Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. גם צפיפות הדלק מושפעת מהטמפרטורה. המיכל מודד נפח וכל חישובי צריכת הדלק מתייחסים לנפח הדלק. אבל בפועל המנוע צורך מסה של דלק. לא יודע לחשב כמה זה רלוונטי בישראל שבה משרעת הטמפ די קטנה.
  2. אף אחד לא מבטיח לך שהרכב לפניך יאיץ בחזרה. המערכת פועלת נכון. המערכת פועלת נכון לפי ההגדרות שלה ובמגבלות ההפעלה שהוגדרו לה. וכמו הרבה מערכות אוטומטיות היא פועלת מעולה בתחום המוגדר, גם אם בראיה כוללת זה מטומטם. כשהרכב לפניך נוסע בלי בקרת שיוט, באופן טבעי הוא לא שומר על מהירות אחידה. כשהכביש פתוח ואין תנועה לפניו והוא מאט כי זו עליה/מעיף מבט בוויז או כי הוא מנסה לכוון את הטמפ בפאנל מיזוג של ה 2008 שלו, המערכת לא מבינה ובולמת. לא עוזבת את הגז, בולמת. כנ״ל כשהוא מאיץ, היא מאיצה בתכליתיות מוגזמת. היא שומרת מרחק כמו מספר 4 בצוות האוירובטי במסדר כנפיים. התוצאה די לא נעימה וחלקה, וגם בזבזנית בדלק ובבלמים. נהג אנושי באופן טבעי ישמור מרחק בצורה חלקה יותר, גם אם לפעמים הוא יהיה קרוב יותר (עם רגל ימין מרחפת מעל הבלם אם צריך).
  3. עוד חסרון זו העובדה שהיא שומרת את המרחק בצורה קנאית ובלא לקרוא את תנאי הכביש כמו שיעשה נהג מנוסה. אז אם הרכב מלפנים מאט טיפה היא בולמת, בעוד שנהג אנושי שיראה שהכביש נקי קדימה ולא מדובר בבלימה ויתן לטווח להתקצר טיפה מתוך הבנה שהרכב הקדמי תיכף יאיץ בחזרה. הרבה בלימות קטנות ומעצבנות, ובעיקר מיותרות.
  4. צודק בכל מילה. ראשית מבחינת המוסך לבדוק רכב של לקוח מזדמן זה סתם כאב ראש, חלק מהלקוחות יעקמו אף אם יבקש על הבדיקה כסף, וגם אם יבקש זה כסף קטן לעומת פוטנציאל הבעיות וההונאות הכרוכות בזה. שנית, אנשים משקיעים המון אנרגיה בלברר איזה רכב מיושן יותר אמין ולא מבינים שהיבט לא פחות חשוב לנושא האמינות ולנושא עלות האחזקה זה מי יטפל להם בנסיכה.
  5. הסרט מדהים בין השאר כי הוא הופק שניה לפני שהבואינג 707 פרץ לשוק ושינה את עולם התעופה לחלוטין. כן, היה את הקומט הבריטי לפניו אבל הוא לא היה מתקדם כמוהו, וסבל מנטיה מעצבנת להתפרק באויר. 5 שנים אחרי הסרט הזה ועולם התעופה נראה אחרת לגמרי. משהו בדומה לשוק הסלולר לפני ואחרי השקת האייפון הראשון.
  6. אז מתבקשת השאלה (הכנראה תיאורטית): 2008 דיזל או קמיק?
  7. כמי שמחזיק 3008 דיזל 2022 ונוסע לא מעט במוניות מטעם העבודה, רבות מהאיירקרוס דיזל הראשונות, וכנראה גם 3008, פשוט כאלה נדיר למצוא במונית, חוו קטסטרופות בראש המנוע בגלל השרשרת. אולי כולן. כרגע יושב באיירקרוס עם 250k. לדברי הנהג הוחלף מנוע ב 50k (שבמונחי מונית זה בגיל חצי שנה או קצת יותר). מאז שקט בגזרת המנוע. את האוריאה הוא ביטל…
  8. אם דנים כבר בסדרות מיתולוגיות. ׳החיים על פני האדמה׳ המקורית, משנות ה 80 של דיוויד אטנבורו? באתר ה BBC הוא פתוח לצפיה רק למי שנמצא בבריטניה, ואין אופציה לרכישה…
  9. איחורים ומזוודות, כשחצי מההמראות והנחיתות שלך הן בשדה שבשגרה עובד קרוב אם לא מעבר ליכולת המתוכננת שלו ושהניהול האוירי שלו שונה משל שדות מערביים אז זה די משפיע על הסטטיסטיקה שלך… אני לא יודע למה בדיוק, יש לי השערות, אבל בשדה מערבי נורמלי נוחתים וממריאים בשיירה כשהמטוסים ׳פתוחים׳ במרווחים של 4-5 מייל. בנתבג כשאתה מתקרב לאיזור 10 מייל מהמטוס שלפניך מנחים אותך להקטין מהירות, בהמראה בשדה רגיל אתה מצפה שמספר שניות אחרי שהמטוס שלפניך ניתק אתה תקבל אישור המראה (כתלות במערבולות קצה כנף) בנתבג זה נמדד בדקות. זה משפיע דרמטית על ספיקת הטיסות. לא יודע מה הסיבה - הממשק מול חיל האויר, מול קפריסין, נהלי עבודה, יתכן וצוואר הבקבוק הוא בכלל התפעול הקרקעי. למעט דייל/ת הקרקע החייכן/זעוף שעשה לך צק אין או רק תייג את המזוודה שלך כל שאר הטיפול הוא של השדה. התיוג אוטומטי אז קשה מאוד לטעות בו. אז סטטיסטיקת המזוודות של אלעל/לופטנזה/יונייטד בנתבג היא בגדול זהה. כנראה שגם בפרנקפורט. מי שממיין, משנע ומעמיס את המטוסים, בכל שדה, זה השדה. כך זה בנתבג. לפעמים בשדות אחרים ההעמסה עצמה היא על ידי חברת שינוע. אם מזוודה לא הגיעה למטוס או לא הגיעה למסוע אחרי נחיתה לרוב לחברה אין נגיעה בעניין.
  10. ההבנה שלך בשוק התעופה מוגבלת משהו. חברת תעופה בגודל של אלעל (חברה בינונית בגודלה במונחים עולמיים) זו מפלצת של אלפי עובדים - מאות טייסים, אלפי דיילים, אלפי מכונאים, גברים ונשים כאחד. החברה מפעילה ציוד במליארדים. מתח הרווחים זעום והסיכונים עצומים כמו גם התחרות. ארקיע וישראייר עם כל הכבוד הן בערך עשירית מאלעל, כל אחת. איך מישהי מהן בכלל יכולה לחשוב על לגדול למשהו שיתחרה באלעל? זה תהליך של שנים רבות ומליארדי דולרים. רק תגיד מתי…
  11. אף אחד לא נותן לאלעל את שירות הביטחון בחינם. המדינה כופה אותו על אלעל. אז רק הגיוני שהיא תממן אותו. וגם על ישראייר וארקיע, באותה המידה. זו לא בחירה של החברות הישראליות ולא נתון לשיקול דעתן, לא בגדול ולא מה כולל שירות הביטחון הזה. אתה יכול לשנוא את אלעל, זכותך. טוס חופשי בלופטנזה (או יונייטד, או אייר פראנס). אהה, אין לופטנזה עכשיו. באסה. מקווה שאתה מבין שבלי תעופה ישראלית (כולל ארקיע וישראייר) כמעט לא היתה אפשרות לטוס אל ומישראל מזה חודשיים? גילוי נאות - עובד אלעל.
  12. באחות מבית פיז׳ו מוגדר למלא לפחות 10 ליטר אוריאה בכל פעם. אחרת להבנתי הרכב לא מזהה את המילוי. מאחר ואין מד כמות אני ממלא רק אחרי שנדלקת התראה. אני לא ממלא במשאבות האוריאה בתחנות הדלק. גם כך המערכת הזו סופר רגישה. מעדיף את הטרחה הנוספת במילוי ידני ממיכל.
  13. שתי התייחסויות ושאלה, אתה מתייחס לאורך הקפיץ ולקוטר הסליל כפרמטרים היחידים המשפיעים על תכונותיו. אני לא בטוח שאתה צודק, לתחושתי לסוג הפלדה, למספר הסלילים פר יחידת אורך ואולי לעוד נתונים שלא עולים על דעתי כרגע יש משמעות. פירוק הקפיץ הישן ומדידתו יכול להיות רלוונטי לרכב חדש יחסית. אם מדובר ברכב וותיק יתכן שהקפיץ כבר שקע ואיבד מאורכו המקורי. ולשאלה מצידי, יש לי לנציה קאפה, ישנה מטבע הדברים… מתכנן להחליף בולמים. אם הגובה הנוכחי שלה מתאים לי, האם יש מקום/טעם בהחלפת קפיצים גם כן? לא מחפש שיפור התנהגות אלא חזרה להתנהגות המקורית שהיתה לרכב כשהיה חדש. קפיצים זה לא פריט יקר ואם כבר מפרקים יש הגיון בלרענן הכל.
  14. shais01

    רשמית: טסלה בישראל

    עמדת טעינה. אם אני רוכש אותה ישירות מטסלה ונותן לחשמלאי הקבוע (מוסמך/מרושיין) להתקין אותה. זה מספק/חוקי? ראיתי התייחסויות שנדרשת בדיקה של ׳בודק מוסמך׳?
  15. shais01

    רשמית: טסלה בישראל

    ה RWD מיוצרת בגרמניה, אבל עם סוללה סינית?
  16. shais01

    רשמית: טסלה בישראל

    הי שוקל לקנות Y. למעט הטווח/הספק/הנעה כפולה, יש עוד יתרונות ל LR על פני ה RWD? האבזור בשתיהן זהה? האם איכות הצבע והגימור בכלל ב Y ה׳גרמנית׳ טובה מאשר ב 3 ה׳סינית׳?
  17. אין לי שום אינטרס להגן על ישראייר, אבל תמחור כרטיסי טיסה זה תחום מורכב מאוד. המחיר מושפע מכמה המטוס מלא, כמה זמן נשאר עד הטיסה ומה הצפי של החברה שהכרטיס(ים) ימכרו במחיר הזה. מניח שהטיסה האמורה מלאה יחסית/מאוד והיא לא יוצאת מחר כך שלחברה יש עוד זמן ׳להמר׳ על מכירת כרטיסים במחיר גבוה, ומכסימום להוזיל ברגע האחרון. מתח הרווחים בתחום אפסי והכרטיסים האחרונים הם שיקבעו אם וכמה הטיסה רווחית.
  18. עושה את זה כל הזמן. אין בעיה.
  19. זעמן שחור צעיר, טרם הפיכתו לשחור. לא ארסי ומאוד מועיל.
  20. אני רק אחדד לגבי סע׳ 1 שזה תלוי לפי איזה רישוי המטוס תוכנן ומתופעל. במטוס נוסעים אזרחי - בעיקרון כן. היו וכנראה ישנם מטוסים שאינם כאלה (למשל צבאיים) שלא תמיד זה היה אפשרי כי הם תופעלו מעבר למגבלות היצרן למטוס נוסעים אזרחי או שמראש לא תוכננו לעמוד בהגדרה הזו.
  21. סליחה, אבל עוגיות זה לחלשים. שכרתי רכב במיאמי, חם ולח כמובן. החלפנו חיתול (ולא פיפי…) לבת ושכחנו אותו ברכב. לא הייתי צריך אותו ליומיים שלושה אז הוא עמד בחניה, עם החיתול. כשבאתי להחזיר אותו נסעתי עם חלונות פתוחים. לשמחתי לא אמרו כלום באויס. נורא.
  22. Say no more… הבעיה שחברות זרות כן טסות כך וזה מחזיר אותנו לסוגיית התחרות הלא הוגנת. מקווה שהמעבר דרך עומאן יאושר בקרוב.
  23. לא יודע ספציפית כמובן. אבל יש טיסות ספציפיות שתכנון ההעמסה שלהן הוא כזה שהן יותר מועדות לטיפינג. באלעל (מניח שגם בחברות אחרות) הצוות מקבל בטופס משקל ואיזון (LOADSHEET) אזהרה בעניין טיפינג, ואז הנוהל הוא שצריך להתחיל לפרוק קודם את תא המטען האחורי לפני תחילת ירידת הנוסעים ולדאוג שלא יווצר פקק מאחור בירידת הנוסעים. יתכן שבטיסה שלכם נוצר פקק שכזה או שפריקת תא המטען האחורי התעכבה/נתקעה ואז ניסו לזרז אתכם לעבור קדימה. בישראל מספיק רשיון מסחרי והגדר מכשירים כדי להיות קצין ראשון בחברת תעופה. כדי להיות קברניט נדרש ATPL
  24. מנסיון צפיה מהצד זה קורה בחברות לאו קוסט, בעיקר בראיינאייר. חוסכים את המחיר של חיבור הגייט. כנראה שיותר זול מדרגות. ה 737 שלהם גם מצויידים במדרגות אינטגרליות בדלת הקדמית, בשונה ממרבית המפעילים בעולם.
  25. אלעל בשדות ללא גייט מחברת שני גרמי מדרגות ל 737 להורדה וגם להעלאת נוסעים. זה קורה בלוטון, רודוס ואני לא זוכר כרגע עוד יעדים ללא גייט. דווקא בנתבג, כשעומדים בעמדה ללא גייט (נדיר ומבאס) מחברים רק גרם מדרגות אחד. בהרבה יעדים עם גייט מחברים גרם מדרגות אחורי אחרי ירידת הנוסעים לטובת עליית צוות נקיון הקבינה ומנתקים אותו לפני תחילת הבורדינג. חסרון בולט לגרם מדרגות אחורי, לפחות ב 737, זו סכנת TIPPING. במתארים מסויימים של מרכז כובד וקצב ירידת/עליית נוסעים מהדלת הקדמית אל מול האחורית המטוס בסכנת ווילי… קרה בנתבג לפני כמה שנים למטוס אוקראיני.
×
×
  • תוכן חדש...