Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

5 טיפים מועילים לשמירה על הקלאצ' בתיבת הילוכים ידנית


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 2979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במבחן התכל'ס אתה צודק, 100% מהנהגים שאני מכיר לא מזיזים את תיבת ההילוכים ל N כאשר הם עומדים ברמזור והתיבה האוטומטית שלהם שורדת יפה.

יחד עם זאת העברה לניוטרל בעת עמידה היא-היא הפעולה הנכונה והמומלצת By the Book ולא שום דבר אחר.

אני לא יודע לקבוע מה מייצר יותר בלאי, העברה מ N ל D או הישארות ב D לאורך כל שלב הנסיעה. אני מאמין יותר באופציה הראשונה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היא-היא הפעולה הנכונה והמומלצת By the Book ולא שום דבר אחר.

which book are you talking about?

כי במנואלים שלי יצא לקרוא היה כתוב ההפך. אנחנו מדברים כמובן על עמידה קצרה ברמזור, לא המתנה של דקות ארוכות מסיבה אחרת..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב איך העניין מנוסח בספרי הרכב, אני לא ראיתי שום הגבלה לפרק זמן זה או אחר, כתוב "בשעת עמידה".

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שלרוב כתוב ההפך. לרוב מצויין שהתיבה צריכה להיות משולבת בD כל זמן שהרכב בנהיגה. עמידה ברמזור או בפקק היא חלק מנהיגה שותפת, שכן בכל רגע עלול להיות צורך בתפעול הרכב.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, אתה זוכר שבאחד השירשורים בעבר דיברנו על מכוניות עם מנגנון auto neutral? אתה הזכרת את אופל אסטרה, עוד מישהו הזכיר גולף דיזל.

כלומר יש יצרנים שרואים בכך הצדקה בין אם טכנית ובין אם לצורך שיפור drivind pleasure.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל זה כבר סמנטיקה. אני לא מפרש עמידה ברמזור כ"נהיגה". עמידה ברמזור משולה ל While idling, וכאשר מדברים על מצב סרק ההנחייה היא לשלב את תיבת ההילוכים ל N.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק בוקי, מסתבר שגם היו דגמים של אוטובוסים של מרסדס שהתיבה שלהם התנהגה כך..

העובדה היא שדברים שכאלה נעלמו כלעומת שהופיעו, אם יש לכך יתרונות ברורים שמגמדים את החסרונות, מדוע זה לא התפשט לכלל היצרנים?

אני חושב שהיה פה נסיון של מספר יצרנים לייצר רכב מעט חסכוני יותר. לדעתי היצרנים הבינו שהבלאי וחוסר הנוחות (היו גם קצת באגים) עולה על התועלת והפסיקו עם כך כבר בדור הבא.

כבר קרוב ל15 שנה, למרות דרישות עולות ומחמירות בצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים, שום יצרן (עד כמה שידוע לי) לא מממש מנגנון שכזה בתיבות פלנטריות.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש כי היום יש start and stop, מה שהופך את המנגנון ללא רלוונטי.

 

אבל נכון, ירדו מזה כמה שנים לפני ש start and and stop הפך להיות נפוץ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קיים גם היום, בתיבות פלנטריות במכוניות שמצויידות במנגון stop & start, שם התיבה מעבירה עצמה לניוטראל, אחרת לא תניע בשחרור דוושת הבלם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט. זה גם יצר בעיה של חוסר לחץ שמן בשניה שלאחר ההתנעה, אי אפשר היה לשלב לדרייב במהירות הנדרשת. נאלצו לשים משאבות שמן גיר חשמליות שדואגות לשמור על לחץ שמן כשמנוע כבוי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה טיפים- שימושי ביותר. לאחרונה התחלתי להניע את הרכב עם קלאץ לחוץ. יש עם זה בעיה?

אצלי בקיה לא ניצן להניע בלי קלאצ לחוץ.

 

בהכל אני עומד אבל אני כן מזנק עם הקלאצ והגז אבל במינימום גז, פשוט יותר נוח לי מאשר לשחק עם ההאנדברקס.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה לא מדובר בסוגיה טכנית גרידא אלא בעניין מעשי בנהיגה.

 

כשמסתכלים על זה ככה אז בהחלט יש סיבה להישאר בהילוך - אפילו ברכב ידני - לפחות בחלק מזמן העצירה בחלק מן העצירות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב איך העניין מנוסח בספרי הרכב, אני לא ראיתי שום הגבלה לפרק זמן זה או אחר, כתוב "בשעת עמידה".

עמידה זה עמידה, שאתה חונה עם מנוע מונע ללא מטרות נהיגה, עמידה ברמזור זה לא עמידה לצורך העניין, אלא נסיעה ורצוי לא להעביר ל N בזמן זה כי כל שילוב של תיבת ההילוכים חזרה ל D זה בלאי נוסף.

אמת אמרו שיש תיבות הילוכים שיוצאות ל N בכל מקרה אבל זה למטרה בודדת אחת, זיהום אויר ולא שום דבר אחר.

כמו כל מערכת של זיהום אויר יש לה תוצר לוואי של בלאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...