-
הודעות
2,265 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי motior
-
ההשוואה ל-CT200 במבחן נראית לי קצת מוזרה - כנראה בגלל שזה הרכב הנוכחי של הבוחן או בגלל שזה ה-entry level של לקסוס, אבל נראה לי יותר הגיוני להשוות ל- CH-R שהלקסוס הזה הוא בעצם גרסה מפוארת (ומשודרגת מבחינת יחידת ההנעה) שלה. מכאן גם נובעת להבנתי ההתלבטות מול ה-RAV-4 - גם הוא "SUV" אבל גדול ומרווח משמעותית ואמור להיות מפואר פחות אך באותה סביבת מחיר. בתור מי שקנה אוריס ולא חשב לרגע על CT200, אם הייתי חושב על ה-UX הייתי מוצא את עצמי בסוף מתלבט בין ה-CHR ל-RAV-4 (ודי ברור שה-RAV-4 הייתה מנצחת בהתלבטות הזאת)
-
להשוות גולף ללקסוס UX נשמע לי באמת קצת מצחיק. לדעתי מי שחושב לקנות את הלקסוס הזאת לא יחשוב על גולף כאלטרנטיבה ולהיפך
-
אם אני מבין נכון, זאת אשמתו המלאה של נהג המונית (נסע בניגוד לכיוון הנסיעה). אבל אני מבין את ייסורי המצפון... לפני די הרבה שנים עצרתי להולך רגל במעבר חציה ברמת החייל בתל אביב. היו מאחוריי לא מעט מכוניות שכמובן גם עצרו אבל מכונית חמישית או שישית מאחורי לא שמרה מרחק או לא האטה בזמן ונכנסה בזאת שהייתה לפניה. היו לי ייסורי מצפון שלכאורה אני גרמתי לתאונה הזאת. מצד אחד מאוד סביר שאם לא הייתי עוצר זה לא היה קורה, מצד שני עצירה להולך רגל במעבר חציה היא הפעולה הנכונה ואני לא אשם אם נהג אחר רחוק ממני לא שמר מרחיק.
-
אם הביטוח על שם אביך ואתה לא מוזכר בו זה לא ייחשב לך לרצף ביטוחי. אתה יכול לדאוג שבביטוח תירשם כנהג עיקרי ואז אאל"ט זה כן ייחשב לרצף ביטוחי שלך
-
גם אני הייתי בוחר בבסיסית - התוספות של הפלוס הן יותר קישוטים והמינוס הוא צריכת הדלק והמחיר הגבוה יותר
-
ראיתי שבאחד מדגמי היאריס אין גלגל רזרבי אלא רק ערכת ניפוח - כמובן שיש מקום לגלגל (כי בדגמים אחרים יש) והיבואן ישמח להוסיף לך גלגל רזרבי תמורת 1,000 שקלים
-
ועל שני החורים בגג!
-
מזכיר לי שקראתי לפני שנים סקירה על מיני-ואן אמריקאי שנפתחה במספר מחזיקי הספלים בו (הגאדג'ט של סוף המאה ה-20?)
-
לשלי אין גג פנורמי - זאת הצ'בק. ככל הידוע לי גג פנורמי יש רק לסטיישן. לגבי הטיפול הסבירו כבר - מדובר בצירוף מקרים (או צירוף טיפולים) וזה לא המחיר של כל טיפול שילמתי ב-4 תשלומים, אני לא בטוח מה המקסימום שיכולתי.
-
אני לרוב בוחר בכביש אגרה אם הוא חוסך לי רבע שעה ומעלה מהזמן
-
תודה על השיתוף - נהניתי לקרוא ולראות את התמונות משום מה אצלי תמיד כששכרתי רכב בחו"ל ביקשו לראות רישיון בינלאומי. מצד שני ה"תמיד" היה בעצם בשלוש מדינות בלבד - ארה"ב (שבחלק מההשכרות שם היה לי רישיון מקומי), קנדה ואיטליה
-
תודה על התגובות חישבתי מחדש את העלויות המשוערות לפי הקילומטרז' הגבוה יותר (וגם מחיר טיפולים גבוה יותר) והעלות החודשית יצאה לי כ-2,800 ש"ח - עדיין משמעותית פחות מרכב ליסינג, כך שכרגע זה עדיין נראה לי משתלם. מצרף את הפירוט (מחירים ללא מע"מ בדף זה!) כרגע אני מתכנן להחזיק אותו לפחות עוד שנה. נראה מה יהיה מבחינת הקילומטרז' בשנה זאת ומה יהיה מצבנו (הכלכלי ובכלל) בסופה ואז נחשוב שוב על העתיד... (בשנה זאת גם הבן שלי אמור להוציא רשיון נהיגה...)
-
נשמע קצת חשוד - פתח להפתעה של המוכר כשיתגלה שהרכב כן עבר תאונות (ואולי אני סתם טועה)
-
לפני שנה קנינו טויוטה אוריס היברידית 2015 יד 1 מפרטי (דרך טרייד-אין). ראשית תקציר מנהלים: בסה"כ מרוצים מהקנייה. הרכב נוח (לנו) וחסכוני. הביצועים (בעיקר תאוצה) לא משהו. קנינו את הרכב עם 65,000 ק"מ היום 91,500 ק"מ. צריכת דלק: כ-18.5 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעות שלנו. במהלך השנה הנתון הגרוע ביותר שראיתי (מדדיה במשאבה) הוא 17.4 ק"מ לליטר והטוב ביותר 19.8. עלויות עיקריות: טיפולים במוסך יבואן (כי אני חושב שהוא אמין. אולי אני טועה) טיפול 75,000 (כולל החלפת מגבים) – 788 שקל טיפול 90,000 כולל בלמים – דיסקיות ורפידות והארכת אחריות לסוללה היברידית – למעלה מ-4,000 שקל (!) ביטוח מקיף + חובה – יקר כי יש לנו בבית נהגת צעירה – כ-6,000 שקל תקלות : אפס (כמצופה) וכעת לפירוט: הרבה שנים אשתי ואני עבדנו ב-"הייטק" ושנינו לקחנו רכב ליסינג מהעבודה. יקר, אבל יכולנו להרשות לעצמנו והיה מאוד נוח. לפני בערך 8 שנים אשתי החליטה לעזוב את התחום. החזירה את הרכב וחיפשה את עצמה. בינתיים הסתדרנו עם רכב אחד (ליסינג מהעבודה שלי) ובשלב מסויים התחלתי לעבוד מהבית כך שהחיים עם רכב אחד במשפחה נהיו פשוטים. עם פטירתו של חמי ז"ל ירשנו ממנו טויוטה יאריס 2013 והגענו למצב בו היו ברשותנו שתי מכוניות שאחת מהן עמדה רוב הזמן בחניה. משיקולים כלכליים החלטנו לוותר על רכב הליסינג והפכנו למשפחה עם רכב אחד פרטי. ב-2015 חזרתי לעבוד במשרד שאליו צריך לנסוע כל יום, ב-2016 הבת שלי הוציאה רישיון נהיגה. התחיל להיות קשה יותר להסתדר עם רכב אחד, אבל מה ששבר אותנו סופית היה כשאשתי התחילה מקום עבודה חדש במסגרתו היא צריכה לנסוע לירושלים יום בשבוע (אנו גרים בשרון). החלטנו שהגיע הזמן לרכוש עוד מכונית. בדקתי את האפשרות לקחת (שוב) רכב מהעבודה – העלות לכך לפי החישוב שלי הייתה למעלה מ-4,000 שקל לחודש - משמעותית יותר גבוהה מעלות רכישת ואחזקת רכב יד שנייה (למרות שברכב ליסינג ההוצאות פחות או יותר קבועות וברכב פרטי יש נעלמים רבים ובראשם ירידת הערך). אני הייתי בעד רכב היברידי – גם משיקולי חיסכון בדלק וגם משיקולי שמירה על איכות הסביבה. אשתי חשבה שאולי כדאי לקנות "רכב פנאי" מכיוון שאנחנו נוסעים הרבה בדרכי עפר (לא שטח של ממש). לזמן קצר חשבנו על טויוטה CHR או קיה נירו שלכאורה הם SUV והן היברידיות, אבל בדיקה של מרחב הגחון שלהן הוכיחה שאין להן יתרונות על רכב משפחתי מבחינת נסיעה בדרכי עפר. ה-CHR גם צפופה וקטנה יחסית (ההרגשה שלי הייתה שהיא לא יותר מרווחת מהיאריס) ושתיהן יקרות יחסית בגלל תדמית "רכב פנאי". בדקנו על הנייר כמה אפשרויות כמו רנו קאפצ'ר, שברולט TRAX ,סקודה יטי, ופיג'ו 2008 (אותה גם לקחנו לנסיעת מבחן) והגענו להחלטה שהם לא נותנים את התמורה אותה אנחנו מחפשים. בשלב מסוים גם בדקנו אפשרות לליסינג תפעולי פרטי, מתוך מחשבה שהוא מספק את הנוחות לה התרגלנו בליסינג מהעבודה, אבל בגלל הגבלת הקילומטרז' ועוד פרטים (כמו למשל שאנחנו צריכים לקחת את הרכב לטיפולים בעצמנו) ירדנו מהרעיון הזה. החלטנו לקנות רכב משפחתי היברידי משומש. ההיצע העיקרי באותו זמן היה של טויוטה אוריס ופריוס. התמקדנו באוריס שמבחינת הגודל בהחלט התאים לנו. בגלל חשש מרמאויות ונפילות בקנייה החלטנו לחפש בעיקר מכונית מטרייד-אין של יבואן מתוך ידיעה שזה יהיה יקר יותר וגם שם עלולות להיות נפילות, אבל הסיכון קטן יותר ומקבלים אחריות מסוימת על הרכב. לאחר ביקור במספר מקומות קנינו את הרכב באוטו-סנטר. בסה"כ אנחנו מרוצים. בזכות זה שהרכב הוא החדש ביותר שהיה ברשותי אי פעם ובזכות זה שהוא לא גרסת ליסינג יש בו הרבה פיצ'רים שלא היו לי קודם ואני נהנה מהם (מחלק יותר ומחלק פחות) כמו סגירת מראות חשמלית בנעילה, פנסי ערפל קדמיים, מצלמה + חיישני רברס, משענת יד (גם בין המושבים הקדמיים וגם בין המושבים האחוריים), הפעלת מפשיר אדים קדמי בלחיצת כפתור, התנעה ללא מפתח, שפע תאי אחסון, DRL, חיישני לחץ אוויר בגלגלים ועוד. מצד שני חסרות לי מערכות בטיחות מתקדמות (אין בכלל ולפעמים אני תוהה אם כדאי להתקין "צפצפה" לפחות). אין גם בקרת שיוט (מעולם לא הייתה לי פרט למכוניות שכורות בארה"ב ולמען האמת זה לא חסר לי) וגם לא פתחי מיזוג מאחורה (קצת מפריע). אני מרוצה מצריכת הדלק שעומדת כאמור על כ-18.5 ק"מ לליטר בממוצע. במקור חשבתי שמכונית כזאת אמורה לתת צריכה טובה עוד יותר, אבל לפני ההחלטה בדקתי את הצריכה הריאלית והבנתי שאלה פחות או יותר המספרים. מול צריכת הדלק הטובה עומד באופן די צפוי נושא הביצועים. המכונית קצת "עגלה" – בעיקר אני מרגיש את זה בתאוצה בעלייה (ואפילו בעלייה מתונה). אני נוסע כמעט תמיד במצב echo. מעבר למצב power משפר את היצועים באופן מורגש – אם כי לא הופך את המכונית לחיית ביצועים – אבל אני רציתי חיסכון... המכונית בהחלט מבקשת שינהגו בה בצורה חסכונית ובהחלט היא גרמה לי לשנות את אופן הנהיגה שלי (גם כשאני נוהג במכוניות אחרות) – לא ממהר להיות ראשון ברמזור, שומר מרחק גדול יותר מהמכונית לפני כדי להימנע מיותר מדי בלימות ותאוצות, לא מנסה להגיע למהירות המירבית כמה שיותר מהר. במידה מסוימת הפכתי לנהג במכונית ההיברידית שמקללים פה בפורום מפעם לפעם בגלל שנתקעים מאחוריו (אבל אני לא מתנחל בשמאלי!). נוחות הנסיעה מבחינתנו טובה עד טובה מאוד – אבל ההשוואה היא ליאריס, כך שאולי אחרים יחלקו עליי. היו גם כמה תסכולים קטנים של פלסטיקים שהתפרקו פה ושם ושל נורית כרית אוויר שנדלקה לה פתאום (כמומלץ בפורום שיחקתי עם המגעים מתחת לכסא הנהג וזה נפתר) ושל עוד כמה דברים קטנים שפתאום הפסיקו לעבוד אבל חזרו לעצמם לבד כמו כפתור MEDIA של המולטימדיה שבמשך נסיעה אחת לא תפקד והמראות שפעם אחת לא נסגרו בנעילה, אבל לא מדובר בדברים משמעותיים. הבעיה העיקרית שלי היום שגורמת לי לפקפק בהחלטה לקנות את המכונית, היא צבירת הקילומטרז' הגבוהה יחסית. כשבדקתי עלויות לפני הקנייה חישבתי שניסע כ-22,000 ק"מ בשנה. לא לקחתי בחשבון שעם שתי מכוניות בבית הנסועה תעלה משמעותית. משמעות הקילומטרז' הגבוה היא גם במחיר שאנחנו משלמים עבור הדלק, גם בתדירות טיפולים גבוהה יותר (מבחינת הזמן בין טיפולים), גם בלאי גבוה יותר וגם ירידת ערך גבוהה יותר וקושי עתידי צפוי גדול יותר למכור את הרכב (זה עדיין לא על הפרק – תכננתי להחזיק אותו 3-5 שנים ובינתיים זה לא השתנה). אולי בעתיד אחזור לרכב ליסינג...
-
הייתי בשבוע שעבר ברודוס ולצד עשרות (או אולי אפילו מאות) מיקרה מאותו דגם שנמכר בארץ ראיתי כמה בודדות מהדגם "החדש". ייתכן שמוכרים אותן במקביל שם. (בכל מקרה כמעט כל המכוניות שראיתי שם שייכות לחברות השכרה)
-
במכונית הראשונה שקניתי - סובארו ג'אסטי שנת 90 (בשנת 1993) - המצבר מת למחרת הקנייה. מן הסתם הוא היה גמור עוד קודם והמוכר הטעין אותו לפני שעשיתי נסיעת מבחן ובדיקה. במכונית שקנינו בארה"ב - שברולט קורסיקה 1995 (בשנת 1997) - בטיפול הראשון התגלה שצריך להחליף אטם ראש מנוע... הרכב עוד היה באחריות יצרן והתיקון בוצע במסגרת האחריות ללא בעיות.
-
לכן אחרי שקונים (כל דבר שהוא) לא כדאי להסתכל על הלוחות / מודעות / פרסומות
-
באתר הזה ממש יש השוואת דגמים המציגה את מה שהוצע עפ"י היבואן. אני מקווה שזה מדויק. https://www.carsforum.co.il/cars/%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D/5818-5154
-
תודה על הסיכום המושקע! על האוואו אני זוכר שאמרו שהיא אחת המכוניות הלא-בטיחותיות ביותר שמכרו בארץ... ה-SONIC היוותה שיפור מדהים (לא רק מבחינת הבטיחות)
-
גולף, פולו ושירוקו אמנם שלשתן גרמניות ושלושתן של אותו יצרן אך הן מקטגוריות שונות - פולו סופר מיני, גולף משפחתית הצ'בק, שירוקו - מכונית ספורט. מזדה 3 היא משפחתית, SWIFT ו-I20 סופר מיני. אם סופר מיני מספיק לך מבחינת הגודל, הייתי ממליץ להישאר בקטגוריה הזאת כי כך תוכל לקנות באותו סכום מכונית חדשה יותר במצב טוב יותר. לרכבי פולקסווגן האוטומטיים מהשנים האחרונות יש את "המחלה" הידועה של גיר DSG. חפש בפורום או בכלל באינטרנט. איזה דרישות יש לך מהרכב פרט לנסיעות הארוכות יחסית?
-
היברידי - כמה שאלות על השוואה בין חברות וגדלים
motior פרסם הודעה בנושא של HALOM בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לגבי היברידיות "יותר קטנות" - יש טויטה יאריס היברידית. אם אתה רוצה רק חדשה זאת בעיה כי אין במלאי ופי מה ששמעתי אין צפי להבאתה בחודשים הקרובים. אני לא חושב שיש רכב "הכי משתלם" או "הכי קל למכירה". הטויוטות ההיברידיות גם נחשבות "קלות למכירה". "משתלם" תלוי בצרכים ובתקציב שלך. אישית הייתי ממליץ על הקורולה ההיברידית, אבל אין לי מושג מה אתה באמת צריך חוץ ממזגן בעמידה. -
שבוע מבצעים ליום העצמאות האמריקאי על רכב קוריאני מעבר לשאלות הנכונות שעלו אני חושב שבבחינת עסקת 0 ק"מ שאלה חשובה היא כמה שנים הקונה מתכוון להחזיק את הרכב. בהנחה שזהו אותו רכב, ההבדל העיקרי הוא כמובן ירידת הערך שהיא משמעותית פחות ככל שמחזיקים את הרכב יותר זמן.
