-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
הצעדים הראשונים של החוק הירוק תוכננו לשנת 2010 והם דווקא עלולים לפגוע במיסוי שמוטל כרגע על הרכבים ההיברידיים למשל. ועם יד על הלב אינני מאמין כי חוק זה בכלל יצא לפועל במתכונת שתוכננה. הרי הממשלה כנראה תתחלף ומי יודע כבר מה יקרה עד אז.
-
אני מאוד מסכים עם התגובה הקודמת! נניח אני יודע שישנו סיכוי טוב כי רכב שמחירו כרגע עומד על 147 K ירד בעוד 4 חודשים ל139K, אך כבר היום נותנים לי מחיר של 131 K - האים שווה לי לכחות? האים גם בעוד 4 חודשים יתנו הורדה נוספת כגון זאת? בסך הכול מחירי הרכבים מושפעים מאינטרסים עיסקיים כאלה ואחרים של היבואן. נניח כרגע הוא מעוניין להחדיר חזק מותג מסויים או שהצטברו לא מלאים או כל סיבה אחרת - והוא מרביץ מבצעים מפה עד להודעה חדשה. האים זה יהיה המצב גם בעוד זמן מה? יתכן שכן ויתכן שלא. כאן רב הנסתר על הגלוי. ובכל אופן - האים לקחת את המבצע כזה או אחר היום או לקוות שבעוד זמן מה המבצע יהיה יותר טוב - נו בכמה כבר יתבטה ההבדל? כמה אלפים? בשביל זה שווה לדחות את הרכישה בחודשים? שאלה טובה, לא?
-
תודה רבה על התגובות! בדקתי ואכן המכשיר למדידת עובי הצבע הינו דבר לא כ"כ זול - העלות בחו"ל החל מ-600$. אבל זה דבר שימושי ביותר! כי הרי אכן לא אוכל להזהות בעיני הבלתי-מזויינת צביעה מקצועית. מה שמנחם אותי - אלה הסיפורים על קילופי צבע של סוף שבוע ופולישים איומים שגם כן סופר כאן - כנראה לא כולם בהונדה מקצוענים ברמה וזה די מקל על הלקוח. אבל בכול זאת נורה מפחיד הדבר כמו אי-דיווח על נזקים עד 8% משווי הרכב. הרי מדובר בסכום שאיננו קטן כלל וכלל!
-
למרות שיש לי נסיון כזה או אחר עם רכבים משומשים, זוהי הפעם הראשונה שהשתדרגתי לרכב חדש. לכן ברצוני להפנות למביני עניין 2 שאלות: 1) היום נאמר לי כי הרכב שהזמנתי הגיעה בעזרת השם למלאי. ונאמר גם כי עליי לבוא ולשלם את כל הסכום מוקדם ככול שאפשר כי ספירת 21 ימים תחל מיום התשלום. רציתי לשאול - האים אכן זו האמת או שניתן לשלם גם ביום קבלת הרכב? 2) ועוד שאלה - קראתי בפורומים כאלה ואחרים לא מעט סיפורי איימה לגבי הליקוים ברכבים חדשים בכלל ולגבי הונדה וצביעתה בפרט. אם אינני מבין גדול ברכבים - האים כדאי לי להזמין מומחה צבע למעמד קבלת הרכב? האים נהוג לעשות כן? בתודה מראש.
-
רק שילשום שידרו בחדשות הודעה מצערת על תינוק שנפתר עקב פגיעת כרית אוויר. ובכן, מי שמסיעה תינוק או ילד קטן ברכב, רצוי שינתרל את כרית האוויר מולו, הדברים הרי ידועים. לכן אני רוצה להסתפק ב-4 כריות אוויר מקדימה ואין לי שום צורך בכריות מאחורה. ולגבי עדיפות טכנולוגית. אינני מומחה גדול לנושא, אך יצא לי לקרוא במגזינים כאלה ואחרים כי המנוע והגיר של סיויק הם בין המתקדמים בתעשיית הרכב, ואילו מיצובישי דור חדש בעצם לא הציעה הרבה חדש. ולראייה צריכת הדלק של מיצובישי היא על הפנים. אבל שוב, מפני שזו עדות שמיעה, אינני מתכוון להיתוכח ואריד את כובעי לפני מי שיודע יותר ממני.
-
קניתי הונדה סיוויק מהסוכנות עם קילופי לקה בצבע
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של haan בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בתור ד"ר להנדסה כימית אני אומר לך כי אין שום הבדל בין הצבעים לגבי פגיעות מזג האוויר. צבע זה בסך הכול פיגמנט מעורבב בחומר נשא (אחיד לכל הצבעים). הפגיעות אינן בפגמנט אלה בחומר הנשא והוא זה שמקלף. למשל ביום הגג מתחמם-מתפשט, בלילה מתקרר-מתקבץ, נוצרים סדקים מיקרוסקופיים ובסוף זה נהיה גם נראה לעין. אגב, בד"כ קודם מקלפת השיכבה העליונה שלא מכילה פיגמנט. הקילוף שרואים בתמונה בא לאו דווקא בגלל השמש. נדמה כאילו טיפטפו על הגג איזה ממס. יתכן ומדובר בפגם יצור. כך או אחרת, זה לא צריך לעניין את הלקוח אשר אמור לקבל מוצר חדש ותקין. -
דווקא מבחינה טכנולוגית הונדה יותר מתקדמת. מה שכן - למיצובישי יש יותר כריות אוויר. האים זה יתרון? אני למשל בכוונה מחפש רכב ללא כריות אוויר מאחור. היתרון של מיצובישי - בגז' יותר גדול. החיסרון - פנים יותר זול... ישנם פרמטרים רבים שניתן להשוות, ובכל אחד מהם פעם ידו של זה ופעם של זה יהיה על העליונה
-
קניתי הונדה סיוויק מהסוכנות עם קילופי לקה בצבע
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של haan בתוך ייעוץ ברכישת רכב
עד כמה שהבנתי, הרכבים מאוחסנים אי-שם ליד ראשון לציון. הסוכנויות של מרכז הארץ מסיעות את הרוכשים עד לשם במוניות, לא שזה משנה משהו. אבל הבנתי כי המלאי הוא בן כמה חודשים והוא עומד בשמש, ונאמר לי כי עדיף כבר לקחת רכב תצוגה מאשר משם. עכשיו.... להחליף כך סתם רכב לא ניתן כי קבלתה כבר את המספר. כנראה קיבלתה גם הנחה 5000 ש"ח על צבע בורדו . הייתי מציעה ראשית כל לא להכנס לפאניקה. בתביעות קטנות על תאיים, זה לא מזיז להם וגם כן המשפט הרי יקח שנים. גם פירסומים בעיתונות... יצא לי במקרה לאחרונה להכיר קצת את המערכת... עזוב, יש סיכוי קטן שמישהו יתעניין בזה בכלל. עשה איתם הסדר, בטל עיסקה, שלם 200 ש"ח דמי ביטול והזמן רכב אחר. מספר הזמנה אחר ומספר רכב אחר. כך זה עובד. דרוש שימצאו לך רכב במשלוח שהיה אמור להגיעה ב-20 לאוגוסט. היה שם מלא צבע בורדו, גם להיברידים וגם לרגילים. -
תלוי אם מדובר בליסינג תיפעולי או ליסינג ממוני. בתיפעולי אכן ישנה תחרות שווה בין הרכבים (כוונתי כמובן ללנסר החדשה). ישנם היתרונות והחיסרונות לשניהם. במימוני לדעתי הונדה עדיפה כי היא יותר חיסכונית.
-
אני חושב שאסור לקנות רכבים יקרים ממגרשי רחוב. בחו"ל מגרשים כאלה די נפוצים, אבל שם יש היסטוריה מסודרת לכל רכב ולקונה ישנה הבקרה על הסחורה. ואילו כאן מדובר על מערב פרוע של ממש. פעם היה כאן שירשור ארוך לגבי מאזדה כמעט חדשה וכולה מזוייפת שמישהו רכש... מניסיוני האישי. בשנת 2005 חזרתי אחרי שהות ממושכת בחו"ל ועקב ארועים משפחתיים מצערים נשארתי פעור פה. התקציב לרכב עמד בסך הכל כי על כי-35,000 ש"ח. כרגיל חיפשתי רכב מתחת למחירון הרשמי (יש לי פוינטה כזאת לאחר תאונה שעברתי פעם). באחת הסוכנויות מצאו לי רכב כזה. ידעתי שמרמים אותי והרכב מפוקפק בלשון המטה. ואכן בסופו של דבר זה מה שהסתבר. אך בכל זאת שילמתי את המחיר הראוי עבור הסחורה. כך או כך, כנראה מפני שהיה מדובר בדגם אמין, או מפני שטיפלתי ברכב היטב, או שניהם יחד, לא ידעתי צרות עם הרכב. אבל מי יודע מה מצבם של הרכבים שהם מוכרים במחיר מלא? יתכן שלא הרבה יותר טוב... לכן לא נראה לי שכדאי לרכוש בסוכנויות ומגרשים רכבים יקרים, הנפילה יכולה להיות כואבת. ואילו רכבים זולים... יתכן והדבר יכול לעבור בשלום כי הרי אין הרבה מה להפסיד.
-
תלוי איזה רכב. ישנם הרכבים שמחירם צונח בצורה סטראטוספרית, ישנם כאלה שמחזיקים את המחיר היטב, הדברים הרי ידועים. אם אתה קונה רכב חדש בשביל להנות ממנו לאורך הזמן - הדבר לא צריך ממש להתריד אותך. אלה אם כן במקרה של אובדן כללי הפיצוי יהיה לפי המחירון של לוי יצחק. לכן בכל זאת הנושא חשוב.
-
תיעוד שיחת טלפון שלי בנוגע לקניית רכב - מבקש את עזרתכם.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Transporter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אם אינך מסוגל לבצע אפילו את הבדיקות הפשוטות שתיארתי - יש מצב שתיפול חזק בשוק הפרטי. אולי אזי כדאי לחשוב על רכבים מחברות הליסינג הגדולות. שם אומנם לא יהיהו מציאות וערוכות חינם, אבל כנראה גם לא נפילות ממש גדולות. -
תיעוד שיחת טלפון שלי בנוגע לקניית רכב - מבקש את עזרתכם.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Transporter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
יתכן וזה סתם אדם הגון שעבר ברחוב וראה את הפתק, יתכן וזה סוחר רמאי, יתכן ובעל רכב בעייתי. לדעתי מתוך שיחה קצרה שכזות לא ניתן לדעת. כמובן שיש משהו חשוד בכך שבעל רכב כו סחיר ומבוקש בכלל מסתכל על הפתקאות ברחוב, אבל ניחה. אם הנתונים מתאימים לך - עליך לבוא בשעות היום, לראות את הרכב במקום מואר ולהתרשם ממנו. יש לבצע את כל מה שמומלץ, למשל: לוודא שהאיש הוא אכן בעל הרכב, להתעקש על הפרטים הקטנים ולבדוק שגירסתו היא עקבית (במהלך השיחה אפשר לחזור מדי פעם על אותם הפרטים), לבדוק את מספר השלדה (התאמה לרישוי), להכניס את האף לכל מקום אפשרי ולוודא שאין חלודה או חלילה ריטוחים, לגעת בכל הכפתורים ולבדוק שכל המערכות עובדות כראוי. אחר כך לבצע נסיעת מבחן ולוודא שאין רעשים מוזרים או רעידות. לנסות את הרכב בהאצה ובלימה חריפות, לבדוק היגוי (אם יש רעשים בסיבובים חדים). במקרה של רכב כו מבוקש אינני מאמין כי האיש יסכים לחתום על התחייבות. אך על הצהרה לגבי הקילומטרז' לא הייתי מותר. אם הכל תקין - יש לקחת את הרכב לבדיקה בקומפוטסט ואז להגיע להחלטה סופית. -
בגירסה של 2 ליטר יונדאי I30 עולה כמו סיביק. לדעתי סיביק ממש יותר משתלם באותו המחיר. הרבה יותר יפה, הרבה יותר מרחב לנהג (לי זה מאוד חשוב) ובכלל כפי שהבאתי את דעתי - רכב מליגה אחרת.
-
ראיתי שיש מודעות עם תמונה, כפי שציינתה, ויש כאלה עם טקסט. אזי כנראה הסינון יהיה עוד יותר קל. למרות שאינני מבין למה לסוחרים את כל זה. הרי אחד שיודע לסנן באינטרנט ידע לסנן גם במפגש, הסוחר רק יפסיד את זמנו ויתכן ויחטוף גם את הזעם.
-
בדיוק את זה אהבתי קצת יותר! דבר שהפריע לי בשני הרכבים... הייתי מצפה מתצורת החץ' שימושיות יותר טובה. כך למשל כיפול הכיסאות האחוריים ופינוי מריב גדול - כאשר צריכים לשנע מטען גדול או (אולי זה ישמע הזוי) - האפשרות לישון ברכב (עבורי זו אופציה די שימושית כי אני נוהג לצאת לפיקניקים). בהונדה ג'אז למשל הכיפול של הכיסאות מושלם, אך בכל זאת הרכב קטן והמרחב שנוצר איננו מספיק. בסוברו B3 ישנה גם האופציה של הכיפול, אך יוצא שמפלסי הכיסאות והבגז' לא באותו הגובה. לדעתי זה פיספוס, זה לא נוח, אך ניתן להתגבר על כך. וביונדאי I30 וקיא סיד אומנם ניתן לכפל את הכיסאות האחוריים. אבל בתנאי שמזיזים את הכיסאות הקדמיים ומוציאים משאנות ראש מהאחוריים, וגם אז הכיפול איננו מושלם. בסופו של דבר ויתרתי על האופצית השימושיות לגמרי.
-
לדעתי השקעה של 19 K בהחלט משתלמת כי הרכבים אכן מליגה אחרת. הגירסה של 147 K היא מאובזרת של ממש, כולל מושבי עור וחלון שמש. גם בגירסה הפשוטה של 130 לא חסר איבזור. ומי שמוכן להתפשר על הגבורה במרמזורים ומאמין באגדות החיסכון (אני אגב לא כל כך) - יכול לקבל בערך באותו הסכום את ההבריד שהוא מאובזר עד מאוד. אגב... ישנה גם אופציה אחרת - הלנסר החדשה. רכב נוח ויפה להפליא ויוצא גם קצת זול יותר מסיביק.
-
אני לקחתי נסיעות מבחן בשני הרכבים. יונדאי לדעתי לא שווה את המחיר. רכב פשוט מדי, לא הכי נוח, הכל נראה זול ומבחינתי אם להתחיל להתפשר - עדיף כבר יד 2. אבל רבים בכול זאת ממליצים על הרכב, וכנראה יש סיבות לכך. כמו שאומרים, על טעם והריח... דווקא בקיא סיד, למרות שלא מדובר ברכב יוקרה כלל וכלל, אהבתי את הפנים קצת יותר (נסיעת מבחן לא לקחתי). בטויוטה היה מאוד מעניין אותי: גיר רבוטי - האים כצעקתה. ולדעתי אכן כן. הקפיצות בהאצה ממש לא נעימות, כמו בטרנטה הרוסה בת 20 שנה. מבחינתי לא ולא. לטעמי האישי עדיף כבר להוסיף ממש קצת ולהשתדרג לסיביק. לאוהבי הפוזה ונסיעה שקטה - ההיבריד, לאוהבי הביצועים - מנוע 1.8. אגב, כיום שניהם באים באותו המחיר. רכבים מליגה אחרת ביחס לנ"ל.
-
ישנו גורם אחר יותר משמעותי לגבי המחירון העתידי של מאזדה 3: הירידות בבורסה וסגירת פרוייקטים בהיי-טק
-
החברה הסינית טוענת כי 85% מהרכב "שופר": http://en.wikipedia.org/wiki/Roewe
-
פעם ביררתי את הנושא של הסינית לעומק. אגב, יש האומרים כי היא תגיעה אלינו בעוד שנה. אז ככה... אלה לא אותם הרכבים. רק דמיון חיצוני.
-
רובר 75 - רכב חלומותיי. בשבוע שעבר ראיתי אחד בצבע שחור ליד הסוכנות הונדה ברחוב המסגר. חברתי גם מתלהבת ממנו ורוצה לקחת אותו לנסיעת מבחן. עצלה בעבר היו 2 רוברים: 200 ו-25 והיא מאוד מתגעגעת עליהם. אני חושב שבעוד עשור רובר 75 יהיה רכב אספנות מבוקש ביותר, ובצדק. אלה רכבים עם אישיות ולא מוצר המוני חסר נשמה.
-
לכל אחד ואחד מאיתנו יש גישות שונות לחיפוש רכב. אני די מסכים עם גישתך – לקנות רכב מוכר "מתוך המשפחה". אכן זה הרבה יותר נעים מאשר להיפגש עם משהו זר לחלוטין. השאלה היא האים זה צריך להיות השיקול היחיד. לדעתי בכל זאת יותר נכון להגדיר ראשית כל מה אתם רוצים מהרכב. אתן דוגמה. אני חיפשתי רכב עם מרחב גדול במושב הנהג כי יש לי רגליים ארוכות. לכן סופר-מיני וחלק נכבד ממיני לא מתאימות לי. אינני מעוניין להיות ראשון ברמזור לכן גם אינני מעוניין לשלם על הביצועים של הרכב. עוד שורה ארוכה של דגמים נופו. בעבר נפגעתי קשות בתאונה (פגיעה מאחור) כך שרכבי אף באוויר. המקרה השאיר צלקת בלב, אני כל הזמן דואג שהמקרה יכול לחזור על עצמו ולכן חשוב לי לרכוש רכב מתחת למחירון הרשמי. דווקא את המראה ואפילו מילת גנאי כמו פוזה חשובות לי. לכן נשארתי עם מספר מצומצם של אפשרויות. נשארתי עם וולוו S60, אופל וקטרה, ניסן פרימירה ואולי אופציה של רכב היברידי, שהו פוזה per excellance ומדי פעם ישנם מבצעים לא רעים. שקלתי גם סוברו B3 החדשה, גם כן בגלל הפוזה והמבצע, אך די מהר פסלתי אותה בגלל המרחב החסר והדעה השלילית של הציבור. בסוף הגיעה המבצע הנדיב בהונדה (כזה שהכניס את המחיר הרבה מתחת למחירון של השנה) ורכשתי את מה שרכשתי. לדעתי אתם צריכים קודם כל לשקול מה אתם צריכים מהרכב מבחינת הגודל, עלות התחזוקה, ה"פוזה", לצמצם את האופציות למינימום ואז להתחיל לחפש משהו "ממשפחה" או מ"דייר אחוזת ראשונים" או איזה מבצע מתורף. ואילו לקחת ישר רכב בגלל שהוא "מציאה" בלי לבחון את התאמתו לצרכים לא נראה לי הכי נכון. ולגבי פוקוס. אינני אוהב את הרכב – לא את המראה ולא את דעת הקהל עליו. יש עוד רבים שחושבים כמוני לראייה - רכב זה איננו מצטיין בשמירת ערך טובה. ואת הסיפורים על האמינות יש לקחת בעירבון מוגבל, כי הרי ברכבים הכול אישי.
-
כאן ישנם גם שיקולים יותר חשובים מהחזקת רכב. למשל אני עובד עם אנשים (מרצה במכללה). ההתקדמות שלי במקום העבודה תלויה במשוב שהסטודנטים נותנים לי. אם אני מגיע להרצאות ברכב שכולו מתקלה ומטונף, אם אני לבוש כמו חסר בית – המשוב יהיה בהתאם, אפילו ללא קשר לאיכות ההרצאות. וגם הקיצוניות האחרת – להגיע ברכב יותר מדי מפואר, להתבלט בין המרצים האחרים – גם כן לא בריא. זה היה אחד השיקולים לוותר על חלום הרובר 75. אני מבקש ממך שוב להשתמש רק בגופן Ariel. הגופן שאתה משתמש בו קטן מידי ואינו נוח לקריאה. אלעד
-
לי יש כיסוי בד לרכב בעלות של 250 ש"ח ואני דאגתי לשים אותו בכל פעם שרכב חנה ליד הבית, למרות שהיה מדובר ברכב השכרה קרוע ממלא. לכסות את הרכב לוקח 5-3 דקות. כאשר נסעתי העירה תמיד העדפתי חניות תת-קרקעיות. לא שהרכב היה חסין מפני השמש. הוא חטף וגם חטף את השמש. אבל לפחות לא כל הזמן. ולגבי המקרה שלך – אחרי 15 שנים – איך שלא תלקק – בטח ובטח שלא יראה כמו חדש. כוונתי הייתה לרכבים יותר צעירים. כך שאנה על תיקח באופן אישי.
