Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס 2002 ידני - כמה שאלות, אם מישהו יודע..


tomystein
שימו לב! השרשור הזה בן 2516 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

קניתי טויוטה יאריס 2002 ידני 1.3 ויש לי כמה שאלות לגביו.

 

1. האם לרכב יש אפשרות להוסיף כבל AUX? אני לא מתכוון לBUILT IN כזה שבא עם הרכב, אלא לפתוח את הפלסטיקים שליד המערכת אודיו ולשים מתאם כזה מאיביי או מאיזשהו מוסך שמתעסק בדברים כאלה.. ? איך אני יודע איזה סוג של מתאם אני צריך כי ראיתי שלכל רכב יש מתאם אחר. איך אני יודע איזה חיבור יש, איך הוא נקרא (בלי לפתוח את הכל, אם יש דרך..)?

הרכב הזה מגיע עם קסטות (אפילו דיסקים לא :))) ודווקא המערכת נשמעת די טוב אז אם תהיה אפשרות לAUX זה יהיה מעולה. יש עוד אפשרות לשים רדיו דיסק עם AUX אבל זו אפשרות יותר יקרה וגם מעלה את הסיכוי לפריצות וגם אין לי צורך בדיסק.. הרדיו שיש היום עובד מעולה ואת השאר אני אשים מאיזה אייפוד..

 

2. אם יש לכם המלצה למוסך מורשה של טויוטה באזור המרכז או הצפון, אשמח לשמוע. מישהו אמין שעושה עבודה מעולה ולא נסחף במחירים. אני פתוח לגבי המקום כי לא אמורים להיות טיפולים ברכב הזה מעבר ל10000 אז אוכל לעשות את זה גם בדרך לאנשהו, לא חייב להיות קרוב ממש לבית.

באותו הקשר, הרכב היה מטופל כל השנים במוסך מורשה של טויוטה, אתם ממליצים להמשיך עם זה או שזה לא שווה את ההשקעה הכספית? אני יכול למצוא מוסכניקים מעולים באזור הצפון, בכפרים ערביים, אנשים אמינים ומקצועיים שיעשו טיפול 10000 ב400 ש"ח.

 

3. המראות של הרכב בקושי מתקפלות. באיזה שמן כדאי להשתמש כדי לרכך את הברגים שם?

 

4. אמורים לעשות טיפול ברקסים ב130000 שזה בדיוק עכשיו. למישהו יש מושג כמה זה עולה? ועוד דבר חשוב, חייבים לעשות את זה בזמן? אני לא מתכוון להסתבך עם זה אם עדיף לעשות את זה עכשיו אבל אם הברקסים במצב טוב מאוד, האם עדיין צריך לעשות את הטיפול או שאפשר לדחות..?

 

5. בעל הרכב הקודם אמר שהוא לא שם אף פעם תוסף לדלק, שהוא מעדיף לא לגעת, שהדברים האלה משפרים במקומות מסויימים אבל הורסים באחרים אז הוא מעדיף שלא.

הייתם עושים משהו לרכב שרק נקנה או שאם הכל נראה טוב, עדיף לא לגעת? אני שואל מבחינת תוסף לדלק או כל דבר אחר..

 

6. עוד דבר שהוא ציין זה שהוא מתדלק כל פעם כשיש 3 פסים של דלק ולא כשזה מתרוקן.. כי יש בתחתית משהו שהצטבר. השאלה אם יש דרך לנקות את המיכל? לנקות את הזבל, בוץ, מה שזה לא יהיה שהצטבר שם..

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה לענות כמיטב יכולתי:

1. רדיו טייפ כדאי להחליף למערכת מודרנית, תוכל למצוא אצל מתקיני סטריאו לרכב רדיו דיסקים משומשים במצב מעולה ב200-300 ש"ח (לפני התקנה) לפי מה שפורק לא מזמן- יש כאלה עם BT ועם AUX, כי יש הרבה שמחליפים דגמים טובים בדגמים מעולים.

2. אני לא מכיר מוסכים מומלצים לטויטה.

3. WD40 הוא המלך בנושא- רק תן שפריץ לתוך החריץ של המראות ותחזיק סמרטוט על אזורים שלא כדאי שיקבלו שמן- כמו המראות עצמן.

4. תתיעץ במוסך.

5. אני לא ממליץ על תוסף לדלק אלא אם כן יש נסועה מעטה במיוחד (15000 ק"מ בשנה פחות) או אם יש תקלה במערכת הדלק.

6. כלל אצבע- כדאי למלא דלק לפני ריקון המיכל למניעת כניסת לכלוך למערכת הדלק, אין צורך לנקות את המיכל במקרה שמקפידים על כך.

 

תתחדש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה לענות כמיטב יכולתי:

1. רדיו טייפ כדאי להחליף למערכת מודרנית, תוכל למצוא אצל מתקיני סטריאו לרכב רדיו דיסקים משומשים במצב מעולה ב200-300 ש"ח (לפני התקנה) לפי מה שפורק לא מזמן- יש כאלה עם BT ועם AUX, כי יש הרבה שמחליפים דגמים טובים בדגמים מעולים.

2. אני לא מכיר מוסכים מומלצים לטויטה.

3. WD40 הוא המלך בנושא- רק תן שפריץ לתוך החריץ של המראות ותחזיק סמרטוט על אזורים שלא כדאי שיקבלו שמן- כמו המראות עצמן.

4. תתיעץ במוסך.

5. אני לא ממליץ על תוסף לדלק אלא אם כן יש נסועה מעטה במיוחד (15000 ק"מ בשנה פחות) או אם יש תקלה במערכת הדלק.

6. כלל אצבע- כדאי למלא דלק לפני ריקון המיכל למניעת כניסת לכלוך למערכת הדלק, אין צורך לנקות את המיכל במקרה שמקפידים על כך.

 

תתחדש!

 

תודה רבה!

לגבי התשובות שלך..

 

1. לרדיו דיסק עצמו יש השפעה על ביצועי הרמקולים? למה אנשים מחליפים? מה ההבדל בין אחד עם AUX וBT טוב מאוד למעולה?

 

5. הרכב עשה פחות מ10,000 לשנה. אני לא יודע על בעיה במערכת הדלק אבל הרכב אצלי יומיים. פשוט תהיתי אם יש צורך בתוסף או שזה מיותר.

 

6. אני לא יודע אם הוא הקפיד על זה או לא במשך 15 שנה שהרכב היה אצלו, אז במקרה כזה יש דרך לבדוק האם יש לכלוך או לא, שווה לנקות, מישהו יודע כמה זה עולה, אם אפשר לבדוק, להסתכל, בלי כסף רק לדעת אם יש צורך בניקוי או לא..?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר ששכחתי והוא חשוב מאוד.

 

בהילוך ראשון וגם קצת בשני, יש מן רעידות כאלה, קפיצות, כשאני מרים את הקלאץ' ונותן גז. יש איזשהו טיפול שאפשר לעשות לזה? למה זה קשור? רק לגיר? או שיכול להיות הקלאץ' דווקא, או משהו אחר?

ברור לי שזה גם קשור בללמוד את הנקודה ושזה משפיע על זה, אבל אלו רעידות שלא היו לי ברכב הישן הקודם שהיה בערך באותו גיל ותהיתי איך אפשר לפתור את זה. כי אחכ כשמגיעים להילוך שלישי ומלאה, ומהירויות גבוהות, הרכב נוסע מדהים.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4. לא מחליפים ברקסים לפי זמן אלא לפי בלאי. מפרקים גלגלים, בודקים עובי רפידות וצלחות ואם צריך מחליפים.

 

5. מיותר, תוסף לא עושה שום דבר, שמור את הכסף לחלפים איכותיים לטיפולים.

 

6. אין שום לכלוך בתחתית מיכל הדלק, והמשאבה תמיד שואבת מהתחתית בכל מקרה. תתדלק מתי שנוח לך, הבעיה היחידה עם למשוך "על אדים" זה שתיתקע באמצע הדרך.

 

7. תבדוק תושבות מנוע וגיר.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוריד פאניקה, אלפי רכבים נוסעים עם מאות אלפי ק"מ מבלי תוספי דלק ומבלי לנקות את מיכל הדלק והכל בסדר.

הדלק בארץ לא מוזהם, בשביל זה יש פילטר דלק, הקפד על טיפולים והחלפת פילטרים בזמן.

 

כמובן שרדיו דיסק זול משפיע על איכות הצליל, לא קשור אם יש בו AUX או BT, לא זה משפיע על איכות הצליל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4. לא מחליפים ברקסים לפי זמן אלא לפי בלאי. מפרקים גלגלים, בודקים עובי רפידות וצלחות ואם צריך מחליפים.

 

5. מיותר, תוסף לא עושה שום דבר, שמור את הכסף לחלפים איכותיים לטיפולים.

 

6. אין שום לכלוך בתחתית מיכל הדלק, והמשאבה תמיד שואבת מהתחתית בכל מקרה. תתדלק מתי שנוח לך, הבעיה היחידה עם למשוך "על אדים" זה שתיתקע באמצע הדרך.

 

7. תבדוק תושבות מנוע וגיר.

 

לגבי הברקסים, אז למה בעצם רושמים לך שעושים את זה ב130,000 ק"מ?

זה כמו טיפול 10,000 שאמורים לעשות אותו בזמן..

זו הערכה בעצם למתי החלק הזה ילך ולא יותר מזה? ואז ברגע שרואים שצריך להחליף גם אם זה 200000 אז רק אז להחליף? אין שם משהו אחר שמתבלה ובגללו עדיף לעשות את הטיפול?

 

לגבי 7,

לבדוק במוסך או שיש דרך פשוטה לבדוק בעצמי? אם כן, מכיר איזה סרטון או משהו כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פאניקה, רק מברר אם כדאי או שמיותר. בכל מקרה, אני מבין עד עכשיו שאין צורך.

לגבי הרדיו דיסק, אולי אחפש בקרוב אחד ותכלס במקרה שלי זה לא כזה משנה כי מדובר ברמקולים המקוריים של הרכב שזה לא איזה טירוף, רמה גבוהה במיוחד.. אז לא קריטי נראה לי איזה "רסיבר" אני שם לו. פשוט בכל זאת תוהה אם יש איזה מתאם או דרך לשים פשוט כבל AUX ללא רדיו דיסק שיעלה לי הרבה פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה של קפיצות בהתחלת תנועה נשמעת לי כמו גלגל תנופה שצריך ללטש.

אפשרות נוספת זה סעפת יניקה שצריכה ניקוי.

(תלוי מתי בדיוק מופיעות הקפיצות)

לגבי תוסף אז זה לא דבר רע, לדעתי כן יש בו ערך. אני ממליץ על תוסף מנקה מערכוות הזרקה דור 5 של ווירט' על מיכל מלא או תוסף של ליקווי מולי שמיועד כביכול לשימוש כל 2000 ק''מ (תוסף עדין) ושם אותו על חצי מיכל.

אני עושה את זה אם אני חש בירידה בביצועים ועליה בצריכת הדלק.

 

אסף, התכוונת שהמשאבה שואבת מלמעלה, לא מהתחתית, נכון?

 

בכל מקרה, לאחר מספר שנים שהאוטו תודלק רק כשנותר מעל רבע מיכל, אז סביר שכבר יש משקע כלשהו... הייתי במקומך מתדלק כשהאוטו מגיע בערך לרבע מיכל. בכל אופן אין מה לגעת. כמו שאמרו הדלק בישראל איכותי.

נשמע שקנית רכב מבנאדם ששמר עליו היטב! תתחדש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסף לדלק יכול להועיל.

בערך כ שבוע לפני הגעה לטסט השנתי, לכל הרכבים במשפחה אנו מוסיפים תוסף לדלק כאשר מתדלקים.

ובשנים האחרונות, בתוסף של ווירט כמו שרשמו בתשובה הקודמת.

 

לאחר כשבוע ניגשים לטסט, והבדיקה עוברת טוב.

עד היום לא היו בעיות.. (15 שנים) ונקווה שלא יהיו.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אסף, התכוונת שהמשאבה שואבת מלמעלה, לא מהתחתית, נכון?

 

בכל מקרה, לאחר מספר שנים שהאוטו תודלק רק כשנותר מעל רבע מיכל, אז סביר שכבר יש משקע כלשהו...

 

 

לא, מהתחתית. חפש מדריכים מצולמים על החלפת פילטר דלק פנימי, ותראה איך כל המכלול של המשאבה בנוי.

 

היא תמיד שואבת מתחתית המיכל, כדי שגם כשנשאר רק ליטר אחד במיכל, היא עדיין נוגעת בו.

 

ואין שום לכלוך שמצטבר בתחתית המיכל, כשמוציאים את מכלול המשאבה אפשר לראות את זה היטב. הכל נקי שם...

 

ולא צריך תוספים, חבל על הכסף של שניכם. הבנזין הוא חומר ניקוי מעולה והוא כבר מנקה את כל המערכת בדרך.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה AUX אל תתאמץ, כל פתרון יהיה יותר יקר מאשר פשוט להחליף לרדיו דיסק נורמלי, זה סיפור של 200-400 שקל למשהו בסיסי עם הרכבה, קפוץ לאיזה בן דוד באיזורך ותסגור את הפינה.

הרכב הזה פשוט לטיפול, בגילו אפשר בהחלט לטפל בכל מוסך כללי.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2516 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...