יצרניות הכרטיסים (ABP, לא Nvidia וAMD עצמן) מייצרות עוד דברים חוץ מכרטיסי מסך - לוחות אם, מסכים, מארזים, מקלדות, עכברים ואזניות וכו' - את כל אלו הכורים לא קונים (לפחות לא את מוצרי הHigh end). בנוסף, גיימר שלא יכול להרשות לעצמו כרטיס מסך היום אולי יעבור לקנוסולה - עוד פגיעה במכירות של ציוד היקפי. מכירות המשחקים לPC ירדו - פגיעה במפתחים, בחנויות (Steam לדוגמא) וכתוצאה ירידה בהשקעות.
הכורים הם גם לא בדיוק לקוחות לטווח ארוך - רובם לא יקנו עוד כרטיס אחד בחייהם אם הכרייה תהפוך ללא משתלמת. אין להם נאמנות למותג, הם קונים מה שהכי משתלם להם באותו רגע (ראה המעבר לאחרונה מRX580 ל1060/1070). בזמן שגיימר שקונה כרטיס מחברה מסויימת לרוב ימשיך איתה בעתיד, אם משביעות רצון ואם מתאימות לציוד היקפי (G-sync/Free-sync וכו').
אז כן, אולי כרגע הם מעיפים מלאים כאילו אין מחר. אבל בקצב הזה באמת לא יהיה מחר.