-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
האמת שלא ציפיתי למתקפה כזאת. בסך הכל רציתי להציג את מה שפורסם כי סיכומי התביעה ע"מ להראות כי עמדת פרופ' שנער, המדען הראשי של הרשות לבטיחות בדרכים (אשר העיד מטעם בית המשפט/התביעה) היא שיש לבצע אכיפה החל מ-290 מיקרוגרם לליטר (לפותח השרשור כאמור מיחסים 285). מכך אני מסיק שיתכן ובטיפול הנכון של עו"ד מומחה כתב האישום לא יוגש כלל. ואם כבר ירדנו לפסים האישיים - לפני שנתיים יחסו לי 280 מיקרוגרם לליטר, התיק הסתיים בהסדר טיעון של 89 ימי פסילה. ולנושא ה"חם" האחרון: אינני מתפרנס מעדויות בבתי המשפט, יש לי ב"ה עבודה מסודרת. נושא זה מעיניין אותי מבחינה מחקרית.
-
שכחתי לוהסיף עוד דבר חשוב מאוד ואינני רוצה לתת לו כל פירוש (המבין יבין): http://info1.court.gov.il/Prod03/ManamHTML5.nsf/710ACED9D8C31B374225760300572080/$FILE/DEB213F86C07B4CD42257603003E0872.html?OpenElement
-
יתכן ואם פותח השרשור יפנה לאחד העו"ד שתמחה בתיקי השכרות (ויש מעט מאוד כאלה) - כתב האישום לא יוגש כלל. אני מציע לקרוא את סיכומי התביעה במשפט ההרכב בירושלים שפורסמו באתר אחר: http://community.walla.co.il/?w=/512/3127/13339727
-
האם התפרסמו מחירי רכבים לאחר החלת המס הירוק ?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של CX25GTI בתוך רכב כללי
הבוקר הופיע המחירון החדש באתרו של היבואן. מסתבר שהמידע בכלכליסט מאתמול http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3339228,00.html לא היה נכון ב-100%. כך למשל סיוויק הייבריד הוזלה ב-2800 ש"ח ולא בפחות מ-1000, כפי שנכתב. נציגי היבואן כנראה בעצמם היו מבובלים, וכך אמר אחד מהם ברעיון לגלובס אתמול כי לא היה כל שינוי במס ולכן לא יהיה כל שינוי במחיר. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000485991&fid=3220 סיוויק 4 דלתות אכן הוזלה ב-1000 ש"ח. אין כל שינוי במחירו של סיוויק 5 דלתות. אבל לדעתי אין לכל הנ"ל משמעות רבה, כי הרי מספרים אלה הם המלצה בלבד, ובפועל המחיר נקבע לפי כושר המיקוח של הלקוח והדבר מגולם בהתאם במחירי יד 2. -
לטעמי הרכב היפה ביותר שישנו בשוק הוא רובר 75. אך אינני חושב שאוכל לשאת בהוצאות אחזקתו. לצערי סעיף זה הוא הקובע במקרה שלי, לכן היופי לא משחק תפקיד מרכזי בהחלטותיי. אם אוכל להיות עוד כמה שנים עם סיוויק הייבריד - הרכב הבא כנראה יהיה פריוס דור 3 משומש. גמרתי אומר שלא לרכוש שוב רכב חדש. הפחד מקהל המקומי השורט והפוגע הורס את כל התענוג מהרכב החדש. בכל פעם שמישהו חונה ליד הרכב אני רץ להציץ בחלון אם החנייה עברה בשלום ואם אוכל לתפוש את הפוגע בזירת הפשע. בכל פעם שאני מחפש חנייה - אני עושה חישובים מורכבים היכן לשים את הרכב הרחק מהדיבילים שלא יעברו ליד. כאשר אני חוזר לרכב החונה אני מרגיש דפיקות לב האים הפעם הכל עבר בשלום. כמובן שחל איסור מוחלט על נסיעות בתוך תל אביב. רק תחבורה ציבורית. הרי יש סיכוי טוב שהרכב לא יחזור ממרכז תל אביב כפי שהוא נכנס אליו. די, מספיק. רוצה שוב רכב משופשף עם ירידת ערך בהתאם, שכל שריטה נוספת כבר לא מורידה הרבה.
-
ראשית כל, המס על הרכבים ההיברידיים בעלי ציון ירוק מתחת ל-130 היה וגם יהיה 40% בלבד. אינני יודע מהו הציון הירוק של טויוטה קאמרי ההיברידית, אך אין סיכוי שזה יהיה מתחת ל-130. אפילו הנתון של סיוויק הייבריד כבר גבולי, והרי מדובר ברכב הרבה יותר "ירוק" מהקאמרי. כך שסביר להניח כי הקאמרי ההיברידית תמוסה ככל רכב רגיל, בדומה ללקסוסים היברידיים. יתרה מכך, החוק הירוק לא יטיב עם הקאמרי, מפני שמדובר ברכב לא זול. באופן אישי אינני חושב כי יש כל טעם בהבאת הקאמרי ההיברידית. החיסכון שלה בדלק איננו משמעותי וודאי וודאי זניח ביחס למחיר הרכישה. חוץ מזה, מדובר ברכב מסובך שעלול לגרום להרבה צער לבעליו ללא האחריות וללא החלפים הזמינים. לדעתי הרבה יותר עדיף להביא כבר את הקאמרי הרגילה, וזאת מפני שהטיפול בה יהיה פי כמה וכמה פשוט וזול יותר.
-
איך מעט הייתי מעורב היום בתאונה רצינית- ולמה לדעתי הנהגת אינה אשמה למרות שעברה באדום.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של aa123 בתוך רכב כללי
סיפור מאתמול בערב. נוסעים במאזדה 2 של אישתי בכביש נתב"ג-פ"ת (כביש שאיננו מהיר כלל וכלל) בנתיב הימני. המשאית ממש לפנינו תוקעת את התנוע. בסבלנות ממתינים עד שיעברו כל הרכבים מהנתיב השמאלי ותוך איתות מסודר יוצאים לעקיפה. פתאום משהו שחור וענק קופץ עלינו משולי הכביש ועוקף במרחק של מילימטר (על כביש צר יחסית נוסעים זה לצד זה המשאית, מאזדה 2 והרכב השלישי בשוליים). זאת הייתה הבמוו שגם נתקע בגלל המשאית והייתה מאחוריינו. בתור אחד שיום יום עובר פעמיים את צומת אלוף שדה, אינני מתרגש בקלות מבריונות כביש. אבל המקרה מאתמול הפחיד אותי עד עומק ליבי. מדברים כאן בפורום שטוב אם יהיו יותר רכבים ספורטיביים. אני באופן אישי מאוד חושש מזה. -
עוד הוכחה לפסיקות מבישות של בית המשפט העליון בישראל
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של colauti 9 בתוך רכב כללי
לפי הרעיון של החברה הדמוקרטית עוד מתקופת אפלטון ואריסטו (יוון הקדומה) החוק מכסה את כל הנושאים של החיים. וכך זה היה מאז ומתמיד במדינות שהייתמרו להשתייך לתרבות המערבית. אגב, הציביליזציה הקונפוציאנית (סין, קוריאה, יפן וכו') הגיע לרעיונות דומים. אבל ההיסטוריה יצרה את המציאות משלה. כך למשל האימפריה הבריטית, אשר כוללה חוץ מבריטניה עצמה גם את המושבות ה"בורות" אפריקה ואסיה. אז צץ הנושא של ה"חוק המנהלי", שהוא בעצם עוקף את הרשות השופטת ע"פ אפלטון ואריסטו. הנושא של השלילה המנהלית, המעצר המנהלי וכדומה קיים במושבות הבריטיות לשעבר: ישראל, ניו זילנד, הגונדורס הבריטי (בליז) וכו'. סתם, קצת חומר למחשבה... -
אני גם הצלחתי לדלות את המידע. השאלה היא עד כמה הנ"ל אמין. לדעתי בתנאי הארץ זה דבר מעולה. אני מאוד מצטער שהיצרנים היפניים לא מגנים את הרכבים בשטחים ניכרים של פלסטיקים, כמו בדגמים מסויימים של פיאט למשל. הרי האיטלקים ידועים באופן נהיגה ים תיכוני ויחס לבנטיני לרכוש הזר, ו"המולדת מוכירה את גיבוריה". הייתי חושב להדביק פלסטיקים מגינים לכל אורך רכבי ומסביב לו, אבל הרי דבר כזה יהיה מכוער יותר מהפגיעות שהנכס המסכן הזה סופג חדשות לבקרים. זאת כנראה הפעם הראשונה ואחרונה שאני קונה בארץ רכב חדש.
-
נדמה לי כי הרשתות קיימות גם בדגם הנוכחי. יתכן וזה סימן הכר של הרכב היחודי הזה. יתכן גם כי כך זה במטוסים. גם הסוויץ' היא יחודי, הוא נמצא ליד משענת יד, כמו במטוסים. אגב, נדמה לי כי כך זה גם בפיאט כרומה.
-
לדעתי עיצוב פרקטי ויפה. אילו היית מעצב רכב - הייתי חושב על קורות קדמיות שקופות או לפחות דקות מאוד. נדמה לי כי אפילו ראיתי דבר כזה באי-איזו תמונה. קורות עבות מאחורה גם רעיון יפה - נוצר מין סוג של מרחב מבודד ואינטימי ליושבים מאחור מבלי לפגוע בשדה ראיה ובטיחות. אגב, גרסת הסטיישן נראת אפילו טוב יותר: http://www.automotorsport.se/news/17454/nya-saab-9-5-sportcombi--blir-den-s%C3%A5-h%C3%A4r//
-
למראות שאינני יכול להתגאות בתואר "נהג טוב", משום מה מעולם לא פגעתי ברכב אחר. אבל חדשות לבקרים אני נופל קורבן ל"מכות" ו"שיפשופים". ומשום מה לעולם לא ניתן לדעת מי עילל את הנ"ל. אז אם פעם אצליח לתפוס את בן ה***, לא ארפה עד שאגבה עד אגורה אחרונה.
-
לא נשארו השיפשופים (היה ניתן להוריד אותם). כפי שאמרתי, הכיסוי והווקס הצילו את הצבע. הפגיע העיקרית כנראה הייתה בגלגל האחורי. כאשר מסתכלים מהצד בזווית מסויימת - רואים שישנה פגיעה בפח ליד בית הגלגלים - המקום איננו חלק כפי שהוא בצד השני. נזק של כמה מאות שקלים. ללא הסיכוי היה יורד קטע רציני של הצבע - עוד סיבה לשים כיסוי! מה שהכי מרטיח את הדעת שמדובר בחצר שקטה ואף פעם לא חסר בה מקום (דבר נדיר בתל אביב). אני מנחש מי עשה את זה. רכב זר שלא חונה כאן בד"כ.
-
בתביעות ביטוח צד ג' רצוי להגיש תלונה במשטרה. כל שכן כאשר לנהג הפוגע אין ביטוח וההליך יתנהל בבה"מ.
-
במקומך הייתי מגיש תלונה במשטרה ותובע עד לאגורה אחרונה. לך יש מזל - ראית מי עשה את זה. אני ביש מזל. רכב בן שנה - אבל איזה ילד מפגר כבר דפק כדור על הגג ואיזו אגלה כבר נכנסה לטמבון האחורי. כמובן שלא ראיתי מי עשה את זה. והבוקר שוב הפתעה. הכיסוי קרוע ושריטות על הצד. הכיסוי והווקס הצילו את הצבע, אבל יש פגיע קטנה בפח ליד בית הגלגלים. זה פשוט איום ונורה להרגיש חוסר עונים וכעס והתיסכול שכאלה...
-
לדעתי אחוז הנוכלות ביד 2 אכן גבוה, אבל בכול זאת 80% זו הגזמה. אני מעריך כי הנוכלות מתרכזת בעיקר ברכבים זולים וישנים. כאשר חשבתי על רכב משומש ויחסית לא ישן מקבוצת רישוי 4 ומעלה (התעניינתי ברובר 75, וולוו S60, אופל וקטרה וניסאן פרימיירה) - לא נתקלתי בנוכלים. להפך, אנשים סיפרו על "מכות" גדולות וקטנות, הציגו ספרי טיפולים, רבים היו מוכנים להתחייב על דברים... ככול הנראה הקהל של אופל ווקטרה שנת 2005 יד 1 שונה מזה של יונדאי אקסנט 1999 יד 6. בזמנו ירדתי מכל הרכבים הנ"ל בגלל הדברים שלמדתי כאן באתר. אבל בגילגול הקודם, כאשר רכשתי רכב זול בסוכנות לרכבים משומשים - אכן נפלתי קורבן לרמאות ורק בנס יצאתי מהסיפור ללא נזקים.
-
בסך הכח אין ספק כי אין מציאות של ממש באתרים אלה, אבל בכל זאת מדובר בכלי שיווקי נוסף. למשל קורה ומתעניינים בגדם מסויים אשר מופיע במכירה מעין זו. הצלחתם להסיג בסוכניות הנחה X. יתכן ובאתר תצליחו להסיג הנחה Y גדולה קצת יותר. כך לפחות העניין מתנהל בנוגע למחשבים ניידים.
-
יתכן ואני טוע, אבל אני יוצא מתוך הנחה כי אפילו ל היכפת מרכבו ומחייו ואיש לא מתכוון לגרום לתאונה בזדון. פשוט הייתי בשטח המת שלו והוא לא ראה, או שלא התאמץ לראות, לכן הצפירה היא הפעולה הראשונית, שדרך הגב עוזרת ברוב המקרים. אני חושב שבלימה כשלעצמה היא פעולה מסוכנת, מפני שהיא מפתיע את הנהג מאחורה ונוקטים בה כאשר ממש אין ברירה. אבל שוב, יתכן שאני שוגא.
-
כעיקרון זה דבר יודוע, אני אפילו מכיר מישהו שעובד בתור אדמיניסטרטור של המכירות באחד האתרים. ולמראות הכל אני סבור כי במכירות אלה ניתן להסיג מחיר טוב, בתנאי שיודעים היטב מהו והיכן צריך לעצור.
-
בעקבות ביצוע השוואת מחירים של מחשבים ניידים נכנסתי במקרה גם לרכבים. שעה לפני סגירת המכרז ניתן למצוא דברים מעניינים, למשל: סובארו אימפרזה STI ₪222,000 המחירון - 319,900 ש"ח http://www.wallashops.co.il/ws/a/ap.aspx?pi=1QC43986493 או: הונדה ACCORD נפח מנוע 2.2 דיזל ידני EXECUTIVE ₪199,000 מול המחירון263,200 ₪ הפרש מחירים דומה גם לוולוו C30. אינני יודע איך יסגר המכרז בעוד זמן קצר, הנה הקישורית: http://www.wallashops.co.il/ws/אביזרים-כלי-רכב/כלי-רכב-אופנועים/מכוניות
-
מילים מאוד נכונות. ובכל זאת לדעתי רוב המקרים שדובר עליהם כאן מהווים עברה ששמה "קיפוח זכות". יש מקרים שהם פחות מסוכנים אך מאוד מרגיזים (הידחפות בפקקים למשל) - המהירות נמוכה, ניתן לשלוט על המתרחש ובסופו של יום לאפשר לחוצפן להידחף מבלי להיפגע. אבל יש מקרים מסוכנים ממש - ואני מדבר על הידחפות במהירות גבוה. לי קרה כמה פעמים שפשוט העיפו אותי מהנתיב - הרכב השני עבר נתיבים ישירות עליי בלי להסתכל במראה, והמשיך לעשות כן למרות הצפירות. אז פעם פשוט עפתי לשוליים ושם ביצעתי בלימת חירום, פעם הספקתי לבלום עוד טרם השלמת המזימה מצד הנהג הפוגע... הייתי גם עד לתאונות צד כאשר הנהג המועף מהנתיב לא הספיק להגיב... כמובן ששום דבר לא יצמח מהתלונות על החיים. מה שכן, אולי יהיה מעניין ללמוד מה אומר החוק, מה חושבים מביני עניין, אלו הם הפעולות הנכונות במקרים כאלה, וכו כו
-
אם אתה מנסה לשמור מרחק בפקק אזי יתחילו להידחף מהנתיב הסמוך, וזאת בתקווה שווא שהנתיב שלך מהיר יותר (הדשא של השכן כידוע יותר ירוק). כתוצאה יתעקבו הנהגים מאחורך, וגם המרחק מרכב מקדימה (זה שנדחף) יהיה בסופו של יום קצר יותר. אני מנסה שלא להיצמד לרכב מקדימה, אבל גם לא לפתח מרחק כזה שיזמין להידחף. כמובן שיש לשכוח את כל ההמלצות לגבי הנהיגה החסכונית ברכב היברידי. אם אני רואה בכניסה לכביש מהיר משאית, אני ישר בורח מהנתיב האמצעי לנתיב השמאלי, וזאת מפני שהפרייבטים מאחריי המשאית ידחפו לנתיב האמצעי בלי לדפוק חבשון ואני אצטרף בליבות חרום... בקיצור, צריך הרבה חוכמת חיים ע"מ לשרוד כאן בכביש...
-
אני נוסע מדי יום בכביש גיא. בקטע מסוים (מעל הגיא) ישנו התמרור מהירות מותרת 70. אם אין פקק איש לא מגיב לתמרור וכולם ממשיכים 90-100, למעשה ניתן לרשום דו"חות מוצדקים לכל באי הדרך. יתרה מכך, אם מישהו יעיז לצייט לתמרור - סביר להניח כי יגרום לפרעה לתנוע וייצור מצב מסוכן. אני נמצא בדילמה זו יום יום. אם אני נוסע בלילה והכביש פנוי, אני מעט בקטע ההוא. אבל כאשר התנוע צפופה - נוסע כמו כולם ומתפלל שלא יבולה לי. ועוד משהו... מאוד קשה לנסוע עם ברקת שיוט. התנוע מעיטה ומאיצה ללא שום סיבה. אז אם נניח אני בוחר מהירות 90 - פעם אני צריך לתמרן בין הנתיבים ע"מ לשמור על המהירות, ופעם כולם עוקפים אותי. אגב, את רוב אלה שטסים ועוקפים אני פוגש ברמזור הקרוב או בפקק.
-
החל שיווק הפיאט כרומה בישראל - מכונית מנהלים מבוססת על האופל ווקטרה
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של eric_92 בתוך רכב כללי
לגבי ביויק. אני שמעתי כי המחיר אמור להיות תחרותי (מתחת ל-200 K ש"ח). מה שכן, זה כנראה לא יהיה בדיוק אותו הרכב מבחינת כיול המתלים. בכלל השוק שלנו הוא מיוחד. מחד יש לנו תקינה אירופית. מאידך יש לנו טעמים אמריקאיים (בנזין, אוטומט, סדאן). -
ספק אם משתלם להוציא סכום 4-ספרתי על עו"ד כאשר מדובר בתיק הממל"ז, אלה אם כן ישנה בעייה חמורה עם הנקודות. אני ממליץ לעבור על תיקי "ת" מהאתר הפומבי של בתי המשפט: http://info1.court.gov.il/psakdin יש בינהם לא מעט כאלה של הממל"ז. יהיה ניתן לראות כי ישנם הנאשמים המנוסים אשר יודעים לנהל את התיק ומכירים את המכשיר. הם מגיעים עם צילומים והוכחות, הם אפילו מסוגלים לחקור את השוטרים ולהראות לבית המשפט סתירות בגרסתם. ויש נאשמים שגוזלים את זמנו של בית המשפט לשווא ובסוף זוכים בעונש כפול ומכופל. ובנוגע לעניין הטעות. לא הייתי בונה על כך. לערכתי הרבה תלוי במי השופט. יש כאלה שיגידו כי הרישום השגוי הינו ה"בטלות היחסית" וירשיעו. ויש כאלה שיתנו משקל לשגיאה מעין זו. מה שכן, בגלל הטעות הזו אפשר לנסות להגיע להסדר עם התובע - למשל קנס בלבד ללא הנקודות.
