-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
הנושא כבר נדון בהרחבה. כפי שזה לעיטים קורה במדיה צהובה, מדובר בסנסציה בגרוש. אכן אם מישהו יחליט להתגורר על הספסל האחורי של הרכב היברידי הנוסע - יהיה חשוף לקרינה מעל המומלצת בתקנים. אבל כאשר מדובר בחשיפה מזדמנת (התקנים מדברים על מקומות העבודה ומשך המשמרת 8 שעות) - אזי הקרינה היא בגדר הנורמה. אגב, קשה לדמיין מצב בו מישהו יבלה 8 שעות בספסל האחורי של הרכב ההיברידי הנוסע מדי יום חול. ובכלל - האים זה הגיוני שאף אחד - לא NHSTA (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאי) הרשויות כאלה בגרמניה, יפן וכו כו לא חשבו והצהובון כן חשב? פשוט מצחיק ועלוב.
-
אילו הייתי רוכש כיום רכב מקבוצה 2, לא היה ספק - יונדאי I30 סטיישן: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3350690,00.html http://www.icar.co.il/Article/139/יונדאי%20i30%20CW
-
"למרות המס" או פריוס במדורי הרכב המקומיים
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של ד"ר פוליצ'וק בתוך רכב כללי
האמת היא כי השימוש בבטריות לטיום-יון עוד בגדר חלום רחוק (יתכן ובוולט?). כך שהשמועה של מגזין ההגה הייתה מוקדת (ראה גם כתבה אמריקאית שצירפתי) לאחר שקראתי את החומר של רשות המסים, הבנתי כי גבולות של קבוצות הרישוי נשארו כעיקרון כמו בשנה שעברה, דהיינו - 111000, 130000, 147000 וכו'. אלה שבסיס אותן הגבולות עמדו שערי המטבע של דצמבר 2008. כאשר אלו עלו, ניתנה ליבואנים הרשות לחרוג מתוך הגבולות. כרגע המטבעות ירדו, אז היבואנים נדרשים לחזור אל תוך הגבולות המקוריים. אלה שהחריגות לא היו ממש בהתאם לשערי המטבע, אלא בצורה שרירותית (למשל קבוצה 2 עבור כולם 115000 ש"ח). נשאר גם לא ברור איך השפיע עליית המס על הקבוצות, במיוחד על הרביעית. אגב, הייתי מצפה שדווקא בזה יתעסקו כתבי הרכב. -
אין זה חדש כי כתבות הרכב שלנו מלאים באי-דיוקים רבים. אבל בנוגע לרכבים ההיברידיים הבורות לפעמים חוגגת. "למרות המס: 400 הזמנות לפריוס ב-3 שעות, מחסור בקורולה" צועקת הכתבה בגלובס: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?fid=3220&did=1000490154&nextArticleId=3220 וזאת למרות שכל אחד אשר עקב לאחר המתרחש יודע כי המס מטיב בצורה קיצונית עם הפריוס וכמעט ולא השתנה לגבי הקורולה. אז "למרות המס" או "בזכות המס"? נעבור ל-TheMarker. http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ds20090816_54512 הייתי רוצה לשאול את הכתב - האים המשפט "ישנו סוג של סתירה פנימית בין מכונית בטיחותית ומכונית ירוקה." מתאים לכתבה מכובדת במדיה רציני או לטוקבקים מאחריה? לכלכליסט ישנה בעייה ותיקה ומוכרת עם פירוט מחירי המכוניות ההיברידיות. והפעם הוא לא בגד במסורת. "מחירה של הפריוס החדשה, 152 אלף שקלים גבוה ב-3,000 שקלים ממחירה של הפריוס היוצאת" http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3349888,00.html לא היה עדיף להתייעץ עם המגזין "אוטו" המדויק מכולם? (הדגם המוחלף ימשיך להיות משווק עד גמר המלאי במחיר 146000 ש"ח). ואת המכה של היום עשה דווקא המגזין ההגה: http://www.motocar.co.il/article/11236.aspx "הפקת הליתיום המשמש לסוללות למנוע החשמלי מפירה איזונים עדינים בטבע" לגבי האמת על הבטריות של הרכבים ההיברידיים ניתן ללמוד כאן: http://consumerguideauto.howstuffworks.com/hybrid-batteries-none-the-worse-for-wear-cga.htm
-
בסיפור הזה חסרים כמה פרטים. איפה החליף: במוסך המורשה או במוסך המדרכה או אצל חבר שלו. במה החליף - בחלק חדש מיבואן או בחלק משופץ מפרוקייה. במקום ספקולציות כאלה ואחרות לא היה עדיף להתייעץ עם יודעי דבר? אגב חיישן דלק למשל יכול להגיע לסכומים נכבדים גם ברכבים פשוטים.
-
הערכה של 20 K ש"ח לתיקונים תוך 3 שנים לפז'ו 607 נשמעת לי אפטימית למדי. הרי ברכב שרד גם החלפת חיישן יכולה להגיע לסכום 4-ספרתי. יתכן כי רכישת מאזדה 3 גם כן לא הבחירה הנכונה ביותר מבחינה כלכלית. כך בעבר היה לי רכב שאיבד מערכו 3000 ש"ח בלבד תוך 3 שנים ותיקוניו עלו לא הרבה יותר מכך בתקופה הנ"ל. אבל ברכב חדש אתה משלם על שקט נפשי, גורם שלא ניתן להזנחה בקבלת ההחלטות.
-
שמעתי פעם כי בין רכבי השרד אשר בתור החדשים עלו כמו דירה בת 3 חדרים בחיפה, פז'ו 607 היא הזולה לטיפולים ולאחזקה. כמובן שרכישה כזאת היא בלתי-כלכלית בעליל מול הרכישה הקונבנציונלית של איזו משפחתומטית רגילה, ואני יכול רק לקנות במי שיכול להרשות לעצמו את הנ"ל.
-
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
אכן בסיוויק זה יוצא הרבה יותר יקר - ל105000 קמ- 8552 ש"ח כולל מע"מ. אבל עדיין לא מצדיק את ההפרש במחיר הרכישה. ובכל זאת הנתון שציינת עבור פריוס שכולל גם טיימינג ועוד מספר רב של טיפולים נראה לי מאוד מאוד נמוך, דומה יותר למחירון של מוסכי המדרכה -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
מחירון הטיפולים של סיוויק הייבריד לפני המע"מ הינו כדלקמן: 15,000 - 451.17 ש"ח 30,000 - 697.39 ש"ח 45,000 - 867.97 ש"ח 60,000 - 697.39 ש"ח 75,000 - 1510.45 ש"ח 90,000 - 2665.23 ש"ח אין לי מושג מה המחירון אצל הפריוס -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
יש בסיוויק IMA איבזור מיותר, למשל אגזוז הניקל או פנסי הערפל. אבל צ'נז'ר לי למשל מאוד חשוב. הוא פותר אותי מהצורך להחלף דיסקים במהלך הנסיעה, מעשה מסוכן ובלתי-בטיחותי בעליל. הייתי אומר שלאחר בקרת השיוט זהו פריט האיבזור השני בחשיבותו עבורי. ככול שנוסעים יותר, כך מגיעים מהר יותר להחלפת הסוללה, דבר שאמור לבטל את חלק הארי של החיסכון בדלק. דבר אף גרוע מכך זהו החתונה הקתולית עם מוסך המורשה. כך למשל הכרטיס החכם ושאר השטויות הן מבחינתי סימן אזהרה, כי הרי כל תקלה עם הנ"ל או סתם אובדן יגררו הוצאות משמעותיות ביותר. כך שכל הנושא של החיסכון למעשה אם לא נמצא תחת סימן שאלה, לא קל להעריך את ערכו באופן וודאי. אבל כאשר מניחים מקרה של "הסיוויק הדמיוני מקבוצה 2" כמתואר לעיל, לפחות לא מפסידים. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
אינני זוכר כמה עלתה בקרת שיוט בפריוס, יתכן ו-2000 ש"ח, אבל בד"כ אביזר כזה עולה כי-5000 ש"ח. בקרט שיוט נחוצה ביותר ברכב היברידי. בסיוויק IMA היא המפתח לחיסכון. את עצם העובדה שפריוס היא לא מובנת מעררת תהיה. צ'נז'ר מקורי הוא גם כן דבר לא זול בכלל. אני באופן איש משתמש בכל נסיעה חורפית בחימום המושבים. באריאל הטמפרטורה מסביב ל-0 די רגילה בחודשי החורף. בסיוויק ישנם עוד מיני פצ'בקעס שיתכן וישנם גם בפריוס, אבל לא תמיד קיימים ברכבי קבוצה 2, כגון המראות המתקפלים, חימום המראות, פנסי ערפל, חישוקי מגנזיום, אגזוז ניקל, ועוד דברים כהנה וכהנה. הגעתי לסכום של 30 K מתוך העובדה הפשוטה כי הבדל בין גירסת ה-LS ו-GS של סיוויק (ללא חלון שמש) היה בזמנו 26 K ש"ח. לכך הוספתי את הצ'נזר ועוד כמה דברים אשר היו בסיוויק LS אך אינם קיימים ברוב הרכבים מקבוצה 2 וכך הגעתי ל-30K. יתכן ובסוכנות אחרת חבילת איבזור זו הייתה עולה לא 30 K אלה 20 K. בכל אופן סיוויק IMA הדמיונית ללא האיבזור ולאחר ההנחה הייתה נוחתת בקבוצה 2. אזי כל הנושא של חיסכון בדלק כן יכול להיות כדאי. מתוך החישוב שעשיתי אם מחיר הבסיסי ללא האיבזור עולה על 115 K ש"ח - אין משמעות כלכלית לחיסכון בדלק. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
בסיוויק IMA ישנם מספר פריטים מובנים שלא היו בפריוס דור 2, למשל הצ'נז'ר ל-6 דיסקים MP3, בקרת שיוט, חימום מושבים קדמיים ועד דברים. אני מעריך כי מחירה של חבילה כזות יכול לנוע בין 7000 ל-15000 ש"ח, נניח 10 K ש"ח. בטויטה המילה "הנחה" נשמעת כמו קללה גסה, ואילו הונדה חילקה הנחות כי יד המלך. כך, הכרתי אנשים שקיבלו את סיוויק IMA ב-20K ש"ח פחות מהמחירון. ז"א ההבדל בין המחירי הרכבים היה כי 30 K ש"ח, כאשר ההבדל בין הביצועים והאיכות הינו זניח, ואגב לא כל הסעיפים לטובת פריוס דור 2. בסך הכל אני מעריך את כלל חבילת האיבזור שישנה בסיוויק IMA, כולל שליטה מההגה, בקרת אקלים ועוד דברים שציינתי לעיל בכי-30-25 K ש"ח. ז"א מבחינתי מדובר ברכב מאובזר שמקורו בקבוצה 2. לרכב כזה חיסכון בדלק הינו סעיף משמעותי וניתן לייחס כדאיות כלכלית לכל העניין. אבל כאשר המחיר הינו 152 K עוד בטרם הוספת האיבזור - אין כבר משמעות רבה לחיסכון בדלק, לכן אני מעריך כי במחיר שכזה פריוס לא יצליח בשוק. אין זה יהיה נכון להשוואת את פריוס לרכבי המנהלים מבחינת איכות הנסיעה, נוחות,איבזור וכו. ההשוואה המתימה תהיה מתוך קבוצה 2, למשל יונדאי I30. ולכך התכוותי כאשר אמרתי שהוא איננו מצדיק את עצמו במחינה כלכלית. ולגבי הצריכה. אני נוסע יום יום לאריאל בשטח עררי, הצריכה המצטברת 4.9. נכון, את רוב הדרך אני מעביר עם בקרת שיוט ויש לי מדיניות לחיצה על גז בעליות לפי ההמלצות של יודעי דבר. בלחיצות פרועות לאורך כל הדרך הייתי מקבל בסביבות 9. כביש הערבה יותר נוח לחיסכון, יצא לי גם לנסוע שם ועוד עם 3 נוסעים מבוגרים. התוצאה גם הייתה מתחת ל-5. תוצאות פחות מזה בפריוס שהוא רכב חזק וחיסכוני יותר - סימן להתעללות לא קלה ברכב. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
אתן לך דוגמה - בכתבה צויין כי החומרים בסלון זולים. כמובן שהם זולים מול אלה שבמרסדס E-CLASS. אבל משום מה הכתבות בחו"ל דווקא מתרשמות מהחומרים לטובה. בכתבה שוב ושוב מציינים כי רכב לא מהנה לנהיגה. כמובן שפורשה פאנוראמה יכולה לשעשע את השומאכער המתחיל הרבה יותר. ודווקא הכתבות מחו"ל מציינות כי חל שיפור ניכר בפריוס החדש מבחינת תחושת הנהיגה ושהרכב כן מהנה. לגבי הצריכה - אני בתור נהג מאוד ממוצע ומתה מוציא בקלות מסיוויק IMA (רכב פחות מתקדם) צריכה של 20 קם על ליטר. בפריוס אני אמור להוציא כנראה יותר. אבל השומאכער שלנו משום מה מאוחזב מהצריכה. אגב, מדורי הרכב במדיה יותר רציני (GLOBES, THEMARKER) דווקא כן יורדים לגובה העיניים של הציבור. ומאתר העממי כמו וואלה הייתי מצפה לדיון הרלוונטי לקהל קוראו - מה האיבזור, מה עלות הטיפולים, ואפילו - מה הממוצע של תעריפי הביטוח. ומשום מה את הדברים "המשעממים" האלה לא נראה שם. הגורוים האלה מחנכים את הקהל הקוראים ובמיוחד הצעירים שבהם לדברים אחרים לגמרי, שלפעמים יכולים להיות גם מסוכנים. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
יש לי תחושה כי כמה מגזיני רכב ישאליים נועדים לקהל המיליונרים שמחפשים רכבי ספורט. אלה זוכים שם לכבוד והרצה. ואילו רכבים פשוטים ועממיים זוכים לזיזלול ולעג. לא פעם הבוחנים מודים כי לבחון איזו טויוטה קורולה אפורה בשבילם זה העונש. אגב, בבריטניה למשל, בה רכבי הספורט הרבה יותר נגישים לציבור, מגזיני הרכב יותר קרובים לגובה העיניים של הרוכש הממוצע. ו-וולא... אצלם מה שחשוב ברכב זה איך שהוא מתנהג במהירות של 100 קמ"ש בסרפנטין בין ערד לים המלח, כמבן איך הוא בעקיפות הפרועות ושחלילה לא יהיה תת-היגוי ושהזנב ימושך בצורה נכונה, בקיצור דברים הכי רלוונטיים לרוב הציבור. וכל מה שלא עומד בקריטריונים הנ"ל - למשל הפריוס - הרי זה עגלה וזבל של רכב. ולגבי הצריכה - הנתון כ"כ נמוך כנראה בא לאחר התעללות רצינית, אני מעריך כי כל רכב אחר בתנאים כאלה היה מציג מתחת ל-8 קמ לליטר לפחות. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
אגב, בוואלה שוב כתבה שמכסחת רכב היברידי, הפעם פריוס דור 3: http://cars.walla.co.il/?w=/4701/1537374 אם לא ירידו את המחיר זה לדעתי יהיה עצוב כי הרכב לא יצליח להתברג לשוק וישאר אזוטרי. חבל אם הציבור לא ינצל מספיק את ההטבות שהרגולטור העניק לתקופה מוגבלת. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
קבוצת ההשוואה של פריוס - רכבים על גבול הקבוצות 2 ו-3. כאן לא מדובר על דברים כגון ההנאה מניגה אלה החיסכון במזומנים ותו לא. כפי שאמרתי, לדעתי הפריוס מפסיד. קבוצת ההשוואה של לקסוסים היא רכבי פאר אחרים, כאן שיקולי החיסכון לא משחקים, אלה איזו פוזה נראת יותר מרשימה. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
לקסוס זו אופרה אחרת מכמה טעמים. ראשית כל את הלקסוס רוכשים אך ורק בגלל הפוזה. יש שיגידו - הביצועים. לדעתי שטויות במיץ. הרי רוב הזמן הרכב ינקר עיניים לעומדים בפקק. ואם בכל זאת יזדמן לו להפגין ביצועים בכביש הפתוח - הרי הנהג יפרד מרשיונו. חוץ מזה מערכת ההיברידית שלו לא נועדה בשביל לחסוך בדלק אלה בשביל להוסיף את המומנט, הכל כך מיותר בארצינו. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
לפני שנה כאשר רכשתי את רכבי החבילה של GS עלתה בסביבות 160+ K ש"ח, לא הייתי מוכן אפילו לשקול הוצאת סכום כזה על רכב. LS הערום ללא כלום עלתה 130 K, גם לכך לדעתי לא הייתה הצדקה. הייתי יותר בכוון של B3 אשר אז הציעו בסביבות 100 K. אבל אילו הייתי רוצה להלביש עלייה את הפינוקים של סיוויק הייבריד - הייתי מגיע מעבר ל-130 K. אז היה קשה לסרב להצעה של 130 K עבור ההיבריד. אגב, אילו הייתי הולך על רכב יותר מוצלח מ-B3, כזה שלא היו מחלקים עליו הנחות 5-ספרתיות, למשל מאזדה 3, אז עם הפינוקים של ההיבריד הייתי מגיע ל-140 K. ועם מסתכלים על הבעייה ממבט כללי. החיסכון בדלק של ההיבריד במקרה שלי מסתכם בכי-5000 ש"ח בשנה. החיסכון בביטוח בכי-1500 ש"ח בשנה. לחובה יש לקשום אגרת רישוי יקרה (קבוצה 4 מול קבוצה 2) שגוררת כי-500 ש"ח בשנה. מחירי הטיפולים הראשונים של ההיבריד זהים להונדה רגילה. אבל ישנו טיפול יקר של 90000 (כי 1500 ש"ח יותר מהרגיל) והחלפת הבטרייה בו ביום שלערכתי תעלה בסביבות עשירייה. כך באופן כללי כאשר מחיר ההיבריד זהה למחיר הרכב הרגיל בכל זאת ישנו איזשהו חיסכון. אבל הפריוס הערום אשר נעמד מול למשל יונדאי I30 הערומה, ועוד בגירסת סטיישן מקבוצה 2 עם הבדל במחיר של כי 35 K ש"ח, - הרי ידו של הפריוס על תחתונה. -
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
קלעת בול בפויינטה! הנחת המס ההיברידית מאפשרת להבריח איבזור מובנה שכלול במחיר הרכב. ובכך רוכשי סיוויק IMA זוכים בחבילת איבזור בשווי 5-ספרתי חינם עוד בטרם הנחות היבואן! זאת למעשה הסיבה יחידה למה בחרתי ברכב זה. ובקשר לחיסכון בדלק (אגב הרכב מספק את הסחורה) - הרי בחישוב הכולל מדובר בסעיף שולי. פריוס לאומת זאת לא כולל איבזור מובנה חינם - לכן לדעתי לא מדובר בחבילה משתלמת. אולי בעל הרכב יחסוך בדלק, אבל ישלם על החתונה הקטולית עם המוסך המורשה, ובו ביום גם על החלפת הבטרייה. אגב, בארץ יש כבר בעל הממון שרכש את טסלה. אולי יהיהו עוד כמה כאלה שירכשו את הוולט. אבל לא נראה לי וולט יעשה רושם על בעלי הפוזות מין המניין שמשלמים 250 K ויותר ש"ח על רכבהם. בשביל כך הרי קיימים במוו, אודי, ג'פים למינהם וכו. -
חשוב לשים לב כי הנושא מוגבל לסנסציות תקשורתיות. לא שמענו מדענים רציניים מתבטים בנושא. אני עברתי על תקנים גרמניים וגיליתי כי הנושא הקרינה סבוך מאוד, ישנם ערכים שונים בתדרים שונים. ערכים שונים לחשיפה קבוע במקום מגורים, חשיפה במקום עבודה (במהלך משמרת של 8 שעות) - שם הערכים גבוהים בד"כ בכי-שני סדרי גודל והערכי ה-TLV שהם גבוהים ב-5 סדרי גודל. לגביי אני לגמרי שקט ורגוע בקשר לנהגיה ברכב היברידי, בדיוק כפי שאינני חושש לדבר בטלפון הסלולרי. אבל הנושא של השבת תינוק בכיסא האחורי כנראה ידרוש מחשבה נוספת, ליתר הבטחון. אני מאמין כי ישנם פתרונות פשוטים וזולים מאוד - למשל שימוש בנייר כסף. אגב, אני מעריך כי אנחנו נחשפים יום יום לדברים הרבה יותר מסוכנים, למשל לאוויר המזוהם ללא כל חשש כלל. כך שטוב לשמור על פרופורציה. יתכן וסנסצית תקשורתיות יבריחו אי-אלה לקוחות מהרכבים ההיברידיים לתקופה קצרה, אבל הרגולציה תעשה את שלה לאורך הזמן וכך נראה יותר ויותר רכבים היברידיים על הכבישים.
-
צריכת דלק מרשימה ביותר להיברידית של שברולט (וולט)
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של itaychiz בתוך רכב כללי
1) לדעתי נתונים כאלה אפשריים כאשר מתבצעת טעינה חיצונית. יתכן ודבר כזה נוח לבעלי בתים פרטיים שכוללים חנייה פנימית. לדיירי הבתים המשותפים זה הרבה פחות נוח. 2) נניח מישהו נוסע ברכב רגיל שעושה 10 קמ על ליטר ומשלם 1000 ש"ח בחודש על הדלק. הוא עובר לרכב היברידי קל כמו הונדה IMA או פריוס ומתחיל לשלם 500 ש"ח. עובר הלה לוולט ומתחיל לשלם נניח 250 ש"ח (לא כולל חשמל). בשביל חיסכון של 250 ש"ח בחודש שווה לעבור לרכב שעולה בארה"ב 40000$ וז"א כאן אמור לעלות כי-250000 ש"ח? החל משלב מסוים החיסכון בדלק מול עלות הרכב כבר לא נהיה כדאי מבחינה כלכלית. את האמת בארץ אפילו הפריוס לא ממש מחזיר את ההשקע, אבל ניחה. -
עוד דברים: http://auto.ihs.com/news/2008/eu-en-lithium-batteries-9-08.htm הנה תוכן העניינים של התקן (תיק התקנים שלי מעודכן לשנת 2007 לכן אין לי כרגע את DIN V VDE V 0510-11) http://www.vde-verlag.de/previewpdf/70510011.pdf ברגע שאקבל את התקן - אפרסם מה הערכים. אך אין לי ספק שמאז כניסתו של התקן לתוקף או לפני כן הרכבים נבדקו ונמצאו תקינים, אחרת לא היו משווקים בגרמניה.
-
כרגע בהפסקת סיגרייה לא התעצלתי ופתחתי את אוסף התקנים הגרמניים ועברתי על התקנים הרלוונטיים מחוצץ DIN VDE 0848 אני מתחזק בדעה כי בכתבה מדובר בסנסציה בגרוש. בינתיים לא מצאתי תקן לגבי הרכבים, אבל לגבי הפלפאונים דווקא כן: Nationales Vorwort Für die vorliegende Norm ist das nationale Arbeitsgremium K 764 „Sicherheit in elektromagnetischen Feldern“ der DKE Deutsche Kommission Elektrotechnik Elektronik Informationstechnik im DIN und VDE zuständig. Norm-Inhalt war veröffentlicht als E DIN EN 50360 (VDE 0848 Teil 360):2001-02. אני רואה פה ערכים מותרים שהם בסדרי גודל גדולים ממה שדובר בכתבה. אשמח ללמוד מאיזה תקן הם הוציאו את הערכים.
-
צודק! עמך הסליחה! אינני מהנדס חשמל ולא מכיר את הנושא, למראות שהייתי מודע עליו עוד בטרם רכישת הרכב ההיברידי. אז משום מה חשבתי שמקור הבעייה הוא בכלל במנוע החשמלי, ובין היתר העדפתי את הונדה מפני שזה קטן יותר אצלה. כעט מתברר שהבעייה היא בכלל במושב האחורי ואילו במושב הנהג אין הבדל משמעותי בין רכב היברידי לרגיל (כך למדתי גם מרפרנסים 1 ו-3 לאותו הגליון השוויצרי). כרגע המושב האחורי אצלינו ריק (אם לא לוקחים טרמפיסטים כמובן). אבל בעוד כמה חודשים צפויה לנו התווספות של הדור הבא והסלקל אמור להיות מחובר שם. הדבר ידרוש מחשבה שנייה והערכה בהתאם. נדרש לקבל תשובות לשאלות האים הקרינה בערך גבוה נמדדת רק על פני שטח המושב ומה קורה איתה במרחק של למשל 20 סנטימטרים אשר מוסיף הסלקל. אגב, בתור איש מקצוע אני מעריך כי ייצור הסנסציות חצי-מדעיות עם מכשיר נייד כזה או אחר הינו דבר קל יותר ממה שחושבים. הייתי מציע את שירותיי לוואלה במדידה של ריכוז תחמוצות חנקן (חומרים מאוד רעילים, מסרטנים וכו וכו עם TLV - ריכוז הממית נמוך מאוד) בתוך כמה רכבי הדיזל למשל. הסנסציה אמורה להיות לא קטנה יותר. אלה משום מה נדמה לי כי וואלה לא יענו להצעה זו. כי הרי לשיטת כמה מגזיני הרכב המקומיים דיזל זה טוב, רכבי ספורט זה מעולה, וV8 זה חלומי. אזי מגזינים אלה מלאים ללא כל פרופורציה בשבחים לרכבים שמחירם כמיליון שקל, כאילו זה רלוונטי לרוב הציבור. ולאומת זאת לשיטתם הרכב ההיברידי או סתם איזו משפחתית עפורה - זה מוקצה ומקור ללעג. רואה למשל הכתבה האחרונה אשר וואלה עשו על הונדה אינסייט.
-
להלן כמה קישוריות בנושא. השנייה מעניינת במיוחד http://www.nytimes.com/2008/04/27/automobiles/27EMF.html http://www.bag.admin.ch/themen/strahlung/00053/00673/02377/index.html?lang=en
