-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
כפי שנאמר, אומנם דיזל יכול להשתואת להייבריד בפליטה של דו-תחמוצת פחמן, אך הוא "מצטיין" בפליטה של מזהמים אחרים, לאו רק החלקיקים שיכולים להיתפש, אלה גם תחמוצות חנקן, חומרים ארומטיים המסרטנים וכו'. לכן בסביבה העירונית מנועי הבנזין עדיפים. כאמור, להיבריידים ישנה בעייה חמורה אחרת, דהיינו המיחזור של הסוללה. כך שניתן לפקפק בתועלת הירוקה של ההיברידים באופן כללי. בנוסף היתרון בחיסכון שלהם הוא בתנאי של סיגנון נהיגה מסויים, שלא מתאים לכל אחד ולכל סביבה. לדעתי רכישת רכב הייברידי כדאית רק בזכות הטבות המס והשיווק הנכון. הנושא של החיסכון הוא יחסית שולי בכל הסיפור. והפיתרון היחיד הנראה לעין לסביבה הוא הפיתוח של התחבורה הציבורית.
-
אתה טועה. לא מזמן היה כאן בוס גדול מ-במוו והוא אמר בדיוק את אותן הדברים כפי שקמור טוענת כרגע: הרכב שיועד לשוק אחד לא מתאים לשוק אחר, חברת המבוו לא מעודדת העברת רכבים ממדינה למדינה ודברים מסוג זה. אומנם לא זכור לי שהוא אמר במפורש שהאחריות לא תכובד, אך היה די קרוב לכך.
-
אינני מתיימר להיות מבין גדול בכלכלה או שיווק (אילו הייתי כזה - אולי הייתי במקום אחר). דברי הם לא יותר מחומר למחשבה. מאוד יתכן כי מחד איכות המוצרים "גולף" ו"במוו" איננה מצדיקה את הפרשי המחירים. מאידך אם רוצים למכור מוצר "פרמיום" לאלפיון העליון - רצוי להבדיל את המותג מהזה העממי. (למשל לקסוס מול טויטה, אינפיניטי מול ניסאן). יתכן ובקנה מידה עולמי קיימת הצדקה לקיומם של היצרנים ויבואניהם הבלעדיים למותגים "פרמיום" בלבד (אגב, במוו לא נתפס בעולם כי כזה). השאלה היא האים קיימת הצדקה זו במשק הקטן כמו שיש לנו. אולי עיסקית היה שווה לא לבנות על מכירות סידרה 3 לעורי דין הבכירים והסידרות הגבוהות לאנשי העסקים במחירים מופרחים, אלה להתמקד למשל בהפיכת מיני קופר ללהיט בקבוצה 3 וסידרה 1 בקבוצה 4? כי הרי אנשי עסקים הגיעו לאן שהגעו בגלל שאינם פראיירים והיבוא האישי יצמח למרות כל נסיונות להגבילו.
-
ישנם לא מעט מוצרי "פרמיום" שמחירם פי כמה וכמה גבוה מעלות הייצור... למשל הבשמים למינהם. כך בתעשיית הבשמים משקיעים בפירסום, שיווק ויצירת תדמית הרבה יותר מהייצור עצמו. למעשה אפשר להגיד כי קופסת הבושם עם הלוגו היוקרתי עולה הרבה הרבה יותר מהמוצר שבפנים. כך נדמה לי תיפחו את מותג המבוו בארץ, לקהל היעד של אלפיון העליון, אשר חושב על התדמית יותר מתמורה לכספו ומוכן לשלם כל סכום ללא הקשר למציאות. נדמה כי היצרן נותן לכך יד, שאלה טובה האים הדבר מוצדק עיסקית בעולם הרכב בניגוד לתעשיית הבשמים.
-
שוב... כמובן שלא דיברתי על רכישת C4 חדשה בחברה. התכוונתי לזאת של 2006 בפחות מחצי המחיר של החדשה (60 מול 132). הגיר הידני דווקא אמור להיות יותר חיסכוני בעיר (לא צריך להסכל בנתוני היצרן, הם לרוב מופרחים)... אלה מה... הסולר יקר מהבנזין. ועוד משהו... רוב רוכשי הסיטרואן (באירופה כמובן) מעוניינים דווקא בדיזל ידני. לכן גירסה זו היא המושקעת והמוצלחת ביותר. אומנם יש לה רק 2 כריות אוויר, אבל למרות זאת 5 כוכבי בטיחות.
-
חוששני כי גם לג'ז החדשה לא יהיהו קונים רבים אפילו במחירי סוף העונה בגלל בדיוק אותה הסיבה ועוד משהו... סיטרואן C4 דיזל ידני יהיה לבטח חיסכוני יותר מג'ז, ואף יותר מסיוויק הייבריד בתנאים מסויימים (נהיגה חמת מזג, עליות תלולות וכו'). ההבדל באיכות בין C4 לג'ז כמו שמיים וארץ. אני מסכים כי רכישת C4 מהסוכנות אולי לא הרעיון המבריק ביותר, אבל בתור משומש - זה יכול להיות מאוד מוצלח וכדאי. לערכתי C4 2006 וג'ז 2003 יאבדו מחיר באופן די דומה, אלה שהקונה החכם של C4 יהנה מהרכב הנוח ביותר בקטגוריה ואילו הקונה הפראייר של הג'ז יטולטל, יוקפץ ויתכן אף יסבול מקלאוסטרופוביה.
-
אם כבר סופר-מיני, אז במחיר כזה אולי עם תוספת קטנה הייתי מחפש ניסאן מיקרה שמורה מיד 1 פרטית 2007.
-
עשיתי ניסויים של לחץ צמיגים-מהירויות-צריכה. ככל שהלחץ גדול יותר, כך הצריכה יורדת, אבל הלחץ מעל 32 כבר לא מומלץ. המהירות החיסכונית ביותר היא 89 קמ"ש, אבל כך לא נוסעים בנתיב האמצעי (הפרעה לתנוע). ובנתיב הימני יהיו כאלה שיסעו פחות מ-89 ולא תצליחי לשמור על בקרת השיוט. מעל 95 הצריכה מתחליה להיתפס באופן אקספוננציאלי ומתייצבת בסביבות 110. לכן משטר נסיעה אופטימלי הוא 94 קמ"ש נתיב אמצעי.
-
לנסר זה סיפור אחר. החלפים שלו די זולים ובתור גרוטאה הוא על פי כמה וכמה עדיף על הונדה. אני יכול להמר שבנהיגה רגוע עם בקרת שיוט תגיעי לצריכה יותר טובה ממני, כי מדי יום אני עולה ויורד כי-600 מטר על פני הים לאריאל וחזרה, דבר שלא משפר את הנתונים בלשון המטה. נניח כך... עם לחץ צמיגים 32 PSI ו-94 קמ"ש בכביש החוף ללא פקקים עם ברקת השיוט הצריכה תהיה 4 ל-100.
-
בסופו של דבר כל הרכבים מגיעים למחיר אפסי, רק עוברים בדרך זו מסלולים שונים. אחד יעבד את רוב המחיר בהתחלה, השני מאוחר יותר. האים היית מעלה בדעתך כי יתנו למשל 40 או אפילו 30 K ש"ח עבור ג'ז בת עשור? הרי יש גבול לכל תעלול. המסקנה - הרכב אמור להתחיל לאבד חזק דווקא לאחר 6-7 שנים. אגב, זה בדיוק מה שקרה לסיוויקים מדורות הקודמים, ויש לכך הצדקה כלכלית. הרי רכב מזקן עם טיפולים יקרים מפסיק להיות אטרקטיבי. אצלי כרגע הצריכה עומדת על 4.9 ליטר על 100. בנסיעה הראשונה זה היה 10. לא להיבהל, זה בסדר גמור. יש לתת לרכב תקופת הרצה כמו שצריך, 1000 קם לפחות לא ללחוץ ולא לעבור 2500 סל"ד. הצביעה של הונדות לא משהו. ממליץ לעשות ווקס-פוליש מקצועי מיד לאחר קבלת הרכב. הסכלתי לעשות אותם לצערי רק לאחר שחטפתי קילופי צבע על מכסה המנוע.
-
קודם כל תתחדשי! לדעתי עשית קנייה מעולה במועד הנכון. אם יהיהו לך שאלות בקשר לתפעול הרכב - אשמח לעזור. ולגבי הנושא. באוי לא נבלבל יוצרות. רכב חדש זו אופרה אחת, המשומש - אחרת. כמובן שבתור חדש כדאי להעדיף את זה שצפוי לאבד את המחיר הכי פחות. ובתור משומש - לדעתי זה שאיבד את המחיר הכי הרבה (כמובן ביחס למצבו). וזאת מפני שהשוק מתנהג בצורה בלתי-רציונלית. אספר לך סיפור. הרכב הקודם שלי היה מיצובישי לנסר החדשה 2001 מהשכרה וגם עם קצה שילדה (קנייה גרוע, נכון?). רכשתי את הרכב בשנת 2005 ב-34 K ש"ח (המחירון היה 49). בשנת 2008 הרכב נפל מות גיבורים ממכה מאחור. קיבלתי עליו פיצוי מצד ג' בסך 32 K ש"ח. ירידת ערך של 2000 ש"ח בלבד תוך 3 שנים. אגב, כל התקופה לא הייתה בו אף תקלה רצינית.
-
סתם לדוגמה... 60.000 ש"ח זה המחירון יד 2 של סיטרואן C4 דיזל ידני (מי אמר חיסכון?) שנת 2006. http://pricelist.yad2.co.il/cardetails.php?SubModelID=21533&Year=2006 כן הסיטרואן רכב מושמץ, אבל בא נהיה ריאליים, בממוצע זה לא אמור להיות יותר גרוע מג'ז 2003. אני חושב שכאשר מחפשים רכב משומש כדאי דווקא לנצל את העווטים של השוק ולא לפול קורבנם.
-
לדעתי המחיר גבוה מדי וכל העניין הרי בלתי-כלכלי בעליל. מה טוב בג'ז? צריכת דלק נמוכה ושימושיות? ישנם הרכבים עם מרחב פנים גדול אף יותר מאותו שנתון בחצי מחהסכום המדובר, ההבדל ששום חיסכון בדלק לא יכסה. האמינות של ג'ז? בתור חדש אולי כן, אחרי 6 שנים אלוהים גדול, ואגב כל ההונדות לא זולות לתיקונים וטיפולים כלל וכלל. התנהגות כביש ופינוקים לא תמצא ברכב זה. יתכן ובמועדי מתן ההנחות במאיר קניית הג'ז החדשה הייתה רעיון מעולה (אני מדבר על הדור הקודם כמובן) - וזאת בגלל שישנם הפראיירים שיקנו אותה ב-60 K ש"ח כעבור 6 שנים.
-
מי הם המותגים ששומרים על ערכם כמשומשים?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של subarupesha בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי סיפורו של כל מותג עומד בפמח עצמו. כך למשל הצרפתים בעשורים האחרונים עמלו קשה ע"מ ליצור לעצמם שם רע ושמירת ערך גרוע, לא רק בארץ, אלה גם בחו"ל, כנ"ל אגב גם השוודים. טויוטה היא קונצרן ענק שאיבד את הגמישות. הרי היה ברור מלהתחילה כי דחיפת גיר רובוטי לשוק ישראלי - כישלון ידוע מראש. אבל כנראה לפי ההסדרים שלהם ישראל שייכת לאירופה שמקבלת את הגיר, אז ככה זה. כמה עשרות אלפי יחידות פלוס מינוס לא מזיז למנהלי טויטה כאשר מדובר במחזור שנתי של מיליונים. אז ככה הם במו ידם הרסו את הצלחתו של היאריס למשל. אולי הקורולה האוטמטית החדשה תצליח לתקן את הנזק. בהונדה היבואן בחוכמה רבה מפתח את התדמית היוקרתית של המותג באמצעות העלת המחירים. כנראה מדובר באסטרטגיה ארוכת טווח לקראת ביטול קבוצות שווי השימוש. אני מניח כי חברת הרץ יכולה לקבל הנחות משמעותיות ביותר על הסיוויקים. אבל זה לא כ"כ עוזר ללקוח הפרטי לשמור על ערכו של הנכס, במיוחד כאשר מדובר במחיר המלא של הרכישה. אך גם הלקוח הפרטי יכול לסגור איתם בשושו עיסקה טובה, ואז העיניין נהיה מאוד משתלם. ישנם היבואנים שהורסים את המותג המצויין באמצעות השירות הגרוע (הניסאן למשל). מי שחושב על שמירת הערך - כנראה עדיף שיתרחק. לדעתי המנייה הבטוחה היא כרגיל המאזדה, יתכן שגם הקורולה האוטומטית וסוברו B4 שתבוא לקראת סוף שנה. -
חושב לקחת טויוטה פריוס בליסינג - שאלות.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של dontpanic בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ישנן הטבות מס משמעותיות לשובי השימוש של הרכבים ההיברידיים, אשר מורידים אותם קבוצה אחת למטה. כך למשל האינסייט תהיה למעשה בקבוצה 2 ולערכתי עוד מעט נראה אותה בכל רמזור וכל פקק. הפריוס והסיוויק יורדים לקבוצה 3. לדעתי לנהג ליסינג סיוויק עדיפה יותר בגלל האיבזור הנדיב, שחלקו נלקח בכלל מקבוצה 5 (חימום מושבים למשל). אבל גם פריוס לא תתבייש ליד מתחריה מבחינת האיבזור. המידות המיוחדות של הצמיגים הן בגלל מנגנון צבירת האנרגייה בבלימות שמותקן בגלגלים. על תשכח כי כנראה לא מדובר בליסינג מימוני -
חושב לקחת טויוטה פריוס בליסינג - שאלות.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של dontpanic בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מעניין איזה ליסינג מחלק רכבי דיזל? -
חושב לקחת טויוטה פריוס בליסינג - שאלות.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של dontpanic בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אומנם לא יצא לי לקחת את פריוס לדרכים לא סלולות, אבל אינני רואה שום הבדל בינו לבין אופציות ליסינגיות אחרות. אף אחת מהן לא מיועדת לשטח, למרות שאומרים "מאזדה 3 אחלה ג'יף" ראשית כל המצברים ממוקמים בחלק האחורי של הרכב, אף אחד לא יושב עליהם. שנית, לא המצברים מייצרים את השדה המגנטי אלה המנוע החשמלי. ישנם רכבים עם מנועים חשמליים חזקים בהרבה, למשל הלקסוסים ההיברידיים, בינתיים אף אחד לא התלונן. אבל יתכן וישנה הבעייה שעדיין לא נחקרה לעומק. אגב, מבחינתי זה היה אחד השיקולים להעדיף את סיוויק, לו המנוע החשמלי חלש בהרבה. -
חושב לקחת טויוטה פריוס בליסינג - שאלות.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של dontpanic בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אינני יודע מספיק ואשמח ללמוד. יש לי רושם כי מידת הצמיגים משפיע על הרעש בתוך תא הנוסעים. כך למשל בסיוויקים תוצרת תורקיה יש צמיגים קצת שונים והרעש נשמע יותר חזק מסיוויקים תוצרת יפן (גם היבריידים וגם רגילים). או למשל אינני מבין למה אפילו שינויים קטנים בלחץ הצמיגים משפיעים על הצריכה. -
חושב לקחת טויוטה פריוס בליסינג - שאלות.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של dontpanic בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הצמיגים אכן מיוחדים. פעם אפילו הייתה בעייה של עלותם - כל צמיג 2500 ש"ח, כיום נדמה לי בעייה זו נפתרה. לנהגי ליסינג הדבר אפילו יכול להוות יתרון, כי יש פחות סיכויים שידחפו להם צמיגים מפוקפקים. -
חושב לקחת טויוטה פריוס בליסינג - שאלות.
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של dontpanic בתוך ייעוץ ברכישת רכב
1) אכן בפריוס בידוד רעשים לא הכי טוב, וגם הצמיגים וגם השקט של המנועים תורמים להרגשת רעשי הכביש בפנים 2) 80 קמ"ש לירושלים? נדמה לי כי נהגת ברכב מקולקל. פריוס סוחב מעולה בהשוואה למאזדה 3 או פורד פוקס 1.6 ליטר. 3) איכות החומרים טובה בהשוואה לרכבים הנ"ל. בפריוס המנועים יכולים לעבוד בנפרד וגם ביחד. ביחד מדובר על בערך 110 כ"ס, המומנט של מנוע חשמלי זמין מיידית, כך שהרכב אפילו די זריז ביחס לחבריו מקבוצה 2. הוא גם יותר מרווח ומרגיש יותר יוקרתי. כך שלדעתי לא צריך להכשיב להשמצות כאלה ואחרות, אלה לבדוק דברים מקרוב. -
שלום! גם סיוויק הייבריד וגם טויוטה פריוס מספיק גדולות להסעת 5 אנשים. אומנם לסיוויק תא המטען יחסית קטן (350 ליטרים), הפריוס מבחינה זאת קצת יותר שימושית. הונדה אינסייט לדעתי קטנה ל-5 איש. קשה לקבוע מי עדיפה כאשר מדובר מחירון מלא. מבחינת החיסכון יוצא פחות או יותר אותו דבר אולי יתרון מזערי לפריוס, תלוי בסיגנון הנהיגה. סיוויק קצת יותר זריזה ברמזורים, אך חלשה יותר בכביש מפריוס. פריוס בולמת יותר טוב, אך מרגישה מנותקת ואנמית. לסיוויק יש שדה ראייה לקוי וזה מקשה בחניות הצפופות, אך יש לה בידוד רעשים טוב יותר. סיוויק מאובזרת הרבה יותר טוב מפריוס בגירסה הבסיסית: יש לה בקרת שיוט, צ'נז'ר ל-6 MP3 הנשלט מההגה, חומום מושבים וכו', היא לטעמי האישי גם יותר יפה. לסיוויק יש קלף מנצח: ההנחה המשמעותית ברכישה. עוד בשבוע שעבר היה ניתן לקבל את המבצע שנתיים דלק חינם ואני מאמין כי זה קיים גם היום. מדובר בכרטיסי פז בסכום 12000 ש"ח או הנחת מזומן של 10000 ש"ח. לאחר מיקוח ניתן לקבל הרבה יותר. אני בזמנו קיבלתי הנחה בסך 17000 ש"ח, אחרים קיבלו אף יותר. כמובן שמתן הנחות עונתיות אלה (בד"כ בדצמבר, מאי ואוגוסט) משפיע גם על המחירון. רשמית היא יותר חלש מהמחירון של פריוס. אבל לאלה שקיבלו את ההנחה מצב המחירון פשוט מצויין. כך למשל בזמנו (לפני 9 חודשים) רכשתי את הרכב עם התוספות ב-133 K ש"ח, והמחירון יד 2 כיום עומד על 133500 ש"ח. לפריוס כאמור אין הנחות באותם סדרי גודל, מקסימום מדובר באלפי ש"ח בודדות וזה אחד הרכבים כיום עם המחירון החזק ביותר. אבל סביר להניח שלא יהיה המצב בו לאחר 9 חודשים המחיר יד 2 יהיה זהה למחיר הרכישה. חוץ מזה הפריוס בקרוב (אולי לקראת סוף השנה) מוחלפת בגרסה מוצלחת בהרבה והדבר עלול להשפיע בצורה שלילית ביותר על המחירון.
-
אינני מוצא שום דבר יפה בלנצ'יות הישנות. אלפות אולי כן. לטעמי הרכבים היפים ביותר הם היגוארים ורובר 75 (לצערי מה שהכי יפה לא תמיד גם פרקטי לאחזקה). רכבים אלה משלבים קווי דמיון האולטמטיביים לכלי רכב החל משנות ה-30 ויש בזה משהו מיוחד ויוקרתי. המוסטנג לא מדבר עליי בכלל. דווקא העיצוב של סיוויק לדעתי די מעניין (עתידני), למרות שהתרגלנו עליו והוא כבר לא מרגש. גם לעיצוב המעניין הזה יש מחיר - שדה ראייה לקוי.
-
אין סכלה מוחלטת ליופי וכיעור. יש אולי איזשהו סטנדרט שנחשב ליפה, והוא גם משתנה בכל עשור. למשל רכבים שהיו נראים מאוד יפים ומודרניים לפני שני עשורים נראים די רע כיום, כי הטעמים השתנו. ואילו היו מציגים את הרכבים של היום לפני 20 שנה, ספק אם הם היו מתקבלים אז. לגבי הפריוס הנוכחי.. הוא בסך הכל ממשיך את קוו העיצוב של דגמי טויוטה מלפני 5-7 שנים, אז הוצג. אגב, אז הדבר היה נחשב למאוד פוטוריסטי ואוריגינלי. ועוד משהו... בישראל קיימת הצדקה כלכלית כזאת או אחרת להחזיק רכב היברידי. לכן למשל אני בתור הבעלים לרכב כזה לא מעוניין בשום אמירה, אני מעוניין באיבזור חינם, בביטוחים הזולים, ובחיסכון בדלק. אבל בחו"ל הרי אין הפרשי מס פי-2 בין הרכבים ההיברידיים והרגילים. לכן רכישת הרכב ההיברידי שם הרי דבר בלתי-כלכלי בעליל, וההצדקה היחידה לדבר כזה היא האמירה הירוקה. ולצורך האמירה הנ"ל דרוש כמובן גם עיצוב מיוחד. אגב האי-הצלחה היחסית של הסיוויק מוסברת על ידי חוסר הבולטת שלו. ואת העיצוב המיוחד חלק אוהבים (עובדה שכמעט 2 מיליון נהגים בעולם רכשו רכבים כאלה) וחלק לא - הכל טעם אישי.
-
התנגשות מאחור ברכב שמלפנים כתוצאה מברקס חזק ובכוונה,מי אשם?
ד"ר פוליצ'וק פרסם הודעה בנושא של סטוורוס בתוך רכב כללי
היום זה כמעט קרה לי בכביש 4. כרגיל נסעתי על הנתיב האמצעי. איזה אוטובוס היה מתפרע בין הנתיבים. במכה אחת עבר מהנתיב ההכי ימני להכי שאלי ועקף אותי בפרעות עד שנתקל ברכב שנסע שם. פתאום במכה אחת עבר לנתיב שלי, כך שהאיף אותי משם (אילו לא הייתי בורח מהנתיב - היה נכנס בי), למזלי הנתיב הימני היה פנוי. בקוצור, היו לי כמה דפיקות לב חזקות. לגבי שמירת המרחק. כאשר התנוע עמוסה כמו בכביש 4 זה פשוט לא ניתן לביצוע. ברגע שנוצר איזשהו מרחק מהרכב מקדימה - מישהו מייד דואג להידחף אליו, והכל במהירות מעל 90 קמ"ש. -
קודם כל אמציץ לך לגשת למדור התביעות במשטרה ולקבל את החומר. סביר להניח כי באחד הטפסים יצויין "V" על כך שהמתינו 15 דקות, שהוחלפה פיות המכשיר וכו', למרות שיתכן כי למעשה לא המתינו ולא החליפו. פעם היו הזיכויים על התרשומת השגוייה בטפסים, לכן הטפסים החדשים הם כאלה שקשה מאוד לטעות. מאוד חשוב לעבור על התיק וכל פרט קטן בו יכול להיות גורלי. למשל - האים הנשיפה הראשונה הייתה מוצלחת או לאו. רשימת התקלות של המכשיר היא חומר חקירה, לכן ניתן לקבל אותה בבית דגן. אני מכיר איזה מכשיר או שתיים שהתקלות שלהם לא טופלו על פי הוראות היצרן. חשוב גם לקבל את התע"צ (תעודת עובד ציבור לתקינות המכשיר) ולא רק את הדף הראשי, אלה גם את התוכן. העיון בתע"צ יכול לגלות דברים מעניינים... ועוד הרבה דברים כהנה וכהנה.
