Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טור אישי במסגרת "חובבי רכב כותבים לקארזפורום": מלחמתי בקורולה


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 6426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

...הקורולה היא אמנם מושא התקיפה שלי כאן, אבל אינני תוקף רק אותה, אלא את מה שהיא מייצגת. את השיעמום, הבינוניות, הפנייה למכנה המשותף העממי ביותר. זה בדיוק מה שהופך אותה לרבת מכר, אבל זה גם מה שהופך אותה, לטעמי, למשהו שחובבי רכב צריכים לסלוד ממנו.

רוני

מאה אחוז.

כמו שחובבי מוזיקה סולדים מגלגלץ

כמו שמבקרי טלויזיה סולדים מהתכניות מוטות הרייטינג - נניח דודו טופז של לפני שלוש שנים או הטלנובלות. (ממש במילים שלך- השיעמום, הבינוניות, הפנייה למסעודה משדרות)

הענין הוא שהרוב המוחץ שומע מוזיקה, צופה בטלויזיה ונוסע במכונית מבלי להיות חובב להוט של המוצרים הנ"ל.

 

החובבים תמיד ישפדו את המיינסטרים. אבל הוא מראש לא עבורם. אתה רוצה שגברת כהן מחדרה לא תיסע ביפנומטית? הרי היא יוצרה במיוחד בשבילה, בדיוק כמו הפלייליסט של גלגלץ.

 

טויוטה חברה מסחרית שרוצה להרויח כסף. היא גם חברה יפנית ולכן מטרה לא פחות חשובה עבורה היא השתלטות על נתחי שוק. לכן בקני המידה הרלבנטיים טויוטה כחברה והקורולה כמוצר הם הצלחה גדולה.

 

אני יודע מה כואב לך. ראיתי פעם תכנית דוקומנטרית בה רואינו אנשי מפתח בתעשיית הרכב, בהם אייקונים רציניים . אני לא זוכר איזה מרואיין אמר את זה, אבל הדברים היכו בי חזק. הוא אמר שפעם בדגמים חדשים של מכונית היה מוטבע חזון של איש מסוים לכל האורך, ואילו היום, בגלל העלויות העצומות של פיתוח דגם חדש, הכל עובר דרך ועדות, דירקטוריונים וקבוצות מיקוד, ככה שאי אפשר לשים את האצבע ולהגיד - הוא האיש שאחראי על התוצאה. מכאן הדרך למיצוע ובינוניות סלולה.

 

למעשה אם תסתכל על רשימת 26 המכוניות המשפיעות ביותר של המאה העשרים

http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Century

יש ברשימה מעט מאד מכוניות שאי אפשר להצמיד להן שם של איש אחד שדחף את החזון שלו אל הפועל. מתוכן 3 הן סיטרואן - חברה שבמהותה היתה מחויבת לחדשנות.

5 המועמדות הסופיות כולן בפירוש כאלה.

 

 

המיני של אלק איגנוסיס, הלוטוסים של קולין צ'פמן, ה GTO של דה-לוריאן (פונטיאק, לא פרארי) המוסטנג של איאקוקה (והמוסטנג של שלבי שהפכה לקוברה), הפרארים של אנצו והמיורה של ההוא שהתרגז עליו, ה 911 של פורשה.

כולן יצירות שלידתן בשנות החמישים והשישים.

בשנות השבעים והשמונים עוד היו מכוניות המזוהות עם אדם מסוים - אבל בעיקר בעיצוב. האלפא סוד, הגולף והאונו - שלוש המכוניות הבולטות של התקופה כולן פרי עיצובו של ג'יוגארו.

 

כבר בשנות התשעים לא נותרו מכוניות רבות שחותם של איש אחד טבוע בהן - לא מעט כנראה הודות לכשלון המהדהד של דה לוריאן, אבל בעצם משום שהעולם העסקי התקדם לכוון תאגידי לעומת הטייקונים של פעם. פעם החברות היו מזוהות עם העומד בראשן- פורד של הנרי, דיסני של וולט, יוז של הוארד, היום לכולן מנכ"לים ודירקטוריונים שנבחרים על ידי בעלי מניות פיננסיים שאין להם שום נגיעה או הבנה במוצרים של אותן חברות אלא רק בניהולן. יוצאות הדופן הן החברות הצעירות בתחום המחשבים - מיקרוסופט, אפל, ואורקל אשר אופין מזוהה עם האופי של מייסדיהן (1).

 

אגב, בסרט "הטייס" ניתן לראות את אותו טייקון יזם ממציא, הקולין צ'פמן של התעופה, בדמותו של יוז. אני מוכן להתערב שחובבי טייס כיום מבכים על הבינוניות והפניה למכנה המשותף הנמוך של מטוסים בימינו.

מגמת המיזוגים שעברה על תעשיית הרכב בעשרים השנה האחרונות עשתה גם היא את שלה.

פעם לכל יצרן היה אופי משלו. היום חובבי רכב יכולים רק להתווכח אם הסיטרואן האמיתית האחרונה היתה ה GS או ה BX. ממנה, כמו מסאאב ולנצ'יה ואלפא נשאר רק שם המותג.

 

היום התאגידים בענף הרכב הם חסרי פנים. המטרה היא לקלוע לטעם הקהל ולא להמציא אותו. בגלל זה המכוניות גם נעשות דומות חיצונית אחות לאחותה. פה ושם מבליחה איזו מולטיפלה ביזארית מקרבי המכונה התאגידית, אבל זה היוצא מהכלל המעיד על הכלל. מאז 1975 כל יצרני הרכב האירופיים מנסים ליצר גולף. האסטרה (לשעבר קדט), המגאן, ה 30X של פיז'ו - כולם מנסות להיות יותר גולף מגולף.

אפילו במוו - היצרנית המסורתית האחרונה - מזוהה היום יותר עם כריס באנגל ותפלצותיו מאשר עם כל דבר אחר. וכווולם, כולל פורשה עושים SUV. חסר רק שלמבורגיני תוציא ג'יפ (2)

למעשה היצרן בעל האופי היחודי ביותר היום הוא מאזדה שהיתה לה התעוזה להמציא מחדש את מכונית הספורט הזולה בדמות המיאטה, והשתמשה במנוע ואנקל ב RX לדורותיה. במקום השני רנו עם ה 5 טורבו, האספאס והסניק.

 

מצד שני מגמה חדשה רווחת בעולמנו בעשור האחרון - יצרני נישה. לכן חובבי רכב טהרנים (לא בארצנו) יכולים לבחור בין רפליקה של לוטוס 7 לבין כימרה או כל טירוף אחר שיעלה בדעתם.

ההמונים, לעומתם, יקנו מכוניות בטוחות יותר ואמינות יותר לאין שיעור מאחיותיהן מלפני עשרים שנה ושלושים שנה (3) מכיוון שאמינות ובטיחות הן שם המשחק אז בעצם כולם נוסעים היום בוולבו - וולבו מתוצרת רנו או טויוטה, פולקסווגן או ניסאן.

לפי המגמות המתפתחות בעולם כנראה שבעתיד המכוניות יהיו חשמליות, ואנחנו הזקנים נאנח ונספר לצעירים שלא ממש רוצים לשמוע על ריח הבנזין באותן עיניים נוצצות שסבתא שלי סיפרה לי על הדיליז'נס בו נסעה שלשה ימים מצפת ליפו. נאנח ונגיד - פעם למכוניות היה אופי.

 

 

 

(1) טעות לזהות את אופיה של מיקרוסופט עם זה של ביל גייטס. ביל גייטס הוא מה שמייקרוסופט חושבת שהיא, אבל אופיה האמיתי הוא של סטיב באלמר

(2) אני יודע

(3) גם הפיז'ו 404 האגדית היתה צריכה טיפול 5000, דבר שאינו נמצא בלקסיקון אפילו של פיאט בימינו.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נראה לי שמרוב שאתה אוהב לדחוף לכל תגובה שאתה כותב בפורום הזה את צמד המילים- "מאזדה 3"

אתה בעצם חושק בה.

אוי ואבוי, ממש לא.

כנראה שלא הבנת את דבריי.

קרא אותם שוב.

 

ואיך לא הכנסת פה איזה הילול לרנו מגאן- שהיא המכונית הכי מושלמת עלי אדמות (?)

היא לא.

מה הקשר למגאן? מיד הזכיר אותה בשרשור?

כשהנושא יעלה אביע את דעתי על הרכב.

אתה לא צריך לקחת את זה אישית ולהיפגע, בגלל שיש ברשותך מאזדה 3.

אני פשוט לא אוהב את הרכב הזה, כמו שרוני אינו אוהב את הקורולה. נקודה.

אינך צריך לקחת את זה אישית ולהסיט את זה לכיוונים אחרים.

___אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריק TG - נהנתי מאוד לקרוא את התגובה שלך.

 

לכל אלו שכתבו על האמינות של היפניות מול זו של הצרפתיות,או בכלל - פספסתם לחלוטין את הנקודה. לא דיברתי על זה בכלל.

לכל אלו שכתבו שהם לא מסכימים איתי כי הם חושבים שקורולה היא מכונית טובה לפלח שוק מסוים - פספסתם לחלוטין את הנקודה, זה בדיוק מה שאני כתבתי.

לכל אלו שכתבו בציניות שלכל מי שאין לו בוגאטי ויירון שלא יכנס לפורום, כי לפי הטקסט שלי רק לאנשים עם מכוניות לא משעממות מותר להיות פה - גם אתם פספסתם את הנקודה. אני לא מגרש אף אחד מהפורום, רק מתבל את דבריי במילים קצת חזקות. וכן, אני באמת חושב שחובבי טויוטה קורולה אינם באמת חובבי רכב. ועל זה אפשר לדבר, אם תרצו.

 

חבר'ה, נא לא להפוך את השרשור למשהו בסגנון הטוקבקים בויינט. אני יודע שמדגדג לכם להתעצבן עלי, אבל אתם יכולים לעשות את זה גם בצורה שתגרום לי להבין שכיבדתם אותי מספיק בכך שקראתם את כל הטור ולא רק את הפסקה הראשונה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כזה דבר "חובבי טויטה קורולה" ?

לדעתי (אולי זו גם עובדה) הרכב הזה יוצר אך ורק למען נוחות ואמינות , לא כדי להיות יפה או מדהים

בכלל זה הוא הרכב הנמכר ביותר לכל הזמנים , כי בנינו , לא כולם מרשים לעצמם מכוניות כאלה ואחרות , ואולי אפילו לא רוצים\צריכים , לכן הקורולה יודעה בדיוק לאנשים אלה , שצריכים רכב ככלי שימושי שבלעדיו יהיה להם קשה, ולא לריגושים.

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*עוד לא עברתי על כל השירשור.

 

הקורולה היא בדיוק האנטיתזה לרכב של חובב הגה. היא פרקטית-בנגיוד למכוניות ספורט(למרות שיש כאלה שגם כן) יש לה ביצועים אפסיים ו-0 סקס אפיל.

אבל יש אנשים שזה בדיוק מה שהם מחפשים ולצערי הם מרכיבים 95% מבעלי הרכבים בארץ, רק לסוע מ A ל B ורכב אצלהם הוא דבר שולי.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמין לי רוני, בסוף הפורום יתרוקן מחובבי רכב:lol:

 

דעה אישית... מגעיל אותי המון מכוניות מאותו הדגם...

 

חבל שבארץ המכוניות היפות של מזדה (לדעתי העיצוב שלהן יפה) נהפכות לגועל בגלל שהן יוצאות לך מכל החורים...

 

ולדעתי כיום מזדה מייצרת אחלה של מכוניות, אבל המכירות הורסת את הייחוד שלה :idea:

 

סתם דוגמא נקודתית...

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Arik TG,

אתה בעל ידע עשיר וכותב מאוד יפה. מאוד נהנתי לקרוא את מה שכתבת (עברתי על זה פעמיים).

לדעתי, אתה צריך לכתוב טור אישי שלם, כפי שעשה רוני.

בהצלחה.

 

:mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להבין את שני הצדדים.

 

מבחינת רוב האנשים כאן (בפורום) רכב הוא מעבר לסתם צורך בהתניידות. בשביל רובנו מדובר בתחביב (אפשר גם להגיד אהבה, דרך חיים וכו' אבל בכוונה אני אומר תחביב).

 

אחי אוהב גדג'טים וטלפונים סלולריים. אף פעם לא הבנתי למה צריך שמכשיר סלולרי יעשה משהו מעבר ליעוד המקורי שלו. אני לא מבין למה צריך מצלמה, יישומים, רינגטונים, פולי, דור שלישי, LCD וכו' (כן, אני סתם זורק מושגים). גם אף פעם לא התענינתי מה המכשיר הכי חדש של מוטורולה או של נוקיה או סמסונג ומה עדיף. מבחינתי הכי זול, פשוט ואמין ואני מסודר בלי כאבי ראש מיותרים.

 

בת דודה שלי אוהבת מסעדות. אני גם בזה לא מבין כל כך ומבחינתי אוכל זה אוכל. ברור שיש דברים שהם לא טעימים אבל אני לא חושב שאני אהיה מסוגל לזהות בהבדל בין בשר ממסעדה א ל ב. אני לא בררן במיוחד כל עוד זה טעים אז זה אכיל. אותו הדבר לגבי יין. אני לא מצליח להבין מה הכוונה באוורירי או ב fruity או בכל שאר המונחים שמשתמשים כדי לתאר יין.

 

אותו הדבר אפשר גם להגיד לגבי אומנות, מוזיקה ואופנה. כל אחד ותחומי העניין שלו.

 

מצד שני, רוב האנשים לא מבינים את העניין שיש לי במכוניות. מבחינתם כל עוד זה נוסע,אמין וזול זה מושלם. אבל מבחינתי זה הרבה מעבר. יש את העניין של הנהיגה עצמה (יכול להיות מהירות, יכול להיות פניות כל אחד ומה שמזרים לו את האדרנלין), יש את העניין של הפוזה (אצל חלק כן חשובה ואצל חלק לא), יש את העניין של הנוסטלגיה (מי שלא מבין שיכנס לפורום אספנות) ויש את כל העניין של המכניקה (אני אישית אוהב להתעסק, ללמוד, לתקן ולהתלכלך). לא צריך בוגאטי ויירון כדי להיות בפורום אבל נראה לי שלפחות אחד מהתנאים שרשמתי צריך להתקיים כדי שהבן אדם יבין על מה מדובר פה ויהנה מהשהות שלו פה.

 

אבל, אם מישהו יכנס לפורום יעוץ בקנייה והדרישות שלו יהיו אמין,חסכוני ובטיחותי אז אין לי בעייה להציע לו קורולה או מזדה 3 כי היא תתאים לצרכיו. אני לא אנסה להציע לו חלופות אחרות שאני הייתי בוחר לעצמי מכיוון שהוא לא יבין למה אני מתכוון.

 

אנינות, טעם והתענינות הם לא דברים נרכשים. לא נראה לי שאפשר לפתח אנינות או טעם טוב בתחום מסויים. או שיש לך את זה או שלא. ברור שאפשר להעתיק וללכת עם העדר. אותו הדבר לגבי מכוניות.

 

הבעייה עם טויוטה (בניגוד לשאר היצרניות האסיאתיות הגדולות) היא שהם לא מייצרים שום דבר מעניין. למזדה יש את ה RX-8 ואת המיאטה.לניסן יש Z350. להונדה היה את ה NSX ושלל גירסאות ספורטיביות לסיויק לאקורד וכו'.למיצובישי יש את ה EVO. לסובארו יש את ה STI . אפילו ליונדאי יש את הקופה. טויוטה אחרי הסליקה פשוט לא מנסים (MR2 ??) ובגלל זה נראה לי שרוני ממורמר ועצבני כלפיהם (אם הבנתי נכון).

 

אסף

 

וכן אני יודע שאני צריך להרחיב את האופקים ולמצוא עוד תחביבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית לא חושב שיש כאן ( הרבה ) חובבי רכב ונהיגה שיכולים לומר שהם אוהדים של קורולה.

אם הם קנו אחת הסיבות הן כלכליות ( סחירות , אמינות ) ופרקטיות.

במדינה שלנו כל כך יקר להחזיק רכב שאנשים ( גם חובבי רכב) עושים פשרות כואבות מבחינת

הנאה מנהיגה כמו טויוטה קורולה.

רוצה דוגמה חיה ,אני מחשיב את עצמי כחובב רכב מגיל 0 מתקרב לגיל 30 והרכב הכי ספורטיבי

שנהגתי עליו ליותר מ 5 דקות היה קארטינג 4 פעימות, למה ?כסף ואילוצי המציאות.

כשיכלתי לקנות מבחינה משפחתית לדוגמא קליאו ספורט לא היה לי גרוש על התחת.

כרגע שיש לי כמה גרושים על התחת ( לא הרבה ) קניתי מגאן עבור המשפחה כי זה היה הרכב

האקזמפלר הכי טוב שהצלחתי למצוא בזמן הדחוק שהיה לי ( ובכלל לא חיפשתי מגאן )

זה הכל עיניין של זמן כסף וסדרי עדיפויות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את סיפור הצלחת הקורולה,המותג הנימכר ביותר בעולם הרכב(למרות שהמכונית שונתה מקצה לקצה 10(!) פעמים)כדאי לרבים מיצרני הרכב ללמוד,עם כל האהבה שלי אליה(..).

טויוטה כמרבית היצרנים היפניים הבינו ופנימו שהמפתח להצלחה טמון בשני דברים בסיסיים-אמינות ואיכות.

הם אלו שמחזירים את הלקוחות שוב ושוב לאולם התצוגה.

ראו מה קרה לתעשיית האופנועים הבריטית המפוארת בסוף שנות ה 60' כשהיצרנים היפניים החלו להציף את השווקים באופנועים טובים,מהירים וחשוב מכל-אמינים ובעלי איכות גבוהה.

מפעל אחר מפעל נסגרו בבריטנייה,וב 77' נינעץ המסמר האחרון בארון הקבורה של תעשיית האופנועים הבריטית עם קריסתה הסופית של טריומף.

קברניטי תעשיית הרכב האירופאית זילזלו בתעשיית הרכב היפנית,ובמידה לא מבוטלת של צדק;המכוניות היפניות של שנות ה 70' היו לכל היותר כלי תחבורה בסיסי,אמין אמנם,אך צר וצפוף ובעל ביצועים והתנהגות כביש בינוניים,במקרה הטוב.

בזמן שתעשיית הרכב האירופאית ובעיקר האמריקאית נמו שנת ישרים וקיוו לכבוש את שווקי הבית שלהם במוצרים" ניפלאים" כמו השברולט שבט או הפיאט ריטמו,הימשיכו היפנים בפיתוח נימרץ של דגמים חדשים ולא בחלו ולא ניבהלו להכנס לכל פלח שוק שרק ניראה להם.

דוגמא מצויינת היא ההונדה NSX שהצליחה להוות תחרות מכובדת לפרארי בעלת מסורת ארוכה כפליים משל הונדה.

גם טויוטה ייצרה מכוניות מעניינות כמו ה MR2 המקורית או הסופרה,מה שמוכיח שבמקרה הקורולה טויוטה פשוט לא היו מעוניינים לייצר מכונית מעניינת או מהנה, אלא פשוט מיקרוגל על גלגלים כי זה מה שרוצים מיליוני קוניה מידי שנה.

מכוניות גדולות נולדות כמעט תמיד ממצוקה של היצרן ומלקיחת הימור נועז-הפיאט אונו היא דוגמא מצויינת,כמו גם הגולף המקורית או להבדיל הפורד פוקוס של 99' שהחליפה את האסקורט הנאלחת.

הפוקוס היתה דוגמא מצויינת למכונית שבה הוגדרו היטב סדרי העדיפויות,והיא הוכיחה שקומפקטית עממית לא חייבת להתפשר ברמת הניהוג שלה.

מידי כמה שנים קמים כמה יוצרים או מעצבים מוכשרים שמצליחים לשנות או לעצב מחדש את סדרי העדיפיות של היצרן שלהם-פטריק לה-קוואמן מהווה דוגמא מצויינת;די אם ניזכר כיצד נראתה רנו לפני 15 שנה וכיצד היא נראית כיום,לאחר הטווינגו הגאונית והמגאן הנועזת.

אריק הזכיר את וולבו וסאאב,ולא במקרה;במקרה של שניהן לא העדר יצירתיות או מכוניות גרועות הן שהובילו לנפילתן בידי תאגידים גדולים(GM במקרה סאאב ופורד במקרה וולבו)אלא הפקעת נושא הבטיחות מנחלתן בלבד והפיכתו לנחלת הכלל.

ברבות השנים הסתבר בדיעבד שאי לקיחת סיכונים בידי היצרנים התברר כסיכון הגדול ביותר,ונפילה למלכודת הבינוניות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל יש פה טעות אחת.

הקורולה לא קולעת למכנה הרחב ביותר.

היא קובעת לו מה הוא צריך (למרות שהוא לא באמת צריך את זה).

 

לאחמד שאמר שהוא היה ממליץ לאמא שלו על קורולה. טעות!

למה אמא שלך, שמסיעה 1.000002 אנשים בבמוצע בחודש, צריכה רכב כ"כ גדול.

מי אמר שהקורולה נוחה? היא לא.

מי אמר שהיא מרווחת? היא לא.

 

קורה כאן דבר שמומחי השיווק ידעו להגדיר יותר טוב ממני, אבל אני אנסה.

אחרי מאה פעם שאנשים אומרים שהקורולה "הרווחת, אמינה, נוחה, מתאימה לכל אחד", זה מוטמע.

אנשים שוכחים לערער על העובדה (הלא נכונה) הזאת.

כמו שיש תלונות על הטלויזיה הגרועה בישראל (טעות, היא מהטובות בעולם, לא ביצירות מקור, אלא במבחר).

כמו שיש תלונות על הכבישים בארץ (לא כאלה גרועים, יש הרבה מה לשפר, יש פאקים שהם ב-DNA של המהנדסים, אבל עדיין..).

 

איזו סיבה יש לזוג צעיר (או יותר נכון זקן), שנוסע 13K-14K ק"מ בשנה ו-99% מהם בעיר, לקנות קורולה?

מילא תגידו יאריס, 206, ג'ז.

אבל קורולה?

כי אולי "מתישהו נצטרך לקחת את סבתא ואת הילד של השכן", בשביל זה תשכרו פעם במאה שנה רכב גדול יותר.

 

ושלא נדבר על תחום "האחזקה"

אנשים מחזיקים רכב 5 שנים, הקורולה תחסוך לכם, גם במוסכים וגם בירידת הערך, נגיד... 20K ש"ח לעומת רכב מקביל (למשל פוקוס/C4 למשל) ואני מגזים בטירוף!.

20K ש"ח / 60 חודשים = 330 ש"ח בחודש.

בשביל 330 ש"ח בחודש, לא שווה לכם לקנות משהו יותר נעים, נחמד, קולע לדעתכם.

לעזאזל, מה זה 330 ש"ח? 2 ספרים? משחק מחשב? תדלוק אחד?

 

בבקשה, תמורת תדלוק אחד בחודש, אני מחליף לכם את הרכב המשעמם ברכב מעניין (ואדום) אחר.

לא עסקה מעולה?

 

**********************

עכשיו תגובה קטנה לחן מעלי.

הונדה עשתה את ה-NSX? יופי, גם אני ז**נתי דוגמנית. פעם אחת ויחידה.

פרארי עושה את זה יום אחרי יום, דגם אחרי דגם, אף פעם לא נופלת (הקורולה של רכבי העל).

 

MR2. תודה. פוקס.

סופרה? בהמה עם מנוע מגודל, כמו ה-SS האמריקאית (רק תוריד בבקשה את המסורת ו"ההגיון" מה-SS).

אין בה שום ייחוד.

רוצה ייחוד? סקייליין. איוו. א-י-נ-ט-ג-ר-ל-ה.

 

אתה משווה אופנועים?

הלוואי שיצרני הרכב באירופה היו מייצרים כלים מקבילים לאופנועים היפניים.

GSXR? CBR? R1? R6? ZX6/9/12?

טירוף על גלגלים!! הם הרוויחו בזכות (ונשמר להם מקום בגן עדן) את מקומם.

אמינים. אבל מופרעים, מרתקים, נחשקים, זולים (יחסית) ושואפים לטוב ביותר.

 

 

לילה טוב.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי אני לא מסכים איתך,

קודם כל לגבי אמא שלי ספציפית, היא כן צריכה רכב בגודל של משפחתית.

יש לנו תינוק בבית וחלק גדול מהנסיעות היא לוקחת איתה חלק מהמשפחה + כיסא תינוק מורכב וזה לוקח מקום. מבחינת שאר המאפיינים של רכב שחשובים לה ולשאר בני ישראל טיפוסיים(נוחות, מרווח, איכות, שקט בתא נוסעים, מהירות, חסכוניות) - הקורולה אומנם לא הטובה ביותר בכל הסעיפים (במיוחד במרווח), אבל היא בהחלט עושה את העבודה בצורה מעולה ברוב רובם של התחומים. האם יש סעיף מיוחד שהטויוטה נופלת בנוק-אאוט? להגיד שהמתחרות עושות את העבודה משמעותית טוב יותר בסעיפים האלו? אני בספק.

 

אתה מסתכל על זה בצורה של 330 ש"ח בחודש בשביל שקט מבעיות כלכליות כי אתה חושב שהבעיה של אנשים היא אך ורק ההוצאות על המוסכים. ממש לא. אולי בקניה של רכב ב 20K ש"ח כן, אבל מי שרוכש רכב ב 100K ש"ח אז הבעיה שלו היא לא המוסך פה ושם.

 

אני מסכים בהחלט עם הראייה שלך, אבל אני גר בבית עם 2 הורים שחושבים הפוך לחלוטין. הם מאוהבים במקרר הזה.

אם למשל אבא שלי יצטרך לרכוש רכב ויהיה לו או את הקורולה ב 120K ש"ח או פיג'ו 307 ב 110K ש"ח - אני משוכנע שהוא יבחר בקורולה. למרות שהיא יותר יקרה. זה לא רק עניין של כסף אלא עניין של עצבים וחוסר תשוקה לנהיגה.

אם הוא היה יכול הוא היה מעסיק לעצמו נהג פרטי והיה יושב כל היום בכיסה מאחורה.

 

יש לנו עכשיו C5 בבית, היא מרווחת מאוד, נוחה ברמה מדהימה - הנסיעה שלה באמת מעולה. אבל אחרי 4 ביקורים במוסך לאבא שלי נשברו העצבים. הוא היה ה-ר-ב-ה יותר מבסוט ממאזדה 6 אמינה, אבל פחות נוחה ומרווחת (וגם יותר כיפית לנהיגה, אבל זה ממש לא משנה לו).

 

 

 

יודעים מה, קחו דוגמא מתחום המחשבים.

אני כיום לא מתעניין במחשבים בכלל. ממש ממש ממש לא.

תן לי מחשב שיוכל להפעיל במקביל כמה קבצים של WORD ו OFFICE, אינטרנט ושלא יתקלקל. יותר מזה אני לא דורש כלום.

לא איכפת לי שהכרטיס גרפי יהיה מעפן כי אני לא משחק במשחקים, לא איכפת לי שאין לי סראונד במוזיקה, ולא איכפת לי שהמארז לא הכי מהמם שיש. אבל מ-א-ו-ד איכפת לי שאני לא אצטרך להזמין טכנאי לעולם ושאני לא אתקע איתו לעולם.

אז בשביל חבריי קהילות המחשבים אני הקונה המרגיז הטיפוסי, בדיוק כמו רוכשי הקורולה בשבילנו.

המחשב המושלם בשבילי זה המקביל של קורולה למחשבים, לא?

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו תגובה קטנה לחן מעלי.

הונדה עשתה את ה-NSX? יופי, גם אני ז**נתי דוגמנית. פעם אחת ויחידה.

פרארי עושה את זה יום אחרי יום, דגם אחרי דגם, אף פעם לא נופלת (הקורולה של רכבי העל).

 

MR2. תודה. פוקס.

סופרה? בהמה עם מנוע מגודל, כמו ה-SS האמריקאית (רק תוריד בבקשה את המסורת ו"ההגיון" מה-SS).

אין בה שום ייחוד.

רוצה ייחוד? סקייליין. איוו. א-י-נ-ט-ג-ר-ל-ה.

 

אתה משווה אופנועים?

הלוואי שיצרני הרכב באירופה היו מייצרים כלים מקבילים לאופנועים היפניים.

GSXR? CBR? R1? R6? ZX6/9/12?

טירוף על גלגלים!! הם הרוויחו בזכות (ונשמר להם מקום בגן עדן) את מקומם.

אמינים. אבל מופרעים, מרתקים, נחשקים, זולים (יחסית) ושואפים לטוב ביותר.

 

 

לילה טוב.

ההונדה NSX סה"כ היתה הוכחה שכשהיפנים רוצים הם מסוגלים לייצר את המכונית הטובה ביותר בכל קטגורייה ,ובנוסף היא ביססה את מעמדה של הונדה כיצרן מנועים מהשורה הראשונה.

ה MR2 פותחה ע"מ להתחרות בפונטיאק פיארו שהוצגה באותה העת בארה"ב.הפיארו היתה מכונית כל כך גרועה ששום תחרות לא היתה כאן,והמכונית היחידה שסבלה מהופעת ה MR2 היתה הפיאט X1\9 שמכירותיה החלו לדעוך מיום הצגת הטויוטה.

ומה עשו האירופאיים שכולם מלאי הערצה אליהם?

מנעו באמצעיים פוליטיים מכירת מכוניות יפניות וזאת על מנת למנוע את אשר קרה לתעשיית האופנועים הבריטית.

ככלל,פניה של תעשיית רכב אינם לכיוון הנהג כשנושאים כמו בטיחות ואיכות הסביבה הם הלהיטים החמים היום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה עם הקורולה עושים מה שתמיד עשו, רכב בינוני שמשנע את נוסעיו מא' ל-ב' עם אמינות טובה ושום דבר מעבר.

הם לא מתיימרים לעשות יותר, ואין פה לדעתי שום דבר מרגיז.

אותי מעצבן יותר שיש יצרנים אירופאים, עם היסטוריה ומוניטין שמכירים את היכולות שלהם והם בסופו של דבר מוציאים מוצר נחות, שבפרוש רואים שהפשרות שנעשו בו באים ע"ח הנהג.

איך יצרן כמו פיז'ו מרשה לעצמו להוציא מכונית כמו ה-307?

כן, היא מעוצבת לא רע בכלל, הפנים עשוי ברמה סבירה, אבל למה נראה כאילו פה נגמר התקציב.

למה אני לא מצליח לעקוף סובארו "אוטומט" מודל 88, עם עננת מיסוך שמשאיר אחריו.

למה זינוק עם דוושה לחוצה מתורגם להתגלגלות קדימה כשכל רכב ממונע אחר מזמן נעלם באופק.

איך אפשר לקחת הגה כמו של ה-306, לזרוק ולהכניס מין עיסת פלסטיק, שכל קשר בינה לגלגלים הוא מיקרי בלבד.

וכיצד מכונית שכזאת זוכה לתישבוחות ממגזין הרכב המוביל בארץ?

טויוטה יכולים ללמד את תעשיית הרכב דבר או שניים ברמות הדיוק של המוצרים שלהם.

הלקסוסים מהדור החדש מורכבות ברמה הגבוהה ביותר שקיימת היום, כן גם ב.מ.וו וגם מרצדס יכולים לקחת שיעורים.

מערכות ההיבריד שלהם עובדות למופת, דבר שלארופאים אולי יקח עוד 10 שנים להגיע לרמה שבהם טויוטה נמצאים כיום.

היאריס המקורית היכתה את האירופאים בקטגוריה בו היתה להם שליטה בלעדית.

במדינות כמו איטליה היא מתברגת באיזור ה-5 הפותחת, לפני סופרמיניז כמו קליאו ו-207.

טויוטה מייצרת את המכונית עם המנוע מרכזי הזולה בעולם.

הסליקה שלהם היא עדיין מכונית קופה יפה אחרי שנים בייצור.

הג'יפ החדש שלהם, ה-FJ (דמוי האמר) נמכר במחיר בדיחה של פחות מ-20K בארה"ב.

אז הקורולה משעממת, סו פאקן וואט.

כמוה 95% מהמכוניות היום.

אפילו הקליאו ספורט החדשה עם 200 כ"ס משעממת.

פורד לא חירבשו את הפוקוס החדשה?

אלפא לא ייצרו טנק של טונה וחצי במקום ה-156?

ה-207 לא נראית כמו מפלצת?

כל הפולסווגנים לא מרגשים כמו קרפיון של ראש השנה?

לא נראה כאילו מרצדס תקועה באיזה לופ והם מוציאים את אותה המכונית בכל מיני גדלים?

כל התעשיה סובלת מקיפאון קשה שנובע בעיקר מהפחד להעז, היחידים שמזיזים משהו הם היפאנים היום, שלטויטה חלק נכבד בזה.

לא סתם הם הפכו ליצרן מס' 1 בעולם, תהליך שכפי הנראה ילך ויתעצם בשנים הקרובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית לא חושב שיש כאן ( הרבה ) חובבי רכב ונהיגה שיכולים לומר שהם אוהדים של קורולה.

אם הם קנו אחת הסיבות הן כלכליות ( סחירות , אמינות ) ופרקטיות.

במדינה שלנו כל כך יקר להחזיק רכב שאנשים ( גם חובבי רכב) עושים פשרות כואבות מבחינת

הנאה מנהיגה כמו טויוטה קורולה.

רוצה דוגמה חיה ,אני מחשיב את עצמי כחובב רכב מגיל 0 מתקרב לגיל 30 והרכב הכי ספורטיבי

שנהגתי עליו ליותר מ 5 דקות היה קארטינג 4 פעימות, למה ?כסף ואילוצי המציאות.

כשיכלתי לקנות מבחינה משפחתית לדוגמא קליאו ספורט לא היה לי גרוש על התחת.

כרגע שיש לי כמה גרושים על התחת ( לא הרבה ) קניתי מגאן עבור המשפחה כי זה היה הרכב

האקזמפלר הכי טוב שהצלחתי למצוא בזמן הדחוק שהיה לי ( ובכלל לא חיפשתי מגאן )

זה הכל עיניין של זמן כסף וסדרי עדיפויות .

מסכים עם כל מילה!!

 

זו הסיבה שאני נוסע על קנגו וסופר לנסר. (ומרוב שאני נגעל מהאחרון, אני מתבעס להתקין עליו את המערכת אפילו...).

 

מצד שני אני רק בן 21, היו לי כמה וכמה רכבים ברשותי (שזה יחסית מכובד לבן-גילי [שעובד בשביל הכסף, ולא עובד על אבא]. אגב, אחד הרכבים היה קורולה, בתקופה הקצרה שהייתי סטודנט). אז יכול להיות שאני לא צריך להיות כזה ממורמר שאין לי איביזה קופרה 2007 / איביזה GT/ מיאטה.. (כן, זה אוכל אותי :) )

 

בקיצור, לוקח את החיים באיזי. יכולתי לצאת מהצבא על 21 ולקמות GT תוך שנה. ומה אז?...

 

אביעד

 

אה, ולגבי הקורולה: אני מרחם על אנשים שמוציאים על הרב הזה 130K שקל. מטומטמים. אני נוסע על סופר-לנסר שקניתי לאמא ב-14K, ו... אותה התחושה (בערך, עד-כדי משעמם יותר או פחות) . בהגה, בנסיעה, אפילו במזגן. אני רק מדמיין מה הייתי יכול לעשות עם 130K ש"ח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...