-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
על רגל אחת... תופעת ג'אול טומסון קשורה למעבר פתאומי של גז ממצב לחץ אחד לאחר (דחיסה או התפשטות) כאשר האנטלפיה (סוג של אנרגיה) לא מספיקה להשתנות. אזי הגז חייב לשנות את הטמפרטורה. במערכת צירים לחץ-טמפרטורה מקוצרים (המעשי חלקי הקריטי) קיימת עקומת ג'אול טומסון פחות או יותר משותפת לכל הגזים וצורתה מזכירה תל. התל מתחיל בלחץ 0 וטמרטורה מקוצרת של כי-0.9, הפיסגה בסביבות הלחץ המקוצר 12 וטמפרטורה מקוצרת 3 והקצה השני - לחץ 0 וטמפרטורה 6. כאשר הגז נמצא בתוך העקומה (התל) הוא יתקרר בהתפשטות ויתחמם בדחיסה. כאשר מחוץ לעקומה - להפך. כמובן לכל גז וגז ישנם טמפרטורות ולחצים קריטיים שונים. כל למשל למימן טפרטורה קריטית בסך הכל מספר קלוינים בודדים. לכן מימן נמצא הרחק מחוץ לעקומת ג'אול טומסון. כאשר מימן בורח מבלון - זה דבר איום ונורה כי הוא גם מתחמם וזה פיצוץ בטוח. בלוני מימן במעבדה שלי - כמו שאומרים - על גופתי המתה. לאומת זאת הגזים כמו מתן או אוויר בעלי טמפרטורה קריטית של 150-190 K בתנאי החדר (כי-300K) נמצאים עמוק בתוך עקומת ג'אול-טומסון ובריחתם מהבלון כרוכה בקירור, לעיטים די חזק. לא פעם ניתן לגלות קרח מתחת לבלונים כאלה. לכן בלוני גז בישול מהווים סכנה בטיחותית פחות חמורה והמקרים של פיצוצים רציניים הם די נדירים (הפיצוצים מתרחשים עקב פריקת לחץ פתאומית ולאו דווקא עקב השריפה). אבל אמרנו כי עקומת ג'אול-טומסון מוגבלת בלחצים. לכן אם ניקח לחץ מספיק גבוה - כל גז ימצא מחוץ לעקומה ויתחמם בפריקה. כאשר אוויר דחוס מתקרר והרכב מתכסה בקרח - זו בעיה של ממש עבור בעל הרכב ופתרון הנדסי לא פשוט כאשר שואפים לחוסוך כל גרם. כאשר ישנו איזו חימום - זו בעיה הנדסית פתירה בקלות. ולגבי החשש של אי-גביית מיסים, תעסוקה לבעלי מקצוע וכו כו - ההסטוריה ידע מספיק מהפכות טכנולוגיות ששינו את עולם מקצה לקצה ולא בכך תמונה הבעייה.
-
דעתי אין זה כל כך חשוב האים הרכב הוא בעל 4 או 5 כוכבים. הרבה תלוי באופן ההיתנגשות ובין היתר כמספר כוכבים ובמשקל של הרכב השני. הבנתי כי הנושא של הכוכבים ברכבים קטנים חשוב עוד פחות ומדובר בגימיק תדמיתי יותר מאשר בדבר מעשי. כמובן ש-5 כוכבים עדיף על 4, אבל לדעתי לא זה אמור להיות הגורם המכריע בבחירת דגם כזה או אחר.
-
אם נחזור לפריוס... אומנם היצור עצמו איננו רווחי, אך עצם הנוכחות של הרכב באולמות התצוגה מייצרת תדמית מתקדמת לייצרן ועוזרת לו למכור את הקורולות ושאר הירקות. ובכן, אני מאמין כי עצם הדיבורים על מהפכות כאלה ואחרות חשובות לכל יצרן ויצרן. כן אני הכי מתקדם מבחינה טכנולוגית, כן אייצר רכבים נטענים, כן אייצר רכבים חשמליים וכו וכו'. מוקדם או מאוחד גם בא השלב של ייצור מצומצם בעלויות גבוהות ותוך הפסדים - גם כן לצורך התדמית. מזה עשור אני שומע על הרכב החשמלי של מיצובושי. איפה החשמלי ואיפה ה-B3. אגב, עליית מחירי הנפט וצניחה של המכירות דווקא כן פוגעים בכל הפרוייקטים האלה, כי נשאר פחות ופחות מקום למלחמות תדמית ולוקסוסים כאלה ואחרים. לערכתי הדברים המעשיים בעשור הקרוב - מנועי דיזל חיסכוניים, ההיברידים מסוג IMA ושאר הדברים הידועים. המהפכות - אולי בעשור הבא.
-
אני דווקא מכיר את הנושא קצת מבפנים כי התעסקתי רבות עם תופעת ג'אול-טומסון. הרכבים שמתוכננים ליצור יצוידו במיכל בעל לחץ 350 אטמוספרות. קירור וביצועים עלובים. גם הנושא של בטיחות עדיין מאוד בעייתי. לערכתי מדובר בגימיק תיקשורתי וכישלון שיווקי ידוע מראש. אגב בתור אחד שמתפרנס מקרן הנפט האמריקאית אומר: עזבו את האגדות האורבניות לגבי אינטרסים כאלה ואחרים של תאגידי נפט ואת השקרים של מיסטר מור. המחלקות מחקר ופיתוח של כל היצרנים הגדולים עוקבים בדריכות רבה אחרי ההתפתחויות וטכנולוגיות חדשות (אגב אוויר דחוס זה לא רעיון חדש כלל וכלל). ואם הם לא מאמצים משהו - יש סיבות שיווקיות די טובות לכך. מבחינה הנדסית כיום אין שום בעייה לעשות דברים מדהימים. ניתן לשלוח תיירים לחלל בעלות של מאות אלפי דולרים. ניתן למכור מאות יחידות של רכב חשמלי טסלה בעל ביצועים חלומיים בעלות של מאה אלף דולר/אירו (אגב תוך הפסד), ויש אינספור רכבי תצוגה נפלאים כאלה ואחרים. הבעייה הרצינית מתחילה כאשר רוצים ליישם טכנולוגיה חדשה בייצור המוני וגם לגרוף רווחים. כך למשל פריוס אף פעם לא הצליח להפוך לרווחי, למרות הכמות הדי מכובדת שיוצרה. כאשר טויוטה גרפה רווחים עצומים היא יכלה להרשות לעצמה את לסבסד את פריוס. כאשר המחירות נופלות - הפרוייקט בסכנה. בקיצור - ישנו מרחק בלתי מבוטל בין מעבדת הפיתוח לאולם התצוגה. לכן אני כל כך סקפטי לגבי הפיתוחים החדשים. אגב, בסופו של דבר כנראה דברים כן יושמו וכן יהיהו מהפכות, אך לא כל כך מהר כפי שנהוג לחשוב.
-
הונדה ג'אז 2009 - מתי ואיזה דגמים בארץ?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של mikem בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדברי אנשי מחירות הונדה הרכב יופיע באולמות במחצית הראשונה של השנה הבעל"ט. לגבי המחירים קשה עדיין להעריך במדויק, כי הרי הרכב לא נמכר עדיין באירופה. אך למשל בסינגפור נמכרים הגא'ז הישנה וההחדשה גם יחד. המחירים שם כדלקמן: ג'אז הישנה 1.4 ליטר אוטומט (1.4 i-DSI CVT) - 140790 ש"ח. גאז' החדשה האוטומטית 1.3 ליטר (5AT i-VTEC)- 152648 ש"ח גאז' החדשה האוטומטית 1.5 ליטר (5AT i-VTEC)- 166525 ש"ח. סתם לצורך השוואה... סיויק הייבריד מודל 2008 - 190495 ש"ח. המקור - הונדה סינגפור: http://www.honda.com.sg/cars/price_sheet.asp אני מעריך (בהלקח בחשבון את ההזלות הצפויות) כי האוטומט 1.3 ליטר יכנס בסביבות 115000-12000 ש"ח, ואילו מנוע 1.5 - 123000-128000 ש"ח. יש לקחת בחשבון שהפעם רכבים יצוידו בתיבה רובוטית שקשה עדיין להעריך את טיבה. יתכן מאוד כי הרכב יפול בשוק הישראלי ויחזור הסיפור של טיוטה קורולה כאשר הדגם הקודם יותר מוצלח ומוערך מהדגם הנוכחי. -
רכב יוקרה של כל יצרן הוא יקר לתחזוקה. כך טיפולים וחלפים של הונדה לג'נד לא יעלו כמו הטיפולים וחלפים של סיויק. כנ"ל גם רובר 75. לא פלא שיהיה יותר יקר לתחזוקה מאחיו הקטן 25. תחזית ההוצאות ל-3 שנים לרובר 75 שעשיתי הייתה בערך כמו עלות ההייבריד שרכשתי בסופו של דבר. חברתי חושבת על רכישת רובר. היה לה בעבר 200 ו-25. אולי הפעם 45.
-
לדעתי מחירי העופרת זו לא הבעיה כי הרי ניתן למחזר את המצברים. הראייה היא מחירי ליטיום שלא עלו חדות בגלל הדרישה לסוללות עבור מחשבים ניידים. אגב, הפתרון לסוללות ליטיום גדולות אשר אינן בטיחותיות ויכולות להתפוצץ עדיין לא נמצא. פעם טויוטה הבטיחה כי עוד ב-2007 יצא הפריוס הנטען מרשת, אחר כך דחו את זה ל-2009. הנה בעל"ט שנת 2009 ואת הפריוס הנטען עדיין עין. ולהפך - נפוצות השמועות כי כנראה פרוייקט הפריוס לא הצליח להפוך לרווחי ויתכן כי טויטה תאמץ בסופו של דבר את הרעיון ההברידי של הונדה הזול משמעותית ליצור - תלוי במאזני החברה שכרגע אינם טובים. אני מעריך כי יש סיכוי לכך שרכבים היברידיים אומנם לא יעלמו מין העולם, אך ישארו רכבי נישא והמנועים החשמליים יהיו לעזר צנוע בלבד. ככול שמנסים למצוא אלטרנטיבה למנועים של בעירה פנימית - בכל כיוון נתקלים במכשולים בלתי-עבירים. כך למשל הרעיון של אוויר דחוס שדיברתי עליו מקודם. עשור התעסקו עם לחצים בסביבות 300-500 אטמוספרות. נתקלו בבעיה בלתי-פתירה של קירור עקב תופעת ג'אול-טומסון וביצועים עלובים. את שתי הבעיות הנ"ל ניתן לפתור על ידי העלת הלחץ עד ל-1000 אטמוספרות שנמצע מעל עקומת ג'אול-טומסון. אזי נתקלים בבעיה בלתי-פתירה של בטיחות. פיצוץ המיכל בלחץ 1000 בר זה לא דבר שמה בכך. לכן כרגע אין למעשה התקדמות של ממש, יש בשפע זריעת חול בעיניים כמו הבדיחה של שי אגסי, כמו ההבטחות של הפריוס הנטען מהרשת וכמו הוולט של GM, שכנראה נדון לגורלו של הפריוס הנטען.
-
אטומט. בעיר עושה 1:6 בדרך מתל אביב לאריאל ובחזרה - 1:10. אגב ביום שלישי כנראה נצטרך לנסוע ברכב זה מאריאל לבית שאן דרך בקעת הירדן כי את הונדה שלי עדיין לא קיבלתי. יש שם עליות מאוד חדות בדרך חזרה - אדווח איך הגטס יסחוב.
-
לחברתי יש יונדאי גטס צמוד. שנת 2006 22000 קמ. הרכב עולה יפה לאריאל, תצרוכת 1ליטר\10 קמ . רכב לא נוח ונסיעה למרחקים מעייפת. יש לציין שהיא נהגת מאוד זהירה ורגוע. היא חולמת שיתנו לה מאזדה 2 ואם לאו - שישלמו אחזקת רכב ואז תוכל לקנות רובר.
-
מתלבט-האם להזמין מהסוכנות או להמתין ל 2009
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של haim7873 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
עשה כך: טלפן לכל הסוכנויות, כולל אלה שבפרפריה ותגיד דבר הבא: "בסוכנות X נותנים הטבות מאוד מפתות, שכמובן אין זה מקום לפרט בטלפון, אך יגיעו אליי השמועות כי בעיר שלכם נותנים יותר". ותלוי לפי תגובת הסוכן. ברוב המקרים כן יתחיל לשכנע אותך לבוא ולהבטיח כי כן יתן לך תנאים יותר טובים. כך במהרה תוכל ללמוד על מבצעים שהם לא מפרסמים על ימין ושמאל ועל הבשר שהם מוכנים להוריד. וכמובן עשה הסיבובים בין הסוכנויות "ההוא נתן לי כך - כמה תתן אתה?" (אבל בשום אופן לא בטלפון, אך ורק בפגישה אישית!). אגב בטלפון בצורה כזות ניתן לסגור מחירי ביטוח. אבל זה סיפור אחר. ולגבי הרכב - צרכנות נבונה - תשיג מבצעי אוגוסט ודצמבר גם יחד. -
מישהו מכיר את המגרש "אוטו קיט" בנשר?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של igal_shur בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בדיוק אותו סיפור עצלי באוטו שי ראשון לציון. שומר נפשו ירחק! -
מתלבט-האם להזמין מהסוכנות או להמתין ל 2009
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של haim7873 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הוא קנה את אוקטביה 1.6 בנזין אם אני לא טעה. רציתי רק להגיד כי לדעתי כיום כושר מיקוח חשוב יותר ממועד רכישה כזה או אחר. -
מתלבט-האם להזמין מהסוכנות או להמתין ל 2009
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של haim7873 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אם אני לא טועה, המס ירד ב-3% בלבד ולא ב-8%. ועוד אם אני לא טועה לא רושמים יותר את שנת הדגם אלה תעריך יצור, כך שינואר לא אמור להשפיעה כמו פעם. דעתי היא כזאת... למשל אמרתה כי בסקודה נותנים 3000 ש"ח הנחה. אז אדם שאני משכיר ממנו את הדירה רכש לפני שבועיים את סקודה החדשה בצבע אפור בהנחה של 10,000 ש"ח. או למשל אני הוצאתי מהונדה הנחה בסך הכל של 17,000 ש"ח על ההייבריד. הוא ללא ספק היה מוציא מהם איזה 25,000 לפחות. מי שיודע להתמקח ולבצע צרכנות נבונה - אין לו שום סיבה להמתין לינואר. מי שלא יודע בכלל, או יודע בצורה חלקית כמוני, וכמה שקלים האלה נורה חשובים לו - יתכן וירוויח דבר מה לקראת ינואר, אך יתכן גם שלא. -
הרעיון של התנע על ידי אוויר דחוס הוא פשוט, איננו חדש אך עלול להשאר שולי. זאת מפני שמכוניות כאלה הן מאוד אבל מאוד לא בטיחותיות. ההגבלות שלהן לא ניתנות לפתרון הנדסי כיום. על מנת להתניע מכונית כזאת ישנו הצורך לדחוס אוויר ללחצים מאוד גבוהים (בסביבות 1000 אטמוספרות) ולדאוג שמכונית תהיה קלה ככל שאפשר. ז"א הכנסה של מערכות בטיחות תפגע ביעילותה של המכונית. באו נדמיין מקרה של תאונה עם כלי שמכיל גז בלחץ כל כך גבוה. הדי הפיצוץ הרי ישמעו מעבר לקילומטרים רבים ולאיש בתוך המכונית לא ישאר שום סיכוי לשרוד. בעיות נוספות - הקשר של המכונית לתחנות יצור אוויר דחוס בלחץ מאוד גבוה. הגבלות מעמסה. בקיצור רעיון יפה עבור התוכניות ירוקות של National Geographics אך לא מעבר לכך. אגב, בעיות דומות ואף יותר חמורות קיימות במכוניות מונעות מימן. לכן כיום כבר הבינו שרעיון של "תידלוק" במימן לא יאושר על ידי הרשויות וכרגע עובדים על הרעיונות של יצור המימן in situ בתוך מתקני המכונית. בתור אחד שבמעורב בעניינים יוצא לי לשמוע על רעיונות אזוטריים כגון יצור מימן על ידי חיידקים בתוך מתקני המכונית. אלה דברים מעניינים שמפרנסים לא מעט חוקרים ומקדמים יפה את המדע. אבל מפה עד ליצור המוני קיים עדיין מרחק של שנות אור. אני מעריך כי בעולם הנאור הישוע תבוא מיישום תחבורה ציבורית יעילה, דבר שכבר קורה ביפן. גם סין הולכת לכיוון זה. לאחרונה התקבלו בסין החלטות חשובות ביותר בקני מידה עולמי לשנות את תוכניות לפיתוח התשתיות לטובת התחבורה הציבורית. כל הדברים האלה לא נוגעים לשריד של האימפריה האוטומנית כגון מדינת ישראל. אינני מאמין כי כאן יקרה מאום בעשורים הקרובים. פעם מחירי הדלק יעלו ונשלם יותר, פעם ירדו ונשלם פחות.
-
גם אני לא צופה שום סכנה לרכבים בעלי מנוע בנזין. מה שכן - השוק כנראה יתחיל להעדיף רכבים יותר חיסכוניים ותתכן ירידת ערך מוגברת לרכבים בזבזניים בעלי מנועים גדולים. למרות שאני בעצמי רכשתי רכב היברידי (יותר בגלל הפוזה והאיבזור חינם, ולא בגלל ציפיות לחיסכון יוצא דופן) - אינני צופה להצלחה רבתית לרכבים ההיברידיים בשוק הישראלי. בסך הכול כרגע נעים בכבישי ישראל כמה אלפים בודדים של ההיברידים. הסיבה העיקרית - כישלון שיווקי של טויוטה. יתכן ובשנה הבאה המצב ישתפר, יתכן וינתנו הטבות נוספות, יתכן והמכירות אף יוכפלו. אבל אלפי יחידות המסכנות האלה לא ישנו הרבה בשוק הגדול. כך שקנה רכב בנזין, רצוי חיסכוני, ועל תדאג לירידת ערך גדולה מדי.
-
מתלבט בין מאזדה 2 לפג'ו 206 חוות דעתכם חשובה
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של יעקב_111 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי מאזדה 2 - רכב נשי. במיוחד בצבעים העליזים. -
כנראה הכוונה לאגרת גודש שתוטל על כניסה למרכז תל אביב בשנה הבאה. אינני מאמין כי איילון יהיה בפנים. יש גבול לכל תעלול.
-
קשה לדעת האים שינוי קבוצות הרישוי הצפוי מהווה סיבה יחידה למבצעים הנוכחיים. אילו כך היה הדבר - היו מורידים קצת פחות מההוזלה הצפויה. אך המצב שונה לחלוטין. כך למשל לגבי המבצע ההיברידי אמר מישהו חכם כי חברת מאיר מתכננת בשנה הבאה לייבא 3 דגמים היברידיים וכרגע מנסה להכין את הקרקע לכך (למשל הגדלת מעגל השירותים) על ידי החדרת הסיויק הנוכחית לשוק. אבל זה לא מסביר למה על סיויק אחר שאיננו הברידי נותנים 25000 ש"ח הנחה. או למשל בסוברו הציעו לי הוזלה כוללת של כי-14000 ש"ח. האים כך יוזל B3 בינואר? לאומת זאת ישנן הסוכנויות בהן המילה "הנחה" נשמעת כמו איזו קללה גסה ומעליבה ואיש שם איננו חושש מינואר. לכן רב הנסתר על הגלוי. כאשר ביצעתי את הרכישה בדקתי כמה עולה בחו"ל הדגם FD3628E אשר משווק בישראל. הסתבר שהינו משווק רק עוד בפולין ונורווגיה (במדינות אחרות הקומפלקטציות הינן אחרות ולכן קשה לעשות השוואות ישירות). אז כך... בפולין המחיר יוצא בדיוק כמו המחירון בארץ - 147000 ש"ח, אגב יותר יקר מ-במוו סדרה 1 118I האוטומט שם, ובנורווגיה -בכלל קרוב ל-190000 ש"ח. אם נותנים לי כאן מחיר של 131000 ש"ח, למרות המסים הגבוהים - זה כבר מתחיל להיראות די קרוב לתחתית. יתכן שלקראת ינואר יהיה ניתן לגרד עוד כמה שקלים, אבל לא נדמה לי כי זה שווה המתנה. אבל חוץ מהיבריד שלא מתאים לכל אחד בלשון המטה, ישנם שם עוד מבצעים ממש מעניינים. אגב שמעתי על מישהו שהסיג הנחה באותו סדר גודל עבור מיצובישי דור חדש. בקיצור, לדעתי כבר היום צרכנות נבונה יכולה די להישתלם.
-
אינני מעריך כי בעוד שנתיים תהיה מהפכה בשוק הרכב ומפולת ערך לרכבים הנוכחיים. אומנם יתכן כי אי-אלו רכבים חשמליים יעלו ארצה, אך אלו יהיהו צעצועים נורה יקרים ולא פרקטיים בעליל. אילו באקדמיה הייתה האפשרות לקבל ליסינג - בטח ובטח שהייתי לוקח אפילו את יונדאי גטס ובורח מאריאל העירה, אפילו תוך הפסד כספי ניכר. את איכות החיים קשה לכמת ואם כבר - אזי הסכומים לא יהיו זניחים כלל וכלל. אבל לצערי באקדמיה לא מחלקים רכבי ליסינג, לכן לא נותרת לי בריירה אלה לקנות פרייבט.
-
שאלה מסוג זה רלוונטית עבור רכבים חדשים, וגם לאחר הגדרת הצרכים והדרישות. ולגבי הרכבים הנדונים - הכל מתחיל ומסתיים במצבם המכני.
-
אינני כל כך בטוח. חברי רכש את אקורד הישנה לפני זמן מה באיזה מבצע מפתה שלא פורסם ברבים, עוד תרם כניסת הדגם החדש. לפי דבריו אחרי חודשיים-שלושה מכרו את שארית המלאי של האקורדים הישנים (וזה דווקא כן פורסם ברבים) במחיר גבוה בכמה אלפי שקלים ממה שהוא קיבל, אנשים נערו לסוכנויות ומלאי נגמר תוך ימים בודדים. לפי דעתי עצם ההוזלות העונתיות מהוות פרסומת לא רעה והיבואנים יודעים לנצל אותם היטב ולהרביץ מחירות. אגב, בדיוק אותם התופעות ניתן לצפות בשיווקם של מוצרים אחרים (בגדים וכו'). לא תמיד העיסקות הכדאיות ביותר ניתן לבצע בתקופת boxingday. אשמח לשמוע דעה מלומדת של איש מחירות מנוסה בנדון.
-
אתמול הייתי בסוכנות הונדה. באתי לשלם עבור ההיבריד שרכשתי. בין לבין הסתובבתי באולם. הסתבר כי רכבים אחרים שהם לאו דווקא הרבה יותר יקרים זוכים להנחות כפולות ומכופלות מזו שזכיתי. ממש ממש שווה בדיקה. הוזולות ינואר בטלות בשישים לאומת המבצעים כאלה.
-
תודה רבה! זה דבר ענק! אגב, חיפשתי בחוזה שחתמתי עליו כל הזכור על 8% או 5% שלא חייבים לדווח עליהם ולא מצאתי. כנראה בגלל הנוהל החדש!
-
למה לשאול שאלות שהתשובה להם ברורה מראש - בטח שלא עבר, בטח שהכל תקין וצח כשלג. אם הם דוחפים ללקוחות רכבים עם קילופי צבע כו חמורים (ראה אשכול מסוף שבוע) ואומרים בחוצפה שאין כדוגמתה כי זה כלום ופוליש יוריד את זה, האים ניתן לצפות לאמירת אמת בקשר לדבר שלקוח לא ראה כלל ? ואם נניח אסרב לחתום על טופס כזה או אחר - האים זה לא אומר שבעצם ביטלתי את העיסקה? ומי בכלל קובע איזה נזק הוא פחות מ-5% או 8% ואיזה יותר? הרי הכל פרוץ ועבודה בעיניים של הלקוח אשר אמור להתפלל לבורא עולם שעצלו הכל יעבור בשלום.
-
ירידת ערך הרי זו לא סתם קפריזה אלה יש לה בסיס סטטיסטי מסוים. נניח מישהו קנה רכב ישן במחיר נמוך. אבל אזי יש סיכוי טוב כי יצטרך לשלם עבור התיקונים של הקילקולים והתקלות. ברוב המקרים ההוצאה הכללית (כולל ירידת ערך) לא תשתנה בהרבה. וחץ מזה רכב ישן יותר לא מענג כמו ישן פחות.
