-
הודעות
935 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי audiR8
-
יש דרך להצטרף ללא חשבון פייסבוק? הספארק תשמח להצטרף עם כל 82 סוסיה האימתניים.
-
אכפת לך לצרף מראי מקום? כי הרמב"ם ממש לא מסכים איתך שזה איסור. נשים, הלכות אישות פרק י' הלכה ט"ז: המארס את בתו קטנה ותבעה הבעל לנישואין. בין היא בין אביה יכולין לעכב שלא תינשא עד שתגדיל ותעשה נערה ואם רצה לכונסה כונס. ואין ראוי לעשות כן. והכסף משנה במקום כותב: המארס את בתו קטנה וכו' ואם רצה לכנוס כונס ואין ראוי לעשות כן. נראה דמשמע לרבינו דהא דאמרינן (קידושין מ"א) אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה איסורא לאו דוקא אלא לומר שאין ראוי לעשות כן וכדתניא בין היא ובין אביה יכולים לעכב דמשמע דאי ניחא לה ולאביה שרי וכ"כ בפרק שלישי אע"פ שיש רשות לאב לקדש את בתו כשהיא קטנה אין ראוי לעשות כן אלא מצות חכמים שלא יקדש אדם בתו קטנה וכו'. משמע לא ראוי לכתחילה (ואמנם אין עידוד עד שתגיע לכלל נערה דהיינו גיל 12. גם לא בדיוק בסטנדרט המודרני אבל מילא) אבל בהחלט לא עונש. אשמח להכוונה היכן בפוסקים קיים עונש או איסור מפורש על ביאת קטנה. ואם תאמר שלשון הרמב"ם 'ואין ראוי לעשות כן' משמעה איסור, הרמב"ם כותב את אותו הדבר לעניין מי מברך את ברכת הברית אם האב לא נוכח. אהבה הלכות מילה פרק ג' הלכה א': לפיכך אם אין שם אביו – אין מברכין אחרים ברכה זו. ויש מי שהורה שיברכו אותה בית דין או אחד מן העם. ואין ראוי לעשות כן.
-
הייתי מחכה לראות מישהו באמת יקבל חזרה כסף מ'ביטוח המיסים' הזה לפני שהייתי ממליץ לאנשים להסתמך עליו. קשה לי להאמין שהסידור הזה יאריך ימים. ואגב Mediatek, מעבד מתוצרתם נמצא בסוני הנוכחי שלי. מהיר וחסכוני בסוללה הרבה יותר מהSD650 שהיה בשיאומי שבא לפניו.
-
אני לא אתייחס לדבריך על האבולוציה וכו', כי כאמור אין לך מושג ואתה לא יודע על מה אתה מדבר. אבל כן אתייחס לשאר הטיעונים. השונות בין קהילות היא עצומה. מעבר לשונות בהלכות (בשר שכשר למהדרין לאשכנזי יכול להיות טרף לספרדי. חמץ גמור לאשכנזי יהיה כשר לכתחילה לספרדי וכו'), גם בין נוסח ספרי התורה (כן, אלו שהועתקו מדור לדור) יש הבדלים משמעותיים. וזה עוד בין קהילות קרובות (היו קיימים קשרי מסחר ענפים, מכתבים וביקורים בין יהדות אירופה, ארץ ישראל וצפון אפריקה). קח את יהדות תימן או אתיופיה, ההבדלים משמעותיים הרבה יותר אפילו בנושאים עקרוניים שהם בלב ליבה של הדת. יודע באיזו שנה התנ"ך נחתם? יודע כמה שנים עברו בין המאורעות הכתובים בו לרגע החתימה (בו התקבע הנוסח שאנחנו מכירים, והושמדו כל הנוסחים הקודמים)? הטיעון שלך לא מחזיק מים. סיפורי עם המוניים יש בלי סוף, סיפור העם שלנו לא מיוחד וממש לא עבר כמות שהוא מדור לדור. כגון? העולם עגול (מהזוהר, שכנראה נכתב לפני פחות מ1,000 שנה)? כוכב כימה (כמאה ככבי, נכון? הבעיה שיש שם יותר מאלף כוכבים) שאר דוגמאות הרב זמיר כהן?
-
ראשית, 'תיאוריית האבולוציה' כוללת כ"כ הרבה נושאים שונים שטעות להכליל את כולם יחד. שנית, מאז 'מוצא המינים' התיאוריה התפתחה והתעדכנה בהתאם לממצאים חדשים, כלים ויכולות שבתקופתו של דארווין לא היו אפילו בגדר מדע בדיוני. וכן, חלק מהמסקנות של דארווין והבאים אחריו הופרכו ונזנחו. אף אחד לא 'בטוח בנכונות תיאוריית האבולוציה'. לא כל עוד דארווין לא ירד משמיים ומסר לנו אותה חרוטה על צלחת פטרי. היא ההסבר הטוב ביותר שיש לנו כרגע, היא שורדת כבר מאות שנים למרות גילויים של תחומי מדע חדשים לחלוטין כמו חקר הDNA וכדו' ונתמכת ע"י כל הראיות שנאספו בתחום, מודלים מתמטיים מורכבים, ניסויים אמפיריים ותחזיות בשטח. אולי יום אחד יקום מישהו וייתן תיאוריה טובה יותר? נחש מה - זה קורה כל הזמן. תיאוריית הPunctuated equilibrium זו אחלה דוגמא לתיאורייה ששינתה חלק מהתפיסות הבסיסיות שבאו לפניה. אבל היא לא מחליפה את תיאוריית האבולוציה כולה, היא בונה על יסודות התיאוריה שהוכחו ומעדכנת אותה בהתאם לממצאים חדשים.
-
בלי סיפורי זוועה של צריכת שמן מופרזת ומנועים שדורשים שיפוץ אחרי 40K ק"מ. אה, רגע.
-
במשטח עליו מונחת האגודל יש כפתור. לוחצים עליו ומזיזים את העכבר בכיוון מוגדר (להלן 'מחווה') ומפעילים פונקציה מוגדרת. אבל למרות היותו עכבר מדהים, הוא חסר תועלת לגיימינג.
-
ראשית, לMX Master יש כפתור מחוות שמרחיב מאוד את מספר הפונקציות שניתן לבצע איתו. אני משתמש בMX Master דור ראשון לפרודוקטיביות וG502 למבצעים מיוחדים (קרי גיימינג), כמנהג אבותינו לא לערב ביזנס ופלז'ר. אם אתה בכל זאת מתעקש לערב בין השניים, הG903 משלב את שניהם בעכבר אחד לא רע בכלל. ואכן, כשמתרגלים לFree Spin קשה להסתדר בלעדיו.
-
אני מאוד לא אוהב את המונח 'ליפול' בהקשר הזה, משני הצדדים. אני יוצא מנקודת הנחה שלאנשים יש יכולת כלשהי לקבל החלטות רציונליות (במידה, כמובן. בכל החלטה ישנם שיקולים רגשיים) גם תחת השפעה חיצונית. לכן לתלות חזרה בתשובה או בשאלה ב'השפעות חיצוניות' נטו וכתוצאה לאטום את החברה מפני העולם החיצון (הפתרון של החרדים) או 'לחפש חיסון' כדי למנוע את התהליך זה פשוט לא נכון ולא יעיל.
-
זה בדיוק מה שהם אמרו. ציון מלא דורש מערכות בטיחות שהיצרן לא מציע - ולכן שלושה כוכבים. כלומר ציון מלא בבטיחות פאסיבית. ציון משרד התחבורה - קודם כל מדובר במדד מעוות שלא משקף כלום. שנית - בהתקנת מובילאיי (שמחוייבת בחוק כיום) תקבל ציון כמעט מלא.
-
בקיצור, פחות טוב מהפלואנס כמעט מכל בחינה, אבל יש מולטימדיה נורמלית.
-
התחדשתי בפוקוס - חווית רכישה ומכירת רכב איטלקי יד 2
audiR8 פרסם הודעה בנושא של mightybear בתוך רכב כללי
תמשיכו לקרוא רק עוד כמה הודעות למטה. כבר עניתי. -
כאן כותבים שאכן לנירו אין חימום חשמלי, אבל מנוע הבנזין נכנס לפעולה אם בקרת האקלים מכוונת לחימום.
-
יצאתי בשיעור א' בישיבה גדולה. בגלל שגדלתי בקהילה שהיא לא חרדית פר-סה (מושב דתי, אבל אנשי אדמה שעמלים למחייתם ואין להם פנאי לעסקנות ופוליטיקה) לא הייתי מודע להרבה מההגבלות כמו קריאת ספרים לא מפוקחים (בתור תולעת ספרים, ספרות הפרוזה החרדית ברמה מאוד נמוכה ולא בדיוק מאתגרת או מעניינת) וכו'. המסגרת החרדית מאוד נוקשה בעניין הזה ואכלתי הרבה קש. כמעט הועפתי בשיעור ב' בישיבה קטנה כי נתפסתי עם ספרי הארי פוטר. בישיבה גדולה נפל לי האסימון - לא יכול להיות שזה מה שאני אמור לעשות לשארית חיי. משהו בדרך החיים הזו לא תקין. הרגשתי שכל התחביבים והדברים האהובים עליי נלקחים ממני ביתרוצים של 'ביטול תורה' ו'לא יאה לבחור ישיבה' ומוחלפים בדברים שהוכתב לי שאני צריך לאהוב כחלק מהנורמה (לא כולם חיוביים, אגב. עישון למשל הוא דבר מאוד מקובל בישיבות). לקראת סוף זמן חורף נמאס לי, עברתי ללמוד בישיבה תיכונית כחלק מפשרה עם ההורים כאשר למעשה הייתי כבר כופר לכל דבר ועניין. בצבא הכיפה ירדה לחלוטין.
-
אין לי מושג על מה אתה מדבר. כאמור, המכשירים הכי טובים שהיו לי מאז ימי המוטורולה מיילסטון המקורי.
-
כמה שאלות בנוגע לשברולט אקווינוקס 1.5 ליטר טורבו
audiR8 פרסם הודעה בנושא של say בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ואת זה אתה אומר מידיעה? כי UMI מאפשרים לקבל הצעת מחיר לטיפול באתר שלהם ושם אני רואה מחירים של 600 ש"ח לטיפול 15K ו800 ש"ח ל30K. ממש לא 'יקר בטירוף'. -
נוסע לא חגור מאחור לא נשאר במקומו בזמן הפגיעה, והוא מוטח כלפי הנוסעים האחרים בעצמה שעלולה להיות קטלנית גם עבורם. לא אומר שזה מה שקרה, אבל הלוגיקה שלך של נוסע אחד לא חגור = הרוג אחד ממש לא נכונה.
-
דווקא שיאומי החזירו אותי לתחום הצריבות לאחר שנמאס לי מהMIUI. הטלפונים מהם הייתי הכי מרוצה היו HTC 8X - מכשיר Windows Phone 8 קטן וחביב שמאוד נהניתי ממנו במשך כמה חודשים אך לא הצלחתי להסתדר עם המסך הקטן (החליף את הנוט המקורי של סמסונג שהיה עצום בזמנו). אחריו באו שני סוני Z Ultra שהיה מכשיר מדהים. לצערי הראשון קיפח את חייו בבריכת שחייה והשני נופץ ע"י אבן שנזרקה עלי בזמן השירות הצבאי. עוד שני רומנים קצרים עם מכשירים סיניים (LeTV ושיאומי) וחזרתי לסוני עם הXA1 Ultra. מרגיש בבית.
-
התחדשתי בפוקוס - חווית רכישה ומכירת רכב איטלקי יד 2
audiR8 פרסם הודעה בנושא של mightybear בתוך רכב כללי
צודקת, מדובר כמובן ב1.6 125 כ"ס אטמוספרי. אני רגיל לפוקוס החדשה (פלנטרית) וכבר מתייחס אליה כטורבו באופן קבוע. -
היום לא הצצתי בטלפון תוך כדי נהיגה. לא סטיתי לשום מקום ואף צפצפה לא הפריעה לי להתרכז בכביש. ברוך בורא ההגיון הבריא והאחריות האישית.
-
התחדשתי בפוקוס - חווית רכישה ומכירת רכב איטלקי יד 2
audiR8 פרסם הודעה בנושא של mightybear בתוך רכב כללי
תתחדש! קיבלתי לא מזמן פוקוס סטיישן מאותו שנתון כרכב חלופי. אני מאוד מקווה שבשילך שהמידע שקיבלת אכן נכון והגיר בגרסה האטמוספרית שונה מהגיר שמצוות למנוע הטורבו. שם הוא פשוט הרס את חווית הנהיגה ברכב, שחוץ מעניין הגיר הייתה מעולה - רכב נוח, חזק ונעים. -
לטעמי הוולבו נראית הכי טוב בקטגוריה.
-
גוגל של שניה וחצי היה מגלה לך שאין להם שום קשר למיקרוסופט. בדיוק כמו הסיפור של Ripple ואמזון. מפיצים שמועה, גוזרים קופון וממשיכים למטבע הבא.
-
גם בארה"ב למשל קיים שוק התקנות אפטרמרקט מפותח. אלא ששם מדובר בדר"כ ברכבי יד שניה. רכבים חדשים פשוט מזמינים עם האבזור שרוצים. וכאן אני מגיע למגבלה השניה בארץ - כמה רכבים עממיים נמכרים עם יותר משתיים-שלוש רמות גימור, או חס וחלילה אפשרות לבחירת תוספות (שלא בהתקנה מקומית)? נניח ואני רוצה איביזה עם פנסי לד או אימפרזה עם מערכות בטיחות - סתם דוגמאות לתוספות שקיימות בחו"ל ולא הגיעו לארץ - איזו ברירה יש לי? הבחירה פשוט לא קיימת כאן. הרבה פעמים אין בכלל אופציה להזמין את הרכב מאובזר מראש. וגם כאן רכבים ברמת גימור נמוכה נמכרים לא רע במחיר הנכון, ע"ע 208 אקסס.
-
קונים רכב חדש עם פטור ממבחן רישוי ל3 שנים. שים לב שהפטור הוא על ביצוע המבחן, אבל עדיין יש צורך לשלם את האגרה.
