-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
הייתי מאוד שמח לשמוע נימוק להעדפה של S80. אני עד היום ראיתי 3 וולוות S60 ובאף מקרה המוכר לא היה מסוגל להציג את כל הטיפולים בספר. כמובן שברחתי מהרכבים.
-
עוד קרל מארקס אמר כי ה"קיום קובע את ההכרה", שיננתי זאת בעל פה בבית הספר, וקשה לי להתעלם מי כך עד עצם היום הזה. ואכן בשביל להיות חובב התרבות המוטורית ושהתוכן של בטעון ה"אוטו" יהיה רלוונתי - לא חייבים לאו דווקא להגר לקנדה, אלה מספיק להרווח כאן כך, שמחיר הרכב החדש אכן יהיה שווה למשכורת של כמה חודשים, אומנם מבחינתי האופציה הראשונה הרבה יותר קלה לביצוע אך מאחר והתענוג יום יום לצפות בגיבעות התנ"כיות בשבילי יותר חשוב מהנ"ל, אעדיף לוותר עליו ואסבול את כל הקשיים המוטוריים של מדינה זו.
-
אתה משווה מדינה שבה מחיר הרכב שווה למשכורת של כמה חודשים למדינה בה מחיר הרכב הוא המשכורת של כמה שנים. לכן גם השאלות במהלך הרכישה הן שונות. אך לדעתי שאלות האלה הן משניות. השאלה העיקרית או ההבדל העיקרי בין המדינות - עד כמה האזרחים מסוגלים להתארגן ולהזכיר למערכת הון-שלטון מיהו למעשה הרבעון והרי כאן לכך לא יהיה סיכוי. אז מי שרוצה תרבות מוטורית - העולם הוא גדול והגירה לקנדה הרי דבר יחסית קל. ולגבי הירחון כמו אוטו... אינני איש עסקים ואינני מקבל מזומנים במעטפות. לי זה לא חשוב ולא אקטואלי מהי הגרסה האחרונה של BMW וביצועים של הדגם ההוא אחרי מטיחת פנים.
-
משהו לגבי התחזיות... בתור אחד שמתפרנס מקרן לחקר הנפט של האגודה האמריקאית לכימיה... דעתי היא כי מחיר החבית לא יעלה מעל 170 דולר ולא ירד מתחת ל-90 בעתיד הנראה לעין. כך שאינני צופה בתרחישים אפוקליפטיים. יתרה מכך, אינני חושב כי המחיר יגיע ל-150 תרם הבחירות בארה"ב. אחרת כמובן לא הייתי חושב על וולוו . אני מכיר מקרוב את החוקרים שעובדים על פיתוח הרכבים החשמליים. נכון להיום הפיתוח נמצא במבוא סתום. יתכן מאוד כי הבעיה היא בלתי פתירה בעשורים הקרובים. אך יתכן מאוד שבשנים הקרובות יוכלו להתגבר על בעיות הבטיחות של סוללות ליטיום ובכל זאת יוכלו לשפר את הרכבים ההיברידיים. אני מאמין כי בקרוב גם יהיה ניתן להתנע ברכבים חשמליים בתוך העיר ומסביב לה. אך בתור אחד שגר באריאל ולא בת"א, אינני מודד את החליפה החשמלית על עצמי. למרות שמקורות העתיקים כגון הסטרבונוס (מאה ה-2 לספירה) הוזכר כי ים המלח היה מלא נפט, לדעתי כיום אין סיכוי למציאת נפט בנגב.
-
הייתי קונה את התאורית הקונספרציה של השפעת בעלי העניין על עיתונות הרכב. אכן הכף המחירות של הרכבים היפניים בארץ הרבה יותר גדול, הרווחים יותר גדולים, וכך כנראה גדלה ההשפעה של בעלי העיניין. אך מצד שני קשה להסכים שהחזקת רכב יפני ממוצע תהיה יותר יקרה או פחות כדאית מרכב אמריקאי או אירופי ממוצע מאותה הקבוצה, אלה כנראה ההפך הוא הנכון.
-
לדעתי לפריוס ולקורולה ישנה בערך אותה ירידת הערך באופן יחסי. כך למשל בשני המקרים בדגם 2005 המחיר יורד פחות או יותר בשליש. מה יקרה להמשך ירידת ערך קשה לנחש. יתכן ופריוס תירד יותר לקראת החלפת המצבר, יתכן ולא. לפחות בחו"ל זה לא קורה וניתן לראות ירידת ערך רציפה ללא קפיצות. ומה שכן עלול להפיל את המחיר של הפריוסים המשומשים זוי הוזלה של הרכבים החדשים, ולאורך כל הדרך ניסיתי להסביר שהתרחיש הוא בהחלט אפשרי.
-
עדיפה ליבואן מפני שלפריוס כנראה יהיו פחות חלפים מהפירוק, במיוחד בכול מה שנוגע לקטע החשמלי, פחות אופציות של טיפולים במוסכים הבלתי-מורשים ובכלל נדמה לי כי במקרה של פריוס הקשר יבואן-לקוח ישמר יותר זמן. יתכן וכל הנ"ל גם נמנע בין הסיבות מדוע חברות הליסינג אינן מתלהבות מפריוס. עדיפה ללקוח הפרטי בגלל חיסכון בדלק, אשר הולך ונהיה מרכיב מאוד חשוב. לנוחות הנהיגה אינני מתייחס, כי הרי על טעם וריח אין להיתווקח.
-
קודם כל ברצוני להבהיר כי אינני מומחה לכלכלה וכל דבריי בנדון הם דברי חולין. אך יחד עם זאת תמיד ניתן למצוא כלכלנים בכירים עם דעות מנוגדות, כי הרי לא מדובר במדע מדויק כלל וכלל. קודם כל לדעתי אין שום פסול בתאוריות הקלאסיות של הכלכלה. אומנם בשנים האחרונות שמענו טענות כאלה ואחרות לגבי הכלכלה החדשה, אך מנסיון מסתבר שזו בסך הכול מנותקת מין המציאות ובד"כ טובה רק להעשרת מאכערים בבורסה אשר פועלים לטווח הקצר. לעיניינינו. זה שהיבואן עשה את הערכות אשר עשה, החליט החלטות אשר החליט לגבי דגם הדגל, וכרגע הוא תקוע עם מלאי של קורולות ותור של חודשים לפריוסים מעיד אך ורק טיב כישוריו העסקיים ומוטב לו לתקן את עצמו, ויפה שעה אחת קודם. ובתור אחד שמסכל מין הצד, הייתי שואל - מה בסך הכל עדיף ליבואן: רכישה פרטית או רכישה ע"י חברת ליסינג. מי יזמין ממנו יותר חלפים מקוריים, מי יעשה יותר טיפולים במוסחו המורשה, מי יחזק לו את מותג ודברים כהנה וכהנה. וכרגע אנחנו נמצאים במהלך הרפורמה, החזקת הרכב הצמוד כבר לא כדאית כמו פעם ואולי יגיע הזמן שהיבואנים יתחילו לפתח ולהשקיע בשוק הפרטי. ומבחינת השוק הפרטי בטח ובטח שפריוס עדיפה על קורולה. אלו הן מחשובתיי, והאים היבואן חושב את אותו הדבר נהיה ונראה.
-
שוב, זאת שאלה של ביצה ותרנגולת. הדילר מרביץ מחיר, אין ביקוש, אין כמויות. המחיר יורד, הכמויות עולות. ובוא נחזור להתחלה. אמרתי שכאשר יווצר הביקוש - יתכן וכדאי יהיה להוריד את המחיר ולהישתלת על נתח השוק. להזכירך... הרווח של היבואן איננו מסתיים אך ורק במחירת הרכב עצמו. הוא נמשך גם במחירת חלפים, טיפולים במוסכים מורשים ודברים כהנה וכהנה. והכי חשוב - כאשר קונים עצלו - לא קונים עצל המתחרה. יתכן מאוד שבמחינה שיווקית אף כדאי להרחיק לכת (דבר שמאוד נדיר בעולם העסקים הישראלי), להסתכל לטווח ערוך ואף למכור את הרכב עצמו בהפסד (למרות שלא נראה לי כי לדילר ישראלי זה יעלה יותר מצרכן היפני או האמריקאי). כך לדעתי יעשה איש עסקים גדול: ישתלט על השוק ובסוף יגרוף את הקופה. ואיש עסקים קטן יגרוף קופונת מהרבצת מחיר עבור יחידות בודדות וישאר מאחור. אגב.. את עצם העובדה שברנד טויטה מוביל בעולם אך מדשדש בישראל מעיד על גודלו של האיש עסקים ההוא... ועוד משהו... עם המבצע של שנתיים דלק חינם UMI היה למעשה מכניס בעקיפין את ההונדה היברידית לקבוצת רישוי 2. בקיצור, נהיה ונראה מה יהיה.
-
לדעתי אין בינינו ויכוח, כי הרי לנהוג במשהו ששונה מהעדר נכנס לתוך תג מחיר של "יוקרה". ללא רכיב היוקרה כנראה הכי משתלם משהו כמו מיצובישי לנסר החדשה שהיתה לי. רכשתי אותה ב-32K ש"ח בשנת 2005 וקיבלתי פיצוי מצד ג' על אובדן כללי של 29 K בשנת 2008 ולא שהיו הוצאות יוצאות דופן על הדלק והטיפולים. אך הייתי מתבייש שאנשים ראוים אותי נוהג ברכב שכזה לכל אורך הדרך וכמו כן מסתבר גם שסיכנתי את חיי בו.
-
קודם כל אני מאוד שמח על הצלחתך בעיסקות רכב ועל תחושותך הנכונות. לי, לצערי, אין את התחושות הנ"ל, ולכן אני מנסה לנתח דברים בצורה רציונלית ככול שניתן ולתמחר אותם. כן למשל ניתן לתת הערכת מחיר לשקט הנפשי (האמינות), ליוקרה, לבטיחות, לירידת הערך הצפויה. ישנו אפילו ערך כספי למחיר הרכב ביחס למחירון במקרה של אובדן כללי. קל יותר לתמחר את צריכת הדלק והטיפולים. אני באופן אישי נוטה לכוון וולוו S60, שנות 2002-2001, אך עדיין לא סגור על זה לגמרי כי ישנם יותר מדי נעלמים במשוואה. האופציה ההיברידית גם כן קורצת לי, אך לא במחיר של 147 K. אומנם אם יום אחד תחזור המבצע של שנתיים דלק חינם של הונדה - אני מתייצב בסוכנות עם הצ'ק באותו היום. לכן אני גם לא ממהר כ"כ כרגע.
-
מה שאתה אומר ניתן להרחיב: איש מאיתנו איננו יודע מה יקרה לו(לה) מחר, מתי חלילה ימות וכו'. האים עובדות אלה צריכות לישלול את עצם הניסיון של תיכנון העתיד ולהתנהל בצורה דטרמיניסטית כפי שמטיפה דת האיסלם (הכל בידי האל)? לדעתי לא ולא. לכן אני מאמין שבהחלט יש מקום להערכות שאנו מנסים לעשות וככול שנלמד יותר עובדות, כך יגדל סיכויינו לתיכנון הנכון.
-
בוא לא נכשיב לשמועות אלה נבחן את העובדות. המיסוי על הרכב היפני באיחוד האירופי עומד על כי-10% וישנו מע"מ של 20%, שזה ביחד פחות ממס של 45% בישראל. אך יש לזכור כי עלות השיווק באירופה (החזקת סלונים, תשלומים לעובדים וכו') הרבה יותר גבוה מזה שבישראל להלן מחירים של פריוס לצרכן בכמה מדינות: Toyota Europe site: http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars/prius/index= .aspx Ireland: http://www.toyota.ie/main/models/prius/full_index.htm France: http://www.toyota.fr/cars/new_cars/prius/index.aspx (starts at 25500 Euros) Germany: http://www.toyota.de/cars/new_cars/prius/index.aspx (starts at 24877,16 Euros) Portugal: http://www.toyota.pt/cars/new_cars/prius/index.aspx (starts at 27738,19 Euros) Spain: http://www.toyota.es/cars/new_cars/Prius/index.asp Italy: http://www.toyota.it/toyota/gamma/prius/welcome/index.html (starts at 23050 Euros) Greece: http://www.toyota.gr/cars/new_cars/prius/index.asp Netherlands: http://www.toyota.nl/cars/new_cars/prius/index.aspx Belgium: http://fr.toyota.be/cars/new_cars/prius/pricelist.aspx (26000 Euros) Sweden: http://www.toyota.se/cars/new_cars/prius/index.aspx Austria: http://www.toyota.at/cars/new_cars/prius/index.aspx (starts at 21600, with what appears to be tax/VAT that's 26697,60) and then there's: Norway: http://www.toyota.no/cars/new_cars/Prius/index.asp (271100 Kr) UK: http://www.toyota.co.uk/ (starts at =A317,777) US: http://www.toyota.com/prius/ (starts at US$22175) Canada: http://www.toyota.ca/ (starts at Can$31280) Australia: http://www.toyota.com.au/prius (starts at AU$37400) South Africa: http://www.toyota.co.za/models/viewrange.aspx?id=3Dprius (R 269 000 ) New Zealand: http://www.toyota.co.nz/NewVehicles/Model/Prius/ (starting at $43,650 RRP) Japan: http://toyota.jp/prius/index.html (starts at 2160000 Yen, with tax 2268000 Yen) אזי ניתן לראות כי למשל המחיר בממלכה המיותדת הינו 118 K ש"ח, באיטליה 121 K, בצרפת 134 K. לא שמדובר בהבדלים של שמיים וארץ עם 147K בארץ, אך בכל זאת לדעתי בהחלט ניתן לעשות מאמץ להכניס את הרכב לקבוצת רישוי 2 במידה ויווצר הביקוש וההזדמנות לכבוש את השוק.
-
המחיר לצרכן בארה"ב לפריוס הוא 21-22K$ ולא שזה בא ללא המסים ושהיבואן שם מפסיד. אז בוא נעשה חישוב כמה זה אמור לעלות בישראל כאשר המס הוא 30% מע"מ משהו כמו 15%. יוצא בסביבות 100K ש"ח. איננו כלכלן ולא יודע מהו הראש של היבואן. אך אני מעריך שכנראה כאשר אין ביקוש רב לרכב והוא מיועד לפריקים הירוקים בלבד, אז שווה לו לשחוט במחיר. אבל אם יתעורר הנושא של החיסכון והעדר ירצה רכבים היברידיים - יהיה לו שווה להוריד את המחיר על מנת להכניסו לקבוצת רושוי 2 ולהרביץ מכירות. הנה לראיה, - לקורולה הרובוטית שבגלל המס עלולה להיות כאן לא פחות זולה מפריוס הוא הסכיל לעשות זאת יפה מאוד. וגם קח בחשבון שקורולה זו לא הייתה הצלחה מסחררת ואולי שווה לו לחליף את דגם הדגל. אינני יודע עד כמה תרחיש זה ריאלי. נהיה ונראה. ולגבי העלת המס - תקרה את נוסח החוק. זה מיועד לסוף שנה הבאה.
-
ראיתי ביד2 פריוסים מ-2005, וזה כנראה לא היה יבוא אישי. בחו"ל המחיר אכן נשמר יחסית טוב. אך אולי דווקא בגלל הנושא של הדלק כן יהיה הסיכוי כי היבואן פתאום יריד את המחיר. כי הרי הביקוש הגובר יגביר את התחרות והרי כרגע תג המחיר הוא מופרז לחלוטין.
-
אגב בחו"ל רוברים גם נמכרים בזיל הזול. לא יודע אם זה חשוב, אך למשל בארץ ישנו אותו מחיר למיצובישי לנסר 2004 ולוולוו S60 2001, אך בארה"ב וולוו תהיה לפחות פי-2 יקרה יותר. שמעתי גם כי השירות לוולווים בארץ הוא לא רע בכלל והעובדים אף עוברים השתלמויות בחו"ל. לכן עברתי מחיפושים לאחר רובר לחיפושי וולוו. אבל אולי גם כן בסופו של דבר כיציגו לי חשבוניות של איזה החלפת גיר ב-34K אברח גם מוולוו.
-
אפנה אותך לשירשורים בראש העמוד עם הסיפורים על רמאויות במחירת רכבי העדר. בתור פרייער חלוט וגמור בנושא הרכבים אני בא לראות את השכורה בתחושה כבדה ביותר והחששות מהלא-נודע, פרנויות איפה ואיך יעבדו עליי. אך פגשתי את בעלי הרוברים אשר ללא משוא פנים הסבירו לי מהי המשמעות הכספית של החזקת רכב זה, הציגו חשבוניות, ספרי טיפולים ומה לא. וגם העובדים במוסך היו נחמדים מגדר הרגיל. אז זאת הייתה כוונתי.
-
ליד המשרד שלי עומד מדי יום רובר 600 של אחד(ת) הסטודנטים(יות). רכב מדהים ביופיו. אך יצא לי לשמוע רק דברים רעים על אמינותו ועלות החזקתו. לדעתי אם רובר אז כבר R75, שהוא עוד יותר מפואר וכנראה אם מתוחזק כראוי לא עושה בעיות מעבר לרכבים אחרים בקבוצה זו. תקופה מסויימת חיפשתי לי רובר R75 ואף יצאתי לראות כמה רכבים. יש לציין שבעליהם בד"כ יותר נחמדים ממה ניתן לצפות מבני אדם במעמד שכזה. הגעתי למסכנה שהחזקת רובר גדולה עליי וירדתי מהרעיון.
-
מעוניין לקבל חו"ד עבור טויוטה קורולה 2003
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ba323f בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לנכה עם וולוו פחות סיכוי לעבוד עליי במכון הבדיקה מאשר איזה סלון רכב/מגרש עם קורולה מליסינג. האים לא? בכלל עם וולווים בד"כ נתקלים בבעלי רכב אמתיים עם המסמכים המסודרים מאשר בסוחרי רכב המתחזים והרמאים עם לקשען על האוזניים. -
מעוניין לקבל חו"ד עבור טויוטה קורולה 2003
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ba323f בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הרכב הקודם שלי היה מיצובישי לנסר החדשה. רכשתי אותו בהנחה מפליגה ביותר של כי-40% מהמחירון ביודעין כי הוא בא מהשכרה וקיבל מכות אך לא בשלדה. הרכב שימש אותי 3 שנים ללא שום בעיות מיוחדות עד שקיבל מכה רצינית מאחור והוכרז אובדן כללי. אזי כאשר בא התור לקבל את התשלום מצד ג' התבררה האמת העגומה על הרכב. איכשהו קרה שקיבלתי את המחירון מינוס סכום מסויים די סביר, אחרת היה בא לי לתבוע את מכון הבדיקה. לא רק שהייתה שם שילדה פגומה, אלה הרכב התהפך ומה לא. הסתבר ששלוש שנים סיכנתי את חיי ואת חיי הנסעים ברכב זה. לכן כיום אני לא מתקרב לרכבים כאלה ומחפש וולוו מנכה. לדעתי טוב עשה הדוד שלך שביטל את העיסקה. יתכן שהיה מקבל גם כן גרוטאה ואפילו ללא ההנחה של 40%. -
מעוניין לדעת דרגה רכב של מכונית היברידית
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Master-Splinter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
שוב, אינני מומחה לרכב, אך אני בספק שפריוס תשרוד איזה 500.000 כמו סקודה. בסך הכול האחריות על הקטע החמשמלי 160.000 קמ... כמה זה עבור נהג מונית: חצי שנה, שנה? ואז צפויים החלפות מצבר די כואבות לכיס. האים החיסכון בדלק יכסה את זה? שאלה טובה. וזה לא סתם ניחוש, היו מחקרים שהוכיחו כי חיי פריוס הם די קצרים יחסית למכוניות קונבנציונליות. ואם גם אחרי המיסוי זה עדיין 147 K, אז כמה זה ללא המיסוי בהשוואה לסקודה? לכן פריוס הייתה יכולה להיות יותר כדאית לאחד כמוני שעושה 15.000 בשנה ומשלם את המס. אבל במחיר של היום זה יהיה כדאי כאשר הדלק יגיע ל-9 שקל. ולנהג המונית זה לדעתי סתם גימיק יפה. אם יראה שתי מוניות: סקודה או פריוס אעדיף את השני רק בגלל הקטע. השאלה האים זה יכול להיות שיקול עבורך? -
מעוניין לדעת דרגה רכב של מכונית היברידית
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Master-Splinter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי כאשר הייתה המבצע של שנתיים דלק חינם בסיויק - זו הייתה עיסקה לא רעה. אם תהיה עוד פעם - אשקול אותה ברצינות -
מעוניין לדעת דרגה רכב של מכונית היברידית
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Master-Splinter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אינני מומחה לרכב, אני רק קורה דברים באינטרנט. לפי מה שאני מבין אכן, הרכב מפגין אמינות מופלגת. אחת הסיבות לכך שהמנוע החשמלי חוסך חלק מעבודה של המנוע הבעירה הפנימית ובכך מפחית את הבלאי שלו. אך יחד עם זאת ניתן ללמוד כי הרכב במידה רבה מאבד את יתרוניו בעליות חדות, כמו למשל בדרך לירושלים. -
מעוניין לדעת דרגה רכב של מכונית היברידית
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Master-Splinter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני מעריך כי מי שרוצה לרכוש פריוס וכמה עשרות אלפי ש"ח מאוד חשובים לו, כדאי שימתין זמן מה. יתכן והדגם החדש שעומד לצאת בשנה הבאה יפיל את המחירים של הדגם הנוכחי. חוץ מזה, בכול זאת, נמצאו לא מעט אנשים שהחליטו לקנות במחיר שישנו במקום לבכות, אז לדעתי בקרוב יהיה מבחר פריוסים עשיר ביד 2. -
מעוניין לדעת דרגה רכב של מכונית היברידית
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של Master-Splinter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
פיוס עולה לצרכן בארה"ב בסביבות 21.000$ (ליבואן במפעל ביפן הרבה הרבה פחות). המיסוי בארץ 30% + מע"מ. המחיר של 147.000 ש"ח הוא שוד לאור היום ומאוד חבל שכך. הרי אילו היבואן היה שם תג מחיר ריאלי ותחרותי - הייתה יכולה הפריוס להיות מלכת השוק.
