בואו נעשה קצת סדר.
חוויה אנושית כמו כיף, כאב או חרדה היא חוויה מדידה לחלוטין.
למי שלא מאמין מוזמן לחפש ספרות אקדמית בנושא מדידת כאב. פשוט תשאל מישהו כמה כואב לו מ1 עד 10 - זו צורת מדידת הכאב המקובלת במדע וברפואה.
אבל וזה אבל גדול, היא לא מדידה כמו שמודדים גובה, קצב לב וכד'.
באחד אמצעי המדידה שלנו הוא אובייקטיבי שלא משתנה מאדם לאדם כמו סרגל, שעון, מכשיר רפואי כלשהו. במקרה של כיף מכשיר המדידה שלנו תלוי בתחושות, בפיזיולוגיה ובפסיכולוגיה של מי שאנחנו "מודדים".
במילים אחרות מדידה של כיף היא סובייקטיבית בעוד מדידה של גובה היא אובייקטיבית.
אחרי שעשינו סדר, אם ניקח קבוצה של 100 אנשים רנדומליים וניתן לכל אחד 5 הקפות במסלול עם טסלה ו5 הקפות עם ברז ותמדוד אותם במדד ה"כיף", סביר להניח שתמצא הבדל. כנראה שגם תמצא הבדל במדד ה"פידבק", מדד ה"פחד" ומדד ה"מהירות".
אני נוטה להאמין שמדד ה"כיף" יהיה גבוה יותר בברז אבל כל עוד לא עשית את זה עם אנשים רנדומליים ולא אוסף של חובבי וכתבי רכב - זו רק השערה.
לגבי התגובה של @GTאי זו השערה נכונה, אני יכול להגיד לך מההיכרות שלי (מחקר אקדמי בנושא לא רחוק מזה בכלל) ש"המדע עובד על זה", אבל זה לא פשוט כמו שזה נראה, בכמה סדרי גודל.
מה שנהוג לעשות הוא לקחת את "השורה התחתונה" ולנסות לכמת חוויה של מישהו על סרגל או מספר סרגלים, ואז אתה הופך את זה למדיד. למדידה אובייקטיבית יש היום שימושים אחרים שבהם אתה לא יכול לשאול מישהו איך הוא מרגיש.