Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4728 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בס"ד

 

הי חברים,

אני נוהג על הקורולה כבר כשנה וחצי, באופן כללי מאוד מרוצה. היא ממש לא מפחידה כפי ששמעתי וחווית הנהיגה בה בסהכ נעימה.

 

מאז ומתמיד כשאני נוסע איתה בעיר, במהירות 50 קמש ואפילו 45 ההילוך שהתיבה בוחרת הוא חמישי, כן כן, הילוך חמישי במהירות של כ50 קמ"ש,

ברכבים ידניים, בדרכ, אם אתה מנסה לנסוע בהילוך חמישי במהירות כזאת נמוכה אתה חייב להשאיר קלאצ בפנים ולתת הרבה גז כדי שהמנוע לא ייכבה. בקורולה לעומת זאת, גם כשאתה במהירות נמוכה כמו 50 וההילוך הוא חמישי אתה לא מרגיש מתאמץ, או חלש (כפי שהיית מצפה מרכב ידני במהירות כזאת והילוך חמישי).

 

בוצעה החלפת קלאצ לקורולה ב105000 ק"מ , לפני כשנה. ההחלפה כללה גם החלפה של הזרוע הרובוטית.

היום הקמ הוא כ 117000 ק"מ (אנחנו לא נוסעים הרבה.)

 

1) מדוע לדעתכם התיבה בוחרת הילוך כל כך גבוה במהירות כל כך נמוכה?

2) האם זאת לא סכנה לקלאצ שיישרף? ברכב ידני בדרך כלל נסיעה במהירות כזאת והילוך גבוה תיגרום לקלצ שרוף מהר.

 

 

נ.ב

אני חייב לציין לטובה את ההגה של הקורולה, ההגה הוא ממש רך, אפשר להזיז אותו עם אצבע, אבל הוא לא רך מדי בצורה מסוכנת, לעומת ה יונדאי אקסנט 2013 שנהגתי בה, ההגה הוא מדהים בקורולה.

 

תודה חברים:)

פורסם

גם בקורולה וגם בשאר הרכבים עם תיבה רובוטית התיבה בוחרת הילוך גבוה יחסית למהירות בשביל לחסוך בדלק (זאת המטרה של התיבה הרובוטית).

פורסם

לאבי הייתה קורולה רובוטית, וכשהייתי נוהג בה הייתי משתמש בתפעול ידני של הגיר- גם הרבה יותר נוח (אתה לא מוצא את עצמך בחמישי באמצע העיר על 40 קמ"ש) וגם הרגשה של גיר ידני :oops::twisted:

מומלץ

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
תקן אותי אם אני טועה.

בבקשה:

גם בקורולה וגם בשאר הרכבים עם תיבה רובוטית התיבה בוחרת הילוך גבוה יחסית למהירות בשביל לחסוך בדלק (זאת המטרה של התיבה הרובוטית).

לי יש רכב עם תיבה רובוטית - פיאט בראבו. ברכב שלי יש שתי תוכניות לתיבה: אחת רגילה ואחת חסכונית. כל זמן שאתה בתוכנית הרגילה, התיבה לא תמהר להעלות הילוכים ותשתדל לשמור על התאמה הגיונית בין ההילוך למהירות.

כיול של תיבת הילוכים לחסכון אינו קשור להיותה רובוטית או לא, הוא קשור אך ורק למה שיצרן הרכב תכנן אותה להיות. יש גם אבארט 500 רובוטית, אתה באמת משלה את עצמך שהתיבה שם ממהרת להעלות הילוכים כדי לחסוך בדלק?

תגיד לי, מאיפה הבאת את הקשקוש הזה? :?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

לא יודע איך זה בפיאט, אבל אתה מסכים לפחות שזה ככה ברוב התיבות הרובוטיות? יצא לי לנהוג בקורולה, בפוקוס החדשות, בהרבה VAGיות כולל TT, פיג'ו 107. בכולן במצב רגיל התיבה שמרה על הילוך גבוה.

פורסם

לא, אני לא מסכים.

גם ב-DSG יש שני מצבים: D ו-S, ששקולים למצבים E ורגיל בהתאמה בתיבת דואלוג'יק של פיאט.

בפיג'ו 107 יחידת הכוח, כלומר: המנוע ותיבת ההילוכים, מתוצרת טויוטה, כך שמה שנכון לגבי טויוטה נכון במקרה זה גם לפיג'ו (וגם לסיטרואן C1). ברכב הזה באמת התיבה מכויילת לחסכון, והדבר בא לידי ביטוי לא רק בכך שהיא ממהרת להעלות הילוכים, אלא גם ביחסי ההעברה המאוד ארוכים שלה. אבל שוב: אין קשר בין העובדה שברכב הזה יש תיבה רובוטית לבין העובדה שהיא מכויילת לחסכון.

רוצה עוד דוגמה? בבקשה: תיבת TCT כפולת מצמדים שמותקנת בדגמי אלפא רומיאו. לך תעשה סיבוב ותחזור לספר לנו על התרשמותך מהכיול החסכוני שלה.

 

להשוואה, אני מציע לך לעשות סיבוב בשברולט קרוז טורבו. ברכב הזה מותקנת תיבה אוטומטית פלנטרית בת ששה הילוכים שגם היא מכויילת לחסכון וגם אצלה זה בא לידי ביטוי ביחס ההעברה ובתזמון העלאת ההילוכים. הייתי אומר שזה די שומט את הקרקע מתחת לתיאוריה שאתה מנסה לבנות.

 

אם כבר אתה רוצה לפתוח לדיון את המטרה שלשמה הומצאה תיבת ההילוכים הרובוטית, אז הסיבה לכך היא שיצרני הרכב רצו לצייד מכוניות דלות הספק בתיבה אוטומטית, אלא שתיבה פלנטרית, שהיתה נפוצה באותה תקופה, לא התאימה לכך בשל הפסדי הכוח שהיא גורמת, וכך נוצר צורך למצוא פתרון אחר. היתרון הגדול של התיבה הרובוטית טמון בכך שבשל העובדה שאין בה ממיר מומנט, אין בה הפסדי כוח. לכן התיבה הזאת התחילה במכוניות קטנות יחסית: פיאט פנדה, פיאט פונטו ספייס, אופל קורסה וכו', ולאחר שהיצרנים ראו כי טוב, בהדרגה היא החלה להופיע גם בדגמים קצת יותר חזקים: אלפא רומיאו 147 ו-156 (כולל בדגם GTA), אופל אסטרה, פיאט גרנדה פונטו, סיטרואן C3, C4 ו-C5 ועוד. כיום ניתן למצוא תיבות רובוטיות אפילו בדגמי M של BMW ובשלל דגמי פרארי.

תופעת לוואי מבורכת של חוסר בהפסדי כוח היא ירידה בצריכת הדלק, כשהבונטון באיחוד האירופי הוא הקטנת פליטת המזהמים ממכוניות באמצעות אכיפה דרקונית על היצרנים, זה רק עניין של זמן עד שהתיבה הפלנטרית תיפרד מאיתנו לעולם שכולו טוב ואת מקומה תירש התיבה הרובוטית.

לראיה, שים לב כמה דגמים היום מגיעים עם תיבה רובוטית לעומת פלנטרית. התופעה הזאת אינה מוגבלת רק לרכב פרטי, אלא גם עברה לרכב מסחרי, ואפילו גם במשאיות ואוטובוסים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
בס"ד

 

הי חברים,

אני נוהג על הקורולה כבר כשנה וחצי, באופן כללי מאוד מרוצה. היא ממש לא מפחידה כפי ששמעתי וחווית הנהיגה בה בסהכ נעימה.

 

מאז ומתמיד כשאני נוסע איתה בעיר, במהירות 50 קמש ואפילו 45 ההילוך שהתיבה בוחרת הוא חמישי, כן כן, הילוך חמישי במהירות של כ50 קמ"ש,

ברכבים ידניים, בדרכ, אם אתה מנסה לנסוע בהילוך חמישי במהירות כזאת נמוכה אתה חייב להשאיר קלאצ בפנים ולתת הרבה גז כדי שהמנוע לא ייכבה. בקורולה לעומת זאת, גם כשאתה במהירות נמוכה כמו 50 וההילוך הוא חמישי אתה לא מרגיש מתאמץ, או חלש (כפי שהיית מצפה מרכב ידני במהירות כזאת והילוך חמישי).

 

בוצעה החלפת קלאצ לקורולה ב105000 ק"מ , לפני כשנה. ההחלפה כללה גם החלפה של הזרוע הרובוטית.

היום הקמ הוא כ 117000 ק"מ (אנחנו לא נוסעים הרבה.)

 

1) מדוע לדעתכם התיבה בוחרת הילוך כל כך גבוה במהירות כל כך נמוכה?

2) האם זאת לא סכנה לקלאצ שיישרף? ברכב ידני בדרך כלל נסיעה במהירות כזאת והילוך גבוה תיגרום לקלצ שרוף מהר.

 

 

נ.ב

אני חייב לציין לטובה את ההגה של הקורולה, ההגה הוא ממש רך, אפשר להזיז אותו עם אצבע, אבל הוא לא רך מדי בצורה מסוכנת, לעומת ה יונדאי אקסנט 2013 שנהגתי בה, ההגה הוא מדהים בקורולה.

 

תודה חברים:)

 

היי,

אתה יכול לפרט בבקשה מה העלויות של החלפת קלאץ בטויוטה?

מוסך מורשה או לא מורשה?

 

לגבי ההחלפה המהירה, כמובן זה בכדי לחסוך בדלק, אני לא חושב שזה עולה בבלאי מואץ של הקלאץ.

פורסם

לעניין בלאי המצמד: במצמד, כמו בבלם, יש רפידות חיכוך. מישהו פעם היה מוטרד מכך שרפידות החיכוך של הבלם במכוניתו מתבלות בזמן שהרכב עומד? ברור שלא.

מה שגורם לבלאי הוא החיכוך, וחיכוך יכול להתבצע אך ורק כאשר יש הפרש מהירויות. הצמידו זו לזו את שתי כפות ידיכם. האם אתם מרגישים חיכוך? עכשיו חככו אותן זה בזו. מרגישים את החום שנוצר? ובכן, זה חיכוך!

הפרש המהירויות יכול להיות בזמן בלימת הרכב, כאשר הרפידה סטטית והגלגל מסתובב. תבלמו בחוזקה לאורך מרחק והחיכוך יטגן לכם את הרפידות, ועל הדרך גם יגרום להן להתבלות למוות.

הפרש מהירויות יכול להיות גם במצמד, במצב שבו השילוב שלו חלקי בלבד, ואז נוצר הפרש בין מהירות הסיבוב של המנוע לבין מהירות הסיבוב של תיבת ההילוכים. ברגע שהמצמד משולב לחלוטין, הפרש המהירויות בין המנוע לתיבת ההילוכים הוא 0 ולכן אין חיכוך. וכבר למדנו: חיכוך גורם לבלאי, ומכאן: אין חיכוך = אין בלאי. קל ופשוט.

בין זה לבין העומס שמופעל על המנוע, תיבת ההילוכים או ההילוך המשולב אין שום קשר, למעט במצב שבו מדובר במנוע משופר בצורה ניכרת שמעביר לתיבת ההילוכים יותר כוח משהמצמד מסוגל להעביר. אם במכוניתו של פותח השרשור אינו מותקן מנוע כזה, אז המשפט האחרון אינו תקף לגביו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

 

אם כבר אתה רוצה לפתוח לדיון את המטרה שלשמה הומצאה תיבת ההילוכים הרובוטית, אז הסיבה לכך היא שיצרני הרכב רצו לצייד מכוניות דלות הספק בתיבה אוטומטית, אלא שתיבה פלנטרית, שהיתה נפוצה באותה תקופה, לא התאימה לכך בשל הפסדי הכוח שהיא גורמת, וכך נוצר צורך למצוא פתרון אחר.

 

משום מה, אירופאים אף פעם לה הצליחו לשדך תיבה פלנטרית למכונית קטנה עם מנוע קטן.

 

אין ולא היה בעשורים האחרונים (למעט אולי כמה יוצאים מן הכלל) שום רכב אירופאי עם תיבה פלנטרית ומנוע מתחת ל 1300-1400.

 

 

 

וגם 1300-1400 היו עגלות לא חסכוניות...

 

גירסאות עם מנועים קטנים יותר היו אך ורק ידניות.

 

ולכן האירופאים מקדמים את נושא הגיר הרובוטי.

 

אצל היפנים לעומת זאת גם תיבה פלנטרית עבדה לא רע עם מנוע 1000 סמ"ק ומטה - סוויפט, שרייד, אלטו, סיריון ועוד.

 

היום היפנים הולכים יותר לכיוון גיר רציף והנעה היברידית, פחות לכיוון גיר רובוטי.

 

 

פורסם
לעניין בלאי המצמד: במצמד, כמו בבלם, יש רפידות חיכוך. מישהו פעם היה מוטרד מכך שרפידות החיכוך של הבלם במכוניתו מתבלות בזמן שהרכב עומד? ברור שלא.

מה שגורם לבלאי הוא החיכוך, וחיכוך יכול להתבצע אך ורק כאשר יש הפרש מהירויות. הצמידו זו לזו את שתי כפות ידיכם. האם אתם מרגישים חיכוך? עכשיו חככו אותן זה בזו. מרגישים את החום שנוצר? ובכן, זה חיכוך!

הפרש המהירויות יכול להיות בזמן בלימת הרכב, כאשר הרפידה סטטית והגלגל מסתובב. תבלמו בחוזקה לאורך מרחק והחיכוך יטגן לכם את הרפידות, ועל הדרך גם יגרום להן להתבלות למוות.

הפרש מהירויות יכול להיות גם במצמד, במצב שבו השילוב שלו חלקי בלבד, ואז נוצר הפרש בין מהירות הסיבוב של המנוע לבין מהירות הסיבוב של תיבת ההילוכים. ברגע שהמצמד משולב לחלוטין, הפרש המהירויות בין המנוע לתיבת ההילוכים הוא 0 ולכן אין חיכוך. וכבר למדנו: חיכוך גורם לבלאי, ומכאן: אין חיכוך = אין בלאי. קל ופשוט.

בין זה לבין העומס שמופעל על המנוע, תיבת ההילוכים או ההילוך המשולב אין שום קשר, למעט במצב שבו מדובר במנוע משופר בצורה ניכרת שמעביר לתיבת ההילוכים יותר כוח משהמצמד מסוגל להעביר. אם במכוניתו של פותח השרשור אינו מותקן מנוע כזה, אז המשפט האחרון אינו תקף לגביו.

 

אז לא הבנתי,

אני צריך לדאוג מכך שהקורולה משלבת לחמישי במהירות 40-50 קמש בעיר?

כי לדעתי הדרך היחידה שהיא יכולה לעשות זאת זה במידה והקלאצ חצי בפנים בזמן נסיעה.

פורסם

אין לך מה לדאוג. התיבה בנויה כך.

אני אישית שנהגתי על הרכב הנ"ל הייתי תמיד על מצב ידני, שגם הוא לא מציאה.

עד היום אני לא מבין איך אפשר לנהוג על התיבה הזאת.

במצב רגיל (E עד כמה שאני זוכר) אתה מוצא את עצמך ב50 בהילוך חמישי. וכשאתה בא להאיץ פתאום התיבה מתחילה לשחק בהילוכים עד שאתה מתייאש ולא מאיץ. לפחות ככה אני הייתי. כיום נוהג רק גיר רגיל, וזה מה שאני אומר לכולם לקחת.רק רגיל.

VW MK5 Golf 2.0TDI

×
×
  • תוכן חדש...