Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרצדס CLA / סיטיקאר / ג'פריס - חוויה בחסות גולשי קארס


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 3042 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תזכורת ל"פרקים הקודמים" -

קארספורום בשת"פ עם סיטיקאר פתחו באיזושהי הצבעה לגבי למי מתחשק סיבוב על מרצדס CLA, אני אחד מהשניים שנבחרו ברוב קולות.

שרשור מקורי

שרשור הצבעה

 

החלטתי להיות לא מקורי ולהמשיך את מה שאחד המשתמשים בשרשור ההוא תכנן לעשות בעצמו, וסידרתי לעצמי "דייט" עם אבא שלי, שבדיוק לפני חודש החליף קידומת ל6.

 

רק דיסקליימר קטן: אף אחד מקארספורום / סיטיקאר לא יצר איתי קשר, או ביקש ממני לרשום אי אילו מילים. השרשור בחסות כלום ושום דבר. תכלס כנראה תבחינו בכך בזכות הניסוח העילג (:

 

--

תח"צ תח"ת

היום התחיל בנסיון לפתור את עניין הלוגיסטיקה ביעילות המירבית. היות ויש לי 5 שעות בלבד עם הרכב - וחמור מכך, 100 ק"מ נסועה, אזי שהטווח מוגבל. בנוסף, בערב אני פוגש חבר במופע של Jim Jefferies (וכל אחד שלא ראה את הקטע בו הוא מדבר על

- אני מפציר בכם להשקיע 15 דק').

אני עובד ביקנעם, והשקעתי לא מעט מאמצים בשביל להמנע מכל סוג של קרבה לתחבורה-ציבורית ישראלית בשנים האחרונות תודות ליעילות המפוקפקת שלה בארץ הקודש. אבל החלטתי ששווה לבדוק האם במקרה הישועה הלוגיסטית מבחינת תחבורה תגיע דרך אוטובוס - מה רבה היתה הפליאה כשקלטתי שיש קו שמגיע ממש מאזור המשרד שלי עד לנק' האיסוף עצמה! בראשי כבר דמיינתי איך אני רושם בפורום כמה קטנה היתה אמונתי - שלא בצדק.

אך אליה וקוץ בה. בשעת היעד של האוטובוס אף אחד לא בא, גם 5 דק' לאחר מכן, וכשעברו 10 דק' מבלי שראיתי אוטובוס אחד של 'נתיב אקספרס' התחלתי לחשוש שמה הסתכלתי במסד נתונים לא מעודכן. כמובן שהשירות שלהם בטלפון היה יעיל - אם אנחנו מגדירים יעילות בתור 'תמתין כמה דקות על הקו ואז ננתק לך את השיחה בפנים / נפנה אותך למענה קולי'. 20 דק' לאחר שעת האיסוף התחלתי להכין עצמי לאפשרות שאני צריך לבטל את התכניות - ודקות ספורות לפני שהתכוונתי להתקפל פתאום הגיע הקו המיועד.

הייתי אמור להגיע לאסוף את הרכב ב1500, בפועל הגעתי רק ב1550.

 

התכנון המקורי היה לנסוע לכיוון עין כרם (ולשלם אקסטרה על תוספת הק"מ), אבל תודות לחריגה הרצינית בזמנים הייתי צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. הבנתי שנסיעה בכביש מעניין לא תהיה היום, אז התפשרתי על נסיעה למסעדה תאילנדית חביבה שאני מכיר בהוד השרון (איוטאיה).

 

בכל הזמן הזה אבי ממתין בקורוליסנג שלו בלי שהוא יודע בכלל מה התכנית.

 

--

סיטיקאר

הנציג של סיטיקאר היה חביב, הוא החתים אותי על איזה חוזה שגרם לאשכים שלי לשקשק קלות (5,000 ש"ח השתתפות עצמית אם קרה משהו, חריגה מהחוזה גוררת 30K ללא הוכחת נזק), מודה שבעקבות לחץ הזמן והעובדה שבלאו הכי אני לא 'נכנס איתם למיטה' אלא רק עושה נסיעה קצרה חתמתי בלי להתעמק כהרגלי, אבל למי שמשתמש בשירות מומלץ לבדוק טוב על מה חותמים שם.

הנציג (אלחנן) היה מאוד נחמד, גם בטלפון לפני ההגעה וגם במקום. רבע שעה לאחר ההגעה אנחנו בדרך לרכב, מעבר חיצוני, כניסה עם הסברון קצר - ואני משוחרר לדרכי.

מתקשר לאבי, שלא מבין למה הוא צריך להפעיל פנגו ומה לעזאזל אנחנו עושים בבני ברק, ואומר לו להגיע לרחוב בו אני נמצא ברגל.

הא כן, בני ברק. אז מסתבר ש3 מטר מתל אביב יש חלל חיצון בו חוקי התנועה לא ממש קיימים, עם כמה שאני סולד מצפיפות ת"א רבתי - בני ברק גורמת לה להיראות נינוחה כמו חיפה ב23:00 לפנות בוקר. איזו עיר מגעילה, מזל גדול שלא הגעתי אליה עם החולייטה כי אין סיכוי שהייתי משאיר אותה ברחוב שם עם כל ילדי האופניים שנתקעים בכל דבר שזז.

 

 

--

מרצדס CLA 180

בהתאם למגמה של השנים האחרונות, הרכב מעוצב טוב. טו-אוב. סיטיקאר השכילו לעשות ולקחו אותו ב"שחור-גנגסטה" שגורם לרכב להראות כאילו עוד רגע מישהו יצא משם ויבקש ממך פרוטקשן.

החזית בעלת גריל וסמל גדולים, ופנסי קסנון עם תאורת לד בטעם טוב. מהצד הקווים זורמים, אמנם לקראת הטוסיק יש השתפלות גמלונית מעט, אך אחורי הרכב מעוצבים נהדר עד לרמת האגזוז. מרצדס כבר ממזמן לא נראית כמו מונית, אלא כמו רכב יוקרה פרופר. בעוד שאאודי ממשיכים בקו סולידי (אעפ"י שגם הם השתפרו מאוד בשנים האחרונות), ובימר ממשיכים בקו ה… ובכן, בימרי, מרצדס כן הצליחו להמציא עצמם מחדש - ומהתקופה בה הרכב היה רחוק מאחור בכל הנוגע לעיצוב - כעת הם רחוק מקדימה. הישג (שלא נאמר - מהפך) מאוד מרשים מבחינתי.

20160606_182633.jpg20160606_160701.jpg

 

העיצוב החיצוני המוצלח ממשיך גם כאשר נכנסים לרכב. פתחי המיזוג נראים כמו משהו מעולם התעופה, החומרים ברמה שמעודדת אותך לדגדג אותם, ומלבד הקונסולה העמוסה (מקשי טלפון? סריוסלי?) ניכר שעיצוב הפנים קרוב לשלמות.

קרוב, אבל לא -

ראיתי תכנית תיעודית מרתקת על הליך עיצוב הפנים ברכב הזה. מסתבר שמנהל העיצוב צווה להסתגר במפעל לחודש ימים ולחזור עם משהו שישאיר את המתחרים מאחור. הוא ישב שעות על גבי שעות, ימים כלילות, בחר את החומרים בקפידה, שקד על השילוב בין חלקי הדשבורד ויצירת מעבר חלק בין העור הלבן לפלסטיק השחור, תכנן את תאי האחסון כך שהם לא יפריעו בעין מחד אבל יהיו נגישים מאידך. זו הייתה יצירת האומנות שלו, הבייבי שלו, כל חייו הובילו אותו לנק' זו.

הדדליין התקרב, אבל הוא לא חיפף במאום. כל פלסטיק נבחר בקפידה, כל תפר נעשה במקצועיות. השעון תקתק והזמן עבר, וביום האחרון הוא הסתכל על העבודה שלו וידע שזו העבודה הכי טובה שהוא עשה מימיו.

אך כשהמועד הגיע, ובעוד שהוא מפעים צעדיו בדרך לישיבה עם ההנהלה, השוליה שלו פנה אליו באומרו 'הר פיהרר, סלח לי על ההטרדה, אך מה לגבי מסך המולטימדיה?'. כשהוא קלט את הפאשלה היה מאוחר מדי - לכן הוא פשוט לקח את המסך, דבק 3M, ותקע אותו באמצע הקונסולה בצורה כ"כ חורנית ברמה שמירי רגב הסתכלה מהצד ואמרה "וואו, זה חורני לאללה".

חבל, כי חוץ מהסיפור הזה באמת יצא לו טוב.

20160606_182618_HDR.jpg20160606_182621.jpg

 

בכל אופן לעניינינו -

אחרי שאנחנו מתרשמים מאיכות ההרכבה של הרכב, אנו מתניעים ע"י לחיצת כפתור (keyless בהתנעה, אבל עדיין צריך להשתמש במפתח לנעילת/פתיחת הרכב, טיפשי), ויוצאים לדרך. שני דברים חשים באופן מיידי: הגיר לחיוב, והנוחות לשלילה.

הגיר מגיב בנמרצות, מעביר הילוכים ללא השהייה או היסוס, בלי הרעידות שאנחנו מכירים מגירים רובוטיים אחרים. לי הוא הרגיש טוב יותר מDSG ו-TCT שיצא לי לחוות בהזדמנויות אחרות, ובמהלך הנסיעה לא יכולתי למצוא תלונה אחת על תפקוד הגיר.

לעומת זאת, הנוחות מפתיעה לרעה. הרכב לא רך, קופצני לפרקים, ולא לגמרי הבנו האם אלו הבולמים, חתך הצמיגים - או שילוב של השניים, אבל בפועל מרכב בסגמנט הזה ציפינו לשיכוך טוב יותר מאשר טויוטה קורולה. שיחקתי קצת עם ממשק התוכנה של מרצדס (נוח מאוד, אגב), אך במעברים בין comfort ו sport שמתי לב להבדלים בתגובת המצערת, קצת בהיגוי - אך לא בשיכוך מהמורות.

אבי התלהב מתגובתיות הרכב, הוא רגיל לרכבים אטמוספריים והשילוב בין מנוע מוגדש וגיר שופרא-דשופרא גרם לשביעות רצון בפן הדינאמי. אני לעומתו בהחלט חשתי במחסור בסוסים, אבל כן מוכרח לציין שתגובתיות הגיר ואופן פעולתו גרם לי לחשוב שמסתתרים שם קצת יותר סוסים ממה שמדווח בפועל (120).

 

כשאנחנו מגיעים למסעדה, אני שם לב לחיווי של האות P עם רקע כחול, ומנחש שמדובר בעזר חניה. ואכן כשמשלבים לרוורס הרכב שואל האם בא לך שהוא יחנה עבורך - יאללה, למה לא. הנהג צריך לשלוט במצערת, ולהסתכל מסביב, אבל הרכב מחנה עצמו לבד, ועושה זאת באופן נהדר.

בכלליות, בכל הנוגע לפיצ'רים הרכב מצוייד היטב. הסאנרוף מגיע עד שורת הנוסעים, כיוונון מושב הנהג מתבצע ע"י כפתורים שנראים כמו מושב נהג ומכיל זכרונות, מחשב הרכב נוח לתפעול, הhandbrake מתופעל אוטומטית בעצירה ויציאה מהמקום, ואת הקסנון הזכרתי בהתחלה. כאמור הכל עטוף בעור ופלסטיק ברמה גבוהה, ואפילו תאי האחסון נפתחים ונסגרים ב"צורה גרמנית" - חלק שקט ונוח.

 

הדרך חזרה מהמסעדה היתה פחות פקוקה, וכמובן שהיה מהנה יותר. הייתי שמח לנסיעה ארוכה שתצא מגבולות הגזרה של המרכז. בעקרון תכננתי לנסות לשנורר לעצמי CLA בפעם הבאה ששולחים אותי לסגור קצוות בארה"ב, אבל אחרי הנסיעה הזו הבנתי שהיא לא בשבילי - לא למטרות פאן.

הרכב הזה נועד בשביל להרשים, והוא עושה זאת היטב. החל מהרגע שאתה קולט אותו בחניה, דרך הכניסה לסלון המרשים, ובזמן הנהיגה עצמה אם זה השקט המופתי או התפעול החלק של כל המערכות - רק חבל שהוא לא מספיק נוח.

בשביל מי שמחפש חווית נהיגה - ייתכן שהגרסאות הבכירות יותר יספקו את הסחורה.

20160606_191149.jpg20160606_182547.jpg

--

אפילוג

פוגש את חבר שלי באולם הכניסה להופעה של ג'פריס, ההופעה מתחילה ב20:00 אבל אנחנו נפגשים כבר ב19:40 בשביל לא לפספס כלום. כמו שני ילדים תמימים אנחנו שומעים את הכרוז אומר ב19:55 שעוד חמש דקות המופע מתחיל, ואנחנו נכנסים בזריזות ומתיישבים במקום. ב20:30 האולם הוחשך ועלה איזה קומיקאי חימום די גרוע, ב20:40 הוא ירד. ג'פריס עלה רק ב21:00 - אבל מאותו רגע … טירוף.

שעה וחצי אח"כ אנחנו יוצאים מהחניון, את ה200 מטר של החניון אנחנו עושים בזמן שיא של 40 דקות - יעילות ישראלית.

אני יורד במשרד, נכנס לרכב, יוצא מהחניה -

טוב, יש לי עוד כמה שנים לפני שאני עובר לסגמנט ה"מנהלים הרדומים".

 

 

תודה רבה למערכת קארספורום, לחברת סיטיקאר, ובעיקר למי שהחליט לפרגן לי עם ההצבעה. היתה חוויה נחמדה ביותר, במיוחד לאבא שלי שמעולם לא נהג על רכב בסגמנט הזה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לראות שנהנית.

ה-CLA אחלה רכב,הבעייה שלי איתו היא המחיר- זו לא יותר מ-A קלאס עם זנב (משמע מתחרה ב-A3 סדאן), אבל המחיר שלה מתחרה ב-A4 (אם נמשיך עם דגמי אודי המקבילים), ואז רק סמל הכוכב מקדימה על הגריל הגדול, החישוקים הגדולים, פנסי הקסנון ועוד כל מיני פרטים עיצוביים כאלו ואחרים עושים אותה לסחירה של אנשים בה במקום באיזו מכונית מנהלם אחרת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור ידידי, אני מאד נהנה מהכתיבה שלך ושמח לקרוא שנהנת מהחוויה.

רק דבר אחד לא הבנתי - קיבלת מרצדס ל-5 שעות אז החלטת לנסוע איתה למסעדה?

למה לא ניצלתם את רוב הזמן במחיצתו של הרכב?

 

אגב, אני אוסף ה-5 שעות שלי מחר בבוקר ומתכנן להגיע לבני ברק עם הרכב הפרטי. Big no no?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל העיכוב, דה פקטו היו לי 3.5 שעות, שבתוכן צריך גם לאכול (כאמור התכנון המקורי היה נסיעה לעין כרם, עצירה קצרה, ולחזור)

עכשיו, תן לי מסלול סביר שיוצא מבני ברק בrush hour, שלא יחרוג מהמרחק, זמן, ויכיל הפסקה מתודית לאכול כי לא ציפיתי מראש לעיכוב (וכי אבא שלי צריך גם את ההפסקה)... לא יודע, לי לא היה כזה.

 

אם אתה יכול לא לאסוף את הרכב בשעות העומס זה עדיף, ממש עדיף. אני לא יכולתי כי לקחת יום חופש בשביל העניין זה יותר יקר לי מאשר להשכיר רכב ספורט בעצמי בסופ"ש וזהו.

 

בכ"א אבא שלי נהנה מהנהיגה והזמן יחד, אז Mission accomplished. זו היתה המטרה מבחינתי מלכתחילה (:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי מאוד לקרוא את הסקירה.

 

נסיעת מבחן שערכתי העלתה חוויה די דומה, רק שאבא שלי לא הבין איך הנוחות נסיעה באוואנסיס שלו יותר טובה ולא בקורולה ..:wink:

מבחינת הפנים הוא אכן מעוצב יפה מאוד, אבל אין מה להשוות בינו ובין ה-C למשל מבחינת איכות החומרים.

 

ה-CLA אינה מכונית רעה אבל כפי שאמרו פה, הציפיות מרכב שעולה רבע מיליון שקל ונושא את הסמל הן גבוהות -בעיקר לאור המראה החיצוני המדהים.

 

ואולם כאן ישנה פשרה די גדולה מבחינת נוחות הנסיעה, שוב בהשוואה לרכבים דומים בסגמנט.

עריכה אחרונה על ידי hdal
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קריוס - בדיוק :mm_yeah:

hdal - לא ראיתי את הC, אבל יצא לי לחוות כל מיני רכבים אחרים, ומבחינתי אין תלונות בגזרת איכות החומרים. אבל אולי מדובר בסטנדרטים נמוכים שלי :x

 

אציין שיום לאחר הנסיעה היו כאבי גב קלים לאבא שלי (היסטוריה של פריצת דיסק), לא משהו משבית או חמור, אבל כן עדות לכך שהתחושה לנוחות בעייתית תורגמה למשהו בפועל.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי ממהר לקשור כאבי גב לנסיעה במכונית כזאת או אחרת.

כמי שסובל מפריצת דיסק מעל 10 שנים ומתנייד יום יום (כ-7 שנים) ב-206XS, שלא בדיוק ידוע כצרפתית הנוחה ביותר, אני יכול להעיד שכאבי גב לא קשורים לרכב בו אני נוסע.

מזג אויר, שינויי לחץ ברומטרי, שינויים בלחות, תנועה לא טובה, סחיבה של קניות מהאוטו הביתה, שכיבה בתנוחה מסויימת בלילה ועוד שלל גורמים משפיעים על מצב כאבי הגב.

 

אה, שכחתי, כתיבה משובחת - תודה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החזרתי הרגע CLA 220D AMG שכורה שנהגתי בה כ700 קילומטר ביומיים האחרונים.

סה״כ הופתעתי לטובה (יחסית) כי הגעתי עם ציפיות נמוכות.

אבל, אם עד עכשיו חשבתי שהנסיעה בסדרה 3 שלי עם מתלי M קשה, זו לוקחת את ההגדרה של נסיעה קשה לרמה אחרת לגמרי.

בנוסף, למרות שהמושבים נראים מדהים, גב המושב קשה בצורה בלתי רגילה, עד כדי כך שבשלב מסוים לקחתי כרית ושמתי מאחורי, כי ממש סבלתי מכאבים.

אני אגב לא אחד שסובל מזה בדרך כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3042 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...