Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. גיר רובוטי הינו מתקן פשוט יחסית, וללא ספק זול יותר מהגיר הרציף של הדגם הקודם. לכן לדעתי יש לך פחות מי מה לחשוש מבחינת התקלות והוצאות לעתיד. אם אתה חש בנוח ברכב כבר בנסיעת מבחן - אז מה טוב. במחיר דומה ואף פחות מכך ניתן למצוא איביזות אוטומטיות יד 1 מיבואן. אבל כאן יש מי מה לחשוש. יש סיכוי טוב לבלות יותר מדי במוסכים אפילו בתקופת האחריות, ושלא נדע מה עלול להיות מאחוריה. ועל שמירת הערך חבל אפילו לדבר.
  2. סתם מעניין מתוך סקרנות - כמה צריך להוסיף על האיבזור המקורי כגון האזקה בצ'מפיון? אין ספק שהם שם ואנחנו כאן. סקר המחירים הוא סכולסטי בלבד - כמה זה יכול לעלות ומהו התמחור שיכול להיות ללא גריפת "רווחי הנישות".
  3. באירופה נהוג לפרוס את המחיר ולגבות בנפרד על כל דבר, אפילו על חלונות חשמל וכריות אוויר. בדקתי את המחירים ההתחלתיים עוד בטרם כל התוספות גם בסוברו וגם בגולף מסיבה אחת פשוטה: אינני יודע מהן התוספות. האים חלון גג הינו מקורי ב-1000 אירו או שנחתך כאן. האים מסך מגע הוא מקורי או מבית רדיו מילאנו וכו כו. ע"מ לבצע השוואה רצינית ברמה של דוקטורט צריך המון מידע פנימי אשר איננו זמין לנו. כך או כך, פרטי האיבזור כאלה ואחרים אינם משנים את התמונה הכללית באופן מהותי לכאן או לכאן, לכן אינני חושב שמסרתי מידע מוטעה. אגב, אם כבר הוזכר, לדעתי צ'מפיון צריכים ללמוד ממאיר. רוב האיבזור של הונדות, כולל אפילו הקודן הינם מקוריים. יתכן וזאת אחת הסיבות למיעות התקלות ורכבי ה"לימון" לאומת ה-VW. אם תסתכל טוב, אזי המחיר לאחר המע"מ ודמי הובלה גם כן 28 K פאונד. את הסדאן, כאמור אין בהצע באנגליה. אינני מבין מהיכן צץ הרעיון שסטיישן אמור להיות ב-25% יקר יותר מהסדאן? אצל יצרנים אחרים באירופה הסטיישן והסדאן באים בערך באותו המחיר. כך או כך, אם כבר משווים תפוזים לתפוזים, אזי עדיף כבר לבדוק בגרמניה והסדאן שבה.
  4. לאישתי הרשיון 14 שנים ורק דו"ח אחד מלפני שנים רבות. במסגרת תפקידה היא עושה ביקורי בית וקילומטרז' הרבה מעל הממוצע.
  5. מיובאת מיפן לא דוגמה טובה? אז הנה לך טויוטה אוונסיס 2.2 ליטר אוטומטית "סול" מיובאת מאנגליה - 30.070,00 אירו עוד בטרם הצבע המטאלי ושאר הפצ'ווקעס. רוצה יצרן אירופאי בקבוצה 4? לפיאט כרומה אוטומטית 2.2 ליטר מחיר בסיס 26.600 אירו, אך התוספות במיאות אותו גם צמוד ל-30 K. כך ששוב, אם רוצים (שוב המילה המגונה "ליסינג") - אין זו אגדה לתמחר את 30 K אירו ב-160 K ש"ח. ומי שלא הולך עם הגדולים - משלם כפליים.
  6. אינני חושב שגם המחיר הקודם של 205000 ש"ח היה אטרקטיבי לרכב שעולה בגרמניה בס"כ 28.525,00 € http://cc5.volkswagen.de/cc5/configurator/fs_base.aspx?context=default&app=ICC-DE&template=golf&process=clc2 ז"א לא מדובר ברכב יקר כלל וכלל, אלה הם מחירים טיפוסיים ל"רכבי המנהלים" מקבוצה 4. יש גם כאלה שיקרים יותר, למשל סובארו לגאסי 2.5 ליטר אוטומט טרנד - 33.100,00 € http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/modelle/legacy/PreiseDaten/legacy-spec-19.pdf לדעתי גוזרים קופון על נישת חובבי המוטוריקה שקונים יותר לפי הלב. אני מעריך שבדיוק בנישות כאלה יטפל היבוא המקביל.
  7. אינני חושב שיש משהו משוכלל בעולם הזה, כי הרי דבר כזה מנוגד לחוק השני של תרמודינאמיקה. ובכל זאת מפעם לפעם קמים המורדים הבלתי-מרוצים מהמצב הקיים. וכאשר מזדמן להם לקחת את המושכות לידיים, לעיטים התוצאה היא גרוע אף יותר. לגבי הליסינג והלקוח הפרטי דובר רבות. אין בידינו נתונים ע"מ להצדיק או להפריך גם את טזת "המימון הליסינג ע"י הלקוח הפרטי" ולא את הטזה ההפוכה. אני באופן אישי (ושוב, כמובן, ללא מספיק נתונים בידיים) נוטה לדעה כי ליסינג דווקא היה טוב ללקוח הפרטי. הרגולטור היה כופה מחירונים נמוכים לרכבים משפחתיים חדשים מחד, והגופים הגדולים (הבנקים וחברות הליסינג) יחד עם מר לוי יצחק גורמים למחירים גבוהים להחריד ליפנומטיות משפחתיות מאידך. אז דעתי היא כי הלקוח הפרטי יוצא נשכר מהמצב הנ"ל. למעשה למרות המיסוי הכבד יוצא המצב שמחזיקי רכבים משפחתיים חדשים בארץ בסופו של דבר משלמים אף פחות מבאירופה. הם קונים בהפרש לא כ"כ גדול מאירופה, אבל נכסיהם לא מאבדים 70% תוך 3 שנים כפי שזה קורה שם, אלה 30-40% לכל היותר. השנה אגב היו אף עליות הערך. ולגבי רכבי היוקרה זו בכלל סגה אחרת. צריך עוד לברר מה החלק של הסמל על מכסה המנוע במחיר לצרכן ומהו החלק של עלות הייצור של הסחורה הנ"ל. אני מאמין כי התוצאה תהיה מפתיע. מעניין לברר מהו חלקם של רכבי היקרה המשומשים ביבוא האישי, מה היה מחירם האמתי בחו"ל (וירידת הערך היא ללא ספק סטרטוספרית, כזאת שלא מוכרת במחוזתינו) ועל מה מרוויחים יותר - על היבוא הסדיר או על היבוא האישי.
  8. חוששני כי לא הובנתי על ידך נכון. אינני פרנואיד שמחזיק בתאוריות הקונספירציה למינהן. להפך, אינני מסכים למשל עם הטזות הנפוצות כגון "הלקוח הפרטי מממן את הליסינג" או "היבואנים מרוויחים הון עתק". נשאלת השאלה - למה בכלל נחוצים היבואנים הרשמיים? למה היצרן איננו משווק את התוצרת ישירות ללא פערי תיווך המיותרים לכאורה? נדמה לי כי התשובה היא שישנו הצורך בדמות מקומית חזקה עם הקשרים המתאימים בעולם העסקים המקומי, בפוליטיקה ובאינסטנציות למינהן ע"מ לקדם את המותג, דבר שהיצרן שיושב בחו"ל יתקשה לעשות בעצמו. כך למשל כל אחד יכול לרכוש נדל"ן או להתדיין בבתי המשפט ללא ליווי וייצוג משפטי. אבל האים החסכון שכזה יכול להשתלם? כך לערכתי השירותים של היבואנים הרשמיים משתלמים ליצרנים. יתרה מכך, היינו עדים גם למקרים בהם היצרן מחליף את היבואן כאשר זה מתקשה לבצע את משימתו, והיא, כאמור, קידום המותג (למשל קיה מוטורס והסמל"ת). המחירונים של הרכבים נמצאים בפיקוח צמוד של היצרנים. אני מאמין כי היצרנים אינם מעוניינים בכך שהיבואנים יתעשרו יתר על המידה על חשבון המותג (פערי תיווך גדולים מדי). בהתאם, היבואנים ככול הנראה מקבלים גם מחירי FOB נוחים במיוחד. נשאלת השאלה האים חברה כזאת או אחרת, תמהונית או לאו תוכל להשתלב במערכב הזו? האים היצרנים יהיהו מעוניים בכלל בקיומה? האים למשל היצרן מאזדה יאהב אם מישהו ימכור כאן מאזדות עם 2 כריות אוויר בלבד מדגם שהיה מיועד לפקיסטאן ומערכת סטריו מבית המוסך אבו עלי מכפר כסם במחיר מוזל תוך זילות המותג וגרמת לו שם רע? אני מאמין שלא. יתכן והיבואנים המקבילים יוכלו לתפוס פה ושם הזמנויות עסקיות כאלה ואחרות תוך תשלום פערי תווך כפולים ומכופלים (יש לזכור כי בעסקים אין מתנות חינם). יתכן ויוכלו להתגנב לנישות כאלה ואחרות. אבל שינוי מהותי של מבנה השוק? נחיה ונראה.
  9. הגרמנים נוהגים לאמר "אנחנו לא מספיק עשירים בכדי לקנות דברים בזול". והנה כמה עובדות: 1. בישראל ירידת הערך של רכבים הינה נמוכה במיוחד בקנה מידה עולמי. ז"א רכבים משומשים יקרים במיוחד. 2. ההגנה על הצרכן בישראל לוקה בחסר. לכן הרמאות המקצועית, כן מצד הסוחרים התמהוניים וכן מצד המגרשים הגדולים פורחת. ולא החוקים, ולא התקנות ואפילו לא בתי המשפט אינם מסוגלים לעשות סדר בנ"ל. אז מי שקונה רכב חדש אולי עשיר אבל טיפש הוא לא. ועוד דבר... אני מתחזק בדעה כי מסחר הליסינג בסופו של יום טוב לצרכן הנבון אשר עושה עליו טרמף (קונה בזול ומוכר ביוקר)
  10. לצערי הרב הטזה הנ"ל הינה שגוייה לחלוטין. דווקא לדגמי הליסינג מקבוצה 2 ובמיוחד מקבוצה 4 יש בארץ מחירים שפויים, אשר מתקרבים לאלה באירופה. מי שמעדיף מכונית "מיוחדת/מהנה/יוקרתית" (הייתי מוסיף גם "ספורטיבית")- משלם מחיר כפול ומכופל.
  11. א. אלה שלא מתעסקים עם הליסינג "מנקנקים" הרבה יותר. להזכירך, במוו סידרה 1 בגרמניה עולה כמו פורד פוקוס אוטומטי, מיני קופר זול בהרבה, במיוחד בגירסה הידנית. ב. השיקול של לוי יצחק ומחירון יוצאי הליסינג ככול הנראה אכן מהווה שיקול משמעותי מאוד. ג. חיתוך במחיר מחווה פגיע בערך המותג.
  12. רגשית אני נוטה להסכים עם המילה: אך העובדות מדברות אחרת. אם נתרגם את מחירי הפורד או המאזדה בגרמניה לשקלים, נקבל מספרים די דומים למחירונים בסוכנות דלק מוטורס. פורד 2.0 ליטר סטיישן יהיה אפילו קצת יותר זול בארץ כאשר שער האירו גבוה.
  13. עוד כאשר רק הוכרזה הרפורמה של ביטול הקבוצות קבלתי על כך שהמחירים יעלו, ואפילו ננזפתי כאן על הפסימיות וראיית שחורות. והנה התחזית ההיא מתממשת. אבל כרגיל הצרכן הנבון תמיד יוכל למצוא לו פינה חמה. כך למשל ב-themarker פורסם כי פורד פוקוס סטיישן 2.0 ליטר ישווק במחיר אטקטיבי, רק 126000 ש"ח: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ds20091227_010110 הבדיקה של מחירי הפוקוסים בגרמניה מגלה כי: 5 דלתות 1.6 ליטר אוטומטי 100 כ"ס Style+ : מחיר בסיס 20500 אירו סדאן 1.6 ליטר אוטומטי 100 כ"ס Style+ : מחיר בסיס 21000 אירו סטיישן 1.6 ליטר אוטומטי 100 כ"ס Style+ : מחיר בסיס 21250 אירו סטיישן 2.0 ליטר אוטומטי 145 כ"ס Style+ : מחיר בסיס 23250 אירו סטיישן 2.0 ליטר אוטומטי 110 כ"ס Style + TDCI : מחיר בסיס 24500 אירו http://www.ford.de/SBE/ConfigureVehicle/FocusKonfigurator/p=1204902950303 ניתן לראות כי בחו"ל גירסת 5 דלתות 1.6 זולה בכ-3000 אירו מהגרסאות 2.0 ליטר סטיישן. כך שהמחיר שנקבע בארץ בהפרש של כ- 1200 אירו בלבד הוא נוח להפליא, קל וחומר שמסורתית, עוד בעידן של 111,000 ש"ח וקבוצה 2 מנוחתה עדן, הם עלו כי-130,000ש"ח.
  14. ההצלחה של פריוס היא לרוב בגלל היחודיות, קודם כל בעיצוב, וגם בגלל היכולת לנוע על חשמל בלבד. אך האנרגייה לתנוע זו לא נוצרת משום מקום (דבר כזה בוודאי היה נוגד את החוק ה-1 של תרמודינאמיקה), אלה ממנוע הבעירה הפנימית. אז ע"מ להקנות לפריוס את היכולת לנוע על חשמל בלבד, דבר אשר מהווה גימיק שיווקי מצויין, מנוע הבעירה הפנימי צריך לעבוד קשה יותר בנסיעה רגילה בכביש מהיר ולהטעין את הסוללות. זה גם מסביר למה סיוויק היברידי נחשב לחיסכוני קצת יותר בשיוט. המבחן המדובר ממש לא הוגן כלפי פריוס. הייתי מציע מבחן לא הוגן מכוון אחר: פריוס עם סוללה מלאה מול M3 בפקק העיילון. יתכן שפריוס לא יצרוך דלק בכלל, כאשר M3 ילגום כמה ליטרים טובים.
  15. נושא הצרכנות בכלל וההנחות בפרט הינו תלוי תרבות. כך למשל ביפן כמעט ולא קיים המושג "מבצע". המחירים של המוצרים הינם פחות או יותר אחידים בכל המקומות. ההגיון מאוד פשוט - המחיר נמצא בקורלציה לאיכות. בכלל צריך מאוד להיזהר עם היפנים בנושא זה. כך למשל אצלנו לקנות בזול - זו סיבה לגאווה - "אני מאוד חכם ולא יצאתי פראיער". מאידך האמירה המופנת ליפני "קנית משהו בזול" יכולה להעליב אותו עד מאוד - מה שמע הוא חמדן שמתפשר על האיכות. ביפן במקום "תודה" (arigatou gozaimasu) המוכר יכול לאומר לקונה "אני נבוך" (gomensai). למה היפני נבוך? כאשר קנית ממנו - הטלת עליו חוב מוסרי (giri) אשר הוא איננו מסוגל לפרוע בתנאי השוק החופשי. כל הנושא של המרקטינג ביפן קשור למושגים מוסריים ואינטרקציה אנושית עמוקה, ולכן שונה לחלוטין מי מה שאנחנו מכירים. אם נמקם את שיטות המרקטינג בתרבויות שונות, אז אנחנו והיפנים נהיה בקצבות שונים, כאשר באמצע יהיהו כמה וכמה תרבויות מכובדות, יתכן שהשווצרית גם (אף פעם לא הייתי שם). אצלינו בשוק החופשי אין סנטימנטים. במעמד המכירה יכולים להיות מאוד נדיבים ולאחר המכירה - לזרוק לכלבים. לעיטים אפילו לא חושבים על ההשלכות של הנ"ל על הרפוטיישן של העסק או המותג בעתיד. למכור היום - ומחר שיהיה מבול. לכן לחיוכים באולם התצוגה אין ערך רב. הייתי מגדיר את הגישה כך: מי ישאיר את מי פראיער". או שקונה ישבה את הלקוח בנמוסים המזוייפים, תרגילים שיווקיים כאלה ואחרים ואפילו שקרים וימכור לו ביוקר, או שהקונה ינצל את מצוקתו של המוכר הנתקע עם הסחורה ויקנה בזול. העיוות של הגישה הזו מצד הקונה הוא מיקוח מטופש לשם מיקוח. כמובן שהצרכן הנבון לא עושה כך. הוא מברר בדרכים שונות מהי רצפת המחיר של המוצר הספציפי ומנסה להשיג אותה.
  16. האים היית מצפה שאת הרכב שעולה באירופה 26000 אירו ובקנדה 27000 דולר הוא יכניס לקבוצה 2 יחד עם רכבים שעולים חצי מכך? אז לאחר ההנחה הוא מכניס אותו הלכה למעשה לקבוצה 3 ומצמיד תג המחיר של חו"ל - על מה יש להלין? אני מסכים שלדגמים אחרים של הונדה ישנו תג מחיר מופרז, בדויק כמו ל-VW ועוד רבים וטובים. אבל לפחות את הונדה לאחר מיקוח ניתן להחזיר קצת לקרעת המציאות, מה שלא תמיד קיים אצל האחרים. מה גם שאת בקרת האיכות המופלא של VW והעבודה המקצועית של רדיו מילנו נותים יותר הזדמנויות להתקל בשירות הנהדר של הצ'מפיון.
  17. במקרה מ-5 K ש"ח לא אהיה מרוצה. אני מחפש מינימום 15 K לדעתי לא תמיד קיים הקשר בין החיוכים בסלון בטרם הרכישה לבין היחס שלאחריה. לי באופן אישי יש נסיון מאוד חיובי עם הונדה, גם במהלך הרכישה וגם מאחוריה, אבל שמעתי גם על המאוחזבים. אגיד יתרה מכך - השירות הנדיב מדי בסלון יכול דווקא להפריע. אני מעדיף שהסוכן ישב במקומו ואני אבחן את הרכב לבד. בד"כ אני בא לאחר שיעורי בית ויודע הרבה יותר ממה שהוא/היא יכולים לספר לי, חוץ מזה שהם לא תמיד דוברי אמת.
  18. לדעתי יחסי אנוש צריך לחפש בבית או בין החברים. בסוכנות רכב מדובר בסחורה מול המחיר. לכן לי באופן אישי ממש לא משנה האים הסוכן קם או חייך. הדבר היחיד שמשנה זה גובה ההנחה שהוא מוכן לתת.
  19. בין האופציות עוד מעניינות עם 0 קם: 1) סיאט לאון STYLANCE FSI אוט' 2.0 143900 במקום 158900 http://www.yad2.co.il/Cars/ViewImage.php?CatID=1&SubCatID=8&CarID=376440 אילו הייתי כיום מחפש רכב חדש - הייתי הולך לראות ולהתרשם 2) דובר על סוזוקי S4? הנה בבקשה: http://www.yad2.co.il/Cars/ViewImage.php?CatID=1&SubCatID=8&CarID=359876 ויש עוד ועוד... ממש חגיגה
  20. רציתי להמליץ משהו מכוון אחר. לאחרונה המחלקות טרייד-אין מתמלאות ברכבים חדשים 0 קם והנחות משמעותיות כ-20 ש"ח עוד טרם תחילת מסע ומתן. לדוגמה סוברו B3 הדגם המאובזר 106900 במקום 125700: http://www.trademobile.co.il/%d7%9e%d7%91%d7%a6%d7%a2%d7%99-%d7%a8%d7%9b%d7%91/page/10.aspx הנה עוד מאותו האתר, פיאט 500 הדגם המפואר ב-104900 במקום 123000 http://www.trademobile.co.il/%d7%9e%d7%91%d7%a6%d7%a2%d7%99-%d7%a8%d7%9b%d7%91/page/12.aspx אפשר לעשות גם חיפוש באתרי טרייד-אין אחרים, יש שם לא מעט מציאות עם 0 קמ. אפשר גם להגדיר את האופצייה הנ"ל גם ביד 2, ושם גם שפע של דגמים - סיאטים, סקודות וכו' וכו'. כאשר חיפשתי לעצמי רכב חדש הגדרתי ראשית כל את מטרת ה"20,000 ש"ח פחות מהמחירון" ואז בחרתי בין ההצעות והאופציות.
  21. נדמה לי כי אתה מתאר מציאות מעשור הקודם ברוסיה. כיום יש שם חברות הביטוח ופוליסות שונות ומשונות. זה שהחברות הביטוח צצות ונעלמות לעיטים מבלי לשלם, זו בעייה אחרת, והיא אופיינית לשוק שרק מתחיל לפתח רגולציה. ברוסיה יש תעשיית רכב ענפה, גם המקומית הכושלת, וגם מיובאת - פורד, טויוטה, וכדומה. אגב, את טויוטה מייצרים אפילו באוזבקיסטאן. לכן דגמים מסויימים שם אכן זולים מאוד. יחד עם זאת מוטל מיסוי כבר על הרכבים מתוצרת חו"ל, והם לא זולים כלל וכלל.
  22. אגב, הרכב הנמכר ביותר בעולם בעשור היה כנראה Ford F-150 pickup truck http://www.automotoportal.com/article/Top_5_Worlds_Most_Successful_Cars_Ever http://www.core77.com/blog/object_culture/the_bestselling_car_in_the_world_uhoh_9225.asp
  23. קצת מהרתי לשבח את המזג האוויר החורפי. היה צריך להסיר את הכיסוי ולו רק שלשום ע"ם להספיק לקבל תזכורת שמנה למנהגי העם היושב בציון על הדלת האחורית מצד שמאל. אני מאוד מקווה כי אצליח להעלים אותה עם ווקס-פוליש טוב. משמחת אותי רק המחשבה כמה טיפולי ווקס כבר חסכתי עם הכיסוי הפשוט.
  24. לנאמר לעיל הייתי מוסיף גם את שקולי המיתוג. כך למשל בחו"ל פיאט ברבו לא זולה יותר מאלפא מיטו, ובמקרים רבים אף יקרה יותר. סביר להניח כי הנ"ל מעיד על מחירי ה-FOB. אבל בארץ אלפא ממותגת כרכב יוקרה, לכן היבואן לא מעוניין בירידה לעם ובזילות המותג, ולדעתי בצדק. מילא ההמונים לא יקנו את הרכב הלא פרקטי והלא נחשב לאמין, ללא קשר למחירו. כך שנחלתו להיות מוצר נישה. לכן הסיפור שייך יותר למקרה הספציפי של האלפא מאשר למצבו הכללי של השוק.
  25. לדעתי צריך לדייק בהגדרת "משהו של השנה/עשור/מאה". האים מדובר בנפח המכירות, האים בחידוש הטכנולוגי, האים בהד תקשורתי או בהשפעה על התעשייה. אם בנושא התקשורתי עסקינן, אז הפריוס יכול להיות המועמד. אבל החידוש הטכנולוגי המדובר היה עוד בעשור הקודם. מה גם שהרעיון של הפריוס לא אומץ על ידי יצרנים אחרים. מבחינה זו הונדה אינסייט דור ראשון (המנועים בתור ולא במקביל, טכנולוגיית IMA) השפיעה על התעשייה יותר. ובטח ובטח לא מדובר בנפח המכירות יוצא דופן. ועל החידוש הטכנולוגי של העשור הייתי מכתיר את הונדת המימן. אני מאמין כי להבא עוד נשמע עלייה רבות.
×
×
  • תוכן חדש...