Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3722 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במקור הייתה קיימת כאן מערכת נעילה הדומה לזו המקובלת בתקופה. ודומה לזו הנמצאת גם ברום. ברבות השנים והתעייפות המנגנון, הכניסו שם נועל בסגנון המקובל בג'יפים. אנחנו החלטנו ללכת בדרך אחרת לגמרי...

 

1. בסיס מנגנון הנעילה, כפי שהופיע במקור. מצד מכסה המנוע, היה זיז תואם.

2. והידית הקפיצית הזו היא ההסבה שנעשתה ברבות השנים.

3. גם האפשרות הזו, הדומה להסבה המקורית נשקלה. מהר מאוד ויתרנו על הרעיון. פשוט לא מתאים לאופי המכונית.

4. מה שכן מתאים לאופי המכונית, אלו נועלי מכסה מנוע כפי שמקובלים במכוניות מירוץ.

5. על הרעיון לבסיס הנועלים אחראי סיעור מוחות של ניר וגם של רענן שהגיע לבקר. אני הזרוע המבצעת!

6. ומעל מכסה המנוע, זה יראה כך...

7. או כך...

 

עכשיו נשאר לצבוע את בסיס הנועלים, לפני שממשיכים הלאה.

תמונה 454.jpg

תמונה 455.jpg

תמונה 453.jpg

תמונה 456.jpg

תמונה 457.jpg

תמונה 468.jpg

תמונה 469.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עד שמוט הנעילה של מכסה המנוע יחזור מהצבע, אפשר להתקדם מטלות אחרות בגזרה. והפעם: הרכבת גומיות שיכוך בין מכסה המנוע לשלדה, הרכבת מערכת התאורה בתא המנוע ועוד כמה פינישים קטנים.

 

1. כן, אם הגומיות הללו מוכרות לכם, זה כי ראיתם אותם בעבר. או ברום שלי, או בבית מדרשו של חן פרחי, שגם ייצר את הגומיות הללו.

2. הגומיות מורכבות על מכסה המנוע ותפקידם לשכך ולמנוע תזוזה בין המכסה לבין השלדה.

3. בדופנות המכסה ניתן לראות את הגומיות. צמד צמות החשמל הן של הפנסים הקדמיים.

4. וזו התאורה אותה הרכבנו (על כל צרה שלא תבוא...) על מכסה המנוע. בסיס התאורה הוברג לאחד הקדחים שבמקור שימש לזיז נעילת מכסה המנוע.

5. וכן, זה גם עובד! באמצעות הפעלה מתוך תא הנוסעים.

6. זו גם ההזדמנות להחליף כמה מהברגים בהם השתמשנו באופן זמני לכאלו שמתאימים יותר. זה עדיין לא הפיתרון הסופי.

7. מישהו כאן הזכיר זאת בעבר, אבל אכן ידית ההילוכים לא נראתה הולמת. אז המוט נוקה ונצבע בשחור.

8. הגרמושה הזו מקורית ופיסת המתכת שאוחזת בה במקומה הוזמנה ונעשתה מחדש. הברגים הבולטים זמניים. ברגים שקועים יבואו במקומם, כמובן.

תמונה 461.jpg

תמונה 460.jpg

תמונה 459.jpg

תמונה 466.jpg

תמונה 467.jpg

תמונה 492.jpg

תמונה 470.jpg

תמונה 471.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שאתם רחמנא ליצלן, לא מקדשים את נושא המקוריות (טפו טפו) הייתי שוקל

תפירת שק הילוכים מעור בצבע אדום או שחור סטייל האלפא ירום הודה.

 

יקנה לרכב הספרטני הזה אישיות וקצת "יוקרה".

 

לגבי המנורה החשופה, ממש נעלבתי, מגיע לה שם קופסת מנורה סטייל קופסאות

של המספרים האחוריים ברכב, גם מגן על הנורה וגם ניראה קצת יותר טוב...

 

 

 

...מעבר לכך...וואוו - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שאתם רחמנא ליצלן, לא מקדשים את נושא המקוריות (טפו טפו) הייתי שוקל

תפירת שק הילוכים מעור בצבע אדום או שחור סטייל האלפא ירום הודה.

 

יקנה לרכב הספרטני הזה אישיות וקצת "יוקרה".

 

לגבי המנורה החשופה, ממש נעלבתי, מגיע לה שם קופסת מנורה סטייל קופסאות

של המספרים האחוריים ברכב, גם מגן על הנורה וגם ניראה קצת יותר טוב...

 

 

 

...מעבר לכך...וואוו - רן

 

מאחר שביקור אצל הרפד עוד לפנינו, סוגיית השרוול לידית ההילוכים היא ב-To do list.

ולגבי תאורת מכסה המנוע: אני נאלץ להסכים, היא באמת נראית פשוטה ולא הולמת. יחד עם זאת, היא יעילה ומפזרת אור חזק. בבוא היום אולי נחשוב על תחליף. לעת עתה יש מטלות חשובות יותר.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוגיית המניפה הקדמית עלתה כאן בעבר ואחת השאלות הייתה האם הסידור הזה יהיה יעיל מספיק בפיזור החום ובמניעת התחממות. אז עכשיו, אחרי שצברנו כמה שעות מנוע בחודש אוגוסט החם, אפשר לבשר קבל עם ועדה שנראה שהסידור הזה מספק. והוא ישתפר כאשר האיטום בין המניפה לרדיאטור יהיה טוב יותר. בנוסף, יש להחליף את כבלי ההצתה הזמניים וגם להרכיב ברגים מתאימים יותר לבסיס ידית ההילוכים.

הרבה משימות קטנות בפרק הפינישים, שלוקחות לא מעט זמן.

 

ככה זה נראה:

1. המניפה הקדמית עם הספוג "המקורי". רוחב הספוג חוסם שטח גדול מדי של פני הרדיאטור.

2. הסידור החדש. ספוג קשיח וצר יותר.

3. בהזדמנות זו, צובעים גם את רגלי תושבות המניפה בצבע שחור, בכדי שלא יראו מלפנים, מבעד לגריל.

4. ומה שמחזיק את הספוג במקומו הוא "סיקהפלקס".

5. חוטי הצתה חדשים, המותאמים להצתה אלקטרונית, הוזמנו לפי מידה.

6. האורך שלהם כעת הוא בדיוק כנדרש.

7. גם הקצוות בזווית של 90 מעלות בנקודת הכניסה למפלג - בהזמנה מיוחדת.

8. הברגים הרגילים התופסים את בסיס - הוחלפו בברגים שקועים.

תמונה 462.jpg

תמונה 463.jpg

תמונה 465.jpg

תמונה 464.jpg

תמונה 481.jpg

תמונה 494.jpg

תמונה 495.jpg

תמונה 496.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד.

אכן 10 האחוזים האחרונים של העבודה הנם זוללי שעות באופן לא ייאמן.

 

באנגליה קיים ביטוי שאומר

 

YOU DON"T TEACH GRANNY HOW TO SUCK EGGS.

 

משמעותו מבלי להיכנס מידי לעומק הענין היא שאין צורך להאיר את הדרך למי שהיא כבר מוארת בפניו מקדמת דנא.

וכך כמובן במקרה של הלוטוס והעוסקים במלאכה.

 

ובכל זאת ברשותכם רק דבר אחד שראיתי בתמונות - בענין תושבות המניפה

הן מכסות שטח פנים גדול מאשר הכרחי. האם שקלתם לקדוח אותן? או שמא להרכיב אחרות דקות יותר בעלות מבנה L או U לפי הצורך (והחוזק). מבנה U כאשר בסיס ה-U קדוח יוהיה גם חזק גם יפה גם קל משקל(הוסף קלות) וגם יאפשר שטח פנים מקסימלי למגע עם האוויר בעת תנועה.

 

ברכות לבעל הרכב ולצוות המבצע.

 

גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל זאת ברשותכם רק דבר אחד שראיתי בתמונות - בענין תושבות המניפה

הן מכסות שטח פנים גדול מאשר הכרחי. האם שקלתם לקדוח אותן? או שמא להרכיב אחרות דקות יותר בעלות מבנה L או U לפי הצורך (והחוזק). מבנה U כאשר בסיס ה-U קדוח יוהיה גם חזק גם יפה גם קל משקל(הוסף קלות) וגם יאפשר שטח פנים מקסימלי למגע עם האוויר בעת תנועה.

 

ברכות לבעל הרכב ולצוות המבצע.

 

גדי

 

 

גדי, שלום ותודה על התמיכה וההערה.

יחד עם זאת שנראה שהסידור הזה עובד והמנוע אינו מתחמם, העלאת רעיון פשוט וקל לביצוע. מבטיח לבדוק אותו לעומק.

שוב תודה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין להשיג שני מאווררים קטנים יותר שיכסו את כל הרדיאטור מצד לצד? - רן

 

הרדיאטור הזה קטן מדי בכדי ששתי מניפות יגורו עליו בשלום, זו לצד זו.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין להשיג שני מאווררים קטנים יותר שיכסו את כל הרדיאטור מצד לצד? - רן

 

הרדיאטור הזה קטן מדי בכדי ששתי מניפות יגורו עליו בשלום, זו לצד זו.

 

הרדיאטור רבוע ולכן מאוורר עגול אחד מכסה יותר טוב משני עיגולים קטנים.

וחוץ מזה - הרכב אינו מתחמם לכן המאוורר הנוכחי מספיק.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וחוץ מזה - הרכב אינו מתחמם לכן המאוורר הנוכחי מספיק.

עד כמה שאני מבין, למסקנה הזאת הגעתם אחרי נסיעה בכביש 6 ביום חם לבאר-שבע.

בנסיעה כזו, רוב הקירור מתרחש מזרימת האוויר החופשי, ותרומת המאוורר זניחה. המאוורר נחוץ במיוחד בעליות תלולות בעלות סיבובים חדים ביום חם, בהן המנוע במלוא הספקו אך מהירות האוויר נמוכה. למשל - בידקו את מערכת הקירור בעליה לצובא מכיוון בית שמש.

הדרך הנכונה להצמדת מאוורר לרדיאטור היא באמצעות כונס אוויר עגול בצד המאוורר ומרובע בצד הרדיאטור, והמקיף את כל שטחו. זה לא חייב להיות מבנה מאורך, ועומקו לא חייב לעלות על עומק המאוורר.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושב כמו ישראל, למרות שאמונה עלי מקצועיותו של ניר, הכוונה שלי במאורר כפול היתה זו:

 

51626.jpg

המקרן שמכוון ליניקה נזקק למסגרת פלסטיק על מנת לבצע פעולת שאיבה:

 

radiator_cooling_fan.jpg

 

אולם מאוורר שדוחף עם כיוון כניסת הרוח לא צריך מסגרת יניקה:

 

radiator_fan_view_2.jpg

 

 

אני חושב שבאמת רצוי לבדוק את נושא חום המנוע בפקק או נסיעה איטית שהמאוורר הוא הרוח היחידה

שהרכב מקבל-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני מבין, למסקנה הזאת הגעתם אחרי נסיעה בכביש 6 ביום חם לבאר-שבע.

בנסיעה כזו, רוב הקירור מתרחש מזרימת האוויר החופשי, ותרומת המאוורר זניחה. המאוורר נחוץ במיוחד בעליות תלולות בעלות סיבובים חדים ביום חם, בהן המנוע במלוא הספקו אך מהירות האוויר נמוכה. למשל - בידקו את מערכת הקירור בעליה לצובא מכיוון בית שמש.

הדרך הנכונה להצמדת מאוורר לרדיאטור היא באמצעות כונס אוויר עגול בצד המאוורר ומרובע בצד הרדיאטור, והמקיף את כל שטחו. זה לא חייב להיות מבנה מאורך, ועומקו לא חייב לעלות על עומק המאוורר.

 

ישראל ורן. נושא ההתחממות נבדק לאו-דווקא כביש 6. המנוע לא התחמם גם בנהיגה עירונית פקוקה ביום מהביל באוגוסט. נכון שטרם הגענו לכבישי הרים ונבדוק את הנושא בעתיד.

ולגבי הרעיון שלכם לכונס: עקרונית אתה צודקים, כל עוד המודבר במניפה מושכת. אלא שבמקרה דנן, המדובר במניפה דוחפת וכונס יכסה וימנע כניסת אוויר מסביב למניפה ולכן, כפי שרן הדגים בתמונה שהוא העלה, כאשר מדובר במניפה דוחפת, אין כונס.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3722 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...