-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
חתכה אותי מהשוליים ושפשפה לי את הטמבון (יש מה לעשות?)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של motorishta בתוך רכב כללי
את צוקדת לחלוטין. מקרים כאלה צריך פשוט לספוג ולעבור לסדר היום. לפני כמה חודשים אחד המבקרים בחצר "חנה וברח" ליד רכבי . למזלי הרכב היה מכוסה, כך שלא נשארה שום שריטה והמעיכה קטנה מאוד במקום שלא כ"כ רואים. אבל בכל זאת מדובר ברכב חדש וזה מרגיז עד מאוד. אני יודע בדיוק מי האיש וכמובן הייתי יכול "לנקום". אבל זה הרי כ"כ שטותי, ילדותי ולא מביא לשום תועלת. -
חתכה אותי מהשוליים ושפשפה לי את הטמבון (יש מה לעשות?)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של motorishta בתוך רכב כללי
אני מתנגד לעלימות באופן נחרץ. לי עשו דברים כאלה המון פעמים ואף פעם לא עלתה בראשי המחשבה לנקוט בעלימות. אבל לצערי הרב ישנם לא מעט מקרים בהם לאזרח המופקר לא נשארת ברירה. אספר סיפור קצר. מתחת לחלונות הביניין של אימי העירייה בנתה מגרש כדורסל מפואר. סיסו ושימחו עם דפיקות הכדורים והצרחות נמשכו 24 שעות מסביב לשעון. כמובן ששום פניות לגורמים מוסמכים: העירייה, המשטרה, משרד לאיכות הסביבה וכדומה לא הניבו שום תוצאה. ואז נמצא איזה דייר שהחל להוריד כלבים על המגרש בכל פעם שחשב שהרעש עולה לו על העצבים וכך היה מבריח את דופקי הכדורים הליליים. וכך בעצם נמצא הפתרון החלקי לבעייה. זה עצוב, זה איום ונורה, אבל זו המציאות בה אנו חיים. -
באותה תקופה האירו היה רק בתאוריה - אומנם בצד המטבע המקומי כבר נקבו גם את המחיר באירו. אם זכרוני לא בוגד בי, הדויטשמארק ז"ל נע בין 1.8 ל-2 שקלים, לכן האירו התאורתי היה אז בערך כמו הדולר כיום, בסביבות 3.6-3.9 שקל. כאשר המטבעות המקומיים בוטלו - כל המחירים כולל המכוניות עלו (לא בכדי בגרמניה ה-"euro" נקרה "teuro"). לכן אין זה יהיה נכון להצמיד את מחירי המכוניות האירופיות לסיפורו של הדולר. ולגבי המחירים של מכוניות המיני - לערכתי הן אינן רווחיות ליצרנים אך מאוד רווחיות ליבואנים הישראליים. כאשר אני בודק את מחירן בחו"ל - אכן המחיר כאן יכול להיות הרבה יותר נמוך.
-
שלום! אני נוסע מדי יום במסלול צומת מסובים - מורשה - אריאל. המסלול מגהה למורשה יכול להיות פקוק לשני הכוונים, במיוחד בין 7-9 בוקר ו16-19 בערב. מדי פעם יש לצערי גם תאונות וזה כצפוי מאוד מעקב את התנועה. כאשר התנוע זורמת הקטע בין מורשה לגהה לוקח 3 דקות לכל היותר. כאשר ישנו העומס, זה יכול להיות עד חצי שעה במקרים קיצוניים. כביש 5 הרבה יוצר פנוי. אני לא נתקל בו בעומסי התנוע. אבל בכוון ההפוך מדי פעם ניתן לצפות בהם (אני נוסע בבוקר לאריאל ובערב לתל אביב). מהירות הנסיע שלי קבוע לאורך כך המסלול - 94 קמ"ש. אני מגיע למרכז אוניברסיטאי ממורשה תוך 29-31 דקות.
-
סטטיסטיקת התאונות בארה"ב לק"מ פר רכב לא טובה בהרבה מזו בישראל. אגב, המצב בישראל לא רע בכלל. אכן אם מסתובבים בחו"ל שמים לב לכך שהרוב המוחלט של הרכבים נקיים לגמרי משריטות. אבל אין זה אומר שהם אף פעם לא נפגעו. פשוט מתקנים אותם. בארץ התרבות המוטורית קצת שונה. עד היום שלט בכבישים הליסינג הפרוע ולנהגיו לא היה האיכפת ממצבם של הרכבים. כיום זה מתחיל להישתנות. סיפור אחר זה נהגים פרטיים. אני למשל מעולם לא גרמתי שום נזק לרכב אחר. אבל משום מה חדשות לבקרים רכבי סופג נזקים מרכבים אחרים. רכבי הנוכחי רק חגג את יום הולדת הראשון, וכבר יש עליו 3 שריטות קטנות (ועוד אומרים כי יש לי המון מזל). ואני כמובן לא מתקן את השריטות. גם כך הרכב הזה שתה לי ים של דם ברכישה, יש עליו אינספור הוצאות ואני גם אתקן את השריטות? קל וחומר שלמחרת התיקון מיד יצוץ משהו חדש. וזאת הסיבה למה בארץ גם הרכבים הפרטיים נראים כפי שהם נראים.
-
בלי לנסות להשמיץ אלה מתוך הסקרנות - האים אתה יודע מי היו הבעלים הקודמים של הרכב? האים נעשתה לו בדיקה כלשהי בארץ? כי הרי גם את הטמבון הפגוע בארה"ב היה ניתן לתקן שם, שלא לדבר על חלקים יותר רציניים.
-
יתכו ואפשר לחשוב על יבוא של רכב חדש לחלוטין בעלות קטנה יותר מ-300 K ש"ח. אני מודה כי פעם שרץ במוחי רעיון כזה לגבי טויוטה קמרי היברידית. אבל זה היה לכמה שניות בלבד, לא יותר מכך. ישנה סוכנות אחת שלא עוסקת בייבוא אלה בתיווך. יתכן והזמנה ממקור אמין (למשל ישנם היצרנים דוגמת GM שמוכרים דרך האינטרנט) בעזרת סוכנות זו יכול להיות רעיון שווה בדיקה במקרים מאוד מסויימים. אבל לייבא רכב משומש כחתול בשק ... את דעתי כבר ביטתי.
-
כאשר עבדתי בקנדה, הייתה לי שם חברה שעסקה ביצוא הרכב המשומש. מדי שבוע היו נערכים מכרזים לרכבים מפוארים שעברו תאונות קשות ויודרו מהכביש בצפון אמריקה. אז בכל מפגש אימה שמעתי סיפורים עסיסיים על איזו לקסוס או מרקורי שכיכב בפעם ההיא. הדילרים היו רוכשים אות הסחורה בסכומים של 300-500 דולר, משפצים בעלות של 2000-3000 דולר, ומוכרים לדילרים ממדינות עולם השלישי, בעיקר למדינות חבר העמים עם רווח כפול. שמעתי כי הסוחרים הישראלים גם היו מככבים במכרזים מעין אלה. אינני יודע מהו אחוז של הרכבים מיבוא אישי שעברו שיפוץ לאחר אובדן כללי. כמובן שאינני טוען שכל הרכבים בענף זה הם כאלה. אך אני באופן אישי לא אתקרב לדבר כזה למרחק יריה. אגב, לפני זמן מה בכלכליסט היו הכתבות על הרמויות ביבוא האישי ועל ההפתעות שתומנו בתוכם הרכבים האלה, אני מציע לך לחפש. ועוד משהו.. אפשר לנסוע ללא בעיות ותקלות מיוחדות ברכב פגוע שילדה שנים רבות וללא איפילו הידיעה על הנ"ל. ואני אומר זאת מתוך נסביון אישי.
-
נוכחתי לדעת גם מנסיונינו וגם מתוך סיפורים של אחרים כי עדן הליסינג הפרוע הולך ונגמר. כיום מתחילים לחייב את בעלי הליסינג על השריטות. אישתי היא נהגת מצויינת ולעולם לא גרמה לאף שריטה ברכבי הליסינג שלה. אבל היא עושה ביקורי בית בסביבה מאוד צפופה ורכבי הליסינג שלה ראו דבר או שתיים בחיים. אז לאחרונה חוייבנו בלא פחות מ-2000 ש"ח. פעם היינו דואגים לפרייבט שלנו ולא כ"כ שמים לב לרכב הליסינג. נתתי למשל בשוויון נפש לפרחחים הצעירים להתיישב לו על מכסה המנוע, רק שלא יתקרבו לפרייבט. כיום הכל התהפך. הגעתי למסקנה שאין לי כוחות נפש יותר לדאוג לפרייבט הזה ופשוט הרמתי ידיים. אי-אפשר למנוע את הבלתי-נמנע. בפעם הבאה לא אחזור יותר על הטעות של רכישת רכב חדש ואדאג שרכב הבא יגיע אליי שרוט למהדרין עם ירידת ערך בהתאם. לאומת זאת כל פיפס קטן ברכב הליסינג מיד מתורגם כיום לתשלום כספי לא קטן. אנחנו נחזיר אותו בסוף השנה בתום החוזה ונסע רק על הפרייבט.
-
דלק זה סעיף הוצאות הכי שולי ברכבים מליגה זו. שים לב, בהרבה מקרים הצריכה לא מופיעה אפילו בין הנתונים. יש להבין כי רכב זה עמוס לעייפה באלקטרוניקה ודייג'טים למינהם. ברכב שעבר דבר או שניים בחיים דברים אלה נוטים להתקלקל. תיקון של כל פיפס שכזה לעיתים מגיעה לסכומים 5- ואפילו 6-ספרתיים. חס וחלילה כאשר ישנן תקלות רציניות. באיזו מקום במהלך הסקר הקצר שלי ראיתי כי המנוע של A8 עולה 35000 פאונד. אתה יודע מה ניתן לקנות בבריטניה בסכום זה? נכון, יגואר חדש שעולה כאן כמעט חצי-מיליון שקל. אז רוב הסיכויים שתסע ברכב שכזה עד לתקלה ראשונה ואז תרוץ למכורו תוך הפסד כספי ניכר. ובכלל. תסלח על הגסות, רמת החשיבה "מה מושך יותר שוטרים" קצת לא הולמת החזקת רכב שרד כגון A8.
-
במסגרת המשך הסקרנות בדקתי את ירידת הערך של A8 באירופה (באנגליה לצורך העניין). בהחתלה הגעתי לנתונים שגויים, אבל בסוף מצאתי את נתוני האמת: http://cars-for-sale.channel4.com/category.do?method=whiteLabelView&WLS=4&SE=1&CL=5000&CA=5010&NI=37417_2421691&WLCSS=http%3A%2F%2Fwww.channel4.com%2F4car%2Fmedia%2Fcss%2Fskupe-channel4.css make: Audi model: A8trim: 4.2 QUATTRO 4DR AUTO TV SATNAV year: 2004 engine: 0fuel: Petrolgearbox: Automatic mileage: 78,000m body type: Saloon colour: Blue vendor: Dealer location: Ideal Cars Unit 20 Douglas Road Industrial Park Kingswood Bristol BS15 8PDprice: £12,995 מדובר במחיר שבערך שקול למחיר יד 2 בארץ. רכבים משומשים באירופה מאבדים ערך בקצב מטורף. לכן מה שהיה יקר בארץ בתור חדש, נהיה יקר להחריד בתור משומש. כך שמחיר יד2 בארץ בכל זאת מציאה לא קטנה
-
אני מציע לך לבדוק ולהוכח בעצמך - 100 K אירו זו סביבת מחירים של מזרטי ומתקרב למחירי הבנטלי: http://www.autobytel.com/content/research/searchresults/index.cfm/action/SelectTrim/make_vch/Bentley/model_vch/Continental%20Flying%20Spur/virsection/summary
-
אכן יש לרכב ירידת ערך עסיסית במיוחד. אני רואה כי למשל אודי A8 בעלת נפח מנוע 4.2 ליטר החדשה עולה לפני ההנחות מעל 700 K ש"ח. אבל המחירון יד2 של בת 5 שנים יד 1 וקילומטרז' מסביב ל-100K קמ, (נתונים אופטימיים למדי, החזית קצת שונה, אבל כנראה זה אותו הרכב) כבר צונח ל-155 K ש"ח. השאלה היא כמה יעלה להחזיק דבר כזה. כנראה הרבה מאוד מאוד. מתוך סקרנות ניסיתי להרכיב באתר האודי גרמניה את החבילה של הגירסה 4.2 ליטר (הוספתי רק צבע מטאלי ומושבי עור) - ובקלות הגעתי ל-95 K אירו. בגירסה הישראלית יש כנראה עוד פינוקים, כך שהמחיר ככול הנראה עוד יותר גבוה. אכן מדובר ברכב יקר במיוחד, שנמכר כאן עוד יחסית במחיר טוב (כ-7 שקל לאירו. רוב הרכבים מליגה זו נמכרים כאן בכ-10 שקל לאירו). לא נרצה אפילו לחשוב מה ניתן לקנות בגרמניה ב-100 K אירו.
-
שלום! בקצרה: לייבא לבד - אפשרי אבל מאוד מסובך. לייבא דרך הסוכן: האים היית קונה רכב בארץ דרך הטלפון או דרך האינטרנט תוך אמונה שלמה בדברי הסוחר בלי לבדוק את הרכב ואפילו בלי להסתכל עליו?
-
זו בעייה ידוע - התנערות מאחריות בגלל הטיפולים שלא במוסך המורשה, ושמעתי לא מעט סיפורים על כך. כי הרי לא קל ללקוח שאיננו בעל מקצוע להתווכח עם חוות דעת מקצועיות מטעם היבואן. לכן עדיף שבמסגרת הביטוח המקיף לפחות אחד המוסכים המורשים יהיה בהסדר. אצלי הבעייה חמורה שבעתיים מפני שמדובר ברכב היברידי. בשנה שעברה יתייחסתי לסוגייה זו בקלות ראש. רק שאלתי את הסוכן האים יש איזה מורשה שנמצא בהסדר, וכאשר קיבלתי תשובה חיובית נרגעתי. השנה ביקשתי את רשימת המוסכים שבהסדר ולתדהמתי גיליתי כי נפלתי קורבן לשקר. מאותו רגע ההתקשרות שלי עם אותו הסוכן שנמשכה שנים רבות הסתיימה. פניתי לסוכן אחר, קנה יותר. הוא עשה מאמצים כבירים למצוא לי פוליסה מתאימה ובסוף הצליח. אבל אז הסתבר שאותה חברת ביטוח דורשת התקנת איבזור מסויים ולכך כמובן סירבתי. לבסוף הצלחנו לסדר את העניין ללא תוספות תשלום וללא התקנות, אבל זה היה ממש לא קל.
-
האים מדובר בצורה חדשה או ישנה?
-
אני באופן אישי מעדיף את העדר של מאזדות במדינתינו מאשר המראה של הפנטום השייך לאיזה רודן אפריקאי שמוצץ דם מעמו.
-
כבעלים של הרכב בצבע בורדו אני מצטרף לנאמר לגבי הצבעים הכהים אשר לא מתאימים לתנאי הארץ. הם גם מבליטים פגמים למינהם וגם מושכים מבטים בלתי-רצויים. אבל יש בכל זאת יתרון שידוע גם מהספרות. רכבים בצבעים צעקניים מעורבים פחות בתאונות. הסיבה היא פסיכולוגית: נהגים נוטעים לשים לב יותר לרכב בעל צבע עשיר וגם לשמור ממנו מרחק. ואכן אני שם לב שכאשר אני נוהג בסיוויק בורדו נדירים מאוד המקרים בהם חותחים אותי, יושבים על הזנב וכדומה. בקיצור הרכב מקבל טיפת כבוד על הכביש. לאומת זאת מקרים כאלה הרבה יותר תכפים כאשר אני נוהג במאזדה 2 האפורה של אישתי. רכב זה זוכה לזילזול מוחלט מצד נהגים אחרים.
-
חזרתי מכנס בלונדון שהיה ב-IMPERIAL COLLEGE בסביבות המוזאונים. הרחובות Exhibition road ו-Cromwell Road אכן מלאים ברכבי פאר - בנטלי, מזראטי, רולס-רויסים הלימוזינות והקבריולטים וכהנה וכהנה. הלכתי למכולת ליד הסוכנות "למבורגיני לונדון", כך שיצא לי גם להציץ. אבל אותי הדהים דבר אחר וזו הכמות של הרכבים החשמליים. ברחבה של IMPERIAL COLLEGE עמדו בשורה רכבוני REVAi http://www.india-server.com/cars/features/images/revai-2.jpg כולם מחוברים לשקעים של 380 וולט. ולקינוח ראיתי גם שני אקזמפלרים של מיצובישי I-MIEV, זאת שעולה 40000 $. האמת לא חשבתי שזה מגיע כ"כ מהר.
-
האמת בתור אחד שמשתדל לנסוע כחוק אני שמח על הופעת הסמויות. בשבוע שעבר איזו מאליבו חצופה עשתה לי קיפוח זכות מסוכן ביותר, ממש ביציאה מהמחלף הפקוק, כאשר כבר מתחיחלם להאיץ, כך שנעלצתי לבלום בחדות תוך סיכון לקבל מכה מרכב הבא בתור. ואיזה פלא - מיד נשמע הסירנה וסקודה לבנה קפצה על אותה המליבו החצופה. אני מאוד מקווה שהאיש ילמד את הלקח ולא יעשה כך להבא.
-
procomp, אני שמח לראות את הגרפים אשר עשיתי לפני חצי שנה בתוכנה 10 SIGMAPLOT מסתובבים ברשת. אולי הפסדתי קריירה של מעצב. בדבריך יש לא מעט מידע בלתי מדויק. אני מזמין אותך ואת שאר המתעניינים בנושא לפורום מיוחד: http://www.taabura.com/forum/viewforum.php?f=2 בתקווה שתוכלו להתעדכן במידע אמין יותר.
-
חוות דעתכם על הונדה 4 דלתות סיויק 2008 (הוקפץ אחרי שנה וחצי)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד ו ד בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מחד אין מה להשוואת את הסלון ה"פלסטיקי" של סיוויק לזה של במוו, אודי או אפילו סקודה סופרב. מאידך הוא הרבה יותר איכותי מזה של קורולה, מאזדה 3, פוקס, לנסר דור חדש וכהנה וכהנה. כנ"ל לגבי נוחות המושבים. אגב, האגדה לגבי יוקר הביטוח לסיוויקים איננה נכונה. השנה הציעו לי מקיף ב-2400 ש"ח אבל אני הולך על אחד ב-2800 מפני שהמוסך הראשי נמצא בו בהסדר. -
סיפורו של רכב בגן הקופים או "מזל יותר משכל"
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך רכב כללי
אין ממש הבדל בין חצר עם חניות מסומנות ובלדם. כאשר מדובר בחנייה תת-קרעית - זה הרי עוד יותר גרוע מפני לא רואים את הרכב מהחלון ובינתיים לא מעט חגיגות נחגגות שם. הפתרון היחידי - להחזיק רכב ישן ומעוך ולא לדאוג. -
סיפורו של רכב בגן הקופים או "מזל יותר משכל"
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך רכב כללי
מדובר בדרום תל אביב. אני כבר מחכה בקליון עיניים שהרכב יעבור את גיל השנתיים-שלוש ושארועים כגון זה יפסיקו לרגש אותי, כי הרי חבל על הבריאות. פעם הייתי מקנה במחזיקי רכב ליסינג, כמו זה של אישתי. אבל בשבוע שעבר הייתה לנו הפתעה. חברת הליסינג החליטה לחייב אותה על השריטות הדמיוניות ברכבה הקודם (יונדאי גטס) בסך 1000 ש"ח, כמעט חצי שנה לאחר שזה הוחזר. והקטע הוא שלא היו עליו שריטות. אז עכשיו אנחנו דואגים לשני הרכבים, ודבר כזה בגן הקופים די מכביד. -
בעודו אני עומד במרפסת ומעשן אני צופה בסקית זבל מתעופפת באוויר, מתפרקת ותכולתה מתפזרת על הרכבים העומדים בחצר. מקל של תירס אכול נוחת בין היתר על רכבי. אני רץ החוצה בכדי לעמוד את הנזקים - למזלי לא קרה כלום פרט מחתיכות תירס שהתפזרו לאורך מכסה המנוע והחלון הקדמי. ותשאלו איפה המזל? המזל שתירס נחת על קנף הרכב. אילו היה נוחת על מכסה המנוע - לבטח היה גורם למעיכה. גרוע מכך - אילו היה פוגש את החלון - בוודאי היה שובר אותו. אני תוהה עוד כמה זמן המזל ישחק לטובתו של רכבי המסכן בגן קופים זה...
