמאל ויהוו את הגבולות, הגיטרות והקולות יתפרשו בתוך התמונה. ע"י איזון בין הכלים במהלך השיר הכלים יתקרבו ויתרחקו - למעשה דינמיקת התמונה היא (PANNING (LEFT-RIGHT,

(BALANCE (REAR-FRONT והאפקטים השונים שיוצרים תחושה של חלל כלשהו (יבש/רטוב, גדול/קטן).

 

בסגנונות מסחריים אחרים כדוגמת מוזיקה אלקטרונית ומוזיקת ראפ (המשלבת הרבה כלים אלקטרוניים) התמונה תהיה אחרת לגמרי ואין כללים ברורים חוץ מהעבודה שבד"כ הזמר יהיה באמצע.

 

בסגנונות אלקטרוניים פסיכודליים הבחירה היא בידי המאזין, כל עוד המטרה היא לערפל את החושים (?) אז כל סטאפ שעושה לך את זה לך עליו ויכול להיות שתרויח מרמקולים אחוריים.

 

בנוסף - קראתי לאחורנה באיזה מקום שרמקולים אחוריים אמורים "להשלים" את הבמה האחורית שבהופעה ביצירת החזרים מעורפלים מהקירות (כשמדובר על מקום סגור?!) שברכב מתקבלים מהשמשה האחורית.

אם באמת רוצים להשלים את המטרה הזאת אני חושב שכדאי דווקא לתת לאחוריים יותר דיליי במקום לקדמיים.

 

 

בכל אופן במוזיקה אלקטרונית האומן לא צפה איך הסשן ישמע על 4 רמקולים.

ולגבי סראונד - אם היה קשה ליצור ברכב סטריאו, סראונד נכון נראה לי ככמעט בלתי אפשרי בלי להקריב הרבה תכונות שמגבילות את הרכב. אבל שוב, לא שמעתי אף פעם סטאפ לסראונד ברכב.

 

לאחר המיקס באולפן ישנו שלב גימור שנקרא מסטרינג והוא מיועד להתאמה של הטרק לרוב מערכות הסטראו (והמונו לצורך העניין) הממוצעות מהפחות טובה לטובה ביותר. בשלב זה מאבדים בד"כ (בסגנונות המסחריים) את רוב הטווח הדינמי כמו גם תדירויות נמוכות וגבוהות קיצוניות שלא ינוגנו כמו שצריך על רוב הרמקולים מבלי לגרום להם להתעוות.

פורסם

כשכתבתי במה כמו בהופעה חיה לא התכוונתי לקונצרט רוק שבו שומעים את הכלים דרך רמקולים אלא יותר להרכבי ג'אז, קונצרטים סימפונים וכו' והכוונה העיקרית הייתה כדי שמי שקורא יוכל להבין ולדמיין את הכוונה בבמת צליל מבחינת המיקום של הכלים/זמרים.

מה הכוונה ברכב אין מקום להכניס רמקולים בגודל מספק? ברכב ניתן ליצור את המשולש אם כי תמיד נהיה קרובים יותר לצד השמאלי. ככל שהקודקוד (הראש שלנו) נמצא רחוק יותר מהבסיס (שבקצוותיו ממוקמים הרמקולים) נטשטש את העובדה שאנחנו קרובים יותר לרמקול השמאלי. מהסיבה הזו אנשים משתמשים בקיק פאנלים ברכב כי זו הנקודה שהכי רחוקה פיסית בקידמת הרכב מהראש.

אז נכון שזה קשה עד בלתי אפשרי לקבל את הבמה שאפשר לקבל בבית משום שהמרחק בין הרמקולים יחסית קטן+מרחק המאזין מהם+קירבה לצד שמאל אבל בהחלט ניתן לקבל במה ותמונה טובה, רק שזה מצריך הרבה עבודה.

כשבונים מערכת SQ לא מתחשבים בנוסעים מאחור, בחלק מהמקרים גם לא מתייחסים לנוסע אלא רק ליצירת במה לנהג.

פורסם

לגבי הבמה, שוב תיקון קטן - גם בהקלטות ג'אז לא שמעתי אף פעם על הקלטה שבה הכלים כמו בהופעה החיה פתוחים לתמונת הסטראו של ההקלטה.

 

בד"כ הכלים מנווטים אחרת אבל אנחנו עדיין רוצים לקבל את תמונת הסטראו שהטכנאי התכוון ולהיות ממוקמים במרכז.

 

הכוונה לגבי חוסר מקום להכניס רמקולים ברכב היא שברכב יש המון מוגבלויות ובלתי אפשרי למקם רמקולים FLATיים (בדרך כלל גדולים יחסית ואם הם יכנסו הם אף פעם לא יהיו במיקום הנכון מבחינת תמונת סטראו).

פורסם

אז שוב אני אסביר לך שהכוונה הייתה שמי שקורא יוכל לדמיין ולהבין מה הכוונה בבמת צליל. מעבר לכך ישנן הקלטות של ג'אז שמוקלטות כמו בהופעה (אולי בעיקר בדיסקים אודיופילים) או למשל ובעיקר תזמורות שבהם מנסים לשמר את הסאונד שיש באולם ולא מקליטים כל כלי בנפרד.

 

גם אם היה ניתן למקם רמקולים בעלי הענות שטוחה לגמרי זה לא היה עוזר לנו מכיוון שהרכב כבר היה "דואג" לכך שההענות לא תהיה שטוחה וגם בבית אנשים לא שומעים עם מוניטורים אולפניים.

 

נ.ב.

לפי מה שאתה כותב אני מבין שיש לך ניסיון אולפני רב, שלחתי לך ה"פ. אני רוצה לנצל את הניסיון הזה ;)

פורסם

אני חייב להוסיף משהו שרק עכשיו עולה לי כשישבתי אצל עמרי באוטו והרכבנו אצלו את הסאב שלי אני חייב לציין ששמעתי את הקדמיים ברוב המקרים והבמה פשוט קיבלה נטייה יותר למרכז הרכב ולא למרכז הדש בורד אצלו שמעתי את המוזיקה ששתינו אוהבים פסיכודל טראנס אני את האמת די אהבתי את איך ששומעים ואת איך שהבמה מורכזה אבל אחר כך כשישבתי אצל שלומי באוטו עם כל דיסק שהוא ולא משנה איזה סוג מוזיקה זה היה שמעתי גם פסיכודל היה רק סט קדמי של דיימונד אודיו וסאב ואצלו הבמה הייתה אך ורק במרכז הדש בורד ושמעו הרבה יותר טוב לטעמי אולי זה עניין של אקוסטיקה באוטו או עניין של טעם אישי אבל מבחינת מיקום במה אני יותר אהבתי את איך ששמעו עם סט אחד בלבד...

hu: jvc kdlhx501 amplifier1: nakamichi pa1004 amplifier2: magnat pantera one sub:cerwin vega v-max front stage: xetec gravity 5.25

פורסם

קודם כל לא היו מזיקים כמה פסיקים ונקודות בהודעה שלך, ממש קשה לקרוא אותה. מה זאת אומרת הבמה הייתה אך ורק במרכז הדשבורד? לבמה יש רוחב ורק חלק מהצלילים צריכים לבוא ממרכז הדשבורד. השאר צריכים להתפרש בין הגבול הימני והשמאל של הדשבורד (ויש רכבים שבהם שומעים אפילו מעבר לגבולות).

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7710 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...