Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. רציתי לשאול אותך האים קניתה בסוף את ההונדה ההיברידית ואם כן מה ההרגשה. בתודה מראש
  2. לגבי הסטנדרטים האישיים והמציאות... אני רואה אנשים מבינים ומקצוענים בכל התחומים עם דעות מנוגדות, וקשה להבין מי יותר קרוב למציאות. וכמובן שקשה לצפות מאדם שלא הבין בנושא כלום התחברות מהירה ומושלמת למציאות. יש כאלה שלומדים את הלקח בדרך קשה ויש כאלה שביותר קלה. אז בינתיים נמנעתי בין האחרונים. לגבי סוברו... העיצוב החיצוני די מדבר עליי, אבל זה פשוט לא מתאים לי מבחינת השטח ההררי של אריאל. אבל על מנת להבין זאת היה הצורך גם לשאול בפורום, גם לקרוא מאמרים באנגלית וסתם תגובות הגולשים במקומות כאלה ואחרים - על מנת להבין כי הרכב כנראה גם לא יזכה בשמירת ערך יוצאת דופן (וזה בסך הכל כל מה שעמד מאחרי הרעיון של רכישת רכב יפני חדש). כרגע נחתה שוב המבצע של "שנתיים דלק חינם" בהונדה. נותנים תלושי דלק בסכום של 12.000 ש"ח. צריך רק לברר מה התלושים, אולי גם לנדנד לקצת יותר... אבל לכאורה נראה הרעיון שדעתי תנוח אימו. אגב ישנן גם הונדות משומשות עם קילומטרז' קיקיוני. אבל משהו מפחיד אותי. למה אנשים מוכרים אותם? אולי יש בהן פגמים כולשהם ועדיף בכל זאת להתעמץ בעוד כמה אלפי שקלים וללכת על חדש. אני מאוד אהבתי את הרכב.
  3. לכל מוצר יש מחיר. המוצר ששמו "רכב עדר משומש" מוצא במחיר מופרז, שלדעתי לא משקף את ערכו. אילו יצאו לי למשל טויוטה קורולה שנת 2006 יד 1 מפרטי ומצב טוב במחיר 55.000-60.000 ש"ח (מה שלדעתי משקף את הערך האמתי של המוצר) - הייתי הולך על זה ולא מבלבל מוח לאף אחד. אבל כשהמחירים הם בסדר גודל של 2 משכורות החודשיות שלי מעל הנ"ל - יש לי בעיה. ואז התחלתי את מסע החיפושים. לא שזה היה סתם, למדתי בדרך המון דברים מעניינים וחשובים לחיים. כי הרי תרם המקרה ההסכלה המוטורית שלי הייתה שואפת ל-0... בשלב מסוים חשבתי למה לי לא להיות בצד השני של החזית, קרי להפוך לבעל הגאה של הרכב היפני החדש? ואז צץ הרעיון של סוברו B3. אבל לאחר לימוד הסיפרות אני מגיע למסכנה כי מדובר ברכב מיושן ולא מוצלח במיוחד. מעיניין איך יצרן כו מכובד הגיע לנפילה כו מוזרה. ולמרות שהמבצע והתנאים בסוכנות הם נדיבים ביותר... כבר אינני כו בטוח אם זו עיסקה טובה.
  4. לצערי גז' אין מה לבדוק כי הרי ההשקה רק בסביבות ספטמבר-אוקטובר והמכירה החל מינואר... אגב... היא גם תהיה עם התיבה הרובוטית - חומר למחשה לממתינים
  5. שאלה למבינים... מי יסחוב יותר טוב לירושלים: סוברו B3, הונדה ג'אז או כל סופרמיני אחר?
  6. גם באנגליה זה נמכר כך. ובכול זאת משום מה שם זה עדיין יותר יקר מסיביק 5 דלתות שעולה כאן 147.000 ש"ח. פלאי השוק! אני כרגע חוזר מסוכנות סוברו. לא אהבתי את הפלסטיקים של B3. אבל מצד שני חשבתי כי הם יותר קלים לניקוי מאשר המשטחים הרקים דמוי בד. בפנים סוברו נראת זול ומאכזב, הבדל של ממש מסיביק. אפילו בהונדה ג'אז ההרגשה בפנים יותר טובה. B3 מלאה בפיספוסים. כך למשל עשו מזגן לאחורה, אך לא ניתן לכוון אותו משם. אומנם ניתן לכפל את המושב האחורי ובכך להגדיל משמעותית את המרחב, אך בB3 והכסא המכופל לא באותו גובה עם בגג' וזה מאוד לא נוח. ויש עוד דברים כהנה וכהנה. בקיצור, B3 זה עדיין הרכב של המאה שעברה. מצד שני ההטבות שנותנים בסוכנות הן אכן מפתאיות ונדיבות ביותר, עוד תרם תחילת מסא ומתן. ליד הסוכנות של סוברו נמצאת חברת ליסינג פרי. שם מצאים פולקסוואגן ג'טה 2007 40,000 קמ במחיר של 90.000 ש"ח עוד תרם מקח וממקר. ההבדל בין סוברו וג'טה הוא שמים וארץ. ובכן, התלבטות לא קלה. אגב... בהונדה דווקא היה בא לי לנהל מסא ומתן על הסיביק ההיברידית והסגתי תלושים בסכום של 15,000 ש"ח על הדלק. עדיין 147,000-15,000 זה גדול עליי, כך שסתם בלבלתי מוח לסוכן. אבל הרכב כל כך יפה!
  7. בכל זאת יש בעיה עם הסכום של 100,000 ש"ח. בא לראות רכב משומש ופוגש סוכר רמאי, או שראה ריטוחים בתחת למושב אחורי וכו וכו'. הרי חבל על הסכום של 100,000 ש"ח... אומרים בא קח לך רכב צרפתי או אמריקאי כזה או אחר ובא תפסיד שליש מהסכום שלך אחרי שנה-שנה וחצי.... הרי הסכום המדובר בא עליי כל כך בקושי, חבל לי עליו.... אז אני חושב אולי בכל זאת רכב העדר המגונה עם פחות הפסדים... אז ישנם פלסטיקים זולים ועוד בעיות כהנה וכהנה... ממש לא קל להחליט!
  8. תודה רבה על התשובות! אני נהג מאוד רגוע בצד הימני של הכביש, גם בגלל מחירי הדלק, גם בגלל חטיי הנעורים, אשר התבטו בעבר התעבורתי שאיננו קל. כך שביצועים לא מעניינים אותי. המנוע של 2.0 לצערי גדול עליי, אני בקושי מסיג 100,000 ש"ח, וזה אחרי שבירת קרן השתלמות. וחולשה של מנוע 1.5 בעליות די מדהיגה אותי (מגורים באריאל). אבל שוב, אינני הולך להשתתף במירוצים אלה לנסוע בסבבות 90 קמ"ש בצד הימני. ולגבי יונדאי... האים הם גם כן כל כך נדיבים במתן הטבות כמו סוברו? אגב... דבר מעניין. סוברו בגירסתה הבסיסית (B3) - זה רכב מיני היפני הכי יקר באירופה. בגירסה הידנית יותר יקר ממאזדה 3. המחירים של B3 1.5 ליטר, בסיסי ללא מסך DVD וריפודי עור - באנגליה, צרפת וגרמניה הם בסביבות 96,000 ש"ח. דבר מדהים! יונדאי I30 קצת יותר זולה, אבל באירופה נותנים עליה 5 שנות אחריות. בגרמניה אודי 3 יקרה מסוברו במעט מאוד, אחוזים בודדים.
  9. כרגע אני חוזר מביקור עצל עוד מכונית משומשת. הפעם זה אפילו לא הגיע לבדיקה במכון, הבחנתי בריטוחים מתחת למושב האחורי. כך זה נמשך כבר זמן רב והמצב מתחיל לדקא אותי. ופתאום עלתה לראשי המחשבה שלא הייתי אפילו מתבדח בה עוד לפני זמן מה. אולי בכל זאת כדאי לשקול רכישת רכב חדש.... ולגבי החדש - אילו אופציות ישנן... אם במחיר מלא אז כבר הרכב שיחזיק מחיר וזה כמובן רכב העדר היפני. על התיבה הרובוטית של טויוטה נאמר רבות וזה כנרא יורד מסדר היום. מזדה 3 או הונדה ג'אז הולכות להתחלף ואין לי סבלנות להמתין בלי רכב עוד חצי שנה ואף יותר. נשארת סוברו B3 שזה מודל חדש, שמעתי כי יותר מאובזר מאחרים בגירסה הבסיסית של קבוצת רישוי 2 (אך זאת רק שמוע, אינני יודע דברים בודאות) ובנוסף לכל - עד ל-14 באוגוסט נותנים הנחה של 5000 ש"ח וכנראה עוד איבזור בסכום כולשהו. רציתי ללמוד ממביני דבר - מה אומרים על הרכב, והאים אכן מדובר במבצע רציני. (אני לעולם לא קניתי רכבים חדשים ולכן אולי השאלות שלי נראות נאיביות).
  10. שיטת "זכרון הדברים" טובה בד"כ עבור: 1) רכבים מיד 1 ולעיטים נדירות יד 2- כי אחרת למוכר באמת ובתמים לא יהיה מושג על מצב השילדה 2) רכבים "ללא השוק". רכבים "עם השוק" לבטח ימכרו גם ללא "זכרון הדברים". הבעיה בחיפושי הרכב הוא ביזבוז כספים על הבדיקות. מספר רכבים - כבר כמה אלפי שקלים. הרעיון של "זכרון דברים" בסך הכל נועד לצמצם את ההוצאה הנ"ל ולעזור גם בסינון הראשוני וגם בקביעת המחיר הסופי בצורה הוגנת.
  11. אז ככה... אני מסביר למוכר 2 דברים: 1) אינני מתכוון להילחם או להוריד על כל קישקוש שמכון הבדיקה יכתוב, אלה רק על סעיפים מסוימים. את הסעיפים ניתן לסכם מראש. למשל אינני מוכן להבליג על בעיות במכוונים, כי הרי התיקון הוא יקר מאוד. אינני יכול להשלים עם נזילות שמן במנוע או נזילות שמן הידראולי, כי הרי רכב כזה מסוכן בעליל. הרעשים באביזרי המנוע יכולים להגרם מהרבה סיבות. יתכן וצריך להחליף איזה רצוע בעלות של עשרות שקלים ויתכן שצריך להחליף את כל האלטרנתור בעלות של 2000 שקלים. אינני רוצה לזרוק סתם סכומים כאלה או אחרים, ללא הידע וללא המומחיות. 2) אינני דורש שערכת מחיר התיקונים תתבצע במוסך בו אני בוחר ויתכן ויש לי שם קומבינות כאלה ואחרות. אני מראש מסכים כי הערכה תתבצע במוסך בו מטופל הרכב כרגע ובוודאי שישנו סיכוי גדול יותר שהמוכר יעבוד עליי ולא להפך. כנ"ל גם לגבי מכון בדיקה - אני נותן למוכר את הזכות לבחור בו. כמובן שאני בוחן את המוכר בשבע עיניים ובורח מכאלה שיש להם נגיעה של ממש לתחום הרכב.
  12. אני מבקש מהמוכר לחתום על זיכרון דברים ובו מספר סעיפים. קודם כל הצהרה שהקילומטרז' הוא אמיתי והרכב איננו משועבר/ממושכן. בסעיף הבא המוכר מכריז כי אין בשילדה פגיעות בעלות משמעות גבוה או בינונית ובמידה וימצאו כאלה הוא יסע בעלות הבדיקה. ורק חסר לו לברוח ממני במצב כזה. יתבע גם על הבדיקה וגם על עוגמת הנפש. (למען הגינות אציין כי אני מחפש רק רכבים יד 1 ללא שוק). בסעיף הבא של זכרון דברים נספרות בעיות חמורות של מנוע וגיר. ונכתב שאילו ימצאו כאלה - יוגשו תוצאות הבדיקה למוסך בו מטופל הרכב כרגע ועלות התיקונים תוחסרנה ממחיר המחירון של לוי יצחק. אני מראש מותר על בעיות של כיוון פרונט וגלגלים. לדעתי זה זכרון דברים הוגן. אינני בא בדרישות למוכרים - בו תוריד לי סכום כזה או אחר. אני רוצה לרכוש את המוצר בדיוק לפי ערכו. לכן גם אינני מחפש רכבים "פופלריים" כי שם השוק הוא פרוע וכל רכב יכול להיות תיבת קסמים ואינני מחפש מציאות. תרם הקניה אני מקריא למוכר את זיכרון הדברים בטלפון ואם הוא מסכים אני בא לראות את הרכב.
  13. המוכר איננו יודע כרגע את דגם החישוקים והוא טוען שאלה החישוקים שהמוסך המורשה מוכר בתור סטנדרט לפרימרות. אגב זה המוכר היחיד שלכאורה מסכים כרגע לערוך זיכרון דברים מסודר תרם הבדיקה. הרוב משבחים את רכבם אך חוששים מזכרון דברים.
  14. כן בהחלט מנוע של 2000 ברובר מומלץ יותר. הבעייה הנפוצות ברובר 75 היא אכילת שמן והמוסכים אינם יודעים להתמודד אימה. (זה מה שלמדתי מההתענינות ברובר אשר נרפתי ממנה לפני כי חודשיים). מה עוד מיוחד יש ברובר... המחירים אינם קבועים וישנן קפיצות חדות. כך, אחד ידרוש 65 ואחר 40 על אותו רכב עם קילומטרז' זהה. אגב 40 זה קרוב מאוד לרצפה כי הרי ניתן למכור את הרכב לחלפים בסביבות 30+. שמעתי הרבה השמצות על דרך הטיפול ברוברים במוסכים מורשים, דבר שאינני יכול לבדוק מאחר ואינני מכונאי רכב. אך העובדים במוסך מאוד נחמדים. עוד משהו... לא מומלץ לבדוק את הרכב בקומפוטסט, אלה רק במוסכים מורשים, רצוי באותו מוסך בו טופל הרכב. יש להיזהר מרכבים כאלה שרוב ההיסטוריה הטיפולית הינה בערפל. בוודאי שקשה מאוד לגלות את ההיסטוריה הטיפולית שהייתה ביד 1. לכן יש להעדיף רכבים כאלה שהוחזקו ביד האחרונה הרבה זמן ומתוך זה ניתן ללמוד על מצבו של הרכב. יש לזכור כי כל תקלה רצינית בו תוכל להיות יותר יקרה ממחיר הרכישה. כמובן שכל כל פיפס קטן יעלה גם הון תועפות במוסך מורשה. לכן הרבה אנשים מזמינים חלפים דרך האינטרנת, וזה טרחה לא קטנה שלא מתאימה לכל אחד ולי באופן אישי. אלה היו הסיבות שגרמו לי לרדת מהרעיון של רכישת רובר.
  15. מחר בעזרת השם אסע לראות עוד ניסאן פרימרה. המוכר דורש תוספת של 2000 ש"ח בגלל גלגלי מגנזיום אשר לטענתו הוחלפו לפני כי חצי שנה. שאלתי היא האים הדרישה הנ"ל הגיונית? בתודה מראש.
  16. היום ראיתי את ניסאן פרימרה. הרכב למעשה נראה יותר טוב מהתמונות. אך מאוד הפריע לי הנושא של רעש פלסטיקים. נדמה לי כי הרכבה לא יודע מה טובה. רציתי לשאול: איפה נמצא פס היצור: ביפן או באנגליה?
  17. תודה רבה על התשובה! בקרסו בטח שחיפשתי, יש להם אתר מסודר: http://www.renault.co.il/trade_In/default.asp יתכן ויום אחד הרכב יופיע שם ומשהו מפרטי, הבעיה היא כי זה יכול לקחת חודשים
  18. הרכב מתאים לי מבחינה זו שרוב נסיעותיי הן בין-עירוניות. הבעייה היא שאת היחידות במחיר שפוי וקילומטרז' נמוך מצאתי שוב במגרש ושוב מליסינג. כמה שאמרתי לעצמי שלא עוד רכבים יפניים מליסינג... אבל בכל זאת מחר אסע לראות...
  19. מדובר ברכב נדיר ביותר. האים יתכן שיהיה מחסור בחלפים?
  20. עוד מאמרון על שמירת הערך המופלא של מאזדה 6 באנגליה: http://www.carpages.co.uk/mazda/mazda-mazda6-11-06-05.asp ועוד אתר אולטימטיבי שמשווה ירידות ערך בארה"ב: http://www.cars.com/go/alg/index.jsp
  21. 10 המכוניות ששומרות על ערכן הכי טוב: http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/115129/article.html 10 המאבדות: http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/102471/article.html מעניין שהרשימה האמירקאית לא זהה לרשימה הישראלית עצלינו בין 10 השומרות לבטח יהיו הונדה ג'אז וטויוטה קורולה, ובין 10 המאבדות - סאאב, וולוו, סיטרואן 5. ולבטח שיונדאי אקסנט לא תהיה זו שסוגרת את הרשימה.
  22. לפי סקר קצר שעשיתי ביד 2 ניתן לראות כי B4 שומרת על ערכה הרבה יותר טוב מפורד וקצת טוב יותר ממאזדה.
  23. שיקול כלכלי פשוט אומר ש"סטיגמות" עולות כסף ואינני מוכן לשלם על המוצר הזה, קרי הדעה הטובה של הציבור. אני עדיין מחזיק בדעה כי אופל מתוחזק היטב ומתופל בזמן עדיף על מזדה מוזנחת וקרועה. ראיתי אינספור רכבים יפניים מהוללים שעשו אינספור צרות לבעליהם עקב ההזנחה. חוץ מזה... אין לי כוח וזמן להתעסק עם רכישת רכב ה"עדר". מיגרשים וסלונים אינם באים בחשבון. אלה הם מפעלים לרמאויות, חלק בלתי-נפרד של המערכת הכללית אשר מוצצת דם מהאזרח הישראלי (כולל ממשלת ישראל, המשרדים למיניהם, היבואנים, חברות הליסינג וכו'). גם עם המוכרים הפרטיים אין לי כוח להתעסק. בממוצע תפגוש מוכר אחד הוגן אחרי איזה 5-10 סוחרים רמאיים. וכול יציאה כזאת בשבילי זה יום עבודה שהלך. (אילו העמיתיי המדענים מחו"ל היו ראוים איך אני צריך להילחם על רמת חיים מינימלית בישראל - בטח היו חושבים שקנאות דתית בלתי מוסברת מחזיקה אותי כאן). וזאת בעצם הדרך שמובילה אותי לוולוות או אופלים. רכב שעיבד את חצי מחירו ומה לעשות - זה מה שהמדען בישראל יכול להרשות לעצמו וכמובן קילומטרז'ים נמוכים, סיכויים טובים לפגוש ספרי טיפולים מסודרים ומוכרים שפויים.
  24. בדיוק בגלל זה אני מפחד מרכבי העדר! לא שאין לי סיכוי ליפול בפח עם האופל, אבל אם חסר איזה טיפול ודבר מה לא מתועד - אני בורח מהרכב. בגלל זה לוקח לי כל כך הרבה זמן למצוא משהו.
  25. תודה רבה על התשובה העיניינית וגם על הקישורית ששלחתה לי! יש שם המון חומר לקרוא. לצערי אני לא יודע איך עונים בפרטי, אז תרשה לי להודות פה. אני בכל מקרה יצטרך לחפש מוסך. זה שטופלתי בו קודם באריאל פשט את הרגל ככול הנראה באיזור המרכז בטח יש משהו
×
×
  • תוכן חדש...