Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. לא ממש מסכים איתך. ב-130 K (ואני מתכוון כמובן למחיר לאחר ההנחה במאיר) מקבלים אצל האחרים גירסאות מאובזרות של רכבי קבוצה 2, הפחות סולידיים ולרוב והרבה פחות נוחים. יש האומרים כי מיצובישי לאנסר יכולה להיות המתחרה לסיוויק ואני לא חושב כך. לדעתי אין מה להשוות את התחושה בסלון.
  2. המחירון של הונדות מופרז, אבל לעיתים מתחת לשולחן בשושו מקבלים הנחות יפות, במיוחד על הדגם המאובזר או על ההייבריד. אזי החבילה נהית די משתלמת. ללא ההנחה של לפחות -8-10% מהמחירון לא הייתי ממליץ על סיוויק. כי הרי בתוספת קטנה ניתן להסיג רכבים יותר יוקרתיים: ה-B4 החדשה, האוונסיס ואפילו את מאזדה 6. הבעייה של קורות כבר צויינה. אני נוהג בסיוויק זו כבר השנה השנייה וזה עדיין מאוד מפריע. אני חש חוסר בטחון בסימפטאות הצרות ובחניות הצפופות, במיוחד במקביל למדרכה. לפעמים אני עדיין מתבזה מול העוברים ושבים כאשר יוצא החוצה ובודק את מרחב החנייה, מפני שמבפנים לא ראוים הרבה. ישנם גם שטחים מתים גדולים בהשוואה לרכבים אחרים ושום כוון מראות לא פותר את זה. צריך מאוד להזהר בהחלפת הנתיבים ולהסתכל גם במראה הצדדית וגם במרכזית. מבחינה זו סיוויק 5 דלתות עדיף על 4. הייתי מציין לשילה גם את הארמברקס אשר ממוקם מקדימה (ובכל חוסך מקום אחסנה) אבל מפריע לרגל. ישנם הבדלים בין איכות ההרכבה של תוצרת תורקיה ויפן. אלה שמגיעים מתורקיה מאופיינים בבידוד רעשים ירוד ולעיטים סיבלים מחלונות הנתקעות, כיסאות הנהג הנופלים וכדומה. הבעייה הכי חמורה בכל הסיוויקים זהו עובי הפח ואיכות הצביעה. הפח דק במילימטר מהמקובל. התוצאה - ממה שברכב אחר הייתה מקבל רק שריטה - כאן תקבל גם מעיכה. אני מדבר בראש ובראשונה על זריקות הדלת, תופעה כואבת שמאוד נפוצה בארץ. אז אם תשים לב על הסיוויקים שנעים בכבישים, רוב רובם מלאים במעיכות קטנות שכאלה. הפתרון - כיסוי בכל הזדמנות, הוא מחליק את המכות הקטנות. מאוד לא מומלץ להשאיר את סיוויק ללא שיכבת ווקס רצינית. אחרת כל יום תגלה קילוף צבע נוסף. אבל בסך הכל אם מסיגים הנחה טובה כפי שכבר ציינתי לעיל- מקבלים רכב מאוד נוח, מהנה וסולידי שלא יהיהו לא מתחרים ברמת מחיר זה. זו לפחות ההרגשה שלי ואני מאוד מרוצה מהקנייה.
  3. חוששני כי הכיסוי הדש גם לא יחזיק אצלי הרבה הזמן. הערב כבר גיליתי קריעה קטנה בצד עקב זריקת דלת של אחד הסובארוידים בחצר. העיקר שלרכב עצמו שלום.
  4. הרעיון איננו מוצלח במיוחד ואסביר מדוע 1) כאמור, לא ניתן להשיג בדיוק אותו המכשיר כמו במשטרה. 2) אפילו אם משיגים בדיוק את אותו המכשיר, אין זה אומר ששניהם יתנו בדיוק את אותה התוצאה, וזאת מפני שהיא תלויה באופן הנשיפה ואופן הכיול. הריכוז גם משתנה מרגע לרגע. התוצאה - תביעות מצד הבליינים שיצאו "נקיים" בבדיקה בפאב אך נמצאו שיכורים בבדיקה המשטרתית. ונניח כי יש בדיוק אותו המכשיר והבליינים מוותרים מראש על התביעות. ההחזקה של המכשיר איננה פשוטה. הוא דורש ציוד כיול יקר מאוד והמון ידע מקצועי.
  5. זו לא המשטרה אלה היצרן. היצרן לא מעוניין שיחשפו סודות מסחריים ושמומחים מטעם ההגנה יקראו תיגר על המכשיר תוך גרימת נזקים תדמיתיים ומסחריים. בארה"ב תבעה ההגנה משך שנים לקבל את המכשיר לידיה ובסוף זכתה תחת הגבלות מסוימות. למרות הממצאים הקשים בהליך של State of New Jersey vs Chan, קבע בית המשפט שהמכשיר אשר בשימוש במדינה זו אמין תחת סייגים מסוימים. כרגע התיק נמצא בערעור בבית המשפט הפדראלי. במאמר מוסגר אציין כי אילו המכשיר בארץ היה כמו בניו-ג'רסי, קולי לא היה נשמע כלל. לגבי ההוצאות - מפנה לתיק בש 000637/08 http://info1.court.gov.il/Prod03/ManamHTML5.nsf/FAC8735BF607641A4225761D0051A442/$FILE/4FCB2EDC9BBD1E654225761D003263CA.html?OpenElement ניתן לעקוב אחרי התגלגלות התיק באתר http://info1.court.gov.il/psakdin לגבי שאר השאלות אני מציע שקודם תעבור על החומר שבאתרו של עו"ד קולקר ואז אוכל להתייחס לשאלות ספציפיות
  6. זה ממש ליד המטה של המשטרה בתחילת סאלמה. יש שם מלא עסקים קטנים למכירת אביזרי רכב ומחירים זולים במיוחד. נראה לי כי עם האוטו-דיפו גמרתי.
  7. לא חבל לבזבז כ"כ הרבה כסף (ולא משנה אם כן סכום כפול או לאו) ללא הידע הבסיסי על המכשיר ואפילו ללא הנכונות לעבור על החומר? לא מזמן חוסר ידע שכזה כבר עלה למישהו הוצאות של 15000 ש"ח.
  8. ע"מ שלא להפריך מידע בלתי-מדוייק, אני שוב אציע לעיין בחומר רב שבאתר http://kolker.co.il
  9. אגב, לא ברור למה זה DF ולא DV. השם הרי בא ממילה גרמנית Vogel (ציפור).
  10. לפני חצי שנה שרטו לי טמבון אחורי עם עגלת סופר. כשמסתכלים מהצד רואים גם מעיכה קטנה. כשעשיתי טיפול לרכב במוסך מורשה נאמר שהתיקון יעלה 1600 ש"ח לפני המע"מ, אך אישתי לא הרשתה לי לעשותו. הטמבון החדש של הונדה עולה לא פחות מ-6000 ש"ח לפני המע"מ. 8000 ש"ח לטמבון של אוויו נראה לי מוגזם. ואם התיקון יעשה אצל פחח רגיל ולא במורשה - אני מניח כי תדרש ללא יותר מ-2000 ש"ח אחרי המע"מ.
  11. יש לו גם האפשרות לחיזוק עם חבל בצדדים שכרגע נראת לי מיותרת כי הכיסוי מחזיק יפה ולא מתרומם גם כך. הפתח לאנטנה פשוט מצויין. אני הייתי מפרק אותה וחששתי שעם הזמן יגרם נזק להברגה בגלל הלכלוך ויום אחד לא אוכל להחזירה למקום. והנה האודי מאתמול בדרום ת"א - חשוב לשים לב - ללא שום כיסוי. Picture 033.pdf
  12. אתמול בקרתי בשני העסקים, שניהם עוסקים במוצרי הברזנט. אך 66 לא עושה כיסויים לרכב, אלה ה-77 ממש ממול. אגב, גם זה שתופר בהזמנה משום מה לא עושה חלונית לתגי חנייה וזו יכולה להיות בעייה לא קטנה. למי שחונה בכחול-לבן הכיסוי של אוטו-דיפו כנראה הפתרון היחידי.
  13. היום שמתי את הכיסוי החדש של DF. אכן יש לו יתרונות רבים מול הכיסוי של אוטו-דיפו. ראשית כל יש לו פתחי אוורור. האוויר החם יוצא דרך הפתחים והכיסוי לא מתרומם. יש לו גם חגורות חיזוק ופתח לאנטנה (אין צורך לפרק אותה). הבד נראה איכותי יותר וכולי תקווה שלא יתפורר לאחר מספר חודשים. החיסרון שאין חלוניות למספרי הרכב וחלונית לתגי החנייה. לא ניתן להשתמש בכיסוי זה בחניות כחול-לבן וצריך לרסס את מספר הרכב על הכיסוי. כולי תקווה שהכיסוי החדש לא ייגנב ושוב תודה על המידע לגבי הרחוב סאלמה.
  14. מליץ יושר - כל מילה בסלע!
  15. ישנן הרבה ספקולציות מסביב לנושא. התשובה הנכונה היא כי לא לנוהגים ביום בו שותים. אם שותים הרבה - לא נוהגים גם למחרת בבוקר. את החומר של משפט הינשוף ניתן לראות כאן: http://kolker.co.il
  16. היום הייתי במקום. זה לא 66 אלה 77. לא התרשמתי בהבד. הוא נראה דק מדי ולערכתי חדיר לשמש. מי שיש לו ג'יף או כל רכב קצת לא סטנדרטי - כנראה זה הפתרון היחיד. אגב, ראיתי שם בסביבה וגם צילמתי את אודי R8. אם זה מעניין - אוכל לעלות את הצילומים. בסוף המשכתי לתחילת סאלמה וקניתי שם כיסוי DF (דוד פוגל ובניו) ב-130 ש"ח. הוא נראה קצת יותר איכותי מהכיסוי של אוטו-דיפו. אותו מציעים שם ב-80 ש"ח וזה במקום 160 באוטו-דיפו (פעם היה 120). כך או כך, בסאלמה הקנייה יותר משתלמת.
  17. וגם לי שאלה - איפה בסאלמה נמצא המקום? אגב, אני מתכוון עדיין לקנות את הכיסוי הזול ביותר נוסח אוטו-דיפו מסיבה אחת פשוטה: הכיסוי היקר יגנב תוך שעות.
  18. לא ידעתי כי ניתן לרכוש כיסוי איכותי ברחוב סאלמה. זה מידע מאוד חשוב בשבילי. תוך שנה החלפתי 2 כיסויים זולים מאוטו-דיפו. אחד התפרק בעצמו. השני נקרע ע"י בתאונונת חנה-וברח. השלישי כבר נמצא בשלבי פירוק מתקדמים. שאלתי היא האים במשך הזמן הכיסוי לא נהיה קשיח ולא פוגע עקב כך ברכב?
  19. לדעתי יש בהצעת הכתב שני דברים מועילים: 1) החרמות רכב לנוהגים בשלילה. 2) שלילה ל-9 חודשים לאלה שצוברים מעל 72 נקודות. אומנם כנראה הרוב הם נהגים מקצועיים שמבלים הרבה בכביש, אבל 72 נקודות זה יותר מדי. לגבי שלילה אוטומטית ללא תלות בקבלת ההודעה - אני חושש. כי הרי יתכנו המקרים שגם ההודעה על דבר דואר רשום לא מגיע. אצלי למשל דברי דואר רבים (כולל הרשויונות וכדומה) הולכים לאיבוד במקום מגורים ואני תמיד מבקש לשלוח אותם למקום העבודה. אזי יתכנו המקרים שאנשים יסעו בפסילה מבלי שידעו על כך. אולי ישנם דרכים יותר יעילות למסירת ההודעה מאשר הדואר? מעשה בסיפור משנה שעברה. משרד הרישוי החליט לפסול את רשיונם של נהגים שצברו הרבה עברות תנועה. אלה פנו לערכאות וזכו. אז אותו הנהג הוא אחד מהם. ולסיכום. מדי פעם מפריחים שמועות כי הענישה בישראל על עבירות תנועה רכה מדי ביחס למקובל בחו"ל. אז העובדות מדברות אחרת. אומנם ישנן העבירות שאכן זוכות לחוסר עכיפה וענישה סלחנית: חציית קוו לבן, חציית פסי רכבת וכדומה. אך עברות אחרות זוכות בענישה דרקונית, וכך גם נאמר בפסיקה.
  20. אני בזמנו זכיתי במאיר בהנחה נוספת (לעוד הנחה 5 ספרתית) של 5000 ש"ח בגלל צבע הבורדו. כפי שכבר דובר, התימחור במאיר מאוד גבוה, כך גם ההנחות המזדמנות. רק כעבור שנה מחירון יד 2 של רכבי הגיע לסכום בו רכשתי אותו. כך ככל הנראה יהיה גם אצלך. שוב, ברכות על הרכישה המוצלחת.
  21. ברכות! זו עיסקה מעולה. תתחדש!
  22. אולי זה לא ממש קשור לנושא, אבל בכל זאת... הייתה לי פעם נאנסר תאילנד 2001 שנפלה מות גיבורים ממכה בטוסיק לפני שנתיים (אובדן להלכה). אז לא מזמן במקרה לגמרי היה לי שוב מפגש מרגש אימה. בכל זאת, מדינה קטנה... הייתי נזהר מכל מה שיד 3 ומלה.....
  23. אם אני לא טועה, הג'ז החדשה הושקה בארץ בתחילת 2009.
  24. אולי יהיה מעניין לשים לב למודעה הזו: http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=14&SubModelID=105&FromYear=2009&UntilYear=&Auto=&fromPrice=&untilPrice=&Info=&SubSubModelID=0&OwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand= המחיר כולל רישוי, חיישן ואיתורן, כך שהבסיס אמור להיות בסביבות 101 K ש"ח, וזה 8000 מתחת למחירון. מה גם, שנדמה לי כי יהיה ניתן להוריד עוד. נדמה לי המקור של הרכב בהזמנה שעברה את הרישוי אך בוטלה.
  25. בצדק או לא, אך בארץ המותג הונדה פותח כסמי-פרמיום. אבל לא כך הדברים בחו"ל. הייתי אומר כי בחו"ל מחירי ההונדות לק"ג רכב בד"כ אפילו במקצת זולים משאר היפניות. היקרה מכולן ד"א היא סוברו. לא אופתע אם הלגאסי החדשה תעלה באירופה יותר מבארץ, וזאת למרות המס הירוק החדש.
×
×
  • תוכן חדש...