Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. היום גיליתי קילוף נוסף על הדלת בגודל של חצי מילימטר וזה היה כבר הקש ששבר את גב הגמל. הרמתי טלפון ליבואן וצעקתי געבאלט. אמרו לי לבוא מחר לבדוק את הרכב. כנראה הרבה מה לעשות עם זה אין, אבל נראה מה יהיה.
  2. מנסיונך ניתן להבין כי הציפוי של סוברו לא תרם הרבה, או שאני טועה?
  3. יתכן כי גם בכסופה ישנה התופעה, פשוט על צבעונית קל יותר להבחין בה, ואילו על הכסופה ראים את הקילופים כשהם נהים ממש גדולים. וחוץ מזה אינני יודע האים בכלל נכון לחלק ציוני נאחס לצבעים כאלה ואחרים. אני דווקא חושב בצורה כזאת על צבע כסוף של סיוויקים החדשים, אבל, זו כמובן דעתי האישית. ולגבי לשים את הרכב עצל היבואן - לדעתי סתם תעלול חסר משמעות. כי הרי הרכב יצא מהסוכנות, אין אחריות על צבע. כך שמבחינת החוק הם מכוסים. אולי במקרה של לקוחות היגוארים הם היו נוקטים במהלכים כאלה ואחרים. אבל רכב עממי כמו סיוויק - לדעתי אין שום סיכוי. הנה היה מקרה של לקוח שגילה קילופים פי-מאה יותר גדולים על רכב בסוכנות עצמה. אז מה יצא לו מזה. עשו טיפולים משל עצמם שגרמו רק לנזקים נוספים. עדיף כבר לשלם באופן פרטי על טיפול נכון ומקצועי.
  4. מה הכוונה "לרכך את הצבע"? אגב, חברתי בחנה את הנזק על קצה הטסה המטלית, אשר עליו טענתי כי נגרם מדפיקת דלת של רכב אחר, והיא אומרת שזה קילוף צבע ולא מכה. הקילופים האלה מופיעים כמו פיתריות אחרי הגשם. אומנם הם מאוד קטנים ועל מנת למצוא אותם צריך לדעת היכן זה נמצא ולהתבונן, אבל זה בכל זאת מאוד מחריד. השאלה היא האים ווקס טפלון יפתור את הבעייה. ולכתוב או להתקשר ליבואן זה ביזבוז זמן ועצבים. עדיף להוציא כמה מאות שקלים על הטיפול ולא על השיחות איתם.
  5. נו באמת... הייתה מנגב את התוסיק של הרך הנולד עם יזובוטנול? המגבון מכיל קצת גליקול, קצת סבון וקצת חומר ריח. יש לו אומנם חומציות מאוד נמוכה (PH 6), היא לא אמורה לפגוע בשום דבר
  6. נדמה לי הבעיה היא לאו דווקא באקזמפלר שלי, אלה בהרבה הסיוויקים משנת ייצור 2008 אם לא בכולם. היום תפסתי את בעל הסיוויק ES שחונה לידי, וביחד ניגבנו שלשלת ציפור מרכבו. הסמטוטון קיבל צבע כחול כהה של רכבו. האיש כמובן גם היה נדהם.
  7. אני די חרד לצבע הרכב השלי (הונדה סיוויק, צבע בורדו), רכב בן חודשיים. כבר אחרי חודש הופיעו שני קילופי צבע, אומנם מיקרוסקופיים, אבל הדבר כנראה מבשר רעות. אתמול כשניגבתי שלשלת ציפור עם מטלית לחה לתינוקות (אני מחזיק ברכב קופסה ובכל פעם בודק את הרכב ומיד מנגב במידת הצורך) - גיליתי כי מטלית קיבלה גוון אדםדם מצבע הרכב. דבר כזה לא ראיתי מעולם על שום רכב, פשות מחריד. מצד אחד נראה שלרכב כביכול נעשה פוליש כולשהו - אין עלין מקום ללא-swirl marks די עמוקים. במגרש הקבלה אפילו הרמתי געבאלט על כך, אך נרגעתי כאשר הראו לי בדיוק כאלה על יגואר חדש. מצד שני הרכב מתלכלך מדי יום, כמו איזה טרנטה שלא נעשה לה ווקס-פוליש לפחות עשור. מכאן השאלה - האים בכלל מקובל לעשות פוליש לרכב בן חודשיים?
  8. לי הייתה כזאת משך 3 שנים, יד 2 מהשכרה והיא נפלה מות גיבורים ממכה מאחורה. אז כך: בעיר ליטר ל-8-9, מחוץ לעיר - 12. בדיוק כאלה נתונים יש ליונדאי גטס של בת זוגתי.
  9. והנה האיום מתממש: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3152783,00.html
  10. לא... בדלת מודבק נתון הלחץ בצמיגים ביחידות אמריקאיות (lb/ft^2). אינני יודע איך הנתון עוזר לנהג מין הישוב, אבל אני בתור ד"ר להנדסה כימית המרתי יחידות וקיבלתי 30 אטמוספרות. זה די מוזר, כי בתחנת הקבלה נאמר לי כי הלחץ בגלגלים הקדמיים 34 אטמוספרות ובאחוריים 36. אולי אתקשר למוסך מורשה ואשאל.
  11. מדהים! זה מה שיצא עבור רכבי: DescriptionPositionRaw DataDecoded DataRegion: 1 J Asia Country: 1-2 JH Japan Manufacturer: 2-3 HM Honda Model Specific: 4-8 FD362 Unknown Check Digit: 9 0 Invalid Year: 10 8 2008 Assembly Plant: 11 S S Serial Number: 12-17 20xxxx 20xxxx האים ניתן להבין מכך שתעריך ייצור הוא 10/8/2008? הזמנתי את הרכב ימיים לאחר מכך, ואז נאמר כי איננו במלאי ויוזמן מין היצרן.
  12. לדעתי תוצאה ידוע מראש. אני עם קילופי צבע על מכסה מנוע הסתפקתי בשיחה טלפונית ע"מ להבין לאן נושבת הרוח וכי חע"ז ועל עצביי בכל הסיפור. וחוץ מזה, זאת הרשלנות שלך ראשית כל - מיהרתה לקבל את הרכב, לא בדקת מספיק. אני למשל בדקתי את הרכב במשך 4 שעות ועוד הבאתי איתי קרוב משפחה חד עיניים. בזמן הזה עברו לידינו לא מעט רכבים חדשים שמצאו את בעליהם המאושרים, ואנחנו חקרנו וחקרנו. אגב, אני לא מצאתי כלום והוא מצא איזה קילוף צבע על הדלת שרק הוא והסוכן יכלו להבחין בו. הקילוף טופל על כך זוכתי במגיני רוח. אבל ברגע שיצאת - אין לך על מי להלין, אלא על עצמך. כך ששכח מהסיפור ותהנה ומהרכב.
  13. אני חושב כי למכור רכב שנמצא במלאי מעל שנה כי יד 0 - זו עבירה פלילית והסיכוי שיעשו דבר כזה הינו נמוך. לאומת זאת לקחת אוטו שנמצא במלאי שנה מינוס שבוע ולספר לך סיפורי סבתה כאלה ואחרים, במיוחד כאשר שום דבר לא מתועד ואין הרבה יכולת לבדוק את הדברים - זו בהחלט אופציה ריאלית. לי למשל סיפרו כי האוטו (סיוויק הייבריד) בדרך לארץ, הנה הוא הגיעה לנמל, הנה הוא במכס וכו'. הציגו כל מיני קישקושים במחשבים שלהם. אבל כבר אחרי חודש נתגלו כילופי צבע על מסכה מנוע ויודעי דבר אומרים כי כנראה האוטו בילה לא מעט חודשים בשמש החמה של נמל אילת. כאמור, אין לי הרבה אפשרויות לבדוק את הדברים וחבל להתעצבן בגלל הנ"ל. אלוואי שאלו יהיו צרותיי הכי גדולות.
  14. בכלל לא מובטח שהם יסכימו לפיצוי ויטענו שהנזק נגרם על ידי בעל הרכב. כך היה במקרה שלי. מאיר התנערה מקילופי צבע על מכסה המנוע. אני החלטתי שחבל על זמני ועל עצביי ואטפל בזה על חשבוני, כאשר תצתבר מסה קריטית של פגיעות כאלה.
  15. ברשותי במזל טוב רכב חדש מסוכנות מזה חודשיים. אני נהג סופר-זהיר ושומר על רכבי כמו במוזאון. שמש - שם כיסוי על הרכב. שטיפה - רק ידנית וכו'. נזהר מחניות צפופות, לא מחליף נתיבים בפקקים, שומר מרחק ומאוד שונה כשנדצמדים לרכבי מאחורה. לפעמים קורה שמישהו\י בפקק מרגיז\ה אותי במיוחד, אז אני אפילו יכול לצאת מהרכב ולהסביר לו\ה בצורה מנומסת מה צריך להיות המרחק בין הרכבים. ובכל זאת - נזקים לאחר חודשיים: 2 קילופי צבע בקוטר מילימטר על מכסה מנוע אחד ליד השני. יתכן ופגם בצבע יתכן ונעשה נזק כלשהו. פגיעה בגודל של 3 מילימטר בקצה של המגן מטלי של הדלת הקידמית. כנראה בן\בת זונה כולשהו\י פתח\ה את דלת הרכב על רכבי. אין מה לעשות - הרכב איננו מוצג מוזאוני. אין מנוס שיהיהו נזקים. העיקר שאלה לא יפגעו בבריאות הנפשית. אפשר להנות מהחיים ומהרכב גם עם נזקים כאלה ואחרים, במיוחד כאשר אלה בקושי נראים לעין.
  16. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3151597,00.html
  17. זאת החלטה מפתיעה ומעניינת. התיק המדובר נדון לפני שנה בפני כב' השופט טננבוים. העדתי אז מטעם ההגנה והחקירות נמשכו במשך ימים ארוכים. בנוסף העידו מטעם ההגנה עוד 2 מומחים. בסיכומיו כתב הסנגור: "כנגד מומחי ההגנה התייצב מומחה אחד ויחידי - חברי המלומד עורך דין סמו". בסופו של דבר החליט כבוד השופט טננבוים בניגוד לדעות המומחים לעלות את רף האכיפה מ-240 ל-300 ולהרשיע את הנאשמים (הנתון עצלם היה גבוה יותר). הסנגור הגיש עירעור, פסק דין בוטל מיסודו והוחזר לשלום. כעט כבוד השופט אביטל חן היה אמור לדון בתיק מחדש. מאז העדתי בכמה תיקים נוספים, תוך אמונה נאיבית משהו שבכך אגרום לשיפור בתיפעול המכשיר. בתיק אחד היה זיכוי, בחלק הגיעו להסדרי טיעון מקלים במיוחד, אבל רוב רובם של התיקים נדחים ונדחים. לפני כי חודש זכינו סוף סוף לתשובה מטעם המדינה לחוות הדעת אשר הגשתי. העונה הוא מנהל בכיר ביותר בחברת הדראגר והוא אף מגיע לתת עדות. בקיצור יהיה מעניין.
  18. עצלי ברשיון רכב כתוב את הבא: "מועד עלייה לכביש 12 ספטמבר 2008". אין יותר דבר כזה "שנת דגם"
  19. אתה חוזר על הטעות הנפוצה. לפי התקנות החדשות הרכב נכנס לבעלות היבואנים לא ב-1 לינואר אלה בתום שנת שיהות במלאי.
  20. שערי מט"ח נכון ל-1 לינואר 2008: דולר אמריקאי 3.861 ש"ח אירו 5.67118 ש"ח 100 יין יפני 3.462 ש"ח שערי המטח נכון להיום: דולר אמריקאי 3.928 ש"ח אירו 4.9204 ש"ח 100 ייו יפני 4.1011 ש"ח הדולר נשאר כמעט ללא שינוי, האירו ירד, היין עלה. היין מהווה גורם יותר משמעותי בסל המט"ח של רכישת הרכב מאשר האירו. אין בידי את הנוסחה המדוייקת של משרד העוצר לצורך חישוב קבוצות שווי השימוש. אבל אילו 1-לינואר 2009 היום, - הערכה כי הרף העליון של קבוצה 2 - 114 ש"ח נראת לי הגיונית בהחלט. יש לזכור כי היין מתחזק למרות הריבית הנמוכה ביותר. ז"א אין לממשלה היפנית הרבה מה לעשות עם עליית המטבע המקומי ולכן האנליסטים מנבים כי זה ימשיך ויתחזק. אינני שחקן בשוק ההון ואייני אנליסט. אבל אני אוהב לעקוב אחרי הדברים ולנתח אותם. חלק מין הדברים של היבואנים נראים לי הגיוניים. ובכן המחירים בסופו של דבר כנראה עלולים לעלות. השאלה מתי זה יקרה וגם מה יקרה בדרך. ובכן - אני צופה כי יש סיכוי לא רע להמשך המבצעים גם השנה וגם בשנה הבעל"ט. אבל כאשר יגמרו המלאים שנצברו בתקופה השבע - אלוקים גדול.
  21. זו גם כן הייתה ההתרשמותי הראשונה מהמערכת. אך עם הזמן דעותיי התמתנו. אם החברה מגיעה למצבים כאלה ואחרים - כנראה יש סיבות לכך. יתרה מכן, ראיתי כי במדינות מתוקנות המצב בסך הכל די דומה. הסיכוי הכמעט יחיד לנצח במשפט התעבורה הוא הוכחה הלא ניתנת לספק כי הופרו הנוהלים שהמשטרה קבע לעצמה. (יש לציין כי גם הסיכוי הזה איננו ודאי בהמון מקרים). לכן יתכן ויש לפעול לא כנגד המערכת (הסיכוי לפסילת מכשיר כזה או אחר בסך הכל איננו גבוה) אלה בשיתוף פעולה אימה, בנסיון לשפר את נוהליה.
  22. ברחבי העולם יש 2 סוגים של חקיקה בקשר למכשירי האכיפה. 1) פירסום ברשומות או בספר התקנים או בכל מקור רשמי אחר של תקן מפורט, כולל הוראות ההפעלה ועד פרטים הכי דקים. כך נעשה בגרמניה, בלגיה, צרפת ועוד רשימה ארוכה של מדינות עד לטרינידאד וטאבאגו שבים הקריבי. 2) מתן לגוף מקצועי מסויים זכות להכשיר ולפקח על הפעלה של מכשירי האכיפה. כך למשל נעשה באנגליה ובארה"ב. שם לא פורסמו ברשומות תקנים ברורים ומחייבים, אלה אותו הגוף מוציא מפעם לפעם מסמכים והוראות כאלה ואחרות. אך בכל זאת המגמה היא להצטרף למסלול הראשון. עם הזמן מתגבשים תקנים בין-לאומיים, אחידים בכל העולם (תקני OIML). התקנים קיימים לינשוף ולרדאר. לא מוכר לי תקן OIML לממל"ז. לכן ממל"ז זה סיפור נפרד. הצעת חוק מידות ומשקולות מקבילה לחקיקה דומה ברחבי העולם. קיום התקנים הבילאומיים על ידי מדינה רבעונית עדיף על המצב בו היצרן של המכשיר כזה או אחר נהיה הרבעון, הוראות ההפעלה שחיבר נהיות לחוק ותקן.
  23. אפשר להסתכל על הדברים גם בזווית אחרת. ניתן למדוד על איכות המוצר מתוך עלות יצורו - השקעה בחומרים, בהברקה הנדסית ותיכנונית, בקרת איכות וכו'. את העומדן לגבי עלות יצורו של מוצר כזה ואחר ניתן לקבל ע"י סקר מחירים במדינות שונות. עם הבדלים כאלה ואחרים נראה שרכב X עולה בד"כ יותר מרכב Y. כמובן שבמדינות שונות הוזמנו כמויות שונות, יש מיסוי שונה וכו' וכו'. אבל סקר של 20-30 מדינות יתן תמונה פחות או יותר ברורה. אז לגבי סיוויק 5 דלתות. מדובר ברכב זול. לא יודע לי למה היבואן שם עליו תג מחיר אשר שם. אולי הזמין כמות קטנה במיוחד, אולי חשב שגם במחיר כזה הוא ימכר טוב לאוהבי הפוזה, כי אין לו הרבה מתחרים בסגמנט שלו. בכל אופן, אפילו אחרי הנחה של 30000 ש"ח (ולמעשה אף יותר) הרכב נשאר יקר. בחו"ל מחירו זהה פחות או יותר לסוברו 5 דלתות, מאזדה 3 בגירסה הבסיסית ושאר הירקות מקבוצה 2. אז לדעתי כזה צריך להיות גם המחיר הריאלי של סיוויק 5 דלתות.
  24. ישנו בכל אופן פרופיל פסיכולוגי מיוחד לאלה שמחפשים את האמת עד הסוף. אני לאומת זות יותר פרגמטי. ברגע שהוצע לי הסדר טיעון מפליג בקלותו - שקלתי את הדברים לכאן ולכאן והדעתי בעבירה. בחיים יכולים להיות הרבה עוולות. כאשר רושמים לך דו"ח שלא נראה מוצדק - יש כתובת לאן לפנות. אבל לאן תפנה כשאתה בא בבוקר וראה ששרטו לך את הרכב? אחד יכנס למצב דקאוני, השני יבצע תיקון פחחות ויעבור הלה. במדינתינו אחוז ההרשעות עומד על 98% ואף פויטיקאי לא מעלה את הנושא על סדר היום. כנראה זה לא מעסיק את הציבור. אז כנראה אין מנוס אלה לקחת נשימה עמוקה (לא מזוהמת באלכוהול) ולעבור הלה.
×
×
  • תוכן חדש...