-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
שמעתי כי ווקס ופוליש בזמן די מצילים את הצבע, למרות שאינני בטוח לגבי התווך של 15 שנים. ובכל זאת מי שממש מלקק את רכבו דואג גם שיהיה מכוסה מפני השמש מרבית הזמן. ומי שלא דאג לווקס-פוליש, מי שנהג לזרוק את רכבו בשמש לפרקי זמן ארוכים, במיוחד כאשר מדובר ברכב יחסית חדש – אז למה שידאג גם לטיפולים בזמן ודברים כהנה וכהנה? וכמובן שאין זה כלל מחייב אלה התרשמות חיצונית בלבד ותמיד יהיו יוצאי דופן.
-
לקנות רכב חדש שברולט מליבו או הונדה אקורוד
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של burner99 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
פריוס וסיביק עובדים בצורה שונה ויש להם מבנה שונה, אבל אני ממש לא רוצה להכנס לנושאים בהם הבנה שלי מוגבלת. טיפול 90,000 - בשפה העממית "טיימינג" מתואר כך: טבעת אטימה לפקק שמן ,שמן סינטטי מלא ,מסנן שמן מנוע ,נוזל בלמים ,מסנן אויר ,פלגים סיוויק חשמלי ,LIO סה"כ מחיר לא כולל מע"מ 2400.84 ז"א משהו בסביבות 2800 ש"ח. על הסגי הטכנולוגיה יש לשלם. אך כולי תקווה שדברים אלה מתקזזים בעלות הביטוחים. חוץ מזה, לפי ערכתי אגיע ל-90,000 בעוד כי-4 שנים. -
לקנות רכב חדש שברולט מליבו או הונדה אקורוד
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של burner99 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
כן כבר תיקנתי את עצמי. הסתכלתי ברישום הלא נכון. אגב... בהיבריד שקניתי הטיימינג יקר למחריד. ברור כי מדובר בטיימינג מיוחד של 2 המנועים. אבל מה שמכניס אותי לחרדה זה לא מחיר הטיפול אלה איכותו. מה שמנחם - זה שפריוס עוד יותר מורכב ועדיין לא שמענו על תלונות. נחיה ונראה... -
לקנות רכב חדש שברולט מליבו או הונדה אקורוד
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של burner99 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אינני מכיר אתר שמפרט את מחיר הטיפולים של מאזדה. אך נאמר לי כי טיפולים מסויימים יקרים יותר במאזדה ואילו אחרים - בהונדה. זאת למרות הדעה כי הונדה היא היפנית היקרה ביותר לתחוזקה. -
לא תמיד כדאי לזלזל באינטליגנציה של אנשים שלא מבינים ברכבים דבר וחצי דבר. בכל זאת בשוק הפרטי ברוב המקרים קיימים הכלים לברר עם מי יש לנו עסק ולהגיע להחלטות בהתאם. ואילו במערכת המשומנת של חברות הליסינג האדם התמים נתקל במקצוענים אמתיים והמאזן הסופי כנראה לא יהיה לטובתו. אין זה אומר שרוכש רכב מהליסינג עלול בהכרח ליפול. כך למשל רכבי הקודם היה בכלל מהשכרה, ולמראות כל הרמאויות, זו הייתה העסקה הכדאית בחיי. גם בחיפושיי הנוכחיים בקרתי באולמות הליסינג. וכמובן אין זה אומר שרוכש מיד פרטית עלול בהכרח לצאת בסופו של דבר עם החיוך על פנים. יש דברים לכאן ולכאן. לסיכום הייתי אומר כך... מי שאיננו יכול להשקיע בחיפושים וצריך את הרכב היום – יתכן ואולמות הליסינג זה הפתרון. מי שיכול להמתין ולחפש – עדיף שיעשה זאת בשוק הפרטי.
-
אמליץ בחום על הונדה ג'אז. רכב מאוד פרקטי, אמין, זול לתחוזקה ובעיר חיסכוני בצורה מתורפת. יוצא לי לשמוע רק תשבוחות עליו. לא הלכתי על גיאז רק בגלל מימדי (182 סמ גובה) - די צפוף לי בפנים. אבל זו הבעיה שתהיה לי בכל רכב קטן.
-
הצבע עצמו זה לא בעיה חמורה אלה העדות על אופן התחזוקה של הרכב... אם זה המצב בחוץ, מה כבר אפשר לצפות מבפנים?
-
לקנות רכב חדש שברולט מליבו או הונדה אקורוד
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של burner99 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מחירון הטיפולים של הונדות ו-וולוות: http://www.aman.co.il/mehiron/searchtipul.aspx -
זו אחת הטעויות הגדולות של הציבור אשר חושב כי חברת ליסינג גדולה = אבא+אמא ואסביר מדוע: * חברת הליסינג מחזיקה את הרכב למספר שנים בודדות ומבחינה העיסקית שווה לה יותר לחסוך על הרכבים עצמם ולהשקיע קצת בשיווק האגרסיבי - ולצערי פרייערים לא חסר. * הטיפולים נעשים בצורה חאפרית, לא תמיד לפי הוראות היצרן, עם חלפים, שמנים וכו' הכי זולים שיש. לא פעם איגוד המוסכים התקומם נגד כך. כמובן שהדברים לא תמיד יוצאים בפומבי, אבל שווה לדבר עם איזה מוסכניק ותיק ומנוסה. הוא כבר יסביר בצורה פופלרית מה הן ההשלכות של הנ"ל. את השיחות שקיימתי עם המוסכניקים ניתן לסכם כך: 1) כמובן שכל רכב הוא עולם ומלואו, ידוע למי נתונה הנבואה. אבל בכל זאת יש סיכויים כאלה ואחרים לכאן ולכאן. ובכן, רכבים אסיאתיים שבד"כ סבילים יותר להזנחה בהרבה מקרים לא יראו מיד את ההשלכות של שהותם בליסינג. בהרבה מקרים התוצאות המרות צצות כמה שנים לאחר מכן. פתאום הלכה התיבה בטרם עת, פתאום יש קצר והלכה האלקטרוניקה, בלאי המוני של חלקים קטנים, ובכל פעם זה מעצבן וממרר את החיים. מאוד נפוצים המקרים של פיצוצי הראדיאטור כי לא שמו מים מתאימים והוא מבפנים חלוד ועוד אינספור סיפורים כאלה וכאלה. 2) רכבים אירופיים ואמריקניים פחות סבילים להזנחה ובהרבה מקרים הופכים לקטסטרופה מוטורית ובור ללא תחתית מיד לאחר הרכישה. וכמובן ברוב המקרים כאלה מדובר גם על חתונה קתולית עם האוטו. אסור בהחלט האיסור לחשוב שהמזל ישחק לידכם בחברת הליסינג. כל חברה וכל סניף מסובבים על ידי חברים ומקורבים וכאלה ואחרים, ואני אישית מכיר כמה כאלה. אם במקרה מגיע לאותו סניף איזה רכב במצב טוב, הוא כבר ימצא את בעליו המתאים וכמובן שזה לא יהיה איש אקראי מהרחוב. אסור בהחלט האיסור להתפתות למראה החיצוני והניילונים. כל חברות ליסינג גדולות מחזיקות מפעלים של ממש לישור הקוו, ואני מתגורר בקרבת מקום ליש אחד המפעלים כאלה. בוקר בוקר ניתן לראות מובילות עמוסות ברכבים קרועים עם פגיעות ומכות, יש כאלה שנראים שנלקחו ישר ממקום התאונה לאותו המפעל. וערב ערב יוצאות המובילות לסניפים עמוסות ברכבים נוצצים ומבריקים עם ניילונים על הכיסאות. על הקומבינות שיש לחברות הליסינג עם מכוני הבדיקה כבר מיותר לדבר. במילה אחת - למי שלא מבין ברכבים תהיה יכולת בקרה די מצומצמת על השכורה שהוא רוכש. שמעתי גם דעות שכאילו את הרכבים ב"מצב טוב" הסניפים משאירים לעצמם וב"מצב גרוע" מוכרים לסוחרים. בלי לפרט יותר מדי, שמעתי כי לא תמיד כך הדבר והיחסים בין מנהלי הסניפים וסוחרים מקורבים יכולים להיות הרבה יותר מורכבים. לסיכום... למרות השלטים היפים, ולמרות הפרסומות, ולמרות המוניטין, - מדובר בעולם אפור על גבול הפלילי בחסות מדינת ישראל שאין לה עניין באזרחיה הפשוטים ובלתי-מיוחסים.
-
תלוי איזה רכב, איזה צבע ומה איכות העבודה. רכב זול, צבע נפוץ, מוסך מדרכה - מחיר אחד, רכב יוקרה, צבע נדיר, מוסך יקר - מחיר אחר. אבל הכול סביב מספר מאות שקלים עד לאלף ומשהו.
-
פוקוס, מגאן, C4, גולף TSI, פריוס או גולף?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Flyingphone בתוך ייעוץ ברכישת רכב
שמעתי כי רבים ממליצים על יונדאי I30 וקיא. -
מאוד קשה לי להסכים עם דבריך. לפריוס ישנה שמירת ערך פשוט מקוממת. לא מזמן היו ביד 2 מספר יחידות עם קילומטרז'ים מאוד גבוהים במחירים של 130 K+. הייתה גם יחידה משנת 2005!!! במחיר של 115 K. כרגע הן כולן נמכרו. לגבי סיביק פשוט אין מידע מבוסס. ישנם איזה 3-2 יחידות משנת 2007 במחירים 125-130 K. אני רכשתי את רכבי החדש במחיר שאיננו רחוק מהנ"ל, שמעתי כי בשנה שעברה המבצעים היו עוד יותר נדיבים, כך או כך, נדמה לי כי אותם הרוכשים שמוכרים ב-125 K עשו לפני שנה עיסקה לא רעה בכלל. כמובן שהערכה המבוססת של ירידת הערך של הרכבים ההיברידיים יהיה ניתן לעשות כאשר תצטבר מסה משמעותית בשוק. יהיו גורמים שישפיעו לכן ולכן. למשל נניח ויסתבר שמוסכים אינם יודעים לטפל ברכבים האלה כנדרש, יסתובבו שמועות על תקלות יקרות או על קרינה ועוד דברים כהנה וכהנה - מה שאופייני להרבה מוצרים חדשים - המצב של שמירת הערך יהיה בכי רע. מאידך נניח המצב שבו בשנה הבאה תינתן ההנחה באגרת הכניסה לתל אביב ועוד הטבות ירוקות כאלה ואחרות - אז מיד יבוא הביקוש, גם יבואנים פתאום יעלו את המחירים וגם למשומשות הערך יהיה בשמים. כרגע פשוט לא ניתן לדעת. ודווקא לגבי מאזדה 6 הדברים ידועים. הפופולריות של הרכב פוגעת בשוק כי הרי הוא מוצף מעל ומעבר. כתוצאה שמירת הערך של מאזדה 6 פחות טובה מלמשל סוברו B4.
-
אני רכשתי את סיביק היבריד בשבוע שעבר. כמובן שמדובר ברכב פחות יפה ויקרתי ממאזדה 6 אך יותר מתקדם מבחינה טכנולוגית. כך שלא מדובר ברכב שמבייש את בעליו כלל וכלל. החודש ניתן לקבל הנחה של 10-11% מהמחירון וזה די מפתה. ביטוח יוצא בזיל הזול, כמובן בתנאי של עבר תביעתי נקי. נזקרו לחלל האוויר מספרים כמו 2500, אני כרגע הגעתי ל-3000, אבל זאת כנראה לא הרצפה (יש לי עוד שבועים -שלוש עד להספקה). אני מניח כי במקרה של מאזדה 6 מדובר במספרים כפולים ומכופלים. כמובן גם צריכת הדלק - דבר שאיננו זניח. לחובת סיויק יש לציין ניתונים דינמיים לא משופרים במיוחד בהשוואה למאזדה. לסיכום - מאזדה 6 תהיה יקרה גם לרכישה וגם להחזקה ויש לשקול האים במקרה הפרטי שלך הביצועים והיוקרה שווים זאת
-
לקנות רכב חדש שברולט מליבו או הונדה אקורוד
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של burner99 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אינני מבין דבר וחצי דבר בהחזקת הכביש של מאליבו, אבל מבחינת ירידת הערך בשניים-שלוש הראשונות מאליבו כנראה יהיה דבר מר ונמהר בהשוואה להונדה. ודווקא לתקופה ארוכה ההבדלים של ירידת ערך בין הונדה ומאליבו יהיו זניחים יותר ויותר. -
עידכון קבוצות רישוי עדיין איננו ודאי לגמרי. הורדה במיסים תהיה מינורית. הרבה תלוי בשערי המטבע, ודי קשה להיתנבא לתקופה של 4 חודשים קדימה. אני באופן אישי מעריך כי אכן יהיה העידכון אבל לא בשיעורים של 8000 ש"ח בקבוצה 2. במקרה הטוב אולי מחצית מכך. בכל אופן החלטתי שלא משתלם להמתין עוד תקופה לא קצרה להוזלה שאננה דבר חתום וגמור כלל וכלל, וביצעתי את הרכישה כרגע. לדעתי ישנו גורם אחר שמפיעיה פי כמה וכמה על שוק המשומשות מקבוצה 2 והיא היצע של חברות הליסינג. לדעתי מי שמתכוון למכור מאזדה 3 - עדיף שיזדרז ויעשה זאת כרגע.
-
רכבים בגילי בר-מצווה עלולים לבקר לא מעט במוסכים והגרמנים שבינהים עלולים להיות יותר כואבים לכיס.
-
סיוע ברכישת רכב (משפחתי, חסכוני ואוטומטי עד 35K ש"ח) [כ"ע]
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של yakir5757 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בתקציב של 35 K קשה לדעת מי יהיה חיסכוני ומי לא כי הרי המון תלוי במצב המכני. קח גם בחשבון כי קילקולים ותקלות ברכב ותיק עלולים להיות פי כמה וכמה יותר יקרים מאי-חסכון בדלק כזה או אחר. בעבר לי היה הרכב שנכנס בדיוק לתקציב שלך - מיצובושי לנסר תאילנד, שנת 2001. אכן הרכב לא היה מופת לחיסכון בדלק. אבל תוך 3 שנים של שימוש ו 50 K קמ שעשיתי, היו רק 3 תקלות וכולן מינוריות (אלטרנטור, צפירה, חלון חשמלי) - וזה לאחר שרכב בהיותו בהשכרה התהפך, הקילומטרז' האמתי היה כנראה בסביבות 300000 והוחלף לו מנוע. סביר להניח כי פרטי במצב טוב - זו אחת האופציות החיסכניות שיש בשוק. -
לקנות רכב חדש שברולט מליבו או הונדה אקורוד
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של burner99 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ריפודי בז' יש גם בהונדה, נראה יפה מאוד ויקרתי במיוחד עם הצבע השחור. הבעיה היא איך יראה אותו בז' אחרי שנה-שנתיים, כאשר בנוסף לטיפולים תצתרך גם ניקוים לריפודים. -
שיקולי עלות בבבקשה (מאזדה 3 מול יונדאי אלנטרה)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של רפי ה בתוך ייעוץ ברכישת רכב
שתי הבדיקות פחות או יותר בסדר אילו היו מבוצעות לרכבים פרטיים. אך לעיטים קורה כי לחברות הליסינג יש קומבינות כאלה ואחרות במכוני הבדיקה ואני חוויתי זאת על בשרי. כך למשל בדיקה שנעשתה לרכב שקניתי (אומנם בהנחה של 40% מהמחירון) הייתה צחה וטהורה. גם כן רעשים סטנדרטיים ופגיעות בעלות משמעות שולית. והאמת המרה הייתה כדלקמן: 1) הרכב עבר תאונה קשה (התהפך) 2) לרכב הוחלף מנוע 3) הקילומטרז' זויף אני למזלי כמעט ולא נפגעתי כספית מכל הנ"ל כי בעלים הקודם (חברת ההשכרה) משום מה לא דרש ירידת ערך מחברת הביטוח והרכב אבד כללית עצלי תרם תחילת קילקולים רציניים. אבל אינני מוכן להתגרות שוב פעם במזל. -
שיקולי עלות בבבקשה (מאזדה 3 מול יונדאי אלנטרה)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של רפי ה בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לא אמרתה כלום לגבי מצבם המכני. נדמה לי אתה עושה השוואה כאילו מדובר ברכבים חדשים ולא כך הדבר! במילים פשוטות, מי מהם שהי פחות דפוק מכולם - הוא גם זה שהכי משתלם. "2. מזדה 3 2006 , 90000 ק"מ, מליסינג (כנ"ל), מחיר 76000 ש"ח." - פשוט איום ונורה! האים לא שווה כבר להוסיף קצת ולקנות משהו יותר מכובד? -
אני שמעתי ממוסכניק די מכובד כי לפוקוס וסוברו B3 ישנה אותה הבעיה. יש להם אותו הגיר גם בגירסאות 2 ליטר ו1.6 (1.5) ליטר. ומה שמתאים ל-2 ליטר לא מתאים למנוע קטן יותר, לכן הביצועים על הפנים. ואים כבר הולכים על הרכבים האלה - יש להעדיף את הגירסאות של 2 ליטר ללא הסוס. אבל אינני מומחה לנושא ויתכן כי יתקנו אותי.
-
דווקא מדובר בחקירות יחסית פשוטות ולא יקרות. במקרה של רכב פרטי החוקר עושה כמה טלפונים לחברות הביטוח וגובע על כך סכום סימלי. שמעתי גם על כך כי ניתן לבדוק דברים במוסכים מסויימים. אבל אם הולכים לתבוע את המוכר על זיופים - עדיף חוות דעת של חוקר פרטי אשר יכול גם להעיד בבית המשפט. אבל למה להכנס למיטה חולה זו בכלל?
-
אוי... נו באמת.... הרי תפסו כבר חברות די יודעות בזיופים. גם הרכב הקודם שלי מהשכרה הסתבר לאחר אובדן כללי כי מזויף. למזלי לא הפסדתי בגלל זה כמעט כלום, אבל ההרגשה הייתה איומה ונורה. אני מעריך כי התופעה של זיופים הרבה יותר רחבה ממה שנהוג לחשוב. וככול שחברה יותר גדולה ומכובדת - כך קל לה יותר לעשות דברים כאלה ואחרים במוסכיה. אני שמעתי אישית ממקורות נהמנים על דברים כאלה ששתיקה יפה להם. פשוט להתרחק וזהו.
-
אם כבר זייפו את המד, הרי יזייפו גם את ספר הטיפולים, כי אין כמותם בזיופים ורמאויות, ומדינת ישראל נותנת להם אור ירוק להמשיך בשיטה. בגלל החשש מליפול קורבן של הדברים הנ"ל, בסוף הלכתי על רכב חדש מניילונים. לא ששם אני חסין מצרות, אבל בכל אופן לא באותם המימדים. אגב, את הקילומטרז' האמתי ניתן לברר בעזרת חוקר פרטי.
-
אני מניח כי את זה יעזור לך: http://www.motocar.co.il/article/7212.aspx
