בכל הקטע הלא קצר הזה לא התייחסת לאמירה שלי שמדינת ישראל היא תעודת הביטוח של העם היהודי כנגד שואה שניה.
כן הבהרת היטב את סדרי העדיפויות שלך.
זכותך, אם כי אני לא מאמין לך. בטוח יש מעשים/עקרונות/ערכים שתעדיף למות ולא לעבור עליהם. לא צריך מוח חולני במיוחד כדי להעלות דוגמאות.
ושוב, זה בסדר שאתה מעדיף לגור בצ'ילה, זה בסדר שאתה לא אוהב את מה שקרה לך/שבחרת שיקרה לך כאן.
אבל תפסיק לקטר עלינו, על המדינה שלנו ועל מה שקורה כאן.
רוצה לעזוב - בכיף, סע!
כאן הדברים רחוקים מלהיות מושלמים, ואני מסכים שחלק מהמגמות בשנים האחרונות מאוד מטרידות, אבל אני בניגוד אליך בוחר להישאר כאן, בשל אמונותי (ואני כופר גמור).
כפי שאני מפרגן לך על עזיבתך לצ'ילה, ולא מלכלך (חשבת למשל איזה סוג של גזענות יש בחברה שאתה בוחר לעבור אליה? רק בגלל שאתה יהודי ושייך לחוג חברתי מסויים אתה משודרג אוטומאטית ברמת החיים והשכר בלא קשר לכישוריך ) אל תלכלך עלינו.
כבר אמרו לך לא פעם, ולא אני, שחלק לא קטן מהקשיים שנתקלת בהם נובעים מבחירות שעשית לאורך הדרך.
במילים אחרות - זה לא רק אנחנו, זה גם אתה.
בהצלחה (באמת!) בצ'ילה
שי