Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. יצאתי מהבית ב-5.30 וב-6.15 כבר הייתי בעבודה. כצפוי הכביש היה פנוי. איזה כיף שהחולרה הזו כבר מאחוריי.
  2. להייבריד יש גם טסות עם פס כסוף, יש ספויילר ויש אנטנה בגג (בגלל הפרעות שנגרמות ע"י השדה המגנטי). תכלס עם מדבקה (או יותר נכון לאומר התגית) בלבד קשה יהיה לזייף את סיוויק הייבריד. כולי תקווה שבקרוב ההיברידים יזכו בהטבות גם בערים נוספות - זה היה אחד משיקוליי בזמנו בבחירת הרכב הנ"ל.
  3. נכון מאוד! יש 3 ולא 2. סורי על הטעות
  4. רכב אשר הוגדר ע"י היצרן כהיברידי והינו בעל הנקוד הירוק מתחת ל-130 זוכה בארץ בהקלת מס. בינתיים בארץ ישנם רק 2 כאלה: הסיוויק והפריוס. ישנם עוד 2 דיגמי הלקסוס ההיברידיים אשר אינם זוכים בשום הקלה. פעם הובאה לצורך התקינה גם המאליבו ההיברידית, אך היא לא רק שלא זוכה לשום הקלת מס, אלה גם משתייכת לקבוצת זיהום הגבוה ביותר. יש לעיין בנוסך התקנה הפתח-תקווית ע"מ להסיק לגבי הלקסוסים ושאר ההיברידים (למשל גם הקאמרי מהיבוא האישי) אשר אינם זוכים בשום הקלות מס.
  5. אלף כל רכב היברידי הינו אשר הוגדר ככזה ע"י היצרן. הסטרטר לא נועד להנעת הרכב, לעומת זאת המנוע החשמלי כן לנועד לכך. ולבסוף ברכב היברידי יש 2 סוללות - אחת המצבר הרגיל, והשנייה - הסוללה המיוחדת למנוע החשמלי. לכן אין שום סיכוי שטיעונך יתקבלו בבית המשפט. מה שכן - ישנם הרכבים ההיברידיים אשר הוגדרו ותוכננו ככאלה לצורך ההקלות במס ואין בינהם ובין החיסכון בדלק ולא כלום.
  6. אולי תוכל להיות יותר ספציפי בשאלתך - אזי נוכל לעזור.
  7. ישנו המאזן: כמה צריך לגבות מאוכלוסייה ושום דבר לא יעזור. אלף כל שום חסימות כבישים לא יעזרו כי הרי ממילא אין לכם כוח כמו לאי-אלו שובתים אחרים. בסך הכל הדבר יסתכם בכך שאזרח אחר יצטרך לקום לעבודה ב-5 בבוקר ע"מ בכל זאת להגיע לעבודה. ואפילו אם יקרה הנס ותזכו באי-אלו הקלות - הרי ההפרש יגבה ממשהו אחר. אז כל הכבוד על האירגון ובכל זאת אני בז לכל הסיפור.
  8. שלום! אני מחזיק ברכב היברידי (סיוויק) קרוב לשנה וחצי. עד היום אפס מוחלט של תקלות. אפילו לא פיפס קטן. אבל במקרה של הונדה הרי זה דבר רגיל לחלוטין. אני מכיר כמה וכמה בעלים של רכבים היברידיים, וגם אצל רובם אפס מוחלט של תקלות. אומנם היו מקרים בודדים של תקלות במערכת היברידית עקב ההתקנות החאפריות כאלה ואחרות אשר בוצעו בארץ. בכל מקרה הסיוויק מגיע מאובזר עד השיניים ואין שום צורך שבעולם לתת לבעלי מקצוע המקומיים לגעת בפנל שלו. אני עושה מדי יום מסלול די דומה לי-ם - ת"א (ת"א-אריאל). אני מאוד מרוצה מהתפקוד של הרכב ומהחיסכון. אומנם הכדאיות הכלכלית של הרכב בעודו נרכש במחיר מלא מוטלת בספק רב. יחד עם זאת מפעם לפעם ניתן לזכות בהנחות מפליגות בגודלן ואזי הסיפור נהיה שונה.
  9. שאלה פרקטית: באיזו שעה הדבר הזה מתחיל? או במילים אחרות: מתי אני צריך לצאת ביום א' ע"מ בכל זאת להגיע לעבודה? ומשהו באופן אישי: באחד השירשורים דובר כאן על צנצנת ווזלין וכדומה - דברים מאוד נכונים. אני באופן אישי בז למאבק הזה על חשבון האזרחים.
  10. אני מכסה את רכבי בחניות מעל שעה. למשל כאשר אני בעבודה ובבית. אני מנסה להימנע מנסעיות לעסקים ללא חנייה בטוחה. למשל לפני 8 חודשים רכבי נשרט בטיב טעם רש"צ. מאז אני לא מגיע לעסק הנ"ל עם הפרייבט. לאומת זאת בחצי-חינם חולון יש חנייה בקומה השנייה, כאשר מעט מאוד רכבים מגיעים לשם, המקום הינו בשפע והסיכוי להיפגע נמוך מאוד. כנ"ל גם טיב טעם בנתניה ושם ישנה חנייה נסתרת מהעין מאחרי האיקיא. לא שרכבי נקי לגמרי מפגיעות. יש לי מעיכה קטנה בכנף האחורי - לצערי הכיסוי לא מונע לגמרי נזקים של "חנה וברח". יש לי שריטה מיקרוסקופית בגג וגם, כאמור, השריטה בפגוש האחורי - התזכורת מטיב טעם. ובכל זאת בשביל שנה וחצי בארץ הקודש זו תוצאה לא רעה כלל וכלל.
  11. כבר הבאתי את הדברים לא מעט פעמים, אבל אחזור שוב. צריך להסתגל למקום המגורים ולנקוט באמצעים המתאימים. כך למשל כאשר נוסעים ברכבת במוסקווה לא מתיישבים ליד הדלת אלה כמה שיותר רחוק ממנה. כאשר יוצאים מרכבת בניו-יורק - בתחנות מסויימות לא נכנסים ליציאות הידועות לשמצה. אפשר להמשיך את הרשימה. מי שמחזיק בארץ הקודש רכב ודואג למראו - חייב לכסותו. עדיף שהכיסוי יהיה מטונף. הדבר לא רק מונע מבטים מיותרים ואת המגע פיזי של הרכב עם עם ישראל, אלה גם מפחית את עוצמת הפגיעות מזריקות הדלתות. מי שלא מכסה את רכבו - שילין רק על עצמו.
  12. השמועות על הקרינה בכל אופן מאוד לא ברורות. לפני חודשים מספר הופיע הכתבה ב-וואלה, אך היא הוסרה עקב הבירור המשפטי. אני מעריך כי ישנם מאבקים סמויים וכנראה אפילו אי-אלו גורמים במסדרוני השלטון אשר עמדו מאחרי הכתבה הנ"ל. בכל אופן נכון להיום בשום מדינה לא הוכחה שום סכנה מרכבים היברידיים והדברים נשארים בגדר ברבז העיתון. האינסייט מקבלת ביקורות לא הכי מכמיאות, בעיקר בגלל בידוד רעשים ירוד ואיכות תא הנוסעים. מבחינה זו סיוויק עדיפה בהרבה. אבל ע"מ שרכישה זו תהיה כדאית מבחינה כלכלית יש להסיג הנחה 5-ספרתית מהמחירון. במידה וזה מצליח - מדובר בעיסקה טובה מאוד. ואם לא - לדעתי הכי משתלם להחזיק רכב רגיל מקבוצה 2. סעיף החיסכון בדלק הרי משמעותי פחות מההבדלים במחירונים.
  13. הכרעת דין זו עדיין לא פורסמה באתר בתי המשפט, אך כבר מהפרסום ב-nrg ניתן ללמוד דברים מעניינם: בהתייחסה לטענות הפרקליטות בנוגע לאינטרס כביכול של עד ההגנה קבעה ברקאי כי "ניסיונה של המערערת להטיל דופי במומחה ולייחס לו מניעים פסולים מוטב כי לא היו מועלים כלל". לדבריה, "העובדה כי מעבדת משטרת ישראל אינה נכללת ברשימת המעבדות אותן הסמיכה הרשות הינה נקודת עניות למעבדה המופקדת על כל אותם מכשירים למדידת מהירות הפזורים בכל רחבי המדינה, באמצעותם מתבצעות מדידות מהירות של נהגים ואשר על בסיס תוצאות המדידות עומדים אותם נהגים לדין פלילי". הנושא הזכיר לי את תיק הינשוף בפני ההרכב בירושלים שטרם הגיע להכרעה. אצטט מסיכומי התביעה: "מעבדות התחזוקה של אגף התנועה. המעבדות פועלות במתכונת הנוכחית (אגף התנועה להבדיל מממחלקת הקשר), החל בסמוך להקמת אגף התנועה בשנת 1997. המעבדות מתחזקות את כלל מכשירי האכיפה האלקטרוניים המשמשים את אגף התנועה לצרכי אכיפת עבירות תנועה (מהירות, אור אדום, שכרות). כיום, לא קיימת חובה חוקית להכפיף ו/או להסמיך את המעבדות לרשות כלשהי! לאור האמור לעיל, אין מקום לטענות ההגנה בדבר החובה להסמיך את מעבדות אגף התנועה על ידי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, הפועלת מכוח חוק הרשות הלאומית להסמכת מעבדות התשנ"ז-1997. הרשות הלאומית להסמכת מעבדות אינה מקיימת את דרישות החוק מכוחו הוקמה וטרם מונתה וועדה מייעצת, לב ליבה של פעילות הרשות, דבר המדבר בעד עצמו על אופן התנהלות רשות זו (ראה ת/117 דו"ח מבקר המדינה + ת/118 דיון ועדת הכלכלה בכנסת + עדויות מומחי ההגנה, ד"ר אורנה דרייזין ומר איתן שרון), ואף מעדותו של עד ההגנה איתן שרון אשר אישר, כי בעצה אחת "עם המראה" אישר לעצמו להגיש חוות דעת כנגד רשות מרשויות המדינה (ראה עדותו מיום 10/03/09 עמוד 497 שורות 1-2). לא די בכך, מנהלי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות בעבר (ד"ר אורנה דרייזין) ובהווה (מר איתן שרון), שהעידו כעדי הגנה, הינם, לכאורה, בעלי אינטרס אישי בתוצאות המשפט, הואיל ולהם או לקרובייהם הליך משפטי פתוח בסוגיה דומה. לא זו אף זו, בפסק הדין של כבוד השופטת רחל טאובר מבית משפט השלום לתעבורה ברמלה (ת (רמלה) 7874/05 מד"י נ’ אורנה דרייזין) נקבע, כי ד"ר אורנה דרייזין "מצאה לנכון "להתחשבן" עם משטרת ישראל על כך שאינה כפופה לרשות הלאומית להסמכת מעבדות, למרות שהמשטרה פועלת בשיתוף גם עם מכון התקנים לגבי מכשירי מדידה"(ראו ת/110)."
  14. אני מחזיק בבגאז' שקית מיוחדת בשביל הכיסוי וגם כפפות מעבדה כי לא נעים לגעת בו בידיים. הכפפות גם נחוצות בשביל ביצוע הפעולות כגון ניפוח הגלגלים. אומנם אישתי עובדת עליי שאני אניח כבר לרכב. בסוף השנה האזרחית אנחנו מחזירים את רכב הליסינג. משמעות הדבר - נסיעות לסופרים וכדומה בפרייבט. אם במשך שנה וחצי הרכב הצליח להיראות כאילו זה עטה יצא מהסוכנות, הרי בהמשך לא יהיה סיכוי לכך.
  15. בשביל כך לא צריך משרד חקירות. אפשר לחפש את שם האיש בבסיס נתונים Takdin ולראות באילו תיקים היה מעורב. אם צריך עזרה - פנה עליי בפרטי.
  16. תופעה מוכרת שבכל פעם חוזרת על עצמה. כפי שכבר כתבתי הפתרון פשוט: כיסוי מטונף ומלא בקאקי של ציפורים. המאוהבים המאושרים יחפשו רכב אחר להשען עליו.
  17. בתא מטען של פריוס יכנסו 2 עגלות רגילות בעמידה. אינני בטוח לגבי עגלות פרמיום ועגלת התאומים. הכל תלוי בעגלה עצמה ויש לבדוק את הדברים. נושא אחר. אינני בטוח כלל וכלל שפריוס דור 3 יהיה רכב סחיר. בניגוד לדור הקודם או הונדה, לפריוס דור 3 יש רק 5 שנות אחריות ולא 8. זאת מפני שרצו להגדיל את קיבולת הסוללה ע"י כך שהיא תעבוד בטווח בין 20% ל-80% טעינה ולא 30-70%. המחיר הוא חייה הקצרים יותר. איש איננו יודע כמה עולה סוללה כזאת בארץ, סביר להניח שמדובר בסכום 5 ספרתי לא קטן, והדבר לא יוסיף בריאות למחירונו של רכב בן שנתיים-שלוש. דבר נוסף. ההבדל הכספי בין רכב חיסכוני וחיסכוני מאוד איננו משמעותי. לאומת זאת המחירון של הפריוס הינו מנופך ללא פרופורציה. במחיר כזה ניתן לרכוש רכב מפואר ומאובזר הרבה יותר שגם לבטח יכיל את העגלות. ניתן גם לרדת קבוצה ולהסתפק ביונדאי I30CW. ההבדל במחירי הרכישה והמכירה יהיה לבטח כדאי יותר מכל חיסכון בדלק.
  18. כן, בהחלט יש לך מה לעשות: לא להתקרב להגה, לא לאחר שתי מנות ואפילו לא לאחר שליש מנה. מסתבר שאין שום עדות לגבי ההשפעה של האצטון על המכשיר הישראלי. אבל לאופן הנשיפה יש ויש. מזה זמן רב אני ממליץ לקוראי הפורום להימנע מניסויים כגון אלה, וצר לי לקרוא בכל פעם על כך שמישהו אחר נתפס למראות ההזהרות.
  19. אני מאמין כי הסיכוי לכך כלוש. אפילו אם המכשיר מזהה את האצטון כי אלכוהול, דבר שהינו חמור מאוד, לא יתכן שהאצטון יהיה בדם בכמות כו גדולה שתגרום לקריאה מעל 240 מיקרוגרם לליטר. הממצאים של המחקר הפיני שהזכרתי לעיל מצביעים על חוסר היכולת של המכשיר להבדיל בין אטנול ופרופנולים. אבל שוב, אלה אמורים להיות נוכחים בדם בכמות זניחה. אני סבור שהשיטה האנליטית של המכשיר הינה תקינה. הבעייה היא בתפעולו. למשל אי-המתנה בין הנשיפות עלולה לגרום לזיהום חלל הפה ולהקפצה של התוצאות במאות אחוזים.
  20. עדכון קצר. יצא לי לראות את הדו"ח שלדף לתקשורת. לא נעשו הבדיקות לגבי האצטון. למעשה הבדיקות לא נעשו ע"פ התקנים ואני אשמור לעצמי את דעתי לגבי ערכן. ולכל המקווים אגיד דבר אחד - לא מכאן תבוא הישוע.
  21. סביר להניח שלא. אלף כל מדובר בבית משפט השלום, אשר כידוע איננו מנחה ואיננו קובע, דהינו, החלטתו/ה של שופט/ת שלום איננה מחייבת שופטים אחרים. בנוסף אפילו אותו השופט אשר קיבל טענותיו של סנגור א' וזיכה את לקוחו יכול להרשיע את לוקוחו של סניגור ב' אשר לא טען את הטענות. ובשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם - התיק המדובר (ת 11222/08 תעבורה ירושלים) עוד רחוק מהכרעה ואני בכל אופן פסימי לגבי תוצאותיו. הרעש התקשורתי לא תמיד מתורגם להצלחה משפטית.
  22. אכן היו הזיכוים. ישנם גם התיקים בהם נתתי עדות יחד עם מומחים אחרים והם טרם הגיעו להכרעה, לדוגמה התיק מפני ההרכב בירושלים. ולעצם העניין. אם אכן מסתבר שהמכשיר איננו פוסל קריאה מושפעת מנוכחות האצטון - זה חמור מאוד. לפני כמה שנים פורסם מאמר מפינלנד שבדק את הנושא והגיע למסקנה כי המכשיר הפיני פוסל תוצאות כאלה. ראה: Himberg et al. Effect of Eight Solvents on Ethanol Analysis by Draäger 7110 Evidential Breath Analyzer. Journal of Forensic Sciences, 2004, 49,4, http://www.astm.org/DIGITAL_LIBRARY/JOURNALS/FORENSIC/PAGES/JFS2003101.htm לנושא זה הוקדשה גם דיסרטציה של ד"ר Olli Laakso https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/2139/breathte.pdf?sequence=1 אבל המכשיר הדראגר הישראלי איננו זהה למכשיר הפיני. כעיקרון היכולת לפסול תוצאות מושפעי האצטון חייבת להיבדק ע"פ התקנים במהלך קליטתו של המכשיר. בדיקות אלה נעשות בכל העולם, אך כאמור, לא נעשו בארץ. דווקא החדשות הרעשוניות לגבי משקאות הקלים פחות מעניינות, כי מניחים שחומרים שבמשקאות הנ"ל לא אמורים להיות נוכחים בדם כי הם מתפרקים בקיבה. יתרה מכך, היצרן עצמו ער לכך למשקאות הנ"ל יכולה להיות השפעה על תוצאה בתור זיהום חלל הפה: http://kolker.co.il/wp-content/uploads/2009/09/%D7%A0-115.pdf
  23. אני מסכים איתך לגמרי. באירופה לא הייתי רוכש רכב היברידי ובוודאי הייתי בוחר בדיזל, כמו רוב האירופים. לא בכדי הרכבים ההיברידיים לא נפוצים באירופה. אומנם ניתן לצפות בסיוויק הייבריד פה ושם בהולנד. אך באנגליה ראיתי יותר רולס-רויסים ובנטלי. אבל בתנאים של הארץ העוצמה של דיזל ברוב המקרים נהיית מיותרת והחלשלוש ההיברידי מספיק כאן בהחלט. שלא לדבר על הקשיים בהחזקת הדיזל, המיסוי הרצחני וכדומה. אגב, לא יוצא לי לרדת לכביש 6 בכלל. אבל אם כבר, אין להייבריד שום בעייה לשייט ב-120 וגם הצריכה לא תהיה גבוה בהרבה. הסוד של החיסכון לאו דווקא המהירות הנמוכה, אלה השיוט הקבוע.
  24. החיסכון מושג לרוב באמצעות בקרת השיוט. אני מעריך מהי המהירות האופטימלית לפי תנאי הדרך. כך למשל בכביש 5 זה בד"כ 94 קמ"ש. אני נוסע רוב הזמן בתניב האמצעי. במהירות זו אני לא מפריע לתנוע. לעיטים יש איזה נכה שנוסע בנתיב האמור לעט יותר, אזי אני בורח לנתיב השמאלי, ואם יש בו רכבים גם נותן קצת גז ע"מ שוב שלא להפריע לתנוע ולעקוף את הנכה כמה שיותר מהר. כך שנדירים מאוד המקרים בהם אני בולם ומבטל את בקרת השיוט. בכביש 4 התנוע מסובכת יותר. יש גם המון נכים, יש גם חותכים ומתפרעים, יש גם פקקים. בשעות הערב והלילה כאשר הכביש פחות או יותר פנוי אני שם 88 קמ"ש וכך בד"כ צולח את הקטע עם המון תמרונים והחלפת נתיבים. בקטע ההררי בעליות בקרט השיוט איננה יעילה ואני מבטל אותה. אני מאיץ בירידות עד ל-110 ומנסה שלא לעבור 2800 סל"ד בעליות, כך שהמהירות צונחת לקראת הפסגאות ל-85-90 קמ"ש. אגב, רוב המאזדות מזדחלות בעליות התלולות לעט עוד יותר ואני נעלץ לעקוף אותם. לרוב בירידות הן עוקפות אותי בחזרה תוך סיכון לחטוף דו"ח. בירידות מאריאל עד לבית בתל אביב ניתן בקלות להשיג תוצאה של 3.2-3.4. אבל אני מעריך כי זו תוצאת מחשב אופטימית למדי. בעליות בחזרה התוצאה תהיה בסביביות 5+. אם אני מאפס את המד, בסיבובים הראשונים בין אריאל לת"א אני מקבל תוצאות נפלאות של 4.4-4.5. אבל תוצאות אלה אינן משקפות את הצריכה האמתית. אחרי 1500-2000 קמ התוצאה מתייצבת מסביב ל-4.9 וזה כבר נתון אמת, זהה לקבלות התדלוק. אינני מצליח לנסוע על חשמל קטעים משמעותיים. מנוע הבנזין מתנתק בבלימות מסביב למהירות של 20 קמ"ש. זה קורה בפקקים וברמזורים, כך שדי מהר ישנו רכב מקדימה וצריך לעצור. כנראה פרוטי קיבלה אקזמפלר מוצלח יותר. בניגוד לפריוס, סיוויק לא מאיץ על חשמל בלבד. אומנם החשמל עוזר להאיץ ולשמור על סל"ד נמוך. כמובן שלמי שלא מעוניין בנסיעה על בקרת השיוט, שמחד היא רגיע ומאידך דורשת תיחכום רב, עדיף לעבור לדיזל. אבל לא נדמה לי כי יצליח לנסוע רוב הזמן ב-110 קמ"ש במרכז הארץ (אולי חוץ מאיילון) כי תמיד יפריעו לו.
  25. אני אוסף את כל קבלות התדלוק ועשיתי בדיקות לגבי נתוני המחשב מול נתוני האמת (כמה תדלקתי וכמה קילומטרים עברתי). המחשב נוטה ליפות את התוצאות לטווח הקצר. אבל לטווח הארוך התוצאה מדויקת. אין לי הסבר למה זה קורה.
×
×
  • תוכן חדש...