Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

EVO גיליון יולי או: למה המשפחתית שלכם היא כמו מכונית ספורט (ולמה לא)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קיבלתי את גיליון יולי של מגזין EVO "קצת" באיחור (מחבר, לא מ-EVO, אני לא מנוי) ומצאתי שם כתבה מעניינת הנקראת THE FAST CLUB. הכתבה משווה בין מגוון גדול של מכוניות (ספורטיביות כמובן) בכמה צורות: מבחן 0-100-0 (במיילים), מבחן מהירות סופית, סלאלום והקפות מסלול. זהו לא עימות קלאסי של מי יותר טובה, אלא פשוט המחשה של ההבדלים בין המכוניות השונות.

 

המשתתפות במבחן:

 

evo0704a.jpg

 

לצורך השוואה הובאה גם פורד פוקוס 1.6 ידנית פשוטה, בשביל לראות עד כמה היא רחוקה מהאחרות, ועל כך ארחיב בהמשך (התוצאות מפתיעות ומעניינות!)

 

ונתחיל במבחן ה-0-100-0. כל מכונית עשתה אותו (ובעצם כל מבחן אחר) מספר פעמים, ונתון הממוצע של 3 הטובות ביותר הוא הקובע. בכל אחד מהמבחנים היו שני אנשים ברכב, דבר שמשפיע על התוצאות של מכוניות קלות יותר. ירד גשם באותו היום ולכן תנאי המבחן היו של כביש רטוב, דבר שמקשה על היציאה מהמקום ועל הבלימה.

 

כמה הפתעות סיפקו מכוניות כמו הקאיין, שנתן זמן בלימה מהיר יותר מ-EVO, נניח, למרות משקל של שני טון+. הפוקוס מצד שני לא הפתיעה, עם זמן של 11.1 שניות ל-60 מייל"ש, ו-38.9 שניות ל-100 מייל"ש, כשהיא משתמשת בכל אורך המסלול (שני מייל) לצורך העניין. לשם השוואה הקליאו הייתה צריכה רק שליש ממנו, ועשתה את זה ב-17.9 שניות. ה-TVR מפתיעה מאוד ביחס למחירה - שליש ממתחרותיה מבית פורשה ולמבורגיני, שאותן היא מנצחת. הקייטרהם כמובן ראשונה (היא בדיוק חזרה משבירת שיא העולם ב-0-100-0...)

 

שימו לב לעוד כמה נתונים מעניינים - בעוד יש הבדלים משמעותיים בתאוצות, בבלימה כולם דומות מאוד, וההבדלים לא עולים על 0.7 שניות ומרחק של כ-15 מטרים בין הטובה לגרועה.

 

evo0704b.jpg

 

נעבור למבחן המהירות הסופית. הוא נערך במסלול אובאלי נטוי על צידו באורך שני מייל. על 100 מייל"ש לא צריך לגעת בהגה בשביל להשאר על המסלול, אבל המכוניות כאן נוסעות הרבה יותר מהר. הגייארדו מנצחת והפורשה מיד אחריה, למרות ששתיהן איכזבו כאשר ציפו מהם לספק מהירויות קרובות יותר ל-180 מייל"ש (כ-290-300 קמ"ש). ההסבר הוא שבגלל אופי המסלול הוא לא מדויק כמו נסיעה בקו ישר לגמרי, לכן נוטים להוסיף מייל"ש אחד על כל עשרה מעבר ל-100 מייל"ש.

 

האסטון DB9 איכזבה מכיוון שהיא הייתה מאוד מפחידה במהירויות הגבוהות. זה לא משהו סטנדרטי לאסטון, ולכן הם חקרו קצת יותר. התברר שעיתונאים אחרים כנראה הצליחו לדפוק משהו במתלים מאחור, והמכונית מרגישה מאוד קופצנית במהירות גבוהה. גם ה-TVR הייתה מעט מפחידה במהירות גבוהה והם חששו שהיא הולכת להתפרק.

 

evo0704c.jpg

 

מבחן הסלאלום כלל שמונה קונוסים במרחק 75 רגל אחד מהשני (כ-23 מטרים). למי שלא עשה סלאלום מימיו אני אסביר קצת כיצד עושים את זה הכי טוב - כמה שפחות שינויים בהיגוי ובדוושת הגז. לשמור על זרימה של התנועות בהיגוי, להשתדל לא להכנס להיגוי יתר או תת היגוי כי הם רק מאיטים אותך ולרוב גורמים בסוף לספין אחרי כמה קונוסים (במקרה של היגוי יתר). כוח מנוע לא משנה כאן וגם לא בלמים. רק היגוי מדויק ומתקשר, יכולת להעביר משקל מצד לצד במהירות וכמובן אחיזה נטו.

 

הפתעה הייתה לגלות שרוב המכוניות עברו את המסלול מהר יותר משמעותית ללא בקרות מופעלות. המרצדס הגדולה והכבדה אפילו הציגה זמן עדיף בשניה שלמה ללא בקרות פועלות. החלוקה הייתה ברורה - 3 הכי טובות ואז כל השאר, הרחק מאחור. רק שהכל יחסי, וההפרש בין 3 הראשונות לאלו שבאו אח"כ הוא בסה"כ חצי שניה - כלומר בקושי 7 אחוזים. ההפרש בין מכונית כמו קייטרהם לפוקוס המסכנה הוא 0.9 שניות, כלומר קצת יותר מ-10 אחוזים.

 

evo0704d.jpg

 

מבחן המסלול היה בעצם רגע האמת. חלק מהמכוניות עברו עליו כשהוא מעט לח, אבל זה לא השפיע משמעותית על התוצאות. הפוקוס הייתה ראשונה ולמרות זמן גרוע ב-10 שניות מהקליאו שלה 80 כ"ס יותר (10 שניות במסלול של דקה וחצי זה הרבה זמן), היא הייתה מהנה מאוד במסלול וזורמת. הקליאו הייתה מהנה באופן דומה, רק יותר עצבני, עם יותר היגוי יתר. הקאיין היה מהיר יותר ממנה רק בגלל המנוע. בפניות הוא סבל מתת היגוי והבלמים נחלשו מהר מאוד. ה-SL שוקלת קרוב לקאיין אבל אצלה יש קאליפרים בעלי 8 ציל' מלפנים, והבלימה פשוט לא נחלשת לעולם. ה-TVR קשה מאוד לנהיגה מהירה בגלל המנוע וההגה ההיפראקטיבים. הלמבורגיני וה-911 צמודות מאוד אחת לשניה, אבל כל אחת בדרכה שלה. הלמבו מאוד חזקה ומעודנת למכונית על. ה-911 חלשה יותר, אבל מכוונת כולה למסלול, ולכן מסוגלת לעמוד בקצב. ה-R500 שוב מחסלת את מתחרותיה ביותר מ-4 שניות. הבדל ענק, אבל לא מפתיע שכן יחס ההספק-משקל שלה פשוט עדיף בהרבה.

 

evo0704e.jpg

 

evo0704f.jpg

 

התוצאות הסופיות מתוארות בטבלה שלפניכם.

 

evo0704g.jpg

 

אם תרשו לי לחזור לעניין הפוקוס ולכותרת המפוצצת שלי, אז שימו לב שבמבחן הבלימה הפוקוס הייתה כמעט ביישור קו עם מתחרותיה הספורטיביות עד מאוד. ההבדלים הם של פחות מ-10 אחוזים ברוב המקרים. כך גם במבחן הסללום שבו היא הוכיחה שהיא עדיפה על פני מרצדס אדירת מנוע ועתירת ממון. גם במבחן המסלול היא אמנם הייתה אחרונה בהפרש גדול, אך הייתה מהנה בהרבה מקאיין ענק ויקר. מה זה אומר לנו? שלפוקוס יש מאפיינים ספורטיביים? לא קרוב.

 

בבלימה היא אמנם הציגה נתונים טובים, אבל בל נשכח שבנהיגה יש הרבה מאוד בלימות, ויש אלמנט של דעיכה. רוב הסיכויים שבלמי הפוקוס ייגמרו הרבה לפני הבלמים של כל אחת ממתחרותיה כאן. בנוסף, בתאוצות היא נשחטת בצורה מביכה. הקליאו עולה (שם) רק 2000 פאונד יותר, אבל מציגה תאוצה ל-100 מייל"ש בחצי מהזמן של הפוקוס. ומדובר כאן על פוקוס ידנית. תחשבו על הפוקוס האוטומטית של אבא'לה, או כל משפחתטומטית אחרת. ההבדל בביצועים בינה לבין מכונית לא יקרה בהרבה כמו הקליאו הוא פשוט אדיר!! בסלאלום הפוקוס אמנם הציגה תוצאה מצוינת על צמיגי ECOCONTACT מבית קונטיננטל, אבל על המסלול היא רחוקה עשרות קמ"שים ממתחרותיה בכל פנייה וכמובן בישורות. עם זאת, הפוקוס היא בסיס מצוין, ורוב הסיכויים שהבחירה בה ולא במשפחתית סתמית ולא מתנהגת, אפשרה לה להתמודד בכבוד בחלק מהתחומים.

 

סתם במקרה, היום היה לי ויכוח עם חבר למשרד שטען שפוקוס 1.6 אוטומטית היא עגלה רצינית לעומת מאזדה 3 1.6 או קורולה 1.6. קודם הראיתי לו שמבחינת נתוני יצרן ההפרשים קטנטנים, ואח"כ אמרתי לו שממילא הכל אותו זבל, כולן עגלות נוראיות וזה לא ממש משנה מי טיפה יותר מהירה מהשניה. אחרי מבחן כזה, בוודאי תסכימו עם זה. הרי שב-99 אחוז מהזמן המשתמש הממוצע לא מנצל את כל הכח של רכבו, וגם אם כן, ההבדלים בין פוקוס למתחרותיה הם בסדר גודל של אחוזים בודדים. כאן, מכונית שעולה רק טיפה יותר מספקת ביצועים בליגה אחרת לגמרי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן יפה ומעניין ! תודה רוני.

 

 

השאלה היא שוב, כמו באשכול על המיאטה, האם אנשים לא מודעים למה הם מסוגלים לקנות בכספם, או שהם פשוט מונעים מלעשות כן בגלל סטיגמות, דעות מפגרות, בורות ותירוצים פתטיים.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן מעניין מאוד.

אני מאמין שאם המסלול לא היה רטוב תוצאות הבלימה היו קצת אחרות .

נראה לי שכל העיתונאים הבריטים האלה מחפשים להם תירוצים להשתולל עם מכוניות שוות שלא עולות להם מאומה וממציאים כל מיני מבחנים מוזרים בשביל לספק את הגחמות האישיות שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מעניין מאוד. במיוחד אהבתי את הגרף של המסלול, שמראה במבט אחד עד כמה מוצלחת הבלימה

של רכב מסויים, מהירות תאוצה, אחיזה בפניות, brake fade וכ"ו - שימושי מאוד.

 

הם כתבו שמסלול לח לא ממש משנה, אבל נדמה לי שהוא מעניק יתרון לא הוגן לרכבים מסוימים (נגיד,

ה-Cayenne מול קליאו ספורט - למרות שבהתחשב ב-3 שניות הפרש, סביר שהיה נשאר הפרש כלשהו

לטובת הפורשה בכל מקרה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הם כתבו שמסלול לח לא ממש משנה, אבל נדמה לי שהוא מעניק יתרון לא הוגן לרכבים מסוימים (נגיד,

ה-Cayenne מול קליאו ספורט - למרות שבהתחשב ב-3 שניות הפרש, סביר שהיה נשאר הפרש כלשהו

לטובת הפורשה בכל מקרה).

 

הם כתבו שהם דאגו לשים את המכוניות שפחות יושפעו מהמים על המסלול בהתחלה, כי השמש כבר יצאה והוא התייבש במהירות. בכל מקרה לנקודת השוואה האיוו הוציאה אצלם שבוע לפני זה תוצאה של שניה יותר על מסלול יבש, דבר שעדיין היה משאיר אותה במיקום הנוכחי שלה, כלומר אם נשליך אותה כנקודת יחוס לאחרות, שאר המיקומים גם לא משתנים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המבחן נהנתי לקרוא, וכמובן שמחתי שהקייטרהאם ניצחה. :twisted:

 

פליקס

גם אני האוטו הזה הוכיח שוב שהוא מסוגל להתמודד מול מכוניות יקרות בהרבה יותר.

 

ולקחת אותם כמובן:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הכתבה.. אחלה תרגום ותוספות אישיות! :wink:

 

עכשיו זה נותן לי עוד סיבה לקנות את הגאיירדו...

(רק צריך לאסוף קצת כסף :roll:)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהקייטרהאם לא היתה צריכה להיות במבחן,היא נראית יותר כמו סופר באגי ממכונית רגילה,ברור שעם משקל כל כך נמוך היא תהיה הכי טובה ב0-100-0 .

 

 

 

 

איציק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהקייטרהאם לא היתה צריכה להיות במבחן,היא נראית יותר כמו סופר באגי ממכונית רגילה,ברור שעם משקל כל כך נמוך היא תהיה הכי טובה ב0-100-0 .

 

 

 

 

איציק.

 

קודם כל, זה לא כל כך ברור. גרסה רגילה של הקייטרהם לא תציג כאלו נתונים טובים. זאת גרסת העל ולכן היא מנצחת פה (ומגיעה לכאן ממילא כ-benchmark כי היא גם אלופת העולם ב-0-100-0). דבר שני, מדובר פה על מדגם מייצג של מכוניות שאתה יכול ללכת לקנות בחנות (בבריטניה, לפחות) ולנסוע עליהן על הכביש. מה זה משנה איך הן נראות?

 

לסיכום - לאף אחד לא היה ספק שהקייטרהם תנצח בקלות ברוב הקריטריונים של המבחן, אבל כמו שציינתי בהודעה הראשונה שלי - זהו לא בהכרח מבחן השוואתי אלא פשוט המחשה של ההבדלים בין המכוניות השונות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהקייטרהאם לא היתה צריכה להיות במבחן,היא נראית יותר כמו סופר באגי ממכונית רגילה,ברור שעם משקל כל כך נמוך היא תהיה הכי טובה ב0-100-0 .

 

 

 

 

איציק.

היא כן אמורה להיות בסקר. היא מראה שגם מכונית שעולה חצי מהגאיירדו ומהאסטון מרטין, עולה עליהם בכל הפרמטרים שקשורים לנהיגה ופאן. ד"א הגדולה של הקייטרהאם היא לא רק ב0-100 ובהאצות למהירות על (שבזה היא דווקא לא ממש הצטיינה, יחסית, הכל יחסי:-P ) אלא בשילדה המעולה והטובה משמעותית שלה מכל המתחרות.

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא כן אמורה להיות בסקר. היא מראה שגם מכונית שעולה חצי מהגאיירדו ומהאסטון מרטין, עולה עליהם בכל הפרמטרים שקשורים לנהיגה ופאן. ד"א הגדולה של הקייטרהאם היא לא רק ב0-100 ובהאצות למהירות על (שבזה היא דווקא לא ממש הצטיינה, יחסית, הכל יחסי:-P ) אלא בשילדה המעולה והטובה משמעותית שלה מכל המתחרות.

 

פליקס

איפה אתה רואה במבחן מדד "פאן" ?

איך אתה קובע את הדברים האלה, נהגת על המכוניות הללו ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...