-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
כיסוי לרכב - האם עדיין ניתן למצוא אחד איכותי בחנויות?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Transporter בתוך רכב כללי
כן, מדובר בכיסוי DF. אני בחנתי בזמנו גם את הכיסוי בהזמנה אישית, אך פסלתי אותו ממספר סיבות. אילו רכבך היה נעמד בחנייה הפרטית כמוצג המוזאוני והמקום הזה בטוח לגמרי מוונדליזם, אז יתכן ואין צורך בכיסוי כלל. אבל אם הרכב נע ונעמד בכל מיני מקומות, הסיכוי שיפגעו בו גדל. הוונדליזם בארץ יכול לקחת צורות שונות ומשונות ולקרות במקומות בלתי צפויים. כך למשל לפני שנים מספר מצאתי את רכבי הקודם אשר חנה בתוך השטח של מוסד האקדמי פגוע באינספור שריטות קטנות מסביב לכנף האחורי והדלת. הסתבר שהסטודנטים נשענו עליו וכך נגרמה הפגיעה. אילו הרכב היה מכוסה - א. לא היו נשענים ב. ואם אפילו כן - הנזק היה נחסך ממנו. -
כיסוי לרכב - האם עדיין ניתן למצוא אחד איכותי בחנויות?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Transporter בתוך רכב כללי
אומנם החתולים יכולים לגרום לנזקים מינוריים לצבע, אך לרוב אלה מעולמים עם ווקס. כמובן שהכיסוי עוזר גם מפני נזקי השמש. אבל הנזקים החמורים ביותר נגרמים ע"י בני אדם והגנה מפנהם הינה היעוד העיקרי של הכיסוי החיצוני. כך שהייתי ממליץ על כיסוי מלא. אגב, אני ממליץ על הכיסוי של "פוגל ובניו". למרות שאצלי הוא נפגע בכמה מקומות מדפיקות הדלתות, הוא לא נקרה כמו הכיסויים של אוטו-דיפו והגן יפה על הרכב - הנזקים לא נראים עליו כלל וכלל. ועוד משהו - בגשם מומלץ להוריד את הכיסוי בגלל 2 סיבות: א. בגשם שוטף פוחתת תופעת הוונדליזם ב. שום כיסוי לא מגן מפני הרטיבות הרכב הלא מכוסה מתייבש מהר יותר. -
סביר להניח כי אין אחריות. וככול הנראה מדובר ברכבים משומשים. גם המחיר הקודם של היבואן הוא למעשה לאחר הוזלות משמעותיות מאוד. המחיר בשנה שעברה היה כ-390 K ש"ח. ולפני כמה שנים - 440 K ש"ח. http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3194449,00.html בס"כ מדובר בהוזלה מצטברת חסרת תקדים - המחיר נחתך ב-50%. ועוד משהו... ג'יפ נותנים בארץ אחריות של 3 שנים ללא הגבלת קילומטרז'.
-
בדקתי את מחירו של הרכב בגרמניה ולא האמנתי למראה עיניי. אלו סדרי הגודל של רכבי שרד וספינות הדגל (50 K אירו ומעלה). http://www3.jeep.de/pdf/specs/jeep_grand_cherokee_spezifikationen_und_preise.pdf לאומת זאת בארה"ב מדובר ברכב זול יחסית: החל מ-30 K $. ועוד משהו: המחליפה (המודל 2011) נראת לא רע: http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2011-jeep-grand-cherokee-4.htm?photo=2012925&perspective=exterior#toptab
-
רנו לגונה 2007 ב-70 K ש"ח - הצעה מעניינת, תלוי כמובן במצב הרכב. אומנם הקילומטרז' קצת גבוה, אבל הינו טיפוסי לרכבי הליסינג.
-
ריח של דלק - האים הדבר תקין?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שוב תודה רבה על המידע, זה מאוד מועיל. אם אני מבין נכון - כל תזוזה קצרה מבחינת הבלאי שווה ערך לנסיעה שלמה ולכן יש לשקול את עלותה ותועלתה בהתאם. -
רציתי רק להוסיף כי ישנו יתרון בתביעה המשותפת עם חברת הביטוח. כאשר האזרח תובע בעצמו - הנתבע יכול להתנער מתשלום אפילו תוך בזיון בית המשפט ולא תמיד קל לגבות ממנו דבר מה. לאומת זאת לחברות הביטוח ישנו מנגנון משומן של הגבייה.
-
מצב זה ממחיש את עיוותי האכיפה והמאבק בתאונות הדרכים. כיום הדגש הושם על העברות שבטרם התאונה, וכאשר התאונה, שלא עלינו, מתרחשת - הדבר כבר בד"כ לא מהווה עניין לציבור ע"פ המדינה, אלה לנפגע הרכוש בלבד. לדעתי טוב הייתה עושה המדינה אילו הייתה מגישה יותר כתבי אישום על סמך תלונות האזרחים נפגעי הרכוש, אפילו במחיר של ויתור על אכיפת העבירות הזוטרות.
-
ריח של דלק - האים הדבר תקין?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני דווקא מנסה לבחור חנייה בהקפדה רבה וכובד ראש. בד"כ מצד אחד שכן נחמד שהוא גם חובב רכבים והוא לא ידפוק ומצד השני המאזדה. אבל לא תמיד העניין מסתדר. לפעמים חוזרים מאוחר מעבודה והמקום תפוס. ואז העסק נהיה מיועד לפורענות. בהכללה מסויימת אפשר לאומר כי בארץ כל חנייה במקום הציבורי הינה גרוע, אבל זה כבר נושא אחר. בכל אופן, תודה על המידע. להבא אנסה להימנע מהזזות הרכב וכנראה אין מנוס מהצבת מצלמה טובה. אני רק תוהה לגבי גודל הנזק, יהיהו סיבותיו אשר יהיהו. כי הרי תחילת כל נסיעה היא בעצם קרה ואיך יתכן שרכב ניזוק קשה מכך? -
כמעט מדי יום קורה שמישהו חונה קרוב מדי לרכבי ואם לא דפק אותו בכניסה לחנייה, אז יתכן וידפוקו ביציאה. אזי אני יוצא החוצה ומזיז את רכבי. לעיטים אני גם מזיז את מאזדה 2 של אישתי ע"מ לסגור את רכבי לפחות מצד אחד כאשר המקום מתפנה. שמתי לב לתופעה מדהיגה משהו. בתזוזות מעין אלו למרחקים של מטרים ואפילו סנטימטרים בודדים רכבי פולט ריח של דלק, אשר לעיטים מורגש אפילו בסלון. במאזדה 2 אין את התופעה הנ"ל. האים לדעתכם יש לי סיבה לדאגה?
-
אני מאמין שיש סיכוי טוב להתנערות מאחרויות במקרה של תביעת צד ג', כמובן הכל תלוי בפרטי הפגיעה. נדמה לי כי לא יהיה קל להוכיח מי עמד ומי פגע. יתכן מאוד כי תשמע הטענה כי בכלל אתה זה שנסעת והוא זה שנפגע. ישנם מקרים רבים של קביעת "רשלנות תורמת" במקרים כגון שלך, כאשר הביטוח של כל אחד משלם חלק מסויים מהנזק. במקרה כזה יש לחשב האים בכלל כדאי לערב את הביטוח. אני ממליץ להחזיק ברכב מצלמה טובה (לא פלפון). ברגע שחלילה קורה משהו - מיד לצלם את כל פרטי הזירה - הפגיעות בשני הרכבים, מיקומם וכדומה באיכות גבוה. אזי הסיכוי לטענת ה"רשלנות התורמת" יהיה נמוך יותר.
-
לערכתי הנושא הרבה יותר מורכב מסתם תאבת הבצע בלתי-מרוסן או רצון רע של מישהו. היינו עדים גם להוזלות דראמטיות בפלחי שוק מסויימים אשר גוררו את המחירים למטה, למשל וולוו S60. ברגע שנוצרה הנישה של רכב יוקרה בקבוצה 5, גם אחרים ניסו להכנס לתוכה, למשל אלפא רומאו, הונדה CRV, ונדמה לי גם אודי ואיזה ג'יף של מיצובישי. נושא התמחור מתואם גם עם היצרן. פעם היצרן לוחץ לעלות המחירים מטעמי המיתוג, ופעם להוריד משיקולי ההחדרה לשוק. למשל כיום אני מזהה את הרצון להחדיר לשוק את הקונספט של הסטיישן וישנם כמה דגמים במחירים נוחים. היום התפרסמה הכתבה בגלובס לגבי תמחור הרכבים: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000519319&fid=3220 אני מניח כי ישנם הדגמים עם FOB גבוה יחסית ומחיר לצרכן הישראלי נוח יחסית. אוכל להצביע למשל על דיגמי הפיאט (בראבו וכרומה, כולל כמובן מבצעת הדלק), פוקוס סטיישן ויונדאי I30 CW. כאן לערכתי מדובר בהחדרת המותג לשוק. ישנם המציאות בפלח רכבי הנהלים (טויוטה אוונסיס וסוברו B4), כנראה בגלל הגבול המלאכותי של קבוצה 4. בסך הכל הצרכן הנבון יכול גם בארץ לרכוש רכב במחיר שלא יהיה שונה בהרבה ממחירו באירופה.
-
[חדשות] קניתם מכונית חדשה שנמכרת בעיקר לליסינג? עשו עליכם קופה!
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של noam_m בתוך רכב כללי
אינני חושב שיש כאן כייס משפטי. כי הרי התקנות מתייחסות למחירון הרשמי ולא למחירים בפועל. בכלל קשה מאוד להגדיר מהו המחיר בפועל, כי הרי ההנחה יכולה לבוא לאו דווקא בדמות של הורדת מחיר, אלה למשל בתוספות איבזור, אשראי, כרטיסי תדלוק, טיפולים חינם, הרחבת האחריות וכדומה ואיש לא ידע להנקוב בערך הכספי המדויק של הנ"ל. אני מניח כי ישנם המקרים בהם גם הלקוחות הפרטיים אשר זכו בהטבות למינהן היו אמורים הלכה למעשה לרדת קבוצה. אני בכל אופן הייתי מאוד קרוב לכך. אסור גם לשכוח כי המחיר הסיטונאי שונה ממחיר הקימונעי (חיסכון בעלויות התפעוליות) וזה מכניס עוד משתנה נוסף. -
[חדשות] קניתם מכונית חדשה שנמכרת בעיקר לליסינג? עשו עליכם קופה!
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של noam_m בתוך רכב כללי
כמובן שסיטרואן 6 יקרה יותר מטויוטה יאריס. וברצינות - די קשה להשוות את מחרי סיטרואן וטיוטה. סיטרואן משווקת בעיקר באירופה, ובה יש לה יתרון במיסוי. עם קשר או בלי - באירופה טויטה יקרה יותר בכל הסגמנטים החל מסופר-מיני ועד לסגמנט היוקרה (הלקסוסים). אגב, אינני יודע לקבוע היכן התכנולוגיה ואיכות היצור מתקדמים יותר. כאשר טויוטה מחזיקה מחיר בצורה מיטבים ביותר בכל השווקים, סיטרואן סובלת מירדת ערך סטרטוספרית בכל מקום בו היא משווקת והדברים הנ"ל מדברים בעד עצמם. -
[חדשות] קניתם מכונית חדשה שנמכרת בעיקר לליסינג? עשו עליכם קופה!
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של noam_m בתוך רכב כללי
אינני מסכים איתך. המחיר של הרכב מורכב מהרבה גורמים, בין היתר מההשקעה בטכנולוגיה, באיבזור, באיכות הייצור, במיתוג של היצרן וכדומה. כאשר יוצאים מתוך ההנחה שבחו"ל השוק הינו חופשי, כל אלה משפיעים על המחיר. בהכללה כזו או אחרת ניתן לקבוע כי ככול שהמוצר יקר יותר, כך הוא גם איכותי יותר. בארץ רכבים שונים בעלי "איכות" שונה נושאים תגי מחיר כמעט זהים. לכן טוב להיות מעודכן במחירים בחו"ל ע"מ לבחור במוצר האיכותי ביותר שישנו. יחד עם זאת השיקול העיקרי חייב להיות ההתאמה של הרכב לצרכים האישיים, ואילו יחס המחירים בין ארץ לחו"ל (חשוב ככל שיהיה) בכל זאת מהווה גורם משני. -
[חדשות] קניתם מכונית חדשה שנמכרת בעיקר לליסינג? עשו עליכם קופה!
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של noam_m בתוך רכב כללי
להלן הכתבה הרלוונטית לשרשור זה, הפעם עם ניקוב בדגמים הספציפיים: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20091201_1131835 -
בתל אביב ניתן לראות רכבים מתנשקים בחנייה בכל פינה. פעם היה לי אורח מיפן - הוא נהנה לשלוף מצלמה ולצלם תמונות כמו אלו המצורפות לשירשור. זה שישע אותו לא פחות מללטף חתולי רחוב. הוא גם סיפר לי כי בטלוויזיה היפנית הייתה אפילו כתבה על היחס לרכבים בארץ. כך שמדובר באחד מפלאי העולם. כמובן שהחנייה במקביל למדרכה בתוך העיר מועדת לפורענות והשומר על רכבו ימנע ממנה. ברוב המקרים ניתן למצוא מקום בטוח יותר מאחרי הפינה או אפילו בחניות בתשלום כאשר הן ריקות. ולמרכזי הערים כדאי להגיע במוניות או באוטובוסים. לדעתי זה עדיף מאשר לספוג פגיעות 3 ואפילו 4 ספרתיות.
-
אני מבין כי הכוונה ללנסר תאילנד כי זה מה שנכנס לתקציב. בתור הבעלים לשעבר של רכב כזה אני יכול להעיד כי מדובר ב-98 כ"ס ו-1ל-8. אומנם סעיף הדלק קצת יקר, אך יש סיכוי טוב לאמינות מופלגת וטיפולים זולים. לדעתי מדובר באופציה מעולה וזאת בגלל המחירון הנמוך לאומת המתחרים יחד עם העדר החסרונות הבולטים מולם. יתכן והאיביזה תהיה חסכונית יותר, אך חוששני שבסעיפים האחרים ידה תהיה על התחתונה. כך או כך, כאשר מדובר ברכבים מזדקנים הנתון הקובע הינו המצב של האקזמפלר ופחות הדגם. וכולם יצרכו יותר מהחדשים.
-
יוצא לי לפגוש כביש פנוי לסירוגין רק בסביבות 6 בבוקר. תקעו לנו סמינר מחלקתי ב-9 בבוקר ואז אני יוצא בסביבות 6 ע"מ להמנע מהפקק הענק. ואיזה פלא - הכביש הפנוי לכאורה מלא משטרות, כך שגם ה-94 קמ"ש הקבועים שלי גורמים לי לדאגות (בכל זאת המהירות המותרת הינה 90). את שאר הנסיעות אני מבלה בין פקק לפקק. אזי אני תוהה מה הטעם בביצועים. אבל אם בכל זאת יוצא לך להנות מהם מפעם לפעם - אז מה טוב.
-
אצלי התחום האסור (האדום) מתחיל ב-6500 סל"ד, אבל כבר ב-5000 המנוע משמיע זעקות שבר מחרידות. אין גם אופציה של ממש לתפעול ידני. אם מעבירים ל-3 פשוט מבטלים את המערכת ההיברידית ואז באמת נהיה קל "להתעלל" במנוע. בהייברידים הראשונים שהגיעו ארצה הייתה בעייה של תפעול המזגן בעצירות, והתפרון לבעייה היה להעביר ל-3 ולבטל את כיבוי המנוע. אבל במודלים 2008 והלה הבעייה לא קיימת, לכן גם אין סיבה לגעת במוט ההילוכים. עצתכם נשמעת לי הגיונית, שמעתי אותה גם פעם מיודעי דבר. אגב, כל 10000 קמ אני שם תוסף Gold Label. הוא נמכר באוטו דיפו ב-50 ש"ח כביכול במקום 150. האים התוסף הנ"ל נחשב לטוב? ואם לאו, איזה תוסף מומלץ?
-
מעקב לאחר נתוני צריכת הדלק מהווה סוג של ספורט בקרב בעלי הרכבים ההיברידיים, בדיוק כמו זמן ההגעה ל-100 קמ"ש או המומנט בקרב בעלי רכבי הספורט, אשר גם נכונים לשלם סכומים לא קטנים על התענוג המיותר הנ"ל. אזי עליית הצריכה המצטברת מעל 5 ל-100 עלולה להכניס את בעל הרכב ההיברידי לדכאון של ממש . אבל אם האופי הרגוע מדי של הנהיגה איננו בריא למנוע, יש להעדיף את שיקולים הנ"ל על פני השיקולים הפסיכולוגיים. ועוד שאלה. האים תוספים כאלה ואחרים לא אמורים לפתור את הבעייה?
-
אותי ממש לא משמח לשמוע ברכב צלילים אשר הנדל לא התכוון להכניס לאורטוריה. תוצאות צריכת הדלק גם יוצאות בכי רע. השאלה היא שוב - באיזו תדירות יש לבצע את הפרוצודורה וכמה זמן הנ"ל אמור להמשך. האים כמה שניות מספיקות או שנדרשת התעללות רצינית. מעניינת גם העובדה שהיצרן הרי תיכנן הרכב כך שיהיה בסל"דים הנמוכים.
-
מסתבר שברכבי להגיע ל-5000 סל"ד זו משימה ממש לא פשוטה אפילו מעמידה. אפילו בקיק-דאונים המנוע החשמלי כבר מביא אותו למהירות בלתי-חוקית בעליל והסל"ד עוד מתחת ל-4000. ההיזדמנות היחידה שאני מוצא זה להפתיע את הרכב בקיק-דאון כאשר הוא עולה על ההר. הצליל שיוצא הוא ממש לא נעים והייתי אומר אפילו חולני. כל כמה זמן מומלץ לבצע פרוצדורה זו?
-
טוב לדעת! אשתדל לאמץ את המנוע מפעם לפעם, למראות שאין לכך שום צורך נראה לעין. עברתי שוב על ספר הרכב, והנושא לא מוזכר שם כלל.
-
הדיון הסתיים היום... כך זוכיתי מעבירת אור אדום
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של igalr בתוך רכב כללי
כל הכבוד על האזרחות הטובה. אילו רבים לא היו מוותרים ומגינים על עצמם עם כזאת מקצעויות ונחישות, אזי גם האכיפה הייתה מתבצעת ברמה אחרת. ואם כבר בבתי המשפט לתעבורה עסקינן, בשבוע האחרון היו כמה דראמות בירושלים. לפנכם הדוגמאות: http://info1.court.gov.il/Prod03/ManamHTML5.nsf/A102138FA31F77DA422576730051A86B/$FILE/C1CD3D90F1AC8475422576730033F2FA.html?OpenElement http://info1.court.gov.il/Prod03/ManamHTML5.nsf/042A845B79E99EFD42257679005142B9/$FILE/DCD4ADF514BC28B842257679002A5E90.html?OpenElement
