כיום יש לי מאזדה 3 דור ראשון, שמספקת אותי מבחינת התנהגות למרות הביצועים הפושרים ומבחינת המרווח שהוא גבולי (אני גבוה) אבל יש רצון להשתדרג לאור הקילומטרז שמתחיל להיות גבוה. אני סטודנט והתקציב סביב 20K וניתן להתגמש עבור רכב עם נתונים טובים. הנסועה הצפויה יחסית נמוכה, כ-10K בשנה, ואני מעדיף סופר מיני. בנוסף הרכב חייב להיות אוטומטי פלנטרי כי הנסיעות ללימודים הן בשעות הפקקים ואני מעדיף רכב מהעשור הנוכחי.
חשבתי על מספר מועמדות והייתי מעדיף משהו עם ערך מוסף אם כבר אני מוותר על ההתנהגות היחסית טובה של המאזדה, ואשמח לחוות דעת על הרכבים בעיקר בנושא אמינות כי הלימודים תופסים לי כרגע את רוב הזמן:
1. סיטרואן C4/C3 - ניתן לקנות שנת 2011-2012, לגבי הגיר AL4 אני אעשה נסיעת מבחן אם אמצא אקזמפלר מתאים. ההבדלים ביניהן ש- C4 מרווחת יותר ובאותו אורך של המאזדה ועם 5 כוכבי בטיחות ול-C3 אותו בסיס גלגלים עם פחות 50 ס"מ אורך לעומת המאזדה(!) ועם 4 כוכבים.
2. אופל קורסה סביב 2010-2012.
3. פורד פיאסטה (מחפש גיר אוטומטי פלנטרי ולא את הגיר הנורא מהפוקוס, אשמח אם מישהו זוכר עד איזו שנה היא הגיעה עם גיר אוטומטי פלנטרי).
4. מאזדה 2 - אמינה אבל לא מאובזרת, שנתון סביב 2010 וברמת גימור אקטיב רק 2 כריות אויר.
5. ניסאן מיקרה - מוכן להתפשר על התנהגות של אוניה וחוסר בידוד מוחלט, אמינה יחסית אבל לאחרונה צצו שמועות שהגיר הרציף מתפגר, למרות שאצל כמה מכרים לא היה להם כלום.
6. ואגיות, זכור לי שהייתה פאביה אוטומטית בשנים כלשהן סביב 2010, איך היא?
אחרות: קליאו הרוב ידניות. מיצובישי ספייר סטאר, סוויפט ויאריס יקרות מדי.
תודה לעוזרים.