Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בנוגע להחלפת רכב-סיאט איביזה


T-SPARK
שימו לב! השרשור הזה בן 4129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי

אני מתלבט ומתלבט בנוגע לנושא... אולי תוכלו לעזור לי קצת.

ברשותי סיאט איביזה, שנת 2003, ידנית, 1.4 100 כ"ס (בימים יותר יפים שלה).

 

על פניו, התמונה ורודה:

יד שלישית סה"כ, 118,000 ק"מ, ה-כ-ל עובד (אלא אם מרפי דואג לזה ממש עכשיו בחניה...).

אין תאונות (חוץ משפשופי חניה מעצבנים... ר"ג בכל זאת :x )

המכונית מטופלת אצל "רון" ולפני כן טופלה אצל חבר שעבד בצ'מפיון (הוא טיפל בה מחוץ לשעות העבודה ולא במסגרת המוסך).

לא סיאט איביזה שעברה התעללות של ילדים כרכב ראשון.

המכונית כבר 5 שנים אצלנו במשפחה.

מלבד צבע קצת מתקלף בגג, באמת בונבון.

 

מצד שני, לאחרונה התחילו מקרים הגיוניים של בלאי טבעי לרכב בן 10:

רדיאטור שנזל מעט, גומיות כאלה ואחרות שהתבלו, מנורה שנדלקה (שהסתברה כפיוז שרוף בתוך 3 דקות ע"י רון) וכו'.

 

ההתלבטות שלי היא:

האם לנסות ולמכור אותה עכשיו, לקחת הלוואה קטנה (20K-30K) ולשדרג או פשוט להשאר איתה כי אני

כבר יודע מי היא ומתי בדיוק זה 'היום שלה בחודש'...?

 

עזרתכם המלומדת תתקבל בברכה.

*פעולה זו תחוייב בעמלה ע"ס 1.21 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יודע מה המכונית מכינה לארנק שלך. מצד שני - גם רכב קצת יותר צעיר שתרכוש עלול להתגלות כלימון סחוט וסוחט.

לפני שנתיים עמדתי לפני מצב דומה עם הקורולה הזקנה ובלי היסוס החלפתי את הרכב. מצד שני - מצבי הכלכלי אפשר לי לרכוש משפחתומטית חדשה, ואילו אתה זקוק להלואה (שצריך להחזיר!) כדי לרכוש רכב בן 5-7 שנים.

קודם כל - בדוק אם הבנק בכלל מוכן להלוות לך את הכסף. יתכן שהמועמדת לרכישה אינה מהווה ערבון מספק לבנק או שאתה אינך נחשב "לווה טוב", ואז כל האופציה הראשונה שלך יורדת מהפרק. גם אם הבנק מוכן להלוות לך את הסכום הדרוש - ובשבילך 20-30K כנראה אינם סכום קטן - חשוב על ההוצאות הנוספות שרכב יד שניה ומעלה יפיל עליך מבחינת יישור קו ותיקונים צפויים.

אני הייתי בוחן אפשרות שלישית, אבל היא תלויה מאוד במצבך מבחינת צרכי התנידות: למכור את הרכב, להשען כמה חודשים על תח"צ (ואולי רכב אחר במשפחה), לחסוך את הוצאות הרכב (שאני מניח שמגיעות לכמה אלפי ש"ח בחודש) ואז לרכוש רכב בלי הלואה, או לקחת הלואה לרכישת רכב חדש או משומש משנתון גבוה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

if it aint broke dont fix it

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית נגד הלוואות, תקנה ממה שיש לך היום ולא ממה שיהיה לך מחר, במיוחד רכב. לא מדובר בלפטופ של אלפיים שח.

זו העסקה השניה הכי גדולה אחרי דירה שאדם מן המניין עושה בחייו, לכן עדיף לא להכניס ראש בריא למיטה חולה (הלוואה)

תעשה חישוב פשוט כמה תצליח לחסוך במהלך השנה הקרובה, והאם ההוצאה לא תפגע לך בתחומים חשובים אחרים .

לפעמים אנחנו קצת מסתנוורים מכל השדרוגיטיס בפורום ושוכחים שהמצב הכלכלי של כל אחד מאיתנו שונה.

ולסיום יש לך אחלה של רכב, תהנה ממנו עד כמה שניתן.

בהצלחה

SEAT LEON TSI 1.2 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה לנפץ לך את הבלון אבל גם רכב בן שלוש שנים שופך רדיאטור, חותך גומיות ושורף פיוזים. השדרוג לשנתון מוקדם לא זה שיפתור לך את הבעיות (אלא אם כן מדובר ברכב שעדיין בתקופת האחריות). לפי מה שאתה מספר יש לך איביזה חמודה ושמורה ואל תיתן לדברים קטנים כאלה לבאס אותך עליה. אם היית אומר שהציריות עייפות או שיש נזילות שמן מהמנוע אז כבר זה סיפור אחר. כל עוד זה דברים קטנים כאלה אני לא הייתי קופץ להחליף. במיוחד שהשוק היום במצב לא טוב וכנראה שלא תוכל להרוויח סכום יותר מידי נאה עליה.... זאת דעתי

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...