למה סוטים מנתיב? כי אנשים מזדחלים להם בשמאלי בלי בושה וגורמים לעצבנות יתר לנהגים שרוצים לנסוע קצת יותר מ 90 קמ"ש (שזה 99% מהנהגים).
מהירות הנסיעה התאורטית באיילון היא אולי 90 קמ"ש, תכלס היא 120 קמ"ש.
אין שום בעיה לעבור נתיב, גם לנהג חדש, כל עוד הוא מוודא שהדרך פנויה. הבעיה מתחילה בנהגים שלא טורחים לעשות זאת.
אגב, יש גם כל מיני סוגי סטיה מנתיב.
1. עקיפה לא זהירה
2. הרדמות על ההגה
3. פיצוץ צמיג עקב לחץ נמוך/גבוה מהמומלץ
4. נסיעה במהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך (גשם ראשון, למשל)
5. דיבור בפלאפון, התעסקות עם הרדיו ושאר ירקות.
6. נהיגה בשיכרות
הסעיף הראשון הוא חלק קטן יחסית מהבעיה.
הסעיף הרביעי הוא הכי בעייתי ונפוץ, לדעתי.