Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. באוצר ישנה הנוסחה לחישוב קבוצות שווי השימוש לפי סל המטבעות. נכון להיום אירו אכן ירד, הדולר עלה והיין עלה בצורה דראמטית. ויש עוד חודשיים. כך שבאמת קשה להתנבא. כך או כך מדובר באחוזים בודדים לכאן או לכאן. היום בידיעות ס"ש ראיתי פרסומת "מיצובישי ללא מע"מ. חמור מי שמחכה לינואר". ואכן במקרה הנדון הפרסומת צודקת!
  2. אם נשאל האים היבואנים הולכים להגדיל או להקטין את ההזמנות בשנה הבעל"ט? התשובה כנראה תהיה להקטין. הקטנת ההזמנות פירוש הדבר עלייה או ירידה במחירים? התשובה היא חד משמעית - עלייה חדה. יש לזכור כי השוק הישראלי איננו כו משמעותי עבור רוב היצרנים - לכן קשה לצפות לגמישות יתרה מצידם. יש גם לזכור שיבואנים יודעים יפה מאוד להיתאגד ולעשות קרטלים. במקרה הצורך יודעים גם ללחוץ ולהסיג הסגים בפרסדורי המשרדים הממשלתיים. הנחות של 10-15% בד"כ ניתנות לחברות הליסינג. אבל יש לזכור כי חברות אלו רוכשות רכבים בסיטונאות, בלי הצורך בלהחזיק אולמות תצוגה וסגל מחירות. לדעתי ההנחות של 10-15% לרוכשים הפרטיים - משמעות הדבר שחיקה רצינית ברווחים עד למעבר להפסדים. והעסק של היבוא שונה במהותו מהיצור. למפעלים שווה להחזיק פס יצור אפילו בהפסדים עד יעבור הזעם. אבל לא כך עצל היבואנים. הם יכולים בקלות יחסית לוותר על דברים כאלה ואחרים, כגון כמויות הסחורה - רק שלא להפסיד. אגב, נאמר שכיום מדובר במלאי של 3-4 חודשים. כל הנ"ל מביא אותי להערכה שכאשר יגמר המלאי - יגמרו גם המבצעים.
  3. http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1032545.html http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000392411&fid=3220
  4. לא מדויק. היבואן יהפוך לבעלים של המכוניות שנמצאות במלאי שנה ומלא וכמובן הקונה יהיה יד 2 עם כל מה שמשתמע מהנ"ל... אין לכך שום קשר לשינוי השנה הקלנדרית. לכן יעלם גם הקסם של סוף השנה. אלה מה... מפני שכולם ממתינים למה שיקרה ב-1 לינואר צפוי תיסכול הולך וגובר עצל היבואנים שצברו מלאים די גדולים בתקופה השבעה. לכן לדעתי המבצעים וההטבות ילכו ויהיו יותר דראמטיים. יחד עם זאת לא נראה לי כי יקרה תרחיש אפוקליפטי וימכרו בחצי מחיר. אני מעריך כי 10%-15% זה דיל טוב וקרוב לרצפה. תלוי כמובן בביקוש לדגם כזה או אחר.
  5. כך למידע כללי. סקודה סופרב למרות המחירון העממי יחסית - זה הרכב של השרים, נדמה לי גם של המפכ"ל וכו' וכו'. כך שלדעתי לא מדובר ברכב שיבייש את המנכ"ל כלל וכלל. הרבה תלוי בדפוסים התרבותיים. כך למשל בגרמניה לא נהוג להבליט את הסטטוס באמצעות הרכב. יצא לי פעם לעבוד באוניברסיטת קולן, שהיא בין הגדולות, הותיקות והמכובדות בגרמניה ובאירופה כולה. אז שם נשיא האוניברסיטה היה מגיעה בפולקסווגען פולו. לאומת זאת באחת האוניברסיטאות כאן בה עשיתי את התוארים הנשיא היה מגיעה ברכב כזה שמקדימה לא היו רואים את האחורה. אזי קודם כל יש בכול זאת לברר מה הרקע התרבותי של הקונה. ברגע שהגדרתה דרישה בקבוצה 5 - תצתרך להיתפשר לכאן או לכאן. מחפש תענוג מנהיגה, איכות הרכבה וכדומה - תצתרך להתפשר על גודל הרכב. מחפש גודל - תצתרך להתפשר על הסעיף הקודם. מנסה ללכת בין טיפות - גם זה וגם זה - תתפשר על הסמל שעל הגריל. כי הרי בעולם הזה אין מתנות חינם.
  6. מדובר בסופר-מיני פשוטה ביותר עם צריכה של משפחתית. סבירה בתור רכב ליסינג אך לדעתי אופציה פחות עדיפה בתור קנייה פרטית. בתקציב של גטס יד 2 הייתי שוקל משפחתית צרפתית מאותו שנתון, למשל C4.
  7. אני חושב כך... אם אתה מסיג הנחה של 10% ומעלה - קנה היום. אם לא - המתין לינואר. אני הסגתי בתחילת אוגוסט כי - 11% וקניתי. מאוד יתכן כי ממש בסוף השנה הייתי מגרד עוד כמה שקלים, אבל החלטתי כי הנ"ל לא שווה המתנה. אגב, כיום אין כבר שנת מודל, אלה מועד עלייה לכביש.
  8. אגב, ביואיק לה קורס תעלה כבר 174000 ש"ח, שזה לדעתי מחיר לא רע לרכב כו גדול. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000393104&fid=3220
  9. גם עצלי היה אותו סיפור. ננעלתי על רכב היברידי, אך בסופו של דבר לא ראיתי הבדלים משמעותיים בין החדשים ומשומשים. עוד לפני חצי שנה לא הייתי מעלה בדעתי לקנות רכב חדש.
  10. אין לי ספק שיש כמה וכמה רכבים באותו גודל (יותר מ-5 מטרים אורך) המיועדים למנכלים שהם טובים פי כמה וכמה. לדוגמה במוו סידרה 7. יש רק בעיה קטנה. המחיר פי 4 גדול יותר
  11. לדעתי הרכבים האמריקאניים נותנים את התמורה הטובה ביותר של פוזה ביחס למחיר.
  12. האים חשבתה על ביואיק לה קורס? נדמה לי כי זהו הסדאן הגדול והסולידי ביותר בקבוצה 5. איש לא יחשוב שמדובר ברכב סמנכ"ל.
  13. אולי הכתבה הזו תעניין אותך: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000386648&fid=3220 ולגבי הקאמרי - אינני מבין מה הסיפור של מחירה המופרז בארץ. האמת שדי קל לבלבל אותה עם הקורולה החדשה . הרכב המקביל של הונדה (האקורד החדשה) יוצא בכמה עשרות אלפי ש"ח זול יותר במחירון, גם ניתן לקבל עליו הנחות מכובדות, גם נראה יותר רענן על הכביש.
  14. זה היה בסניף המרכזי ברחוב המסגר. גם שיחות הטלפוניות עם כמה וכמה סניפים אחרים היו לא משהו. דווקא נדמה לי שבנצרת או בעכו (כבר אינני זוכר) ענה בחור ערבי די עדיב והוא היה גם מוכן להבטיח כל מיני דברים רק שאבוא. ואני שקלתי לבוא די ברצינות.
  15. באיזה מוסך אתה מטפל? אם יש כאן נושאים של צניעות הפרט - אפשר גם בפרטי
  16. זה החודש השני שהרכב ברשותי ועברתי איתו 2000 קמ. בינתיים אני מרוצה עד מאוד. בנסיעה ראשונה קבלתי ניתוני צריכה חריגים. לאחר מכן הצריכה ירדה בהדרגה. כרגע השעון מראה 5.1 ליטר ל-100 קילומטר. בנסיעה בינעירונית הרכב נוח בטירוף, אתה מרגיש כמעט כמו בסיטרואן 5 - כאילו טס מעל הכביש. אבל יחד עם זאת במהירויות השיוט הרכב לא כל כך זריז. נניח הנתיב נוסע 110 קמ"ש ובא לך לעשות איזה עקיפה פרועה ב-130 קמ"ש. תקבל חתיכת צרחה של המנוע וסל"ד מעל 4000. כמובן שמעשה זה מיד ישתקף בצריכה. אם כבר רוצים לנסוע במהירות אסורה, אזי יש להגיע עליה בהדרגה. אגב בשיוט ב-120 קמ"ש ישנו אותו סל"ד כמו ב-90 קמ"ש, וזה די מוזר. הרכב די רחב וזה מקנה הרגשה של יציבות בסיבובים. נניח אתה שם 100 קמ"ש על בקרת השיוט וכך נוסע בכיף בלי להיזכר בברקסים כלל. די מהר מצטברים מאחורך רכבים אחרים. פתאום בא הסיבוב והם כולם הרחק מאחור. לאחר זמן מה הם מסיגים אותך ושוב יושבים על הזנב עד הסיבוב הבא. דווקא ברמזורים רכב הרבה יותר זריז מי מה שציפיתי. אתה פשוט נלחץ אך תוך הכיסה וכולם נשארים הרחק מאחור והסל"ד אפילו לא מגיעה ל-2500. כנראה המנוע החשמלי מוסיף הרבה כוח זמין במצבים כאלה. במהירות הנמוכות הרכב נהיה קופצני ולא מפספס שום סדק על כביש. אבל כך הם כל ההונדות. גם בלימות במהירויות נמוכות הן די חדות ויש להתרגל להיות עם רגל קלה על הברקסים. זה משהו לגמרי הפוך מלמשל פורד מונדאו. עוד לא יצא לראות את הבטריה מתרוקנת לגמרי. במצב הכי גרוע שהיה לי - עלייה להר מלכישוע - לקראת סוף המסלול של איזה 12 ק"ם של עלייה תלולה ורציפה במהירות 60 קמ"ש - נשארו 2 תגיות דלוקות על מחוג הבטריה ומנוע בנזין התחיל קצת להתעמץ עם 3500 סל"ד. כנראה באותו רגע הצריכה לא הייתה איה-יא-אי. שמעתי סיפורי אימה על כך שמזגן מתכבה במצב עצירה וכיבוי מנוע. שטויות. לא כיבוי ולא בתיך. בקרת אקלים פשוט מעולה, גם מקדימה וגם מאחורה. פשוט צריך קצת להתעמק בספר הרכב על מנת ללמוד את רזיה. כנ"ל גם לגבי מערכת השמע. ניתן לכוון אותה לאיכות ראויה לשבחים (ואני מעריך זאת עד מאוד כי האופרות מתקופת הברוק די רגישות לאיכות הצליל). בקיצור רכב מעולה לנהיגה משפחתית סולידית במימדים הנכונים ועיצוב משכנע. אגב זה גם הרכב שלאחרי כל המבצעים נמכר בארץ במחיר המשתלם בין כולם - אני מתכוון לפער בין המחיר כאן ובחו"ל. באירופה מחירו יוצא בין סידרות 1 ו-3 של במוו או כמו הונדה CRV.
  17. אני חייב לציין כי בין כל סוכנויות של רכב חדש בהן ביקרתי בסוברו זכיתי ליחס הגרוע ביותר עד גבול חוצפה. למשל צרחו עליי כשנגעתי ברכב תצוגה, תרקו לי טלפונים בפרצוף וכו'. בסופו של דבר לא זה מה שהשפיעה על החלטתתי לא לקנות סוברו אלה את אי-התאמה של הרכב לצרכיי. לדעתי טענות לגבי חוסר צבע כזה או אחר במלאי זה החלק מהשירות הגרוע שנהוג על ידי חברה זו. כך בהונדה גם כן רציתי את הצבע שלא היה במלאי - ואיזה פלא - הצבע נמצא במשלוח שהיה בדרך לארץ, הכול עם חיוך, עדיבות ויחס מעולה.
  18. אני בזמנו למדתי נהיגה בגיר ידני. אזי המורה לימד אותי איך להעביר הילוכים בלי לגרום לקפיצות ואיך לזנק בעליה בלי להידרדר. בסוף כל הרכבים שלי היו אוטומטים כי בזמן הנהיגה אני מעדיף להאזין לאיזה אורטוריה של הנדל בלי לחשוב על העברת ההילוכים. ובכול זאת ישנו היתרון לגיר ידני והוא כמובן השליטה על הרכב. מתי להוסיף את הכוח, מתי את המהירות וכו'. הגיר הרובוטי לטעמי משלב את החסרונות של האוטומט והגיר הרגיל גם יחד. הוא גם לא יתן לי להאזין בשקט להנדל וגם לא יתן לי שליטה על הרכב. מה שכן - יצטרך כל מיני קונצים כגון להרגיש את הנקודות מתי להרפות מהגז במדויק, והקפיצות יהיהו העונש על הפיספוס ובלם יד בעליות - שיא הספורטיביות ומעוז חלומותיהם של נהגי רכב משפחתי מקבוצה 2.
  19. לשלם על הרכב 120+K ש"ח ולהשתמש בבלם יד כמו באיזו גרוטאה... ממש רעיון מצליח. יחד עם זאת לחברתי בליסינג הקודם הייתה קורולה רובוטית. וככול שאני שונאתי את הרכב, כך היא אהבה אותו. לכן יש כאן דעות לכאן ולכאן. ולגבי התיבה הרציפה. זו התיבה שמאוד עדינה ורגישה ללחיצות על הגז. נהג עצבני ובלתי מיומן יכול בקלות להפוך את הנסיעה עם התיבה הזו למסכת קפיצות וצרחות מנוע. לטעמי תיבה זו צריכה לבוא עם בקרת שיוט ואופי רגוע של הנהג. אזי הנסיעה איתה הופכת לתענוג.
  20. אגב, מתי אמורה להגיע מאליבו היברידית?
  21. בכול זאת זה מדהים שלרכב כו כבד ובעל מנוע כו גדול יוצאת צריכת הדלק פחות או יותר דומה לננס כמו יונדאי גטס. לזה אני קורה ניסים ונפלאות.
  22. מתוך נסיון אישי של החודש האחרון - צריכת דלק בתקופת ההרצה עלולה להיות מוגזמת ולא ידוע לי למה. עצלי זה ירד מ-10 קם לליטר בנסיעה ראשונה לסביבות ה-20 כיום. יש כאן בפורום ד"ר אחר שעצלו מאליבו עושה ניסים ונפלאות בצריכת הדלק. נדמה לי כי בכול זאת מדובר ברכב די חיסכוני ביחס לגודל המנוע.
  23. לנו כרגע יש 2 רכבים - הגטס מליסינג והונדה ההיברידית הפרטית שלי. אז ככה... כאשר אנחנו יוצאים לבלות בתל אביב או לחברים בקרבת מקום - בלי ספק הגטס. גם הרבה יותר קל לחנות בכל מיני חורים וכמובן גם דלק חינם. בנסיעה עירונית הרכב סביר ואפילו זריז. אבל נסיעות לים המלח, כנרת, אילת - בלי שום ספק הונדה, אפילו למרות ההוצאה על הדלק. אכן בנסיעה בינעירונית בגטס יש מין ויברציות שאולי לא מורגשות בכל רכע ורגע, אבל לאחר שעה-שעתיים של נסיעה זה פשוט מעייף ויכול להרוס את כל הכיף מהנסיעה. ומדובר ברכב יחסית חדש, עם 27000 קם. אגב בהונדה הכול דווקא להפך. במהירויות קטנות היא לא מפספסת אף מכשול קטן על הכביש וקופצת על כל סדק. ומעל 60-70 היא הופכת לחללית, לא מרגישה את הכביש בכלל. כך למשל בכביש 5 בגשר שלפני ראש העין יש מין חיבורים והרכב הקודם שלי (מיצובישי לנסר) כל פעם קפץ עליהם בחדות כך שאפילו מערכת סטריו הייתה מתנתקת לרגע. הונדה לא מרגישה את החיבורים האלה בכלל. אותי כמובן מעניין למה זה קורה ואין לי שום הסבר.
  24. רכב ליסינג זה שייך לחברתי. לחץ בצמיגים נראה תקין, המזגן כן פועל. אגב בתנוע עמוסה יוצא אפילו 6 קמ לליטר. לדעתי זוהי צריכה טיפוסית לרכב זה שכלל ועיקר איננו מצטיין בחיסכונתו.
  25. גטס 1.4 ליטר אוטומט 2007. בנהיגה רגוע בעיר ליטר ל-8-9 קם ומחוץ לעיר בסביבות 10-12 במהירויות מתחת ל-100 קמ"ש.
×
×
  • תוכן חדש...