לפני כחצי שנה סיימתי מסלול בגבעתי.
מצטרף בחום להמלצה על הכילה! אתה תהיה כמו מלך במקום שהזבובים בשבת יעירו אותך כל היום, וברגע שתעלה שמירה כל האוהל יריב מכות על מי מקבל לישון שעתיים במיטה שלך.
בעניין הפלאפון-
א. יש אחלה קליטה בהר קרן ובקציעות.
ב. לעומת מה שאומרים פה, אל תתכלב! אל תבוא עם נוקיה צביקה פיק, תביא איתך מכשיר בסגנון הגלקסי 1 עם סוללה או שתיים ספייר. אני עשיתי טירונות כשגלקסי 2 היה ה-סמארטפון הכי מתקדם, ואני הייתי עם גלקסי y. לעומת כולם, לא פחדתי להשאיר אותו בפינת הטענה. בכל הזמן של המסלול נגנבו אצלנו כ4 מכשירים מפינת ההטענה - ממש לא מהתיקים.
לא זכורים לי מקרי גניבות של חפצים מהאזרחות, אלא רק השלמות ציוד.
ביגוד-בזמן הטירונות אתה לא תצטרך גופיות זית, אבל באימון המתקדם כבר יהיה קר, וממליץ מאוד לקנות תרמית טובה. גם געטקס- יציל לך ת'תחת מהקור.
אתה מקבל גרביים ממש טובות מהצבא, אבל לא מספיק אז ממליץ להביא עוד מהבית.
בשום מסע אל תשים חולצה מתחת לב', לא משנה כמה קר לך!
אתה כבר תבין עם הזמן מה בדיוק אתה צריך. מכנס ספורט לדוגמא, תקבל 2 זוגות של מכנסים קצרים דרייפיט לא רעים בכלל.
בחודש הראשון אתה תקבל גם חולצת דרייפיט סגולה של המחזור שלך שהבא"ח מוציא.
נעלי ספורט- תביא נעליים סבירות, בחודשיים הראשונים המד"סים בדיחה, ואח"כ יהיו לך ואוצ'רים לנעליים רציניות.
תביא כפכפים ללא חלקים מבד! הבד מתייבש ממש לאט. זיוף של קרוקס ב20 ש"ח יעשו את העבודה.
תביא אשראי/מטבעות למכונות, בבאח לא תמיד יהיה לכם שק"ם אבל יש מכונות בכל פלוגה.
בהר קרן השקם עובד פעם באף פעם, אז החיוב בסוף החודש נראה ככה:
מש-קר מכונות
מש-קר מכונות
מש-קר מכונות
וכו וכו'.
לדרמן אפשר להביא, אבל לא חובה. אני הסתובבתי עם אולר (רק סכין) וזה הספיק לי. כשתשפצרו יתנו לכם סכינים יפניות וחוטים, אז תביא מצית מהבית.
שעון עם סטופר כמובן.
מכונת גילוח נטענת - חובה! אבל עדיף כמובן פטור, תשתדל להוציא על ההתחלה בטרום.
מפצלים וכו'- אל תביא, יש פינת הטענה עם בערך 50 שקעים.
בגיבוש תשים שתי זוגות גרביים ולא משנה מה קורה, תסיים אותו! פשוט ככה, אתה מציב לעצמך מטרה לסיים את הגיבוש וזה הדבר היחיד שאתה אמור לראות מול העיניים שלך. במסעות ומעברים ממקום למקום במהלך הגיבוש תמיד תהיה מתחת לאלונקה או עם ג'ריקן איתך. תעזור למי שמתקשה. ותזכור שרוב מי שמסיים, עובר.
הכי הכי חשוב- בטרום, תעשה בית זונות כמה שאתה רק יכול!
המפקדים הם לא באמת מפקדים, סתם עציצים שהביאו מהגדוד. הרס"פ והמ"פ הם היחידים שבאמת יהיו מפקדים בפלוגה (סרס"פ וסמ"פ). המפקדים האחרים באו בשביל הצחוקים, אז תפקידכם כשוקיסטים לספק להם ולעצמכם בידור. מה שקורה בטרום לא משפיע על השיבוץ. הטרום זה משהו שעד היום אני זוכר ומת לחזור אליו.
אם אני אזכר בעוד משהו אני אכתוב.