-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
קניית רכב חדש, האם כדאי לחכות ל-2009 (יאריס/סיריון)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של urida בתוך ייעוץ ברכישת רכב
נדמה לי כי התחזית לגבי הירידה של קבוצה 1 קצת יותר צנוע - בסביבות 2000-3000 ש"ח. לדעתי כבר כיום ניתן לנצל את האי-ודאות שישנה בשוק ולקבל הטבות הרבה יותר משמעותיות מהנ"ל בדרכים כאלה ואחרות. -
הורדת אחוזי מס קניה והשפעה על שוק יד שניה
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של xgamer בתוך ייעוץ ברכישת רכב
המס ירד בצורה זהומה של כמה אחוזים בודדים ולא צפויה השפעה רבתית של הנ"ל. מה שעלול לרדת אלה הן קבוצות שווי השימוש ברכב צמוד (ליסינג תיפעולי). למשל ישנה התחזית של האוצר כי הרף העליון של קבוצותקבוצה 2 ירד מ-111 כיום ל-105 אלף ש"ח. זאת אומרת שיבואנים המתבוססים על שוק הליסינג יצטרכו לעדכן את המחירים. אך יחד עם זאת אין על כולם חובה לעשות כן. כך למשל ניתן להעריך כי השינוי הצפוי לא ישפיע כלל על מחירי במוו או יגואר כי אלה הרכבים שכמעט ולא מגיעים לשוק הליסינג. לשוק שלהם יש דינמיקה משלו ומבצעים משלו. מאידך בוודאות רבה ניתן להעריך כי המחירים של מאזדות 3 ו-6, פורדים פוקוס ומונדאו ושאר נפלאות הליסינג של דלק מוטורס ודומיו אכן ירדו. ישנם הרכבים שדי קשה להתנבא לגביהם. למשל כל הדגמים המאובזרים שאינם מיועדים לליסינג. יתכן מאוד ששם היבואנים דווקא כן יחגגו. יש לזכור כי תימחור הרכבים איננו פשוט כלל וכלל. אציע להשוות את מחירי במוו או מיני קופר ורכבים יפניים למינהם בגרמניה וישראל - התוצאות יהיו מפתיעות. בין היתר המחיר תלוי בגודל ההזמנה. ככל שהזמנה יותר קטנה כך המחיר יהיה יותר גבוה. לכן הרבה תלוי בעומק המיתון הצפוי. במקרה של מיתון עמוק היבוא של הרכבים החדשים עלול לרדת והדבר עלול להקפיץ את מחירם. כמובן שבמצב המיתון יגדל הביקוש לרכבים משומשים ומחירם עלול דווקא לעלות. מאידך המצב של פיתורים המוניים עלול לצור יתר הצע של רכבי ליסינג ומפולת המחירים. אינני חושב שישנו אנליסט כולשהו שיוכל לנבא מה יקרה ומה כדאי לעשות. כל החלטה שתיקח עלולה להיות מוצלחת או לאו, בדיוק כמו בבורסה. -
30% בקניה היום לא שווים ל-30% במכירה בעוד כמה שנים. נניח כי כיום המחירון הוא 60,000 ש"ח. אזי 30% הם כי 20.000 ש"ח. לא נדמה לי מוכר כולשהו יסכים להורדה שכזאת. ונניח כי בעוד כמה שנים המכירון יהיה 30.000 ש"ח - אזי 30% יהיו כי 10.000 ש"ח. נניח כי ירידת הערך בגלל התאונה הוא מין פקדון שיורד גם מסכום הרכישה וגם מסכום המכירה (אגב גם עצל חברות הביטוח סכום ירידת הערך שנקבע אחרי התאונות הינו קבוע ולא משתנה עם הזמן בניגוד למשל לירידת הערך בגלל יד נוספת, השכרה, ליסינג וכו'). ובכן אמליץ לך לעשות את הדברים הבאים. 1) להעריך מתי אתה הולך למכור את הרכב - עוד שנתיים, שלוש וכו'. 2) מסתכל במחירון - כמה עולה הרכב בן הגיל בעט המכירה המשוערת. 3) מחשב את סכום ה"פקדון" שאתה עלול להפסיד בעט המכירה (למשל 10,000 שיצא לי לדוגמה) 4) דורש מהמוכר כיום את ההורדה של אותו הסכום.
-
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מה שראיתי בפריוס - איכות הפלסטיקים סבירה - מינוס, אך לדעתי ברכב תקין לא אמור להיות שום ריח. אני מניח כי מדובר באיזה חימום פנימי והרכב זקוק לבדיקה. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אוסיף ואומר כי מה שנחשב לריח המיוחד של הרכב החדש זה למעשה הריחו של Bis-(2-ethylhexyl)phthlate או בקיצור DOP. זו אינדיקציה לאיכות ירודה של הסלון. לא פלא שברוב הרכבים החדשים כבר אין ריח כזה. ברכבים כמו מאזדה או סיויק השיכבה החיצונית כפי שאמרתי לא הכי איכותית. יש לפקח בשבע עיניים עם מה מנקים אותה מפני שחומרי ניקוי כאלה ואחרים יכולים להכיל תוספות שיקלטו בתוכה ועם הזמן יגרמו להרסה. עצוב שספר הרכב לא מתייחס לכך כלל. עדיף לנקות את הפלסטיקים עם מיים בלבד. זו גם הסיבה שלא לקחתי את הסלון בצבע בז' שנראה די יוקרתי. לא ניתן להוריד ליכלוכים קשים מצבע כזה עם המים, אלה רק עם הניקוי הכימי ההרסני. ואילו על צבע אפור כהה ליכלוכים כאלה נראים פחות וניתן להספק במיים. לכן הרעיון של צבעים בהירים בסלונים של רכבים זולים איננו כו מוצלח. ברכבים היקרים הפלסטיקים האלה מכוסים בשכבה מיוחדת, שאת טבעה לא ידוע לי, יתכן ומדובר בפיברגלאס מיוחד שעמיד לממסים כאלה ואחרים. שם ניתן לבצע גם ניקוי כימי ואף להכניס מפיצי ריח נוזליים. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
החומר הנפוץ לייצור דשבורדים הוא פוליוינלכלוריד (PVC). זה גם הפולימר שמשמש לבידוד כבלים. מדובר בפולימר שמתגבש בטמפרטורה 75-80 מעלות (נסדק בחום השמש) ובטמפרטורה יותר גבוה אף פולט HCl הרעיל. על מנת למנוע זות וגם לתת לחומר רכות נעימה מוסיפים לו תוספות מיוחדות, פלאסטיסייזרים כגון DOP. אלה הם חומרים שעלולים להתאדות עם הזמן במיוחד באור ה-UV של השמש והדשבורד בסופו של דבר נסדק. זה מה שעלול לקרות לדשבורד הזבלי של קיה ריו למשל. מבנה הדשבורד כמו למשל בהונדה או מאזדה משלב 3 שיכבות. השיכבה הבסיסית - גלאספיבר, באמצע בא PVC עם התוספות DOP ומבחוץ PVC עם מספר תוספות מיוחדות כגון סטירן, אקרילוניטריל, בוטאדיאן ועוד כהנה וכהנה שהם אגב סוד מסחרי. הדשבורד האיכותי של וולוו יכול לשלב עד 5-6 שכבות עם גלאספיברים מיוחדים ותוספות מאוד יקרות. האף המנוסה של המהנדס הכימי יכול להבחין את איכות התוספות לפלסטיקים אפילו לפי הריח של השיכבה החיצונית וכמובן מישוש נותן אינדיקציה לגבי האיכות ועובי של השכבות הפנימיות. יכולתי לתת הרצאה שלמה בנושא, אך ספק אם הדבר יהיה מעניין לכולם. אגיד רק שרכות איננה אינדיקציה לטיב החומרים כלל וכלל. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בסלון של 2 הרכבים משולבים מספר רב של חומרים למינהם. הדשבורד של סיויק כולל שני סוגים של פלסטיקים. אחד מהם למשל מסביב לפתחי המזגן די זול עם ציפוי לא כל כך איכותי. הוא אמור להתחיל להתקלף בשמש או במגע עם נוזלים כאלה ואחרים, למשל של מפיצי ריח. גם ספר הרכב אומר כי אסור להכניס מפיצי ריח נוזליים לסיויק. בתחתית הדלתות ישנו חומר עוד יותר זול וגם שביר בקלות. חלק אחר, למשל זה שמעל מד מהירות עשוי מחומר איכותי יותר, כזה שעמיד בחום. הבדים, כולל אלה שמעל הדלתות, לטעמי די איכותיים, ראיתי כאלה ברכבים יקרים. בסלון של מאזדה יש רק 2 סוגים של פלסטיקים ושניהם זולים (שבירים, מתקלפים, בלתי-עמידים לחום וכו'). בקיצור שני הרכבים, גם מאזדה וגם סיויק מפסידים מבחינה זו לרכבים כמו סקודה או ג'טה. אך יחד עם זאת קשה לצפות מרכבים יחסית זולים איכות החומרים כמו בוולוו. -
בשנה הבעל"ט אמורה להיות הטבה של מספר מאות ש"ח למחזיקי רכבים היברידיים בליסינג תיפעולי. נאמר רק כי יתכן ופריוס לא יכנס לקבוצה 4. אך לערכתי סיויק יכנס בגדול ב-4 אם לא ב-3.
-
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני כעיקרון מסכים איתך. רק יש לזכור כי שיקוליו של המוכר הפרטי לאו דווקא זהות לאלו של היבואן. כאשר הראשון ברוב המקרים יכול לדחות את המכירה או בכלל לוותר עליה במידה ומצב השוק לא נראה לו, לא כך המצב עצל היבואן. לכן מחירי המשומשות לאו דווקא צמודות למחירי החדשות, אך כמובן קיים ביניהם קשר כלשהו. לדעתי פעם ההפרש בין המחירים הנ"ל יכול להתרחב, פעם להצטמצם. אני סבור שבתקופות המבצעים כמו כיום ההפרש מצטמצם וקניית רכב חדש ניהת אטרקטיבית יותר מבעבר. יחד עם זאת ביצעתי את הרכישה תוך ידיעה ברורה כי רוב הסוכויים שבסוף דצמבר אוכל להסיג מחיר טוב יותר. יתכן אף כי בשנה הבעל"ט המחירים יהיו אף נמוכים יותר, אבל גם יתכן שלא. בסך הכל הרכב לא נועד למטרת הרווח אלה להנאה. מאחר ואינני מתכוון למכור את הרכב, מחיר המחירון חשוב לי רק לצורך מקרי הביטוח (גניבה, אובדן כללי). במידה ולא קורה לי דבר - לא הכפת לי שהיבואן ימכור בחצי מחיר, עליי זה כבר לא משפיע ישירות. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לפחות עצלי ההנחה בקניית רכב חדש משחקת תפקיד חשוב אך לא מכריע. לראייה - בעט שקניתי את רכבי הייתה הנחה קצת יותר משמעותית על ניסן נוט (20,000 ש"ח) והרכב נמכר במחיר של סופר-מיני. אך בכול זאת העדפתי לשלם 35,000 ש"ח יותר על רכב אחר מפני שאהבתי אותו הרבה יותר. ההנחה על רכב חדש מקזזת את נפילת הערך ברגע שהוא יוצא מהסוכנות. אגב, לדעתי יתכן וחברת מאיר עושה over-pricing על הונדות. כך למשל בחו"ל הסיויק הבסיסית בא פחות או יותר באותו המחיר כמו מזדה 3, קורולה או אימפרזה הבסיסיים. אך משום מה כל אלה עצלינו הוכנסו לקבוצת רישוי 2, ואילו המחירון של סיויק מתייצב כמעט בתוך קבוצה 4. יתכן וישנם משקי איבזור כאלה ואחרים שאינני יודע עליהם, אך בכול אופן ההנחות הנוכחיות במאיר נראות לי מוצדקות ואף הכרחיות. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
קשה לי לדעת אם ההצלחה של מאזדה בשוק שלנו מוסברת על ידי איכותה ותמורתה המיוחדת למחיר או על ידי כוחו המיוחד של אדון תשובה. אני בכול אופן אהבתי את המאזדה יותר מאימפרזה B3 אך פחות מסיוויק. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ההבדל מתקזז מפני שתפסיד כמה אלפי ש"ח במכירה בגלל היד הנוספת וכמו כן בגלל ההטבות שכרגע נותנים היבואנים. כך למשל באולמות המאיר זוכים חברי המועדון הוט בהנחה של 4000 ש"ח על הסיוויק הבסיסי. למעשה כל לקוח מתעקש יכול לזכות בהטבה זו. ההטבה על הסיוויק המאובזר יכולה להגיע למספר 5-ספרתי. לטעמי האישי סיוויק עדיף על מאזדה גם בגלל החיסכון בדלק, גם בגלל כיול המטלים וגם בגלל העיצוב. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לגמרי מסכים איתך ואין בינינו ויכוח - הרי הדגשתי כי מדובר ברכבים דווקא מיד פרטית. אילו ישנה ההזדמנות למצוא רכב יד 2 עם 0 קם ממוסד רציני כמו יבואן או חברת ליסינג גדולה כפי שתיארתה - ודאי מדובר בעיסקה לא רעה. אך לדעתי עיסקות מסוג זה ברכבים מדוברים (מאזדה, סיוויק ) הרי נחלתם של המקורבים והמיוחסים למינהם. סביר להניח שאדם רגיל מהישוב ילך לג'ונגל של האתר יד 2 או חלילה למגרשים למינהם - ושם יש לו ההזדמנות להתקל ברכבי לימון ובעיות כאלה ואחרות. -
הונדה סיוויק\מאזדה 3 למישהו שמתקשה לכתוב עם סימני פיסוק
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של orikarmi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי רכישת רכב יד 2 חדש דווקא מפרטי יכול להיות דבר מסוכן. יתכן ומדובר ברכב לימון שהתיל לעשות בעיות מרגעים הראשונים, יתכן ומדובר בזיופים מתוחכמים כאלה ואחרים וכו' וכו'. מאחר ומחירם של הרכבים כאלה איננו רחוק מהמחירונים בסוכנויות ובהלקח בחשבון את העובדה שכיום נהוג לתת שם הטבות וצ'ופרים רבים - הייתי מציע לך לשקול שוב את הדברים - האים שווה לך לקחת את הסיכונים הנ"ל בגלל כמה אלפי ש"ח בודדים. -
מיני קופר בתקציב 80K - אולי אחרי איזה תאונת שילדה לא קלה
-
מיצובישי לאנסר (צורה חדשה) 08' vs הונדה סיויק 08'
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ilan 206 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי הסיוויק המאובזר שבא עם ההטבות הכספיות יוצא בסופו של דבר במחיר דומה למיצובישי המאובזרת והוא מהווה בסך הכל אופציה עדיפה יותר. לטובת מיצובישי ניתן לרשום בגז' יותר גדול ואחזקה קצת יותר זולה. לטובת סיוויק עדיפות טכנולוגית, עיצוב, נוחות, חיסכון בדלק וכנראה שמירת ערך טובה יותר. הביקורות על סיוויק בחו"ל מתלהבות ואילו על מיצובישי פושרות. לדעתי 4 או 5 כוכבים זה לא השיקול החשוב ביותר בבחירת הרכב. -
בהיבריד הגיר רציף והמנוע בקלות קופץ ל-4000 סל"ד עם כל לחיצה על דבשת הגז. אבל בשיוט מבוקר את 100 קמ"ש הרכב עושה בשאנטי ב-2000 סל"ד. לעיטים בעליות חדות לאריאל בקרת השיוט לא עומדת בעומס, קורה איבוד של 3-5 קמ"ש ומנוע קופץ ל-3000 סל"ד, אבל בתום העלייה הכול חוזר חלילה.
-
סיויק הייבריד החדשה שרכשתי אמש - התרשמות ראשונה.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לא לקחתי פריוס מכמה סיבות: 1) ההבדל במחיר באותה רמת איבזור יוצא כי-28,000 ש"ח. 2) רוב הנסיעות שלי בכבישים בינעירוניים. הונדה מתאימה יותר לנסיעות הנ"ל. גם נוחה יותר וגם יש האומרים כי היא חיסכונית יותר בהפעלת בקרת שיוט. אגב היום הפעלתי בקרת שיוט בירידה מאריאל לתל אביב - הפעם יצא מספר מתורף לכיוון האחר - 2.8 ליטר ל-100 ק"מ. לבטח כל המספרים האלה עדיין בע"מ. 3) מאחר לימוד חומר הנדסי אני די חושש לתחזוקת פריוס בארץ לאחר סיום האחריות על מחשב הרכב (3 שנים) 4) המראה החיצוני של פריוס פחות מושך מהונדה. ישנה ראיות מוגבלת ו"שטח מת" די גדול, זה מאוד מפריעה לי. אבל אכן כן - המנוע החשמלי של פריוס הרבה יותר חזק ועצמאי. אגב, בהונדה החדשה עדיין לא יצא לי לשמוע את צליל טעינת הסוללות. או שהצליל שקט מדי או שהן עדיין לא התרוקנו. -
למה שלא לחשוב על סיויק בגירסה ES שיכול לשלב את היתרונות של מאזדה 6 וסיויק LS וחוץ מזה עוד תרם מכח וממכר נותנים עליו הטבה בסך 9000 ש"ח?
-
סיויק הייבריד החדשה שרכשתי אמש - התרשמות ראשונה.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה רבה על הברכות! לא שפריוס "יותר היברידית" מסיויק, אלה יש הבדל "בהיברידיות" שלהם. כך בפריוס המנועים עובדים בנפרד ואילו בסיויק ביחד. שיטת IMA שפיתחה הונדה משמעותית יותר זולה ליצור, לכן היצרנים האחרים מאמצים אותה ולא את השיטה של טויוטה. אגב, היצרנים האחרים משלבים מנועי בנזין/דיזל יחסית גדולים עם מנועי חשמל זהירים, כך שלמעשה מדובר בגימיק ואולי אף בלוף לצורכי המס בלבד. בחו"ל הסיויק ההיברידית עולה כמו האקורד החדשה בגירסה פשוטה, לדעתי רכישה לא כדאית בלשון המטה. אך המצב בארץ כאשר מחיר ההיבריד למעשה משתווה למחיר הסיוויק הבסיסי והזול ביותר, ותוספת מחיר יחסית קטנה מביאה חלק נכבד של פוזה ויוקרה בהשוואה לרכבים סטנדרטיים מקבוצה 2 השיקולים יכולים להתהפך. -
ידוע לי כי למשל ברוסיה מייחסים משקל די כבד לארץ הייצור. למשל אומרים כי דגם מסוים תוצרת יפן טוב משמעותית מאותו דגם תוצרת אנגליה או תורקיה. היו שם אף מקרים של עליית ערך כאשר הפסיקו להביא רכבים מארץ מסויימת והמשיכו להביא מארץ אחרת או בכלל מתוצרת מקומית. בארץ לאומת זאת ככול שידוע לי לא נוהגים לייחס משקל לארץ הייצור. כול שוק ושיגעוניו. שמעתי אף כי הונדות תוצרת תורקיה מאובזרות קצת יותר, אך אינני בטוח בדיוקו של המידע זה.
-
הנה עבר לו השבוע הראשון עם הרכב החדש. הפעם זה שונה מכל מה שחוויתי עד עכשיו. ההפתעות מתחילות בסוויץ'. הוא שקט לגמרי. גם התהנגות המנוע נראה מוזר. פעם הוא נדלק פעם נכבה. לעיטים נשמע הצליל של טעינת הסוללה. אחרי נסיעה הרכב מסוגל להתקדם למרחקים קצרים במהירות של 5 קמ"ש ללא מנוע בנזין פעיל אך איננו מסוגל להתניע עם חשמל בלבד הביצועים גם כן הפתיעו לטובה. מסתבר שעם רכב זה ניתן להתפרע גם בעלייה לאריאל במהירות של 120 קמ"ש. המיצובושי הקודם שלי לא היה מסוגל לעבור את 90 קמ"ש בחלק מין עליות הנ"ל. אך צריכת הדלק אחרי התעללות שכזו גם כן הייתה בהתאם - 1:10. החברים אומרים לא להתאייש - 100 קמ הראשונים אינם מספיקים על מנת להסיק לגבי תצרוכת הדלק בהמשך.
-
מחפש רכב מפנק בתקציב של 150K, עם המון דרישות
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של qwer7770 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אכן - ישנם הדעות כי שווה לחכות לשנת 2009, במיוחד כתבי מדור הרכב של גלובס משכנעים לעשות כן. מתוך נסיוני היחסית הקצר במדינה זו בכל זאת למדתי דבר מה ובפרט כי אם העתון גלובס מנסה לשכנע במשהו - שווה לעשות בדיוק את ההפך. ולעניניו... מה שאמור לרדת בינואר 2009 אלה הם שווי קבוצות הרישוי. האים הדבר מחייב את כל היבואנים לעדכן את כל המחירים בהתאם? התשובה היא לא. הם יכולים למשל לעדכן את מחירי גירסאות הליסינג הערומות ולהתפרע בגירסאות המאובזרות שמיועדות לשוק הפרטי. קח גם בחשבון את האי-ודאות שיוצר ה"חוק הירוק" אשר בלשון המטא לא אמור להטיב עם קבוצת הרכבים בה אתה מתעניין. אינני מתיימר להתנבא איך כל הסיפור ישפיע אם בכלל בשנה הבעל"ט. אני יודע רק את הפתגם האידישי "נותנים - תיקח, לוקחים - תצרח". אז למה שלא להתחשב בהנחות כו נדיבות שמסתובבות כרגע בשוק? -
מחפש רכב מפנק בתקציב של 150K, עם המון דרישות
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של qwer7770 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני הייתי בדיוק באותו ראש כמוך - לא שווה לקנות רכב מהניילונים בגלל ספיגה מיידית של מכה כספית לא קלה. אך לאחר סיבוב בסוכנויות נחספתי להנחות 5-ספרתיות כאלה שיכולים לכסות על הנ"ל. בסופו של דבר המחיר שהציעו לי בסוכנות הונדה היה נמוך ב5000-7000 ש"ח מהמחירון של המשומשות שנת 2008. לקחתי גם בחשבון שרכבים חדשים מיד 2 יכולים להיות בעלי טעם חומצי ("לימון") או לאחר תאונות כאלה או אחרות או בכלל מזויפים ולשקט נפשי ישנו גם מחיר בלתי-מבוטל. בהונדה שמעתי את הסוכנים מדברים אפילו על הנחות של 25000 ש"ח וזה בהחלט מכניס אי-אלו רכבים לא רעים כלל וכלל למסגרת תקציבך. לדעתי שווה לבדוק את האקורד החדשה ולעשות סקר שוק בין הסוכנויות כמה הם מוכנים להוריד תמורת תשלום במזומן. -
מבחינת הכוח והמחיר ניתן להעמיד את סיויק 1.8 ליטר מול סוברו 2 ליטר. באופן אישי אעדיף את סיויק. לזכותו ניתן לרשום קידמה טכנולוגית. הרכב עשרות מונים חיסכוני בהשוואה לסוברו. עיצוב עתידני גם במחוץ וגם מבפנים. למרות שסוברו B3 יפה מבחוץ, בפנים נמצאים פלסטיקים זולים ממאה שעברה ממש ליגה ג' בהשוואה לפנים של סיויק, תיבה מיושנת, מנוע זולל. לזכות סוברו עומדות 5 דלתות ולכן ניתן לרשום שימושיות יותר טובה. כיפול הכוסאות האחוריים יוצר מרחב אחסנה מכובד. בסוברו יהיה ניתן להעביר מטלטלין כמו ארגזי ספרים או רהיטים קטנים ואילו ובעל סיויק יצטרך להזמין שירות הובלות לצורך כך. בסיס הגלגלים של סוברו קצת יותר קצר לכן היא עדיפה בחניות הצפופות.
