Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשן לבן ברכב בנזין טורבו


nakar
שימו לב! השרשור הזה בן 6301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

לפני כמה שבועות רכשתי רכב בנזין עם מנוע טורבו ואני נתקל בתופעה הבאה:

בבוקר כשאני מניע אין לי בעיה בדקה הראשונה של הנסיעה אך לאחר מכן (שזה בד"כ בפקק), אני מזהה שהרכב מוציא לא מעט עשן לבן מהאגזוז. זה יכול להמשך דקות ארוכות (גם כשחום המנוע לפי מד החום מגיע לאמצע)

לאחר חצי שעה של נסיעה או אפילו קצת פחות (כשבמהלכה אני לא רואה ענני עשן לבן מאחורי אבל אני גם לא יכול להסתכל כל הזמן במראה:-D ), אני משאיר את הרכב מונע ואני לא רואה שום עשן.

כמה נתונים נוספים:

1. הרכב חונה בלילה בשיפוע כשהפנים שלו כלפי מטה (יתכן ונכנס טל או מים של גשם לאגזוז - זו השערה שלי)

2. בנסיעה בינעירונית כשהדרך פנויה ואני נוסע במהירות של כ-100 קמ"ש, מד חום המנוע קרוב מאוד לקצה התחתון ולא עומד על האמצע כמו שאמור לעמוד.

3. כשאני יוצא מהעבודה בערב (ולאחר שהרכב עמד כל היום ולא נסע), אני לא רואה שום עשן לבן, לא בתחילת נסיעה ולא במהלכה.

האם למישהוא יש רעיון מה יכולה להיות הסיבה ואולי עצות לפתרונה?

קיבלתי שתי חוות דעת ממוסכניקים שכנראה מדובר בבעיה של הטורבו ומדובר על תיקון של 3-5 אלף זוזים:shock: !!! אז לפני שאני שובר את קופות החסכון, רציתי לדעת אם מישהוא נתקל בתופעה כזו בעבר.

You can’t really know someone until you fight them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נעלם לאחר זמן מה (חצי שעה נשמע סביר) כנראה הבעיה היא בחורף ולא ברכב.

 

בדוק אם נעלמים מים/שמן. אם לא אז אכן הבעיה בחורף. תחליף את החורף לקיץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שכן.

 

אוקיי ,ריח של שמן זה לא סימן טוב.

 

כשהתופעה תופיע שוב,תעמיד את הרכב בצד,תיגש לאגזוז לבדוק האם זה עשן לבן סמיך מלווה בריח שמן שרוף,אם כך הדבר זה מהמגדש,אם זה ענן עשן לא סמיך ולא מסריח ,זה פשוט מים שהתעבו באגזוז בלילה.

 

עוד סימן להבדיל בין ענן שמן לענן מים,ענן של שמן שרוף לא מתנדף כלכך בקלות אלא ממש מתרומם לאט,ממש "ענן",ענן של מים מעובים מתנדף די מהר ולא מטפס לו אל על לאיטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי ,ריח של שמן זה לא סימן טוב.

 

כשהתופעה תופיע שוב,תעמיד את הרכב בצד,תיגש לאגזוז לבדוק האם זה עשן לבן סמיך מלווה בריח שמן שרוף,אם כך הדבר זה מהמגדש,אם זה ענן עשן לא סמיך ולא מסריח ,זה פשוט מים שהתעבו באגזוז בלילה.

 

עוד סימן להבדיל בין ענן שמן לענן מים,ענן של שמן שרוף לא מתנדף כלכך בקלות אלא ממש מתרומם לאט,ממש "ענן",ענן של מים מעובים מתנדף די מהר ולא מטפס לו אל על לאיטו.

 

איציק עם מדובר בעשן לבן של שמן, מדובר על כך שהמגדש שורף שמן? או שהשימון של המגדש גמור? מה הבעיה עם המגדש?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה בינעירונית כשהדרך פנויה ואני נוסע במהירות של כ-100 קמ"ש, מד חום המנוע קרוב מאוד לקצה התחתון ולא עומד על האמצע כמו שאמור לעמוד.

על פניו, זה נשמע כמו טרמוסטט "תפוס".

 

באיזה רכב מדובר, ומאיזה שנת יצור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק עם מדובר בעשן לבן של שמן, מדובר על כך שהמגדש שורף שמן? או שהשימון של המגדש גמור? מה הבעיה עם המגדש?

 

זה אומר שהמגדש שורף שמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תוד רבה לכולם על התגובות המהירות.

 

מדובר בוולבו 940 שנת 96.

שאלה נוספת להבהרה: אם יש בעיה במגדש (שלפי מה שהבנתי פעיל כל עוד המנוע עובד) הרי שהייתי רואה את אותה הבעיה (עשן לבן) גם כשהייתי מסיים את נסיעת הבוקר שלי (כחצי שעה לאחר ההתנעה הראשונה) אבל אני מגיע לחניון סגור ואני נותן גז בטורים של 3000-4000 סל"ד ואין זכר לעשן לבן.

אני חייב לומר שהנושא של העשן די מעיק עליי בבוקר - אני מרגיש די לא נעים כלפי כל מי שעומד איתי בפקק (והסביבה) :roll:

שתי שאלות נוספות(ברשותכם): 1. באחד הימים ממדדתי שמן מנוע כשהרכב היה קר אך בשיפוע קל (כשבוע לאחר הטיפול) והיה נדמה לי שחסר אז הוספתי (כליטר). מדדתי מאוחר יותר באותו היום (לאחר כמה שעות שהרכב לא היה מונע) וראיתי שיש יותר מדי שמן (כ-15-20% מעל טווח המקסימום). האם הדבר קשור לעשן הלבן (שהופיע גם קודם להוספת השמן אבל אני לא חושב שבסדי גודל כאלה) ואם כן האם מומלץ/ניתן לרוקן חלק מהשמן (במוסך כמובן).

2. לגבי מה שצוין על הטרמוסטט, האם גם בעיה בו יכטלה להיות קשורה לעשן או שאין שום קשר.

 

תודה

You can’t really know someone until you fight them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל השרשור ההזוי הזה אפשר להשתגע.

 

אתה מוכן לבצע בדיקה פשוטה של מים ושמן?

 

תחנה את הרכב על מפלס ישר. בבוקר תבדוק את גובה המים והשמן. וודא שאין יותר מידיי שמן, אם כן זוהי בעיה וצריך לרוקן.

בכל מקרה תביא את שניהם למקסימום, תבדוק שוב לאחר שבוע (שוב כשהאוטו חנה על שטח מפולס) וחזור לדווח. עד עכשיו כל מה שנאמר כאן הינו בגדר ספקולציה חסרת שחר.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנחה:

 

אטמים פגומים שגורמים לשמן להשאר תקופה ארוכה מדי באזור המגדש.

 

אני מניח שהבעיה במיסבים מכיון שכאשר הם גמורים הם נותנים לציר לצאת מאיזון ואז בורח קצת שמן. עד שהציר מתייצב מהאינרציה.

 

האם ההנחה נכונה?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה,

 

לאיזה ונטה אתם מתכוונים? (ולהזכירכם אני רואה את העשן יוצא מהאגזוז ולא מאיזור המנוע)

ולאיזה אטמים התכוונתם?

 

תודה

You can’t really know someone until you fight them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...