Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. מעניין מהי צריכת הדלק ברכבך?
  2. הייתי נזהר מלנקוב במספרים כאלה ואחרים של צריכת הדלק עבור הרכבים המשומשים, הרי הכול תלוי במצבם המכני ולא תמיד ניתן לברר את הדברים בעט רכישה. גם את המספרים אשר מספקים היצרנים עבור הרכבים החדשים לא תמיד תואמים את האמת.
  3. התימחור של הונדה ג'אז בארץ הוא שערעורייתי, פי-3+ מהמחיר בחו"ל. ומשום מה ירידת הערך של המשומשות בשנים הראשונות נמוכה. האים לא תרגיש פרייער לרכוש אוטו קטן בן 3 שנים ב70 K כאשר יחידה כזאת בחו"ל תעלה 10 K? עדיף כבר קצת להתאמץ ולהגיע להונדה היברידית. כאן לפחות ההבדל במחיר הוא בערך פי-2. ראיתי הונדות היברידיות מליסינג ב-80-90 K. מדובר גם באוטו סולידי למראה ודי חיסכוני. האכריות על הרכיבים החשמליים 9 שנים או 160,00 קמ. יש לה גם המון יתרונות תחזוקה על טויוטה פריוס. אני אישית חושב על רובר 75, אבל אם אחזור בי, גם אלך על הונדה היברידית.
  4. אינני ממליץ לרכוש רכבים ללא הבדיקה במכון מוסמך. כאשר מדובר במוכר פרטי ולא איזה אוטו-מכר, סביר להניח שתלמד גם על פגיעות ובעיות נוספות. לא יודע איך עצלך, אבל עצלי אין חברים או קרובי משפחה כאשר מדובר ברכישת רכב. אם יסתבר שחוץ מהפגיעה הקטנה מאחור אין לטויוטה כלום - אזי הרכישה היא כדאית ביותר.
  5. לדעתי תגובה מאוד מסכילה ואני לגמרי מסכים איתה. מחיר ביטוח התקלות של אוטו-סרב עבור רנו מגאן II שנת 2004 נפח 1600 בנזין ו100,000 קמ הוא 266 ש"ח לחודש בנסעיות מתחת ל12,000 בשנה. עבור טויוטה קורולה עם אותם הנתונים 142 ש"ח לחודש. הבדל שלא מצדיק את ההפרש במחיר הרכישה.
  6. במקום פותח השירשור הייתי חושב על הרכבים היפניים מאותם השנים. לדעתי הטיפולים והתיקונים יהיו יותר זולים ופחות תכופים. אך כמובן הכול סטטיסטי ואין תמיד הכלל מעיד על הפרט.
  7. לדעתי לא כדאי כי החיסכון במחיר הרכישה עלול להתחסל במוסכים. גם הקילומטרז' נראה חשוד משהו, יתכן שעבדו עליו.
  8. לא תמיד. כך למשל הונדה היברידית היא יחסית אטרקטיבית, במיוחד כאשר היה ניתן הדלק במבצע. לטויוטה קורולה נתנו מחיר סביר וישנם עוד דוגמאות. וחוץ מזה בין רכב חדש לאוטובוס ישנה עוד אופציה באמצע: הרכב המשומש. לשכיר הישראלי ללא רכב צמוד זאת האופציה היחידה שכדאית במבחינה כלכלית.
  9. שמעתי סיפורים על כך שניתן ליבא את הרכב ביבאו אישי, ואז הוא יעלה בסביבות 92-99 K. בארה"ב רכב חדש זה עולה 16.000$. לדעתי מי שקונה ב-150K הוא פשוט פראער. האמת שבהתחלה שיעשעתי את עצמי עם הרעיון של דודג' קליבר. גם נראה יפה, גם היצרן מדווח על צריכת דלק סבירה. אך הסתבר שהרכב למעשה זולל דלק וגם 92K ביבוא אישי קצת גדול עליי ועל עצביי, לכן ירדתי מהרעיון. אגב... ירידת הערך של הרכב היא מטאורית. ניתן לבדוק זאת באתר יד2
  10. 50, 40, 30, 15 K.... אומנם למי ששילם פעם 250K אלה הם הרי דברים זניחים אך כלל וכלל לא בשבילי. אך מצד שני אינני מאכער הרכבים ואינני חושב על מכירה מיידית, אלה על כך שהרכב ישרת אותי שנים רבות. ואחד השיקולים הוא שבמידה ולא יתפרק, אפילו אחרי 10 שנים לא תיהיה בושה להופיע ברובר 75 (לא כמו למשל באיזה סוברו 89). אולי מישהו בחו"ל יחשוב כמה אנחנו (השכירים הרגילים) כאן עומללים שצריכים למלא את הראש בדברים הנ"ל וכמה עצבים זה עולה לנו. אך אולי למעשה יש בזה גם פן חיובי, כי הרי המצב הנוכחי מפתח כושר אינטלקטואלי ומרחיב אופקים. אני זוכר שבילדותי בברה"מ לרכוש רכב היה עוד יותר קשה (אומנם שם לא היו בעיות עם התחבורה הציבורית) ולתקן בכלל בעיה. אז בסופי שבוע היו נראים בעלי הרכבים שוכבים מתחת לרכושם ומתקנים. נניח אתה ד"ר למדעים או עיתונאי ובנוסף נהיה גם מכונאי רכב. מה רע לרכוש מקצוע נוסף?
  11. כנראה הרבה מאוד נקבע ע"י האופי והרצונות של הנהג. כך או אחרת תמיד יש את התכונות אשר חשובות לנו יותר וכאלה שפחות. למשל מי שהפרוטה אינה מצויה בידו ידאג רק למחירים ואין ללעוג עליו, במיוחד בהילקח בחשבון שמדינת ישראל היא זו שגורמת לתימחור הקפקאי שך כלי הרכב (כאן אני נזכר באימרתו המפורסמת של טיילראן "כאשר המאכערים מצליחים בתפקידם זהו הסימן שמדינה נכשלה בתפקידה"). מי שמחפש ביצועים - כנראה פחות ידאג ריפודים וכו' וכו' וכאן ה-25 כנראה די יתאים. אני באופן אישי אמור לדאוג לסטטוס אך האמצעים להסיג לפחות את מראיתו הם דלים ביותר. אני לא מעוניין בביצועים על מנת לא להכביד עוד יותר את עברי התעבורתי הכבד מימלא. בנוסף אני גר ליד הקמפוס ומבצע רק נסיעות בילוי בסופי שבוע (קילומטרז' שנתי בסביבות 10.000). אז כך נדמה שה-75 הוא די עונה לקריטריונים הנ"ל.
  12. אגב, כפי שכתבתי, הביטוח על R25 בא בזיל הזול, בערך 140 ש"ח בחודש. אני שוקל גם את האופציה הזו. אולי אחקור גם על הרכב הזה. פשוט חוששני שהוא קצת נופל בין הכיסאות - לא הפאר של ה-75 ולא האמינות של איזה מיצובישי. אילו היה ניתן להסיג את ה-25 עם עיצוב פנים של ה-75 או למשל להעתיק משם את הפנל, זו בהחלט אופציה. לפי התמונות שראיתי העיצוב המקורי הוא בסך הכול די רגיל ולא כול כך מושך. אולי אני טועה?
  13. www.autoserv.co.il לפי האתר, המחירים של הביטוח תלוים בעקר בשני גורמים: קילומטרז' ונפח המנוע. ככול שהנ"ל יותר גבוהים, כך גם עולה המחיר. למשל לבטח וולוו S40 שנת 2001 יוצא פי-3 יותר זול מאותו וולוו שנת 2005, וזאת מפני שבאחרונה הוגדל נפח המנוע. לגבי הרובר ניתן כנראה לרכוש את הביטוח לשנתיים בעלות בסביבות 11.000 ש"ח, סכום סביר למדי. אך כאן יש בעיה. מאוד יתכן שאחרי שנתיים לא יבטחו את האוטו יותר ואזי הוא יהפוך לרעה חולה מאוד כואבת לכיס שאי-אפשר להפתר ממנה. בכול זאת, השכיר עם המשכורת אפילו קצת יותר מהמוצע במשק צריך לחשוב בצורה רצינית ביותר לפני שהולך לקנות את רובר 75. האים הוא מוכן לעליות ההחזקה והמשך ירידת ערך המטאורית.
  14. אומנם אני אדם אידאולוגי אבל כלל וכלל לא מהימין הפוליטי. אני נמצא באריאל אך ורק בגלל רצוני לשרת את נושא הנגישות של השכלה גבוה לכלל עם ישראל. אני גר כאן בשכירות ולדעתי השקעה בנדל"ן באריאל היא די מסוכנת. אבל סטינו מהנושא. לדעתי במקרה של רכבים בלתי-אמינים ואזוטריים כמו רובר אוטו-סרב הוא חובה. הרי לשקט הנפשי גם יש ערך והוא איננו מועט.
  15. הייתי מציע סתם לצורך המחקר לבדוק את מחיר ביטוח התקלות באוטו-סרב. יהיו לא מעט הפתעות אשר מפריחות אי-אלה שמועות ודעות קדומות. רק דבר אחד. מדובר אך ורק באתר. יתכן ולמעשה המציאות והמספרים יהיו אחרים. אני אישית לא דיברתי איתם ולא חתמתי על שום דבר. אבל כאשר אני חושב על רכב כמו רובר75 - בלי אוטו-סרב מבחינתי זה לא בא בחשבון.
  16. תודה רבה על המידע!
  17. מחיר ביטוח התקלות של רובר 75 באוטו-סרב זהה לוולוו S60 וזה של רברים 45 ו25 בכלל בא בזיל הזול. ונניח המקרה של אוטו פופולרי כמו למשל סקודה אוקטביה שאיש אינו דופק חשבון על מחיר ביטוח המקיף המופרז... אז נראה לי לא כ"כ נורה לשלם קצת יותר על ביטוח האוטו-סרב במקרה של רובר 75. כמובן שגם יש כול מיני פיצ'בקעס קטנים שלא מכוסים ויש לשלם מהכיס. זה גם לא סוף העולם, במיוחד כשלוקחים בחשבון את מחיר הרכב המופקע. הבעיה היא למצוא את היחידה השווה. כך למשל בלוחות הוירטואליים נמכרים מזה חודשים את אותן היחידות עם הקולומטרז' המופרז או כמות הידיים של איזה אליל הודי ואיש אינו דורשם. שמעתי בקצה אוזני על חבורת המבינים ברכב המדובר שמכירים את היחידות הנמכרות באופן אישי. אילו הייתי יודע איך להגיע לאותם אנשים יקרים, כנראה הייתי עושה את חצי הדרך לרכישה הנחשקת.
  18. את ה-2002 ניתן לבטח באוטו-סרב בניגוד ל-2000. אבל אכן נורה קשה למצוא יחידה מיד ראשונה, אחרי 2001 עם קולומטרז' מתחת ל-100,000. אני גם מחפש בנרות.
  19. בעברי הייתי הבעל הגאה של מיצובישי לנסר תאילנד, יד שניה אחרי הליסינג. בדעבד הסתבר עד כמה עברו היה מפוקפק, למרות הבדיקות שנעשו במכון מוסמך. בקיצור סיפור טיפוסי של פרייער אחד כמוני. אבל למרות הכול הרכב היה פחות או יותר בסדר וכנראה הייתי נשאר איתו עד להתפרקותו הסופנית, אילו לא תל-אביבית צעירה אחת, שמהירה למעודון לילה וכתוצאה מכך על המיצובישי שלי הוכרז האובדן הכללי. מאסה נפשי ממיצובושים, מחברות הליסינג, מאוטו-סנטרים למינהם ומעצם היותי הפרייער התורן של המערכת הנ"ל. התאהבתי וירטואלית ברכב אזוטרי ושמו רובר 75. רכב זה נראה מתאים בדיוק לאישיותי. קראתי בפורומים למינהם דעות מלומדות כאלה ואחרות על הרכב הנ"ל וסיכומם היה די לא חד משמעי. אבל המדען כמוני איננו מסתפק בשמועות ומנסה לברר את העובדות. מסתבר שצריכת הדלק של הרכב די סבירה יחסית לגודלו וביטוח התקלות באוטו-סרב איננו יוצא מגדר הרגיל. לכאורה נראה שרכישת רובר 75 המפואר במחיר של עוד מיצובושי מפוקפקת נוספת תוכל לגרום לשיפור של ממש באיכות חיי. אודה עד מאוד על חוות הדעת המלומדות של משתתפי הפורום לגבי רעיוני זה. אשמח גם לשמוע עצות הקשורות לרכישה הנ"ל. בתודה מראש ד"ד איליה פוליצ'וק
×
×
  • תוכן חדש...